SL R04: FCM - Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: SL R04: FCM - Vejle

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
10. aug 2024, 15:18
Matjavsen skrev:
10. aug 2024, 12:06
Debussy skrev:
10. aug 2024, 09:25

Det er drøn ærgerligt. Jeg synes faktisk det grænser sig til det ynkelige, at vi også har sådan en "toxic" fankultur på heden. At en spiller har spillet for Viborg eller FCK burde være underordnet. Især når denne spiller selv har tilvalgt FCM fremfor Viborg, så burde vi som fans stråle af begejstring og give ham en varm velkomst. Jeg håber at piben får en anden lyd til næste hjemmekamp, da det jo ikke er en personlighed som Grabara vi har skrevet kontrakt med.
Nej, bare nej.

Vil aldrig synge for en person der har sunget "vi hader Midtjylland"
Hvis han ikke havde gjort det, så ville han nok blive sunget for

Og ja alle laver fejl i livet, men alle lever også med de konsekvenser det giver
Enig, det er sgu det mindste af det. Synes nu også at CS virker til at tage det fint - for nu i hvertfald - han ved det jo godt, at det kan være sådan det nu engang er
Præcis.

De værste mennesker er da dem, som sviner de fans til bare fordi de ikke vil synge for ham

Due

Indlæg af Due »

Matjavsen skrev:
10. aug 2024, 16:31
JBT skrev:
Matjavsen skrev:

Nej, bare nej.

Og ja alle laver fejl i livet, men alle lever også med de konsekvenser det giver
Enig, det er sgu det mindste af det. Synes nu også at CS virker til at tage det fint - for nu i hvertfald - han ved det jo godt, at det kan være sådan det nu engang er
Præcis.

De værste mennesker er da dem, som sviner de fans til bare fordi de ikke vil synge for ham
Ligesom de fans som ikke vil synge for ham, sviner de fans til som ikke synger på CC, eller går før tid, eller ikke tager med på udebane osv.

Jeg synes der er ved at være en rådden kultur, hvor andre skal føle sig hævet over sine med fans, i stedet for at være den fede klub som omfavner alle vores forskelligheder.

Jeg synes det er synd vi som fankultur begynder på alt det her. Nu har vi set en stor udvikling i vores fan scene i FCM de seneste år. Men jeg synes også der er begyndt at komme lidt for meget negative fokus på nogen ting som ikke hører hjemme.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Due skrev:
10. aug 2024, 16:46
Matjavsen skrev:
JBT skrev:

Præcis.

Ligesom de fans som ikke vil synge for ham, sviner de fans til som ikke synger på CC, eller går før tid, eller ikke tager med på udebane osv.

Jeg synes der er ved at være en rådden kultur, hvor andre skal føle sig hævet over sine med fans, i stedet for at være den fede klub som omfavner alle vores forskelligheder.

Jeg synes det er synd vi som fankultur begynder på alt det her. Nu har vi set en stor udvikling i vores fan scene i FCM de seneste år. Men jeg synes også der er begyndt at komme lidt for meget negative fokus på nogen ting som ikke hører hjemme.

De 2 øverste er da fair at få hug for, de ting er med til at ødelægge stemningen som giver os fordelen ved hjemmebanen.

At man ikke synger for CS før kampen gør ikke en skid og han vidste det godt selv før han skrev under.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
10. aug 2024, 17:29
Due skrev:
Matjavsen skrev:

Præcis.

De 2 øverste er da fair at få hug for, de ting er med til at ødelægge stemningen som giver os fordelen ved hjemmebanen.

At man ikke synger for CS før kampen gør ikke en skid og han vidste det godt selv før han skrev under.
Arh, mon ikke alle spillere præsterer bedst, hvis de hyldes af deres fans? Det er trods alt en væsentlig del af en stærk hjemmebane. Ønsker man ikke det, så er kritikken i mine øjne lige så berettiget som "de 2 øverste". Man sætter sin egen ærekærhed over holdet. Jer er sikker på, at hvis du spørger Steinlein, TT, Bech Sørensen og Christian Sørensen selv, så så de meget gerne fuld støtte til CS. Det samme gælder for 90% af klubbens fans.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
10. aug 2024, 17:41
Matjavsen skrev:
Due skrev:

Arh, mon ikke alle spillere præsterer bedst, hvis de hyldes af deres fans? Det er trods alt en væsentlig del af en stærk hjemmebane. Ønsker man ikke det, så er kritikken i mine øjne lige så berettiget som "de 2 øverste". Man sætter sin egen ærekærhed over holdet. Jer er sikker på, at hvis du spørger Steinlein, TT, Bech Sørensen og Christian Sørensen selv, så så de meget gerne fuld støtte til CS. Det samme gælder for 90% af klubbens fans.
Tror du virkelig spillerne spiller bedre fordi deres navn bliver råbt op før kampen?
Det har de da glemt når dommeren føjter kampen igang
Hvis han blev piftet af hvergang han havde bolden ville jeg være enig.

De 90% fans bidrager mindre til stemningen end de 10%.

Due

Indlæg af Due »

Matjavsen skrev:
Due skrev:
Matjavsen skrev:

Præcis.

Ja selvfølgelig gjorde han det. Og han står også ved at han har sagt og sunget det ting.

Nu kommentere jeg også mere på din holdning til at svine dine med fans.

Lyder lidt dobbeltmoralsk i mine øre. Og mon ikke der kommer mere af det når jeg nu skriver dette.

Jeg tror på at hvis CC skal udvikle sig som et større aktiv stemningsområde, kræver det at de stemningsskabene også ser lidt indad.
For den truende adfærd der sommetider kan herske der, hjælper ikke til at få flere til at synge med.

Jeg er synes pyro er fedt til indløb og giver en god stemning og syns effekt.
Men når der begynder at rende hætteklædte rundt blandt hele tribunen under kampen, hvor de maser sig ind og vælter øl, folk og små børn osv uden så meget som at sige undskyld gavner det ikke støtten til de stemningsskabene. Samtidig når der bliver fyret pyro af under kampen falder stemningen blandt resten af stadion. ( også CC)
Så på samme måde som de 2 øverste, ødelægger det også stemningen og hjemmebanefordelen som du skriver.

Og den konstante svine af Faxe Kondi fra de stemningskabene, om at de ikke er aktiv nok eller går før tid er sgu lidt til grin. Prøv at se CC. Den ser ofte tom ud 10 min før tid for der går folk også.
Men jeg er fuldstændig enig i problematikken i at folk går. Jeg er selv irriteret over det. Men igen vi bliver nødt til at accepter forskelligeheder i mennesker.

Og hvis resten af stadion skal mere med i det stemningskabende, burde man bruge lidt mere energi på at skabe festlige sange med gang i, i stedet for at man stadig
kører rundt i sange fra 00 erne og mumle sange, som de 150 stemningskabene ikke kan overdøve trommerne med, fordi det er mumle sange.

Selv de små klubber kommer med sange der er fuld fart på, og hvor det ville være nemt for resten af stadion at klappe med.
I stedet bruger man energi på at brænde andre klubbers trøjer af og spille smart.
Igen noget der ødelægger stemingen ligesom de 2 øverste som du skriver gør.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Matjavsen skrev:
JBT skrev:
Matjavsen skrev:

Nej, bare nej.

Præcis.

Jeg synes nu ikke, at jeg sviner nogen som helst til med mit tidligere indlæg. Jeg skriver blot, at jeg synes det er ynkeligt, da mennesker skal have lov til at blive klogere.
Christian Sørensen viser også tegn på overstående, ved at vælge os fremfor Viborg ;-). Det kunne vel være passende med en sang om ham, der samtidig sender en stikpille mod Viborg.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
10. aug 2024, 18:13
UlveLars skrev:
10. aug 2024, 17:41
Matjavsen skrev:

Tror du virkelig spillerne spiller bedre fordi deres navn bliver råbt op før kampen?
Det har de da glemt når dommeren føjter kampen igang
Hvis han blev piftet af hvergang han havde bolden ville jeg være enig.

De 90% fans bidrager mindre til stemningen end de 10%.
Det er marginaler, men det er vel derfor de bliver kaldt. For at hylde dem og give dem opbakning inden en kamp. Med det argument så kunne man vel lige så godt lade være.
For den der står tilbage og aldrig bliver kaldt ned, tror jeg da ikke det gør noget godt. Man er ikke en fuld integreret del af fællesskabet. Vi kan vel blive enige om, at det i hvert fald ikke gør ham bedre - og at de stemningsskabende dermed sætter sig selv over holdet. Det er i hvert fald min holdning. Enige bliver vi nok ikke

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Christian Sørensen gjorde det fint mod Vejle, ok kvalitet og stor kampvilje. Han kan blive et godt supplement til en venstre back trio.

Mht til at støtte og hylde CS fra tribunen på linje med alle andre FCM-spillere. Her vil jeg så føre en anderledes indgang til torvs - tilgivelse. Tænk hvis FCM-fans vælger at tilgive Christian Sørensen: ja, vi er rigtig trætte af det du har sagt/sunget, men mange spillere hopper jo med på fanbanter mod arvefjenden, og det lægger vi bag os. Nu er du en del af vores klub, som du jo også selv har valgt til.

Jeg tror vi ville få en CS, der vil give ALT for FCM, både på og uden for banen, og det er også en fantastisk lejlighed til at vise alle at FCM er en fed klub på alle måder, også at spille for. Måske kan vi endda få CS med på en gang banter mod Viborg på et tidspunkt.
Sidst, men ikke mindst, en fuldt integreret Christian Sørensen i FCM vil gøre Viborg-tosserne - og ikke FCM-fansene - til taberne og til grin i den her sag.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Copenhagenwolf skrev:
10. aug 2024, 23:54
Christian Sørensen gjorde det fint mod Vejle, ok kvalitet og stor kampvilje. Han kan blive et godt supplement til en venstre back trio.

Mht til at støtte og hylde CS fra tribunen på linje med alle andre FCM-spillere. Her vil jeg så føre en anderledes indgang til torvs - tilgivelse. Tænk hvis FCM-fans vælger at tilgive Christian Sørensen: ja, vi er rigtig trætte af det du har sagt/sunget, men mange spillere hopper jo med på fanbanter mod arvefjenden, og det lægger vi bag os. Nu er du en del af vores klub, som du jo også selv har valgt til.

Jeg tror vi ville få en CS, der vil give ALT for FCM, både på og uden for banen, og det er også en fantastisk lejlighed til at vise alle at FCM er en fed klub på alle måder, også at spille for. Måske kan vi endda få CS med på en gang banter mod Viborg på et tidspunkt.
Sidst, men ikke mindst, en fuldt integreret Christian Sørensen i FCM vil gøre Viborg-tosserne - og ikke FCM-fansene - til taberne og til grin i den her sag.
Fremragende argument - men jeg tvivler på, at tilgivelse er de stemningsskabendes fremmeste egenskab. Uagtet det vil gøre vores spiller - og dermed vores hold - bedre.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tilgiver Christian Sørensen på stedet, når man ifører sig en F#ck Viborg t-shirt og deler billedet ;-) :-D

Spøg til side. Synes begge argumenter er ok. Når man har sagt sådanne ting, så går der lidt længere tid før man bliver tiljublet og det synes han jo at være fuldstændig klar over.

Besvar