De sidste par runder viser, at efterårets realistiske målsætning må være den gode gamle tommelfingerregel: FCM skal i Europa gå videre fra ligaspillet, og i superligaen skal vi holde snor i 1. pladsen (inden for max 3-4 point).
Vi kan bare ikke regne med nærmest konstante sejre med spillere, der i efteråret både har ekstra 12 Europa-kampe samt kampe og lange rejser med landsholdene, mens størstedelen af de andre hold kan tanke kræfter hen over ugen.
SL R12 - SønderjyskE - FC Midtjylland
-
-
Re: SL R12 - SønderjyskE - FC Midtjylland
At professionelle kan spille så dårligt, uden gejst i første halvleg, i det hele taget det var jammerligt, enten skal de trækkes løn eller fyres, FCM var helt til grin i Haderslev, tænke sig at køre til Haderslev for sådan en gang skidt, skam jer FCM spillere og ledelse.
Det er en skidt tendens at vi altid skal starte så elendigt at det kræver et stort comeback. Comeback lykkes ikke hver gang, og det er en dårlig strategi, vi burde være bedre end Sønderjyske på samtlige pladser.
Elendigt.
Elendigt.
Det jeg er mest træt af er, at det virker til at vi går nonchalant og arrogant til opgaven. Der er ingen der mødt op, og alle virker til at tro, at det kommer af sig selv - og så kommer man i problemer - og formår ikke at løfte sig ud af det. Jeg savner stadig noget lederskab på banen.
Jeg må også erklære mig uenig med Thomasberg mht. anden halvleg. Det bliver bedre op til reduceringen, men efter Sønderjyske justerer taktisk, halter vi igen bagefter i mange sekvenser og formår ikke at komme med nogle svar på det. Jeg synes faktisk, vi bliver taktisk udstillet i dag. Måske det skyldes dårligt første pres. Jeg ved det ikke.
Forhåbentlig er det en enlig svale, men der er vel ved at være nogle kampe i træk nu, hvor det har set lidt skidt ud. Jeg kunne godt være bekymret for resten af efteråret. Der skal snart sættes 90 gode minutter sammen.
Jeg må også erklære mig uenig med Thomasberg mht. anden halvleg. Det bliver bedre op til reduceringen, men efter Sønderjyske justerer taktisk, halter vi igen bagefter i mange sekvenser og formår ikke at komme med nogle svar på det. Jeg synes faktisk, vi bliver taktisk udstillet i dag. Måske det skyldes dårligt første pres. Jeg ved det ikke.
Forhåbentlig er det en enlig svale, men der er vel ved at være nogle kampe i træk nu, hvor det har set lidt skidt ud. Jeg kunne godt være bekymret for resten af efteråret. Der skal snart sættes 90 gode minutter sammen.
Senest rettet af 6256 20. okt 2024, 23:11, rettet i alt 1 gang.
Jeg syntes egentlig heller ikke at Elias Olafsson gør det en topmålmand for et storhold skal gøre. Nemlig, redde point.
Nogle af de bolde der går ind, så vi at Lössl snuppede i foråret. Jovist, han får ikke meget hjælp, men målet der underkendes burde han jo have snuppet.
Syntes vores 4-4-2 har virket pga at vi har haft de ideelle spillere, men når Martinez og især Oliver Sørensen ikke er derinde, så bliver vi ofte overspillet med de to spillere. Og når vi ikke har Cho til at hjælpe i presset og presset tilbage i banen, så bliver det svært. Jeg ved godt intet laves om nu, men Kuchta og Franculino er bestemt ikke presspillere.
Vi havde dog muligheder nok til 3-3 i dag, men det er håbløst at lukke 3-1 målet ind.
Nogle af de bolde der går ind, så vi at Lössl snuppede i foråret. Jovist, han får ikke meget hjælp, men målet der underkendes burde han jo have snuppet.
Syntes vores 4-4-2 har virket pga at vi har haft de ideelle spillere, men når Martinez og især Oliver Sørensen ikke er derinde, så bliver vi ofte overspillet med de to spillere. Og når vi ikke har Cho til at hjælpe i presset og presset tilbage i banen, så bliver det svært. Jeg ved godt intet laves om nu, men Kuchta og Franculino er bestemt ikke presspillere.
Vi havde dog muligheder nok til 3-3 i dag, men det er håbløst at lukke 3-1 målet ind.
Det vil være en fejl at frede TT, andre trænere er på det seneste røget ud, fordi det ikke var den måde FCM ledelsen vil se holdet spille på eller vende tingene, OG det til trods for at de ikke har haft den trup som TT har haft i sidste sæson og i den her sæson.
Enten er spillerne ikke sat op ordentlig, eller også går de forvirret på banen og ikke kender deres opgave.
Og pilen kan kun pege på en mand og det er TT.
Enten er spillerne ikke sat op ordentlig, eller også går de forvirret på banen og ikke kender deres opgave.
Og pilen kan kun pege på en mand og det er TT.