R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4156
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Vi går fra den ene store kamp til den anden, efter FCK hjemme er det nu på Brøndby på udebane. Personligt mener jeg vi står bedre til FCK, så jeg frygter vi får det svært i morgen. Men omvendt er der bare en følelse af at formkurven peger opad, og at vores offensive spillere er ved at bryde ud i lys lue ;-)

Betydningen af morgendagens kamp kan ikke gøres for stor. Det er en rigtig 6-point kamp. Vi er på udebane og der bliver gang i stadion. Men eftersom vi jo spiller bedst i de store kampe, så håber og tror jeg på en 3-1 sejr til ulvene!

Lund7400
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Jeg har faktisk en sjælden god følelse inden en kamp i Brøndby. Brøndby har været ringe over 90 minutter i de seneste kampe, og de er uden deres, synes jeg, med afstand klart bedste spiller Kvistgaarden. Samtidigt er Vallys dykket markant i niveau.

Omvendt har vi fået gang i offensiven og selvfølgelig særligt Osorio. Cho har fået hugget en enkelt ind og Francu er også med pil opad. I min optik er vi favoritter til i morgen, og jeg tror, vi viser det på banen. Er enig i 3-1.

Vinder vi de næste tre, så er vi MEGET tæt på at være mestre, da det er minimum seks point til både FCK og BIF med deres møde forestående i runden efter hvor vi har GF hjemme tre dage efter pokalfinalen. Jeg ved, det er at se langt fremad, men det var blot for perspektivet - 9 point de næste to uger, så tør jeg kalde guldet.

Copenhagenwolf
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Spændende kamp.

Jeg synes vi pt. er i bedre gænge end Brøndby. Vi har flere spillere der går mod et højere niveau, hvorimod flere af Brøndbys bedste er stagneret/faldet i niveau hen over de seneste kampe. Vigtigst af alt har de mistet deres bedste offensive kort Kvistgaarden for nok resten af sæsonen, en kæmpe-kæmpe bet for dem.

Jeg tro på et godt resultat/sejr - men alt kan ske i den kamp.

JBT
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Fcm har desværre ikke fået flyttet sig progessivt/spillemæssigt siden sidste sæson. Både offensivt og defensivt er total stress, langsommeligt og uteknisk.

Det er vel et eller andet sted også forventet under en TT og et mix af folk i ledelsen, som stadig ikke ved hvordan fcm ønsker at spille fodbold.

Tror man skal være yderst tilfreds, hvis man kan skaffe sig bronzemedaljer, for der er 3 andre hold som præsterer bedre end fcm lige nu. Europa virker også meget langt væk med dette hold.

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Jeg håber inderligt, at vi kommer til at vinde mesterskabet, men det virker efterhånden som noget, der ville kræve et mirakel. Spillet, relationerne og niveauet er der simpelthen ikke. Taber vi i dag og vinder Nordsjælland i morgen, så tror jeg ærlig talt, at vi ender ud på fjerdepladsen, og så må sæsonen simpelthen erklæres en fiasko.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1868
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

En helt lige kamp, som også burde være det på måltavlen.

Tæt på identisk XG, og synes vi presser formidabelt. Burde have givet mål.

Stimme
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22. feb 2016, 16:13

R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Stimme »

Endnu et dumt gult til Oserio håbløst. Altid tilbage til en langsom bagkæde, som lever en lang bold. Kan vi andet en lange bolde? Vi har ikke en spiller foran bolden der gør sig spilbar, eller løber for boldholderen. Vi er seriøst det ringeste spillende hold i top 6 efter min mening desværre
Senest rettet af Stimme 21. apr 2024, 18:56, rettet i alt 1 gang.

FCM2000
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

det er tydeligt at se at de eneste der kan lukke Brøndby op er osorio og Franco, FCM har nogle styrker og svagheder, jeg undre mig dog over at man ikke formår at iscenesætte Sung og også at han ikke formår at iscenesætte sig selv, midtforsvaret virker usikkert og Brøndby ved at det er Dahlsgaard de skal spille på.

Når man ser kampen så mangler FCM en midtbane med x faktor, Rømer prøver at rykke Brøndbys midt over med et ryk, men det er ikke hans kompetence.

Det svage led hos FCM er midtbanen både offensivt som defensivt.

JBT
Indlæg: 2074
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Skal Thomasberg fyres hvis fcm bliver nr. 4?
Det vil de fleste jo nok mene, hvis man ser på de mål og ambitioner man har som fodboldklub i Midtjylland.

Håber Holch har hvad der skal til, for at tage den beslutning for ledelsen - hvis det er der man ender.

Jeg tror desværre ligesom Debussy kun på 4. pladsen til Fcm i denne sæson. De 3 andre tophold er alligevel en del bedre spillende og fcm famler i blinde efter stilen. Det er en kæmpe fiasko, med de penge man har brugt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 869
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Vi starter fint ud de første 10 minutter, hvorefter vi forærer et mål første gang Brøndby nærmest er over midten. Skidt boldtab af Osorio. Efterfølgende to CBs der kun bakker istedet for at gå mod boldholderen - der var for fanden ingen trussel for løb i bagrum i situationen. Elendigt. Dér fra er der ingen idé med noget som helst - som sædvanligt.

Der er næsten ingen fart i holdet. Rømer, MBS, Ingasson, Dalsgaard er ren old boys. Læg der til at majoriteten ikke er specielt gode venner med bolden. Horribelt.

TT har givet noget stabilitet, men han er så langt fra noget taktisk geni, som du kan komme. Alt baserer sig på individuel kvalitet, fight og simpel/primitiv spillestil. Har sagt det før, og siger det gerne igen: Jeg har svært ved at tro på at vi nogensinde vinder et mesterskab med TT ved roret. Det er han ganske enkelt for pøllet til.

Jeg kaster op over vores formation. 442 er så udynamisk som det næsten kan blive. Vi ser elendige ud defensivt, så snart modstanderen spiller sig ud af første pres. Brøndbys mål nr. 2 illustrerer det meget godt. Angrebsmæssigt er der ikke dynamik nok, hvilket resulterer i et HAV af bagudrettet afleveringer. Lav en anonym survey blandt spillertruppen og få dem til at bedømme TTs evner. Tænker, at han vil ligge et godt stykke under hans benchmark i Bo H.

Et billigt mesterskab ser desværre ud til at glide ud af syne. Hvis det her holder, er det 4 point i 4 kampe. 1 point i snit. Så fortjener man heller ikke at vinde Suppen.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 869
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Tre kampe mod BIF, tre et-måls nederlag. 9 point.

Første kamp: verdens største X, som man pisser væk helt til sidst. Grinagtigt.

Kamp to: I overtal det meste af kampen. En af verdens mest uinspirerende indsatser man kan drømme om. Jammerligt.

Kamp tre: Personlige fejl og mangel på kvalitet gør, at man igen intet får med. Brøndby var jo ikke dygtige i dag. Skidt.

Skuffende, skuffende, skuffende.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1868
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Vi er klart det bedste hold og burde have vundet den kamp.

Vi blev offer for 2 langskud.
Vi skaber klart mest og langt mere end Brøndby. Så vildt at vi ikke får point i dag.

FCM2000
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Det er for tidligt at tale om trænerfyring, men der er noget galt med holdet, det ene øjeblik hænger det ikke sammen typisk i 1 halvleg, og så vender det i anden halvleg, ham japaneren får lov til at skyde 2 gange og det giver 2 mål, ingen går til ham, midtbanen virker overspillet.

Man kan stille spørgsmål til hvad Martinez og Adrian laver på bænken????, nuvel ikke for at giver Rømer skylden alene, men hvad laver han på det hold ? det jeg frygter lidt er at der går Randers i den, hvor TT står og siger gang på gang jeg var godt tilfreds med 2 halvleg osv.

Hvis man ser på superligastillingen efter 1 halvleg, så er FCM et middelmådigt hold i stillingen, TT har haft svært ved at stille et hold op, som har performet fra 1 minut.

At man kun har haft olsson som den eneste på midten der kan tænke lidt fodbold, ja det virker som en giga fejldispostion.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Enig i at Bif ikke var særligt gode. Scorer et par mål med lav XG. Men selvfølgelig skuffende, at vi ikke kan gøre mere ved det. Og nu bliver de seneste to hjemmekampe dyre i stillingen. En ting er mesterskab noget andet er, om vi kommer i Europa.

Mht til Bif-kampe og mesterskab har vi statistikken med os. I 17/18 tabte vi de første tre kampe og vandt den sidste…og i 20/21 vandt vi de første tre kampe og tabte den sidste.

Men nej vi viser slet ikke mesterskabsklasse.

Copenhagenwolf
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: R26 - Brøndby - FC Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Hvis vi skal tage det positive fra i aften er det, at Martinez og Franculino er ved at være helt tilbage, og at Viktor Bak er tæt på en fuldgod afløser for Paulinho. At Fcm spillede en ok anden halvleg i aften. Og at vi stadig selv kan bestemme om vi vil være mestre (selv om det er uendeligt svært at tro på lige nu, med ustabile præstationer og resultater).

Brøndby kommer igen med meget lidt i den her kamp og jeg har bare svært ved at tro på at de holder hjem. Når det er sagt, og hvis FCM ikke ender øverst, så hellere Bif som mestre end fck, som er en af de meget få klubber + fanbaser der præsterer at være endnu dårligere vindere end tabere.

Besvar