Europa Kvalifikation 2024

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Re: Europa Kvalifikation 2024

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
28. aug 2024, 22:58
JBT skrev:
28. aug 2024, 22:56
Kæmpe fadæse at man ikke slå dette Slovan hold ud

Det bliver ikke nemmere de næste 10 år

TT første gang under beskydning nu
Hold nu kæft, deres 2 mål er samlet en xg på 0,05, det fucking rent uheld.

Ja vi var passive, men de der bolde går ikke ind de næste 19 gange
Ola forsvarer jo som en der kunne spille på et kvindehold. De har lavet skudfinten 100 gange. Men han har ikke fulgt med fra bænken, tydeligvis. Det er ren GF om igen. Fucking katastrofe med ham til at dække den fløj.
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Simsir må have haft totalt tomme batterier siden han skulle tages ud. Blev målløs og rasende da den blev foretaget. Ola er jo en joke på internationalt niveau.
Vores bænk fortæller også en historie om en trup der er milevidt fra at være komplet.

Chili, Brynhildsen, Askildsen m.fl

De har jo ikke den klasse vi har brug for. Måske mod Vejle eller Sønderjyske. Vi har kun noget at komme med fra bænken når Cho bliver klar, eller vi ikke starter med de bedste.
Det er ikke godt nok.

Det største problem har dog været, at ledelsen ikke handlede på skaderne på venstre back, og fik en spiller vi kunne bruge internationalt. Det har været en joke at se Juninho blive sendt ud på den back. Det endte i sidste ende med at koste en CL plads. Dyre lærepenge.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

TT mangler erfaring i sådanne kampe, han fejler kæmpe stort med forkerte indskiftninger og udskiftninger.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
28. aug 2024, 23:01
Simsir må have haft totalt tomme batterier siden han skulle tages ud. Blev målløs og rasende da den blev foretaget. Ola er jo en joke på internationalt niveau.
Vores bænk fortæller også en historie om en trup der er milevidt fra at være komplet.

Chili, Brynhildsen, Askildsen m.fl

De har jo ikke den klasse vi har brug for. Måske mod Vejle eller Sønderjyske. Vi har kun noget at komme med fra bænken når Cho bliver klar, eller vi ikke starter med de bedste.
Det er ikke godt nok.

Det største problem har dog været, at ledelsen ikke handlede på skaderne på venstre back, og fik en spiller vi kunne bruge internationalt. Det har været en joke at se Juninho blive sendt ud på den back. Det endte i sidste ende med at koste en CL plads. Dyre lærepenge.
Hvordan skal de handle på venstre back når man ren force majeure har brug for en?
Der er jo med garanti slet ikke scoutet på den position

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

opstarten har vist, at FCM får ikke en skid ud af dødbolde, backs der ikke har niveauet, man køber 3 midtbanespiller ingen af dem har slået til i opstarten i hvert til fald.

Målene piver ind igen, og ingen kan pege på Ingason, men hvad med Beck ?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Største skuffelse jeg lige umiddelbart kan huske… Totalt stolpe ud og elendigt. TT taber kampen fra bænken. Vi er så naive….. Man skulle synes BS havde banket noget mod ind i holdet.

Slovan er et hold der kun har luft til 60 min. - Hvad skal man snart sætte på det her…. LORT

Bænken har ikke niveau til det her, desværre. Vi har et ekstremt problem på backs. Intet brugbart fra bænken til fløjene og CMs. Ingen voksne og ledere.
/ ABT

Billede

Debussy

Indlæg af Debussy »

Jeg undlader at skrive noget om Ola, da det er for nemt at udpege ham som ene syndebuk, selvom han var uheldig indblandet i begge mål til sidst. Men jeg håber han får en hård omgang krampe på turen hjem i flyveren.

Vi tabte desværre allerede i sidste uge, ved ikke at kunne vinde på hjemmebane.
Det er til at tude over, at vi ikke kommer i Champions League med så "nem" en lodtrækning. Der er mange spillere der skal se indad, fordi det her måtte ikke glippe, og vores taktiske dispositioner skal revurderes.
Det er under al kritik. Der er en del spørgsmål:

- Hvorfor kaster vi lange indkast? Scorer vi nogensinde på dem? Det trækker tempoet ud af kampen.
- Buksa, hvad bidrager Buksa med? Det var en en elendig kamp af ham.
- Hvorfor er vores defensiv så elendig?
- Hvem er lederen på holdet?
- Hvorfor tillader Thomasberg det nonchalante spil på midtbanen, der ofte ender ud i boldtab og kontraer til modstanderen?
Senest rettet af Debussy 28. aug 2024, 23:11, rettet i alt 1 gang.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Hvis vi skal se positivt, så der langt større chance for at vi kan skaffe point i EL.

Eneste problem er at det ikke er champions league....

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Debussy skrev:
28. aug 2024, 23:08
Jeg undlader at skrive noget om Ola, da det er for nemt at udpege ham som ene syndebuk, selvom han var uheldig indblandet i begge mål til sidst. Men jeg håber han får en hård omgang krampe på turen hjem i flyveren.

Det er til at tude over, at vi ikke kommer i Champions League med så "nem" en lodtrækning. Der er mange spillere der skal se indad, fordi det her måtte ikke glippe, og vores taktiske dispositioner skal revurderes.

- Hvorfor kaster vi lange indkast? Scorer vi nogensinde på dem? Det trækker tempoet ud af kampen.
- Hvorfor tillader Thomasberg det nonchalante spil på midtbanen, der ofte ender ud i boldtab og kontraer til modstanden?
Jeg er fuldstændig enig, mangler dog TT som fejler stort i 2 halvleg, jeg gider ikke at høre på hans undskyldninger, han fejlede stort.

Ledelsen har fejlet, i flere år har der været problemer med bachsene, efter Simsir går ud så mangler man igen manden der kan holde i bolden.

Ledelsen fik ikke fundet en midtbanemand der kan holde i bolden og kreativ fremad, backs siger selv, det er skandaløs at stille op med juninho på den kant
Senest rettet af FCM2000 28. aug 2024, 23:14, rettet i alt 1 gang.

Debussy

Indlæg af Debussy »

FCM2000 skrev:
28. aug 2024, 23:12
Debussy skrev:
28. aug 2024, 23:08

- Hvorfor tillader Thomasberg det nonchalante spil på midtbanen, der ofte ender ud i boldtab og kontraer til modstanden?
Jeg er fuldstændig enig, mangler dog TT som fejler stort i 2 halvleg, jeg gider ikke at høre på hans undskyldninger, han fejlede stort.

Ledelsen har fejlet, i flere år har der været problemer med bachsene, efter Simsir går ud så mangler man igen manden der kan holde i bolden.
Jeg undlader at kommentere på Thomasberg. Det gjorde jeg rigeligt i sidste sæson, og der brændte jeg selv nallerne. Thomasberg har dog brug for hjælp ude på bænken, én han kan sparre med der ikke er Lodberg.

Edit: Min helt store ærgrelse er, at vi måske ikke kommer i nærheden af at have så gode spillere som vi har i øjeblikket i mange år.
Senest rettet af Debussy 28. aug 2024, 23:17, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Slovans mål er ramt lige i røven, men Ola er så uopmærksom som man knap er i divisionerne i begge situationer. Han er helt frisk og har åbenbart nul fokus. Men i sidste ende er det TT med en elendig disposition at smide ham ind på kanten. Det har været set tidligere at det fucking ikke går. Elendigt.

Vildt at Osorio ikke scorer over to kampe her. En blanding af manglende kynisme og uheld. Det er marginaler, men de her opgør skal aldrig afgøres på marginaler, ift niveauet på modstanderen.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er forskellen på at være på hjemme eller udebane, da de får 2-2 målet, lidt tilfældigt, så går stadion amok og de bliver løftet frem mens vi bliver skræmte over at miste det vi lige havde. Det er ikke i dag vi taber det her, det er i Herning, havde vi haft en sejr med derfra havde 2-2 målet ikke haft den betydning

JBT

Indlæg af JBT »

Ravnen skrev:
28. aug 2024, 23:18
Det er forskellen på at være på hjemme eller udebane, da de får 2-2 målet, lidt tilfældigt, så går stadion amok og de bliver løftet frem mens vi bliver skræmte over at miste det vi lige havde. Det er ikke i dag vi taber det her, det er i Herning, havde vi haft en sejr med derfra havde 2-2 målet ikke haft den betydning
Der er sgu ingen forskel, Oli kunne have slukket til 1-3 og så var der pengedans, men ingen pisser vi leverpostej ud af årene på vestkysten og alle tænker…, aaamen det går nok.. ehl er os flot.. stik det nu bare op hvor solen ikke skinner og hav forventninger

Også vildt at Dario brænder den friløber, men vi har bare ikke niveau til mere end Silkeborg - i weekenden faktisk!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
28. aug 2024, 23:10
Hvis vi skal se positivt, så der langt større chance for at vi kan skaffe point i EL.

Eneste problem er at det ikke er champions league....
Af de tre turneringer er EL den sværeste at lave point til koefficientlisten i, grundet bonuspointene og reglerne omkring dem
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Forstår ikke at TT ikke mener at der var noget undervejs, i post match interview. Vi overlader jo alt initiativ. Jovist deres chancer er ikke høje xG, men det trækker stadig op i en lang periode. Buksa sætter nærmest ingen fødder rigtigt, og skulle formentlig være plukket relativt tidligt. Desværre har man ikke noget for alvor brugbart fra bænken, når Cho ikke er tilgængelig.

Selvom det ikke er der samme hold så har både FCK og Lyngby tørret gulv med dem her for år tilbage. Totalt antiklimatisk, og en vanvittig forspildt mulighed for at flytte klubben på alle parametre.

Selvom det ikke hedder CL, så er der stadig nærmest brug for nyt blod til alle kæder, og så ud med al leverpostejen, der ikke har niveau pt.

Ønskeliste: ekstra back (utroligt), alternativ til kanterne, en CM med noget bold i. Når Cho er tilbage, burde angrebet være tilstrækkeligt.
/ ABT

Billede

Besvar