SL R8 - FC Midtjylland - FC København

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kejle

Re: SL R8 - FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Kejle »

FCM2000 skrev:
14. sep 2024, 18:50
Diao har klokket i det nu to kampe i træk, nuvel 20 år og der mangler erfaring
Seriøst?

Bolden sparkes opad og tilfældigvis har han armen oppe for at holde balancen. Problemet her er at handsreglerne er latterlige. Korrekt straffe, men imo ikke at klokke i den.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Kejle skrev:
14. sep 2024, 21:36
FCM2000 skrev:
Seriøst?

Bolden sparkes opad og tilfældigvis har han armen oppe for at holde balancen. Problemet her er at handsreglerne er latterlige. Korrekt straffe, men imo ikke at klokke i den.
Vil sige Diao ser skidt ud i situationen. Jovist, han forsøger at holde balancen. Men hans ene arm skal aldrig være oppe i hovedhøjde/over hovedhøjde, når man strækker et ben ud i en blokering. Det er hans ansvar at have styr på legemerne - især når han bevæger sig rundt i feltet. Det er gode lærepenge til fremtiden. Synes ikke man kan give skylden på reglerne her - arme/hænder over hovedet uanset hvilken aktion du så er i, hører ikke hjemme.
/ ABT

Billede

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Koncentrer om det positive og se alle de gode ting vi gør. Kommer godt tilbage og udligner, og udskiftningerne sidder lige i skabet og Diao scorer igen. Vi fortsætter den gode stime. Altså, hvor bliver vores hold bare vildt, når alle mand er spilleklare og fit igen. Wow for en kamp og super atmosfære.

Kejle

Indlæg af Kejle »

ABT skrev:
14. sep 2024, 21:48
Kejle skrev:
FCM2000 skrev:
Seriøst?

Vil sige Diao ser skidt ud i situationen. Jovist, han forsøger at holde balancen. Men hans ene arm skal aldrig være oppe i hovedhøjde/over hovedhøjde, når man strækker et ben ud i en blokering. Det er hans ansvar at have styr på legemerne - især når han bevæger sig rundt i feltet. Det er gode lærepenge til fremtiden. Synes ikke man kan give skylden på reglerne her - arme/hænder over hovedet uanset hvilken aktion du så er i, hører ikke hjemme.
Sådan er reglerne desværre. Jeg så dog gerne at hands ikke skulle give straffe, men inddirekte frispark. Alt for mange kampe afgøres pga en tilfældig hands i ufarlige situationer. Der skal selvfølgelig være undtagelser der kan give straffe, men det må de lærde herrer kunne komme med bedre eksempler på.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Diao:
Var vist noget med en trøje indenunder, der skulle vises frem. Synes jeg hørte om en afdød ven. Men gule kort skal man ikke tage bevidst.

Jeg korrigerer lige mig selv… det er en meget syg ven, der blev vist på trøjen - og ikke afdød. Beklager.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Flot og fortjent sejr. Jeg kan ikke mindes et bedre FCM hold, seriøst. Vi er enormt stærke og Thomasberg gør det rigtige.

Selvfølgelig er vi guldfavoritter. Men det er alt alt for tidligt til at snakke om guld, der er lang tid til det afgøres. Her og nu skal vi bare fortsætte det gode arbejde og tage én kamp ad gangen. Der er masser af kampe foran os og de mange europæiske kan komme til at koste i superligaen, så lad os nu se.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Ravnen skrev:
15. sep 2024, 17:13
Flot og fortjent sejr. Jeg kan ikke mindes et bedre FCM hold, seriøst. Vi er enormt stærke og Thomasberg gør det rigtige.

Selvfølgelig er vi guldfavoritter. Men det er alt alt for tidligt til at snakke om guld, der er lang tid til det afgøres. Her og nu skal vi bare fortsætte det gode arbejde og tage én kamp ad gangen. Der er masser af kampe foran os og de mange europæiske kan komme til at koste i superligaen, så lad os nu se.
Enig.
2,5 point i snit præcis 1/4 inde i sæsonen er et godt fundament at bygge videre på.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kejle skrev:
14. sep 2024, 22:38
ABT skrev:
14. sep 2024, 21:48
Kejle skrev:

Seriøst?

Sådan er reglerne desværre. Jeg så dog gerne at hands ikke skulle give straffe, men inddirekte frispark. Alt for mange kampe afgøres pga en tilfældig hands i ufarlige situationer. Der skal selvfølgelig være undtagelser der kan give straffe, men det må de lærde herrer kunne komme med bedre eksempler på.
Jeg har intet problem i at hands som i denne situation, giver straffe.
Det er man simpelthen nødt til at give.
Ellers skal dommerne til at dømme efter om hvad de tror hensigten var med armen i en given position.
Det er noget helt andet hvis bolden er sparket fra tæt hold, så ingen kan må at reagere.
Tvivlen må komme det angribende hold tilgode. Det kunne jo være en afslutning der gik i mål, eller en målgivende aflevering. Det er ikke det angribende holds skyld, at forsvaret ikke har styr på deres arme.
Diaos arme er så højt hævet, at det ikke kan være naturligt. Som jeg husker det var det også i situation hvor han forsøger at blokere indlægget/skuddet. Det er en skærpende omstændighed
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar