SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Godt kæmpet men det er for sent at begynde at spille nogenlunde godt i næste sidste runde af superligaen

Simsir kunne have afgjort det flere gange til sidst men han er bare ikke god nok og endda meget tæt på at koste mål i en omstilling pga hæl og tå - han ligner en færdig mand hvis ikke han begynder at arbejde mere i holdets tjeneste

Alle penge på agf i den sidste men hold nu op det ser svært ud

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1946
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Øv, nu snupper Brøndby guldet..

mousebreaker
Indlæg: 3501
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Flot comeback. Vi er sikret en tur i Europa, hvis vi vinder den sidste.
Snubler Brøndby mod forventning mod AGF (det gør de ikke), så ender det hele lykkeligt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jakla
Indlæg: 377
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Jakla »

Bittert at Brøndby med så fesen en indsats står til at løbe med det. Man må lade FCN at de spiller teknisk fremragende, men vi kunne have snuppet det hele med lidt medvind til Simsir og Franculino.

mousebreaker
Indlæg: 3501
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Det er ikke i dag vi smider guldet. Det gjorde vi i Silkeborg med en utilgivelig indsats og elendig TT ved roret, og Joels hjerneblødning mod FCK i overtiden.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

mousebreaker skrev:
20. maj 2024, 20:11
Det er ikke i dag vi smider guldet. Det gjorde vi i Silkeborg med en utilgivelig indsats og elendig TT ved roret, og Joels hjerneblødning mod FCK i overtiden.
Ikke at forglemme 2-3 resultatet hjemme mod FCN.

Bif har sgu desværre bare været mest stabile og spillet en smule bedre også målt på bundniveauet

Danand123
Indlæg: 875
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

JBT skrev:
20. maj 2024, 20:16
mousebreaker skrev:
20. maj 2024, 20:11
Det er ikke i dag vi smider guldet. Det gjorde vi i Silkeborg med en utilgivelig indsats og elendig TT ved roret, og Joels hjerneblødning mod FCK i overtiden.
Ikke at forglemme 2-3 resultatet hjemme mod FCN.

Bif har sgu desværre bare været mest stabile og spillet en smule bedre også målt på bundniveauet
På vej hjem fra Farum. Ved ikke om man kan konkludere bedre stabilitet, når begge hold har samme pointantal efter 31 kampe.

Vi har ikke spillet som et mesterhold over hele sæsonen, men det har Bif og Fck heller. Vi kan altid finde kampe, der ikke gik vores vej. Fx vinder 9 point mod os, hvor vi kun får tre. Det er ikke et billede efter de fire kampe.

Ender med at være tilfreds med et point i dag, så Europa er tæt på. En fjerdeplads ville have været fodboldmæssig en katastrofe.

Lund7400
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Det er absourd, at vi reelt kan vinde den kamp efter de første 35 minutter. Klasse af holdet at komme tilbage, men pinligt at de sætter sig selv i den situation - og det peger igen på Thomasberg og hans evne til at sætte holdet op...

Nå, jeg troede 7 point ville være nok i de sidste tre. Det ligner det, at det ikke bliver. Men at få 7 point i de tre runder er alt andet lige flot, og rækker det ikke, så er det ikke de tabte to her, som gør forskellen. Det er, som andre har påpeget, ude mod SIF og hjemme mod FCK at man kan pege, hvis man da ikke går længere tilbage til fx 11-10 mod BIF...

Nå, sølv og dermed sikret sølv ser rimeligt ud. Det ville jeg gerne have solgt den for inden sæsonen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1946
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

AGF skylder en efter deres foræring i 2021.

Lad os vinde 8-0, fordi så skal Brøndby vinde med 2.
Vi snød Brøndby i 2018, så lad os gøre det igen.

FCM2000
Indlæg: 2269
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Lund7400 skrev:
20. maj 2024, 20:43
Det er absourd, at vi reelt kan vinde den kamp efter de første 35 minutter. Klasse af holdet at komme tilbage, men pinligt at de sætter sig selv i den situation - og det peger igen på Thomasberg og hans evne til at sætte holdet op...
Igen igen igen, det er det jeg har påpeget igen igen, nemlig at TT ikke formår at sætte holdet rigtigt op. Her kan vi være fuldstændig enig, det værste er i dag, at kampen får samme hændelsesforløb som i sidste kamp mellem de 2 hold.

I det kommende vindue, må en klassemålmand( gerne ham fra vejle), en klassemidtforsvar, 2 klassemidtbane folk der har kreative evner, formentlig også 2 backs stå på indkøbslisten, om det så alle bliver indfriet ?

der er nok også nogle der skal ud, midtbanen er udelukkende rugbrød, når Olsson er væk, Ingasson og Beck kan man sætte store spørgsmålstegn ved igen i dag, og så mangler man en målmand der også kan luftspillet. FCMs målmand burde have taget een af de tre mål i dag, specielt den tæt op at stolpen.

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

FCM2000 skrev:
20. maj 2024, 20:56
Lund7400 skrev:
20. maj 2024, 20:43
Det er absourd, at vi reelt kan vinde den kamp efter de første 35 minutter. Klasse af holdet at komme tilbage, men pinligt at de sætter sig selv i den situation - og det peger igen på Thomasberg og hans evne til at sætte holdet op...
Igen igen igen, det er det jeg har påpeget igen igen, nemlig at TT ikke formår at sætte holdet rigtigt op. Her kan vi være fuldstændig enig, det værste er i dag, at kampen får samme hændelsesforløb som i sidste kamp mellem de 2 hold.

I det kommende vindue, må en klassemålmand( gerne ham fra vejle), en klassemidtforsvar, 2 klassemidtbane folk der har kreative evner, formentlig også 2 backs stå på indkøbslisten, om det så alle bliver indfriet ?

der er nok også nogle der skal ud, midtbanen er udelukkende rugbrød, når Olsson er væk, Ingasson og Beck kan man sætte store spørgsmålstegn ved igen i dag, og så mangler man en målmand der også kan luftspillet. FCMs målmand burde have taget een af de tre mål i dag, specielt den tæt op at stolpen.
Vi kunne også bare fyre dem alle sammen og købe 11 nye?

At du revser Løssl er direkte usagligt efter hans forår.

Jeg savner i hvert fald en erstatning/supplement til Olsson, muligvis 2.

VI skal nok ud og have en enkelt back, men så tror jeg heller ikke det bliver vildere.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Jeg syntes desværre TT taler sølvmedaljer for højt op og at det er flot at komme tilbage fra 0-3 i nedtakten

Men hør nu makker, det samme skete i den omvendte kamp i Herning og det er sgu bare at ligge sig fladt og sige at vi vil have guld og det er kun guld der tæller

Det er desværre ligeså provins agtig som det nu kan blive at se det så isoleret som man gør

Når det er sagt, så var det måske fcms bedste 45 min spilmæssigt i denne sæson vi så i 2. halvleg

Debussy
Indlæg: 230
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Vi stod igen næsten med mesterskabet, og endnu engang sætter vi det over styr. Omend så det er flot at vende en kamp fra 0-3 til 3-3, så ændrer det ikke på, at vi aldrig skulle være endt i den situation til at begynde med. Der er mange spillere at pege på, selvfølgelig står Gabriel stærkt i erindringen, men der var flere der begik store fejl i første halveg - og så er der Thomasberg...

Jeg skrev i forbindelse med vores exit fra Pokalturneringen, at nu var det kun mesterskabet der kan redde sæsonen. Nu står vi så i en situation, hvor vi ikke længere selv kan afgøre hvor mesterskabet ender, og må krydse fingre for at AGF skaber et mirakel på vestegnen (som mousebreaker skriver, så sker det ikke).
En andenplads må aldrig være acceptabel, når vores ambition om at være en top-50 klub i verden skal nås til 2025. Uden et mirakel på søndag, så er sæsonen i mine øjne dumpet, altså 00 på 7-trin skalaen.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Debussy skrev:
20. maj 2024, 21:37
Vi stod igen næsten med mesterskabet, og endnu engang sætter vi det over styr. Omend så det er flot at vende en kamp fra 0-3 til 3-3, så ændrer det ikke på, at vi aldrig skulle være endt i den situation til at begynde med. Der er mange spillere at pege på, selvfølgelig står Gabriel stærkt i erindringen, men der var flere der begik store fejl i første halveg - og så er der Thomasberg...

Jeg skrev i forbindelse med vores exit fra Pokalturneringen, at nu var det kun mesterskabet der kan redde sæsonen. Nu står vi så i en situation, hvor vi ikke længere selv kan afgøre hvor mesterskabet ender, og må krydse fingre for at AGF skaber et mirakel på vestegnen (som mousebreaker skriver, så sker det ikke).
En andenplads må aldrig være acceptabel, når vores ambition om at være en top-50 klub i verden skal nås til 2025. Uden et mirakel på søndag, så er sæsonen i mine øjne dumpet, altså 00 på 7-trin skalaen.
Meget enig i 00 især fordi vi ryger på røven i Europa og pokalen tidligt hvor holdet har kunne spille sig sammen og performe og læg dertil at det spilmæssige i endnu en sæson ikke har været fcm værdigt

TT er bare ikke manden for det hold her, men man må også se på ledelsen og nogle af købene - Ingason har ikke været pengene værd ift at være en dårligere udgave af Erik - Mads Bech har lavet mål og kastet langt men også taget det i mange mål i mod ligesom førstnævnte pga mangel på fart, forudseenhed og sløv boldomgang.
Det gælder i øvrigt også Dalsgaard. Gartemann kostede sgu også mål flere gange - glemmer ikke kampen i lyngby

Gabriel, Gigo og Orla har heller ikke været gode - Martinez og Joel skadet længe - Paulinho kun spillet halve kampe - Olsson manglede man erstatning for - Simsir usynlig - underligt Kamara køb osv osv

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

Wow, hør jer selv.

Dumpet sæson?

Vi kommer fra en dumpet sæson, hvor vi kun lige fik reddet lidt af æren i Viborg. Så får vi vendt udviklingen efter en famlende start, og løber desværre ind i en formnedgang da det var allervigtigst.

Vi rejser os igen, og ligger til en sølvmedalje, og et utopisk mesterskab, hvis altså AGF gider at lege med.

Havde jeg drømt om mere? Gu fanden havde jeg det, men utilfreds synes jeg er en forkælet holdning at have. Napper vi sølvet, så godkender jeg sæsonen med en karakter omkring 4/7.

Vi har et top2 budget, så kan og skal top2 også være godkendt.

Pokalen var røvtur med lodtrækningen og timing, her vil jeg altid have en mindste målsætning om semifinale.

Europa var mæh, desværre var det i vores famlende periode.

Næste sæson skal vi igen spille i top 2. Minimum semifinale i pokalen og gruppespil i Conference League.

Besvar