EL R4: FCSB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: EL R4: FCSB - FCM

Indlæg af Lupus1999 »

Vi starter jo egentlig godt, men kommer uheldigt bagud på et frispark, som vi selv giver dem.

Problemet er at vi ikke magter at komme tilbage og at vi laver fejl på fejl. Når vi så skal samle os op, så laver Elias jordens største brøler. Det er virkelig nogle dumme tidspunkter og vi har virkelig heller ikke tur i den.

Det er rent bundhold lige pt.

TT virker handlingslammet og når vi ikke har et koncept at falde tilbage på, så ligner vi høns uden hoveder og det falder tilbage på træneren.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Hvor skal man starte? Jeg skrev inden kampen, at jeg ingen fornemmelse havde af, hvor vores hold står. Det ved jeg nu. Vi står vel det dybeste, som vi har stået, siden den kamp mod Vejle som en anden rigtigt påpeger. Rent spille- og udtryksmæssigt er vi nok sågar endnu dybere nede, men det reddes trods alt af pointhøsten, lidt endnu...

Jeg gider ikke skrive om hver enkelt spiller. Men Thomasberg... HVORFOR stiller han med Joel på en VB konsekvent, når vi har to dygtige VBs, hvoraf den ene også slår med afstand de bedste dødbolde i truppen? Og gudhjælpemig om det så ikke er Bak han sætter ind, når vi har brug for .. indlæg og dødbolde. Jamen jeg fatter det ikke!

Diao og MBS klovner rundt. De burde begge have fået minimum en kamps pause i de seneste uger, som han jo yndede at give dem i starten af sæsonen. Juninho er fuldt på niveau med dem begge to, så hvorfor roterer man ikke der?

Og Elias... Jamen altså. Det måtte jo komme med endnu en fadæse fra ham i spillet med fødderne.

Gennemført elendig præstation.

JBT

Indlæg af JBT »

Krisen er total og man er tidligt ude af Europa - man skulle ha vundet her (det lugter af fyring)

Problemet er Steinlein , han styrer klubben , hvilke spillere og vil sætte holdet ene og alene

Nyt blod nu hvis klubben vil på next level

JBT

Indlæg af JBT »

Og mon ikke at løssel står i Viborg næste gang

JBT

Indlæg af JBT »

5 nederlag den seneste måned , 1 mål i åbent spil de seneste 7 kampe

Pilen peger også på dig TT - du virker modløs!!!!

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

JBT skrev:
7. nov 2024, 21:06
5 nederlag den seneste måned , 1 mål i åbent spil de seneste 7 kampe

Pilen peger også på dig TT - du virker modløs!!!!
Netop faktummet at vi kun har scoret 1 (!!!) mål i åbent spil de seneste 7 kampe siger det hele.

Det her hold/konstellation er done. Jeg tror ikke på det. Vi er så langt fra noget der ligner en retning rent spillemæssigt, at det simpelthen bliver umuligt for TT nogensinde at opnå om han så magtede det (hvilket han formentlig ikke gør). Spillet har været ringe mere eller mindre hele perioden under TT. Resultaterne har til dels været der. Men det ser jeg ikke som TTs fortjeneste. Det er mest af alt et resultat af at vi bruger flere penge end andre, og dermed har bedre individualister, der kan afgøre tingene til vores fordel ofte.

Det er ganske tydeligt, at TTs manglende evner smitter af på spillernes evner. Ingen peaker. Heldigt mesterskab sidste år, som blev tabt over i hænderne på os. Katastrofekurs i denne sæson med dumpet CL, fadæse i pokalen. Det næste vi mangler at se er vores fald fra tinderne i suppen (jaja, stadig nummer 1, men selv en dement vil kunne se at det er et spørgsmål om tid før den er væk).

Kæft det bliver tungt mod vibår. Vi må give ret så godt igen på Oddset…
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

En afskedigelse af TT i lufthavnen ala Bo, ville man næsten klappe i hænderne over. Ingen er fredet. Pilen har peget i samme retning hele sæsonen. Vi er ALDRIG klar fra start, og kommer mere bagud end det modsatte. Det skriger til himlen. TTs snor bliver kortere og kortere. Er skuden ikke vendt inden nytår er det goodbye. Og så fuck om han lige har forlænget. Stik nøglerne i næverne på Kjetil Knudsen eller lignende. De høje herrer på kontorgangene kan sgu alligevel ikke sætte et hold sammen på transfermarkedet, så stik bare Kjetil nøglerne til hele butikken.

Vores trupsammensætning er så lam… Det er anti-fodbold med mere anti-fodbold på.

Ses i Viborg.
/ ABT

Billede

6256

Indlæg af 6256 »

Man kan vel også vende den rundt og spørge, hvordan vi kan havne i sådan en situation her igen på så kort tid. Først Bo, Capellas og så nu. - Også endda med den vel klart dyreste trup længe.

Det peger for mig at se længere op i systemet. Jeg ved ikke om Holch har set noget i forhold til at gøre Steinlein til formand og man så måske kan få en udefra ind i hans tidligere stilling for at give noget nyt.

Jeg kan til dels godt følge, at vi ikke kommer til at spille flot fodbold resten af året med det tætte kampprogram, men for mig at se, bør skader ikke være en undskyldning. Vist har forskellige været skadet på forskellige tidspunkter, men der har været gode spillere til rådighed hele tiden. Det er Arals skade, der er det helt store problem og det bør vi simpelthen kunne løse bedre end tilfældet har været. Det kan ikke passe at det skal hænge så meget på en spiller.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det er simpelthen bare skandaløst ringe.

Når vi er i den tilstand som vi er, så må vi stille os ned og spille på en 0-0 og ellers håbe på en omstilling eller dødbold.

AGF for også meget røg, men de lukker bare kampe ned og vinder 1-0. En solid defensiv. Det må vi fandme da kunne gøre i denne her periode.

Og så forstår jeg har af at Joel spiller når vi har 2 kampklare venstre backs. Martinez er flad. Bravo gør det altså fint og har i det mindste energi og vilje. Oliver Sørensen var virkelig også ringe i dag.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

6256 skrev:
7. nov 2024, 21:29
Man kan vel også vende den rundt og spørge, hvordan vi kan havne i sådan en situation her igen på så kort tid. Først Bo, Capellas og så nu. - Også endda med den vel klart dyreste trup længe.

Det peger for mig at se længere op i systemet. Jeg ved ikke om Holch har set noget i forhold til at gøre Steinlein til formand og man så måske kan få en udefra ind i hans tidligere stilling for at give noget nyt.

Jeg kan til dels godt følge, at vi ikke kommer til at spille flot fodbold resten af året med det tætte kampprogram, men for mig at se, bør skader ikke være en undskyldning. Vist har forskellige været skadet på forskellige tidspunkter, men der har været gode spillere til rådighed hele tiden. Det er Arals skade, der er det helt store problem og det bør vi simpelthen kunne løse bedre end tilfældet har været. Det kan ikke passe at det skal hænge så meget på en spiller.
der er blevet lavet rovdrift på simsir, osorio, martinez, sørensen og franco, nogle unge spillere der faktisk står for den succes der dog har været i efteråret her pointmæssigt, at så unge spillere skal være livline for holdet, bør sætte tankerne på BS, der for åben skærm efterlyste "hvor er rygraden", man køber nogle unge spillere til midtbane og forsvar, og så køber man noget rutine til angrebet + en rusten mbabu, men man har ikke spillerne der kan fodre dem med bolde, spillet er langt an på de unge i front der går ind i banen.

Skaderne ja, noget er nok tilfældigt, men men der er en del overbelastningsskader og det spørgsmål kan man så sende videre til trænerstaben

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Føler mig taget fuldstændig ved næsen over at have bestilt en tur til Porto.

Vi bliver jo smadret 8-0.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:
7. nov 2024, 21:54
Føler mig taget fuldstændig ved næsen over at have bestilt en tur til Porto.

Vi bliver jo smadret 8-0.
Kan godt forstå din frustration over at have bestilt en dyr fodboldrejse, og vi så spiller så ideforladt imod et hold, vi til en hver tid burde slå. Så 8-0 er nok fornuftigt gæt, med mindre vi parkerer bussen totalt foran eget mål.

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Hvis vi ser bort fra de langtidsskadede, spiller vi i dag næsten med den bedste startelver vi kan præstere. Kun Simsir og Franculino mangler fra det hold, der frem til den første Brøndbykamp (0-2) gjorde det rigtig godt og var ved at skabe afstand til feltet.

Hvad er der sket? Jeg har svært ved at se anden forklaring, end det er skader og slid, og deraf manglende mulighed for rotation, plus ekstra slid på vores landsholdsspillere, der rejser verden rundt i "landsholdspauserne".
Det kan jo ikke passe, at spillere og trænere på en måned har forvandlet FCM fra topklub til bundklub på spil og resultater.

Men det er meget bekymrende, at holdet står uden en veltilrettelagt plan B, når det er nødvendigt og man er i en bølgedal, eller bare har brug for en 0-0 kamp som det bedst opnåelige.

6256

Indlæg af 6256 »

Præcis. Thomasberg er jo heller ikke blevet en ringere træner på en måned. Der er også mange indkøb, der ikke har grebet chancen.

Men der tegner sig bare et billede af en enstrenget tilgang til måden at afvikle kampene og spillet på.

Måske vi også har fået flere point i de første kampe end vi egentlig har spillet til. Jeg kan komme i tanker om flere kampe (uden dog at kende de underliggende parametre). Og nu giver det spillemæssigt dårlige niveau sig også til udslag i, at vi ikke får pointene. Plus at det så bliver krydret med store personlige fejl, der får det til at se endnu horribelt ud og pumper for selvtillid og tro på tingene

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi har brug for at kunne smide nogle spillere på bænken, så de kan tænke over om de leverer nok. Samtidig kan jeg læse at Erik Sviatchenko gerne vil have en lejeaftale med FCM - GO Ahead! Det kunne da være et kvik fix på forsvaret.

Besvar