Mesterskabskampen 2024

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4155
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Ravnen »

Der sker ikke meget her i vores forum. Men FCKs nederlag, Brøndbys uafgjort og vores sejr har sat en særdeles interessant liga. Vi står lige med Brøndby og FCK er seks point efter. Der er mange kampe tilbage, men ingen af de tre hold virker til at være uovervindelige. Jeg tænker at det første hold som sætter en stime sammen, vil vinde mesterskabet.

Med andre ord skal vi gerne have fundet formen fra afslutningen af 2023 frem igen. Det virker til vi skal have banket lidt vinterpause rust af, men lige så stille begynder både defensiv og offensiv at vise noget mere. Jeg tror Osorio kan blive afgørende men Cho skal altså til at banke nogle flere mål ind, og så synes jeg Brynhildsen efter en god start i klubben er faldet for meget i "angriber-niveau". Franculino er ung.

Oliver Sørensen er ligeledes en nøglespiller som kan blive afgørende for vores forår.

Men det er tæt og når guldet skal uddeles tror jeg det er med få point.

Jeg kan ikke lade være med at tænke at Europa kampene bare koster dyrt, se FCK, de har haft en blændende europæisk sæson. Men de kan jo omvendt nå at komme tilbage nu hvor de kan koncentrere sig om superligaen. Seks point kan hurtigt forsvinde.

Hvad tænker I andre? Og skal vi ikke forsøge at kickstarte ulvegraven lidt ;-)

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Administrator »

Indbyrdes opgør kommer til at afgøre mesterskabet. Her er det jo så +1 til Bif indtil videre.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af UlveLars »

Administrator skrev:
10. apr 2024, 18:12
Indbyrdes opgør kommer til at afgøre mesterskabet. Her er det jo så +1 til Bif indtil videre.
Det troede jeg også inden mesterskabet gik i gang, men det ser ud til at de 3 "små" hold har tænkt sig at tage kampen op. Jeg tror de kommer til at tage mange point fra de 3 "store".

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af sonderskov »

FCM har muligheden efter weekendens kampe, og hvis ikke det er motivation nok, bliver det ikke til noget, jeg håber TT nu får sat et hold sammen, der vil vinde fra første fløjt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4155
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Ravnen »

Ja Silkeborg overraskede i hvert fald og vi havde også problemer med FCN. Men de indbyrdes opgør er selvfølgelig ekstra vigtige, når man samtidig med en sejr sikrer at modstanderen ingen point får denne runde.

Det virker til at vi er meget afhængige af Rømer, i forhold til defensiv struktur og han virker ret skrøbelig. Måske Martinez kan komme tilbage på det niveau han havde, for jeg tror et sted det er på denne position vi bringer holdet i balance.

Copenhagenwolf
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg forventer at 65-66 point er nok til et mesterskab. Det vil sige at FCM/Brøndby skal have 14-15 point mere. FCK skal så op på 20-21 point, hvilket bliver meget svært på 8 kampe i deres nuværende form.
Brøndby er vel lille favorit pt., men de så halvskidt ud mod Silkeborg i mandags, og de kommer nok til at sætte flere point til mod de tre nederste i slutspillet.
Fcm skal blæse på det æstetiske niveau i de sidste otte kampe. Får TT holdet til at hive de nødvendige point hjem med grimt spil og dødbolde er han en helt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1868
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Lupus1999 »

BIF - 55
FCM - 52
FCK - 49
FCN - 49

Mine forudsigelser siger guld.

Efter runde 27
SIF - FCM - 3 point
FCN - BIF - FCN
FCK - AGF - FCK

BIF - 55
FCM - 55
FCK - 52
FCN 52

Efter runde 28
AGF - FCN - Uafgjort
FCM - BIF - 3 point
SIF - FCK - FCK

FCM - 58
FCK - 55
BIF - 55
FCN - 53

Efter runde 29
FCM - AGF - 3 point
BIF - FCK - uafgjort
FCN - SIF - FCN

FCM - 61
FCK - 56
BIF - 56
FCN - 56

Efter runde 30
FCK - FCM uafgjort
BIF - FCSn uafgjort

FCM - 62
FCK - 57
BIF - 57
FCN - 57

Efter runde 31
FCN - FCM - 0 point
SIF - BIF - BIF
AGF - FCK - FCK

FCM - 62
FCK - 60
BIF - 60
FCN - 60

Efter runde 32

FCM - SIF - 3 point
BIF - AGF - BIF
FCK - FCN - FCN

FCM - 65
BIF - 63
FCN - 63
FCK - 60

Bare smid jeres penge på det, den er helt sikker. Det er alt afgørende, hvis vi kan vinde de 3 næste, så kan meget se godt ud inden de sidste 3 kampe.

JBT
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af JBT »

Der er boller og lagkage hvis fcm vinder 3 kampe i træk..

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1868
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Lupus1999 »

JBT skrev:
21. apr 2024, 20:52
Der er boller og lagkage hvis fcm vinder 3 kampe i træk..
Du kan godt bestille til levring til efter AGF kampen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4155
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Ravnen »

Tja. Måske er det sundt nok at vi skal komme bagfra. Vi har tydeligvis ikke mentaliteten til at tage teten og dominere os til et mesterskab med godt spil.

Men alt er nu stadig i spil. Brøndby og FCK ser heller ikke alt for gode ud. Den der er mindst dårlig vinder mesterskabet ;-)

Lund7400
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Lund7400 »

Ravnen skrev:
30. apr 2024, 00:02
Tja. Måske er det sundt nok at vi skal komme bagfra. Vi har tydeligvis ikke mentaliteten til at tage teten og dominere os til et mesterskab med godt spil.

Men alt er nu stadig i spil. Brøndby og FCK ser heller ikke alt for gode ud. Den der er mindst dårlig vinder mesterskabet ;-)
Jeg havde den optimisme indtil i dag. For mig døde det imidlertid fuldstændigt i dag. Kulminationen på en række af dårlie kampe som er blevet delvist skjult af resultaterne - og heldige udfald af andre hold. Havde BIF kørt den hjem mod GF og Silkeborg, så var det jo allerede slut.

Nej, vi har simpelthen ikke kvaliteten. Spiller for spiller har vi kvaliteten, men vi mangler SÅ ufatteligt meget som hold, som trænergruppe og hvad angår spilintelligens, at vi samlet set ikke har den. I skrivende stund mener jeg, at vi er favoritter til fjerdepladsen, og at mesterskabet er endog meget langt væk. Jeg er sikkre på, at fem sejre i de sidste fem ville resultere i et mesterskab, da Brøndby ikke gør rent bord i deres øvrige kampe, men det indebærer så at vinde hjemme mod BIF og ude mod FCN og FCK - jeg ser det ikke ske. Til gengæld kan det redde medaljer (og vigtigere endnu Europa), at vi har GF hjemme 70 timer efter deres pokalfinale, og vi har SIF hjemme i sidste kamp.

Det hele kan selvfølgelig se mere lyst ud, skulle vi vinde søndag. Jeg tror bare ikke, at vi vinder.

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af mousebreaker »

Lige nu bør al mesterskabssnak forstumme. Det sæsonen drejer sig om nu, er kvalifikation til Europa. Misser vi det, så er sæsonen endnu mere en katastrofe, end sidste års 7. plads. Det uanset om vi bliver nummer tre og taber playoff kampen, eller om vi bliver fire. Bronze (og sølv) er ligegyldigt, det drejer sig om trofæer og komme i Europæiske gruppespil.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 869
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af ABT »

Den her stilling i mesterskabsspillet er jo decideret en katastrofe. Vi er klemt inde mellem to hold der absolut intet har at spille for i det her slutspil. Alt det handler om for sif og agf er den pokalfinale. At vi taber så massivt til Silke, efter de ikke har vundet 15 kampe i streg, er så langt ude at skide som noget kan komme. Måden det skete på var helt helt uacceptabelt.

FCN - 13 point (+8 målscore)
BIF - 9 point (+2)
FCK - 7 point (+1)
SIF - 5 point (0)
FCM 4 point (-3)
AGF - 2 point (-7)

Europa eller farvel og tobak.
/ ABT

Billede

6256
Indlæg: 310
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af 6256 »

Tja. Havde vi nu vundet i går, lå vi nærmest helt på linje med FCK og Brøndby. Der er ingen, på nær FCN, der spiller særligt godt. Det er kampen i går, der ligesom er kulminationen på flere dårlige halve og hele kampe rent spillemæssigt - og så TTs helt håbløse formationsvalg og oplæg .

Jeg var egentlig også forsigtig optimist efter kampene mod FCK og Brøndby, jeg synes der var nogle lovende takter, men kampen i går er nok for mange, som nævnt ovenfor, kulminationen på, at vi rent spillemæssigt har været ringe i kortere og længere perioder i flere(mange) kampe. Det gør også at min optimisme er forduftet igen.

Men har det ikke været italesat, at man var overrasket over, hvor langt fremme, vi egentlig var efter den store udskiftning i sommers? Gad vide hvad målsætningen er internt? Træerne vokser ikke ind i himlen. Det tager tid, men det er desværre som om, at det går den forkerte vej mht. udviklingen i vores spil, hvilket naturligvis berettiger til kritik.

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af sonderskov »

Lad os nu være ærlige FCM har ikke leveret varen over to halvlege her i foråret, derfor bliver de ikke mestre. Trænere og ledelse, må og skal opbygge et hold med stabile præstationer, ellers kommer vi ikke videre.

Besvar