SL R15 - Viborg FF - FC Midtjylland
Re: SL R15 - Viborg FF - FC Midtjylland
Helt ærligt. Pisseirriterende nederlag i en kamp der burde ende 1-1.
Men, vi var da klart bedre end de 2-3 foregående kampe, dog uden at imponere.
Men, vi var da klart bedre end de 2-3 foregående kampe, dog uden at imponere.
FCM skal kigge efter slutspilstregen mere end alt andet. Det risikerer at blive ret så tåkrummende, meget meget hurtigt…
/ ABT
Vi skal slå Viborg hver gang ude som hjemme og året rundt
Der er ingen grund til at dække over holdet eller lad som om at der “trods alt” er positive tegn eller bedring
Det er et stort lorthul på heden og har været længe -dyderne skal ligges i graven for de er oldnordiske og der er behov for fornyelse
Vi spiller som et bundhold og fik et gave mesterskab sidste sæson, den sæson vi har gang i nu kan man ligeså godt strege allerede - hvor er det vildt og hvor er det pinligt af en klub som tror de kan nærme sig Europa top 50 - det er kraftedme helt væk jo
Der er ingen grund til at dække over holdet eller lad som om at der “trods alt” er positive tegn eller bedring
Det er et stort lorthul på heden og har været længe -dyderne skal ligges i graven for de er oldnordiske og der er behov for fornyelse
Vi spiller som et bundhold og fik et gave mesterskab sidste sæson, den sæson vi har gang i nu kan man ligeså godt strege allerede - hvor er det vildt og hvor er det pinligt af en klub som tror de kan nærme sig Europa top 50 - det er kraftedme helt væk jo
-
Jeg tror ikke, ledelsen trækker tæppet væk under Thomasberg nu.
Trænerteamet får lov at køre året færdigt med de sidste fire kampe, men fortsætter det lige så elendigt med spil og resultater, får de silkesnoren.
Fra midt september 2023 frem til runde 10 i denne sæson fik FCM i 38 runder 79 point, mens både BIF og FCK som de næste fik 66 point. Den lange gode periode, inkl. held og var, grundlagde mesterskab og nuværende topplacering. Hvad enten man kan lide det eller ej, er det TTs forsikring mod fyring nogle uger endnu - tror jeg.
Trænerteamet får lov at køre året færdigt med de sidste fire kampe, men fortsætter det lige så elendigt med spil og resultater, får de silkesnoren.
Fra midt september 2023 frem til runde 10 i denne sæson fik FCM i 38 runder 79 point, mens både BIF og FCK som de næste fik 66 point. Den lange gode periode, inkl. held og var, grundlagde mesterskab og nuværende topplacering. Hvad enten man kan lide det eller ej, er det TTs forsikring mod fyring nogle uger endnu - tror jeg.
Absurd kamp. Heldigt Viborg mål og så Buska som header forbi halvtreds gange (eller noget). Vi har så meget utur i den i øjeblikket.
Vi må bare erkende at superligaen er mega tæt, det største budget gør dig ikke automatisk til et bedre hold. Vi er enormt afhængige af vores absolutte stjerner før forskellen virkelig er der. Uden Simsir, Osorio og Franculino og med en Oliver Sørensen ude af form, så står og falder det med vores defensiv som bare ikke er på niveau med de her spillere.
Se nu at få lejet Sviatchenko, vi har en voldsom tid foran os.
Jeg er tilhænger af Thomasberg. Sympatisk mand med alle de rigtige FCM meritter. Han vandt os et mesterskab i sidste sæson. Han skal kunne løse det her og jeg tror han vil gøre det.
Vi må bare erkende at superligaen er mega tæt, det største budget gør dig ikke automatisk til et bedre hold. Vi er enormt afhængige af vores absolutte stjerner før forskellen virkelig er der. Uden Simsir, Osorio og Franculino og med en Oliver Sørensen ude af form, så står og falder det med vores defensiv som bare ikke er på niveau med de her spillere.
Jeg er tilhænger af Thomasberg. Sympatisk mand med alle de rigtige FCM meritter. Han vandt os et mesterskab i sidste sæson. Han skal kunne løse det her og jeg tror han vil gøre det.
-
-
Det største budget gør dig ikke automatisk til et bedre hold, men FCK og FCM har også Europa at slås med. Det betyder rotation, flere kampe med yderst begrænsede relationer på holdet, og større slitage fysisk og mentalt hos spillerne. Derudover træner man stort set aldrig, hvilket gør radikale ændringer umulige. Det er en meget stor forskel i fht til de øvrige hold i suppen. Jeg tænker, at hvis både FCK OG FCM missede Europa i samme år, så ville det være et soleklart two horse race om mesterskabet, for slet ikke at tale om at nr tre og fire kunne spille Europa i samme tænkte sæson.Ravnen skrev: ↑10. nov 2024, 21:11Absurd kamp. Heldigt Viborg mål og så Buska som header forbi halvtreds gange (eller noget). Vi har så meget utur i den i øjeblikket.
TT vandt et mesterskab med klubben sidste sæson. Jeg ved dog ikke om det var pga TT, eller på trods. Vi havde ikke Europa at tænke på, vi var bagud med 2 eller 3 nul fire gange i slutspillet, lukkede to mål ind i snit i slutspillet, og da tingene skulle afgøres kunne vi ikke engang slå Silkeborg på hjemmebane.
Det ville være åndsvagt at snakke om TT fyring, men mest af alt fordi vi desværre har en statistik der ville få det til at ligne et galehus.
Hvis det ikke var for det, så burde TT i det mindste være til diskussion. Der er masser af ting at pege på
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
Det er sørgeligt at se hvordan FCM fans opfører sig i Viborg, det er ikke noget jeg vil bidrage med, så det bliver en udmelding af Black Wolves efter 25 år. Skam jer, og kom ikke og sig I ikkr ved hvem ballademagerne er.
Jeg er helt enig mousebreaker, europæiske kampe koster altid dyrt. Uden dem ville FCM og FCK være stukket af i front. Dermed er der også et håb om at vi nok skal komme efter det når de europæiske kampe er ovre.
Problemet er vel også at det reelt er to forskellige spillestile vi skal kunne praktisere, for at vinde kampe i hhv superligaen og europa league. Det var det vi slog os på år efter år førhen i de europæiske kampe.
Jeg synes det er for tidligt at have Thomasberg til diskussion. Det ville blive lige så tosset som i Anderlecht. Tålmodigheden er ofte meget lille i moderne fodbold, men det tager tid at skabe noget.
Problemet er vel også at det reelt er to forskellige spillestile vi skal kunne praktisere, for at vinde kampe i hhv superligaen og europa league. Det var det vi slog os på år efter år førhen i de europæiske kampe.
Jeg synes det er for tidligt at have Thomasberg til diskussion. Det ville blive lige så tosset som i Anderlecht. Tålmodigheden er ofte meget lille i moderne fodbold, men det tager tid at skabe noget.
Det er noget vrøvl , de fylder delvist men man skal være i stand til ikke at tabe så mange kampe i streg i den hjemligeRavnen skrev: ↑11. nov 2024, 12:07Jeg er helt enig mousebreaker, europæiske kampe koster altid dyrt. Uden dem ville FCM og FCK være stukket af i front. Dermed er der også et håb om at vi nok skal komme efter det når de europæiske kampe er ovre.
Husk man også kunne ha beholdt fx en Ola og Kamara og måske fortsat ha været i spil i pokalen osv
Man havde haft råd til at købe mere til offensiven eller beholdt.. stå nu på mål for ambitionerne, alt andet er vage underskyldninger og tuderi
Vi spiller som en pose nødder det er direkte skamfuldt og pinligt når man melder stort brød op i dagens aviser året rundt
Igen, vi tror vi har det sjovt på heden mens resten af verden griner
Chelsea har heller ikke kunne købe sig til det endnu, det tager tid, men det kræver sgu at man kan gøre op med hvordan man ønsker at spille bold og tænker fornyelse
Men det er vel netop den måde, man gerne vil spille på. Dynamik, intensitet, højt og hurtigt genpres, mange bolde og mange folk i modstanderens felt og så at være gode på dødbolde. Det er vel nogle af de der omtalte KPI'er. På den punkt har man jo en tydelig stil. Den er ikke køn, men det har i lange perioder vist sig at være enorm effektiv.
Spørgsmålet er så om det er nok. Det er der noget, der lige nu tyder på, at det ikke er. Her kan Thomasberg ikke alene klandres, for der er også købt dårligt ind - specielt til den centrale midtbane. Lige pt. ligner det vel næsten kun, at Buksa har været et godt indkøb. De andre har ganske enkelt ikke slået til og spillere som både Castillo, Askildsen og Kuchta virker decideret fejlcastet i forhold til at passe ind i spillestilen.
Der er mange parametre at se på, hvis man skal kigge på TT. Det kunne være den nedadgående spillemæssige spiral, hvor det det ser ud til, at det er gået den forkerte vej på flere punkter i forhold til, da han tiltrådte. Vi skaber ganske enkelt alt for lidt offensivt og formår ikke at sætte angriberne op og det synes jeg også falder tilbage på de ovennævnte KPI'er. Der er ingen tydelighed i forhold til, hvordan man vi sætte spillet op. Det skyldes ikke alene TT, men også ledelsens retning for spillestilen og så de forkerte indkøb, der ikke passer ind.
Man har prøvet noget andet med Capellas - og så er spørgsmålet lige pt. hvad er den mindst ringe beslutning. Den mindst ringe er nok at beholde TT og fortsætte, det som man tror på med ham ved roret. Så må vi se om det er nok. Jeg indrømmer, at jeg også kan blive i tvivl, når nu man endnu gang på kort tid, står i en situation, hvor spillet ikke fungerer (med forskellige trænere).
Spørgsmålet er så om det er nok. Det er der noget, der lige nu tyder på, at det ikke er. Her kan Thomasberg ikke alene klandres, for der er også købt dårligt ind - specielt til den centrale midtbane. Lige pt. ligner det vel næsten kun, at Buksa har været et godt indkøb. De andre har ganske enkelt ikke slået til og spillere som både Castillo, Askildsen og Kuchta virker decideret fejlcastet i forhold til at passe ind i spillestilen.
Der er mange parametre at se på, hvis man skal kigge på TT. Det kunne være den nedadgående spillemæssige spiral, hvor det det ser ud til, at det er gået den forkerte vej på flere punkter i forhold til, da han tiltrådte. Vi skaber ganske enkelt alt for lidt offensivt og formår ikke at sætte angriberne op og det synes jeg også falder tilbage på de ovennævnte KPI'er. Der er ingen tydelighed i forhold til, hvordan man vi sætte spillet op. Det skyldes ikke alene TT, men også ledelsens retning for spillestilen og så de forkerte indkøb, der ikke passer ind.
Man har prøvet noget andet med Capellas - og så er spørgsmålet lige pt. hvad er den mindst ringe beslutning. Den mindst ringe er nok at beholde TT og fortsætte, det som man tror på med ham ved roret. Så må vi se om det er nok. Jeg indrømmer, at jeg også kan blive i tvivl, når nu man endnu gang på kort tid, står i en situation, hvor spillet ikke fungerer (med forskellige trænere).
Buksa havde da ellers et hav af chancer i går, havde han scoret på to af dem var situationen en anden.
Men jeg er enig i at vores spil er for ringe, der har længe været et problem med første halvleg (hvem husker mon tiden under Troels Bech, deja vu). Vi mangler lederskab på banen. Vi savner en spiller som Rømer, jeg forstår ikke at man lod ham gå, han var måske ikke Andrea Pirlo på en fodboldbane, men han kom altid ind og viste den rette indstilling og det er der vi mangler noget nu, og er er jeg enig, 6256, særligt på midtbanen.
Men jeg er enig i at vores spil er for ringe, der har længe været et problem med første halvleg (hvem husker mon tiden under Troels Bech, deja vu). Vi mangler lederskab på banen. Vi savner en spiller som Rømer, jeg forstår ikke at man lod ham gå, han var måske ikke Andrea Pirlo på en fodboldbane, men han kom altid ind og viste den rette indstilling og det er der vi mangler noget nu, og er er jeg enig, 6256, særligt på midtbanen.
du nævner at der er købt dårligt ind, jeg vil sige både ja og nej,6256 skrev: ↑11. nov 2024, 14:58Men det er vel netop den måde, man gerne vil spille på. Dynamik, intensitet, højt og hurtigt genpres, mange bolde og mange folk i modstanderens felt og så at være gode på dødbolde. Det er vel nogle af de der omtalte KPI'er. På den punkt har man jo en tydelig stil. Den er ikke køn, men det har i lange perioder vist sig at være enorm effektiv.
-Hvis man har de langsigtede briller på, så vil jeg sige nej, det er primært unge spillere man har hentet med talent, og hvorfor skulle Kuchta lige pludselig ikke kunne scorer ? man har købt mange spillere ind, det kan tage tid, se på FCK. Man hentede Buksa og Kuchta men man glemte at hente spillere der kan servicerer dem. Mig bekendt scorerede cho heller ikke mange mål hvis man trækker straffespark fra, problemet var det samme.
-Hvis man har de kortsigtede briller på så vil jeg sige ja, og det er nok her man måske kan kritiserer indkøberne, for de har løbet en stor risiko ved at hente ikke flyveklar spillere ind, jeg mener det er et kæmpesats at hente en castillo der stod noteret for 14-16 kampe i europa og for hele 30 mill kroner, det er på grænsen til at være naiv at tro at manden går ind fra dag 1 og er stjernen på holdet.
Set i lyset af at man stod over for CL kval, så var det meget satset at hente så mange unge spillere, der uden tvivl har talent, men mangler erfaring.
Man har sat sig mellem to stole.
Kpi’erne er forældet - de står jo ikke i relief med nutiden! og jeg er enig i at indkøbene er mærkelige pånær buksa og Dario, efter Olsson forsvandt6256 skrev: ↑11. nov 2024, 14:58Men det er vel netop den måde, man gerne vil spille på. Dynamik, intensitet, højt og hurtigt genpres, mange bolde og mange folk i modstanderens felt og så at være gode på dødbolde. Det er vel nogle af de der omtalte KPI'er. På den punkt har man jo en tydelig stil. Den er ikke køn, men det har i lange perioder vist sig at være enorm effektiv.
Den handler i det store hele nok ikke om træneren men klubben.. man har optimeret alt mulig andet både bankbogen og faciliteter ( self har man vundet noget men mest af alt solgt sig godt til det af flere årsager - ikke kun mesterskab osv!)
Man glemmer bare at over tid med så dårligt spil så går det sgu galt ala da vi spillede bund 6
Fcn kommer også under pres nogle af de kommende år hvis ikke de tænker jeg om -de var dernede en enkelt sæson i bunden ligesom os - men omvendt så har de sgu en fast base, ja en safe haven, de altid kan skyde tilbage på, det samme med sif, det samme med bifs kontra bold det sammen med FCK’s dominans
Fcm har spillere der ikke kan udføre den stil man ønsker - hvad er så forkert - stilen eller spillerne? Den har jo været helt gal vel nærmest siden jimbo, dunken, Polle, Tim, Paul, Sørloth forlod os!
Jeg siger bare en ting.. kig på Steinlein !
FCM2000
Det er jeg sådan set også ganske enig i. Grunden til at jeg synes det har været fejlkøb er fordi Castillo blev beskrevet til at være 8'er. Jeg kan måske se det lidt, men for mig er han i langt højere grad 6'er. Askildsen ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til, han har intet vist. Kuchta tænker jeg som afløser til Franculinho, mens Cho og Buksa kunne afløse hinanden. Jeg forestiller mig at Kuchta er en rigtig målscorer, men han kan ikke presse og kan heller ikke indgå i samspillet med de andre.
Sammensætningen bliver derfor skæv og det synes jeg falder tilbage på ledelsen og hvad det er, man gerne vil praktisere af spillestil. Vi har problemer med at sætte angriberne op og har haft det længe. Vi har vel ikke haft en angriber med plus 15 mål i suppen siden store Paul. Måske Schwartz, men ellers. Lige nu har vi nogle med rigtig mange mål i sig, men de er nødt til at sættes i scene.
JBT. Det ved jeg ikke om de er. Jeg mindes Steinlein nævnte Liverpool som eksempel på et tidspunkt og det går vel meget godt. Som jeg ser det, er problemet bare, at vi ikke er gode nok i spillet mellem felterne, fordi der ikke rigtigt er nogen plan med bolden. For mig at se er det en del af problemet. Vi formår ikke at køre bolden rundt i egne rækker, lige at tage noget af intensiteten ud, give os selv en pause fra at skulle i pres eller duel. Eller lige så stille at sætte en angreb op.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at de mange skader vi har skyldes, at vi spiller så meget med fysik, pres, intensitet, dueller osv. Det holder ingen til i længden. Noget af det, kunne vi få lidt pauser fra, hvis vi formåede at holde i bolden og tage temperaturen på kampen.
For når presset sidder der, er vi skarpe, kommer til chancer og presser de andre til at lave fejl. Det er stadig sindssygt effektivt, det er bare nødt til at blive suppleret af bedre spil med bolden, uden at man behøves at spille som Spanien under EM 2012.
Jeg er også enig Ravnen, når du nævner Buksa. Han vandt mange bolde i feltet. Uden at jeg sådan synes det blev rigtigt farligt i går, så viser det noget om, at hvis vi formår at sætte ham op, så skal han nok være der. Det synes jeg ikke rigtigt, vi er lykkedes med endnu.
Det er jeg sådan set også ganske enig i. Grunden til at jeg synes det har været fejlkøb er fordi Castillo blev beskrevet til at være 8'er. Jeg kan måske se det lidt, men for mig er han i langt højere grad 6'er. Askildsen ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til, han har intet vist. Kuchta tænker jeg som afløser til Franculinho, mens Cho og Buksa kunne afløse hinanden. Jeg forestiller mig at Kuchta er en rigtig målscorer, men han kan ikke presse og kan heller ikke indgå i samspillet med de andre.
Sammensætningen bliver derfor skæv og det synes jeg falder tilbage på ledelsen og hvad det er, man gerne vil praktisere af spillestil. Vi har problemer med at sætte angriberne op og har haft det længe. Vi har vel ikke haft en angriber med plus 15 mål i suppen siden store Paul. Måske Schwartz, men ellers. Lige nu har vi nogle med rigtig mange mål i sig, men de er nødt til at sættes i scene.
JBT. Det ved jeg ikke om de er. Jeg mindes Steinlein nævnte Liverpool som eksempel på et tidspunkt og det går vel meget godt. Som jeg ser det, er problemet bare, at vi ikke er gode nok i spillet mellem felterne, fordi der ikke rigtigt er nogen plan med bolden. For mig at se er det en del af problemet. Vi formår ikke at køre bolden rundt i egne rækker, lige at tage noget af intensiteten ud, give os selv en pause fra at skulle i pres eller duel. Eller lige så stille at sætte en angreb op.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at de mange skader vi har skyldes, at vi spiller så meget med fysik, pres, intensitet, dueller osv. Det holder ingen til i længden. Noget af det, kunne vi få lidt pauser fra, hvis vi formåede at holde i bolden og tage temperaturen på kampen.
For når presset sidder der, er vi skarpe, kommer til chancer og presser de andre til at lave fejl. Det er stadig sindssygt effektivt, det er bare nødt til at blive suppleret af bedre spil med bolden, uden at man behøves at spille som Spanien under EM 2012.
Jeg er også enig Ravnen, når du nævner Buksa. Han vandt mange bolde i feltet. Uden at jeg sådan synes det blev rigtigt farligt i går, så viser det noget om, at hvis vi formår at sætte ham op, så skal han nok være der. Det synes jeg ikke rigtigt, vi er lykkedes med endnu.