R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 310
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg så kun de sidste 5 minutter af første halvleg og så anden, men baseret på det, er vores store problem midtbanen. Vi formår ikke at sætte os på midtbanen - det er vores store problem, for så formår at sætte spillet og kontrollere bolden. Rømer virker tung, men Martinez med et godt indhop (det kan blive vigtigt).

Der er dog også positive ting at tage med. Der var gode perioder i anden halvleg, vi skaber en del chancer, hvor vi får afslutninger på og kunne godt have scoret en enkelt mere. Ganske vist er det med direkte spil, men der var også bedre og mere sammenhængende spil end jeg har set tidligere i sæsonen.

Lige nu handler det dog om, at vi får skrabet flest mulige point sammen, for det bliver tæt helt til sidste om de øverste pladser.

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Jakla »

Bittert ikke at få point når man står med følelsen af at være det bedste hold. Jeg kan simpelthen ikke se BIF holde hjem med det tynde hold. Heldet må slippe op.

6256
Indlæg: 310
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg har også bare svært ved at se os holde hjem (men det kan man sikkert sige om alle hold). Jeg synes nok bare, at vores held også er begyndt at slippe op - selvfølgelig i takt med, at vi begynder at se noget spillemæssig fremgang (og slå modstanderne på statistikkerne, hvilket vi vel ikke har gjort i ret mange kampe gennem sæsonen uden at kende statistikkerne indgående)

Men lur mig ikke om FCN slår eller spiller uafgjort mod Brøndby i næste runde og vi forhåbentlig slår Silkeborg, så er alt nærmest som da slutspillet begyndte, bortset fra at FCN er kommet tættere på, men så kan vi forhåbentlig sætte en stime sammen, når vi skal møde alle hold på ny.

Halkjær
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Halkjær »

Hvis man kigger på de ændringer, der blev lavet i perioden mellem de to hjemmekampe mod FCK (2-0 vs 2-2), og som vi fortsætter med, så syntes jeg vi var et meget bedre fodboldhold omkring den første kamp. Meget bedre midtbane og balance - blandt andet med Olvier på kanten og Ola på top - som gav mærkbart mere kontrol i kampene.

Jeg ved godt at Franculino og Osorio er mere flashy og at Arals og Paulinho skader tvinger og til at finde kreativitet andre steder, men noget er gået i stykker efter min mening.

Nå det er sagt skulle vinden ikke have blæst mange grader anderledes for at vi havde semi-fortjente 4 point i de sidste to kampe. Fodbold er brutalt.

Andre der har bemærket at indianer-stilen ikke bekommer os?

JBT
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Vi har været heldige med point og kendelser i mange andre kampe i denne sæson, så jeg ved nu ikke hvor brutalt det egentlig er. Virkeligheden har nok bare ramt fcm, når man ikke er bedre og som man ofte hører forskellige folk prædike, går alting lige op - eller næsten da, over en hel sæson.

Oprigtig talt har spillet heller ikke været til mere end en blød mellemvare i top 4. Til gengæld er truppen derimod svine dyr og den har når alt kommer til alt (indtil videre) ikke slået til fra hverken dag et, eller i det arbejde man har foretaget sig hen over sæsonen, med den tid man har haft efter man er røget ud af flere turneringer.

Alting tager selvfølgelig tid hvilket man også ser rundt omkring i store europæiske topklubber hvor der er nogle lange opbygningsfaser undervejs, men jeg syntes godt at man efterhånden må forlange markant mere af FC Midtjylland som fodboldklub end det de har udvist med især selve spillet og ideologien på banen, formålet med visionerne og ambitionerne man ville finde både tilbage til og fremadrettet (læs.; at finde de gamle dyder - som måske reelt bør nytænkes, man har i hvertfald ikke fundet dem) samt den taktiske snilde til at ændre fodboldkampe og vinde kampe med +2 mål, alt samme i flere af de forgangne år.

Man aner simpelthen stadig ikke hvordan man ønsker at spille fodbold i FCM - og det lige meget hvad så end Thomasberg lukker ud efter 90 min. hver gang. Man vrider sig i stolen hver gang man tænder tv’et, over hvor lidt der reelt fungerer i selve det holdet foretager. Det er i sidste ende bare en skam.

Kejle
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

Hvem bestemmer hvor mange point spillet berettiger til?

Skaber vi flere chancer end modstanderen, så gør vi noget rigtigt.

JBT
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Kejle skrev:
24. apr 2024, 21:14
Hvem bestemmer hvor mange point spillet berettiger til?

Skaber vi flere chancer end modstanderen, så gør vi noget rigtigt.
Spillets måde er som regel en forudsætning for chancerne og chancerne størrelse eller version, er som altid en tolkning i et hvert eksempel. Snakken om xg og at fodbold er et spil med få chancer og modbydelig statistik hvor hvad ethvert mål tæller, har flere gange været bragt på banen herinde.

Det kommer ikke til at ændre mine holdning helt overordnet, ift. det billede man prøver at tegne (eller mangel på samme) af der hvor man vil være som klub - selvfølgelig på fodboldbanen især.

Udenfor og omkring, har man jo mange gode ideer og investeringer undervejs konstant. Det bærer vel frugt på den lange bane - og har gjort, men i flere år har det været ret kønsløst og leverpostejs agtigt i flere elementer i klubben (er med på at Europa og Chl har der også været et par gode og sjove rejser).
Uanset om det har været de mærkværdige Chelsea look a like leje/rugekasse køb, over trænervalgene, en markedsføringsplan som i flere år fejlede, til de gode folk man smed på gaden lidt for hurtigt (Polle og Hansen som de mest fremtrædende, men der var mange), eller et nyt sjovt land man vil handle meget ind i osv. har der som nævnt her, været mindst ligeså mange forunderlige sager i fcm, senest med en sisto i øvrigt, som der har været gode historier. Men mest gode, trods alt. Ingen tvivl om det.

En ting er sikkert, det bliver aldrig kedeligt “derude vest på”, men man skal nok lige overveje, om ikke det hele er ved at blive lidt for meget spejl af en vis klub i det århusianske. Godt nok sat helt på spidsen af selvforståelsen. Pt. er ballonen fyldt med luft.

Besvar