SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Lupus1999 »

Kampen fredag d. 1. marts har fået så meget mindre betydning efter udmeldingen om vores alles Kristoffer Olsson meget kritiske situation.

Hedens Drenge og Black Wolves opfordrer hele stadion til at rejse sig op i det 8. minut og klappe til det 9. minut for at vise at vi alle støtter Olsson og hele hans familie.

Det er følelsesladet og jeg håber at han kommer sig, men det er ualmindelig kritisk når man først ligger i respirator. Puha.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Flemse »

Lupus1999 skrev:
27. feb 2024, 19:59
Hedens Drenge og Black Wolves opfordrer hele stadion til at rejse sig op i det 8. minut og klappe til det 9. minut for at vise at vi alle støtter Olsson og hele hans familie.
For lige at undgå misforståelser (i praksis finder folk jo nu nok ud af det), så er det i det retteligt i det 9. minut (fra 8:00 til og med 8:59), at der skal klappes.

Fcm5600
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Fcm5600 »

Fantastisk resultat, virkelig god 1 halvleg. Smuk hilsen til Kristoffer Olsson, rørende, flot at spillerne kunne holde fokus.

Det skifter så fuldstændig efter endnu et håbløst straffe af Cho, det han scorede på mod AGF var heller ikke overbevisende. Der skal en ny skytte til. Løsll redder os efter det, heldigt at Fcm holder resultatet. Men vigtigt.

Sjovt at se Grabara kvaje sig til sidst🤣

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af mousebreaker »

Fcm5600 skrev:
1. mar 2024, 21:53
Fantastisk resultat, virkelig god 1 halvleg. Smuk hilsen til Kristoffer Olsson, rørende, flot at spillerne kunne holde fokus.

Det skifter så fuldstændig efter endnu et håbløst straffe af Cho, det han scorede på mod AGF var heller ikke overbevisende. Der skal en ny skytte til. Løsll redder os efter det, heldigt at Fcm holder resultatet. Men vigtigt.

Sjovt at se Grabara kvaje sig til sidst🤣
Enig :D
Hvem mon skal sparke straffe næste gang? Cho skal i hvert fald ikke.
Gad vide om vi nærmer os en rekord for brændte straffespark, med hele 5 brændte spark.

Kæmpe momentumskift det giver, da han brænder. FCK får derefter 9 farlige afslutningsmuligheder, hvor de havde nul indtil da. Man sover bare så meget bedre med det resultat i tankerne.

Iøvrigt, jeg synes det var et virkeligt dårligt dømt straffe
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af FCM2000 »

Fcm5600 skrev:
1. mar 2024, 21:53
Fantastisk resultat, virkelig god 1 halvleg. Smuk hilsen til Kristoffer Olsson, rørende, flot at spillerne kunne holde fokus.

Det skifter så fuldstændig efter endnu et håbløst straffe af Cho, det han scorede på mod AGF var heller ikke overbevisende. Der skal en ny skytte til. Løsll redder os efter det, heldigt at Fcm holder resultatet. Men vigtigt.

Sjovt at se Grabara kvaje sig til sidst🤣
Løssl redder FCM, men han er en del af holdet og styrker holdet.

Juninho og Beck foran løssl ser stærkt ud. de 2 wingbacks gør det også godt.

jeg kan læse at FCM har brændt 5 ud af 9 straffespark i den her sæson, cho har brændt 3 i SL.

Nu skal han tages fra den post, jeg mangler noget farlig fra ham af, og han taber de fleste dueller på de bolde han modtager.

Men Ola burde have scoret på den aflevering han får fra Cho, simsir burde have scoret i 1, halvleg.

Synes mangler noget farlighed i øjeblikket fra FCM angriberne.

JBT
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af JBT »

Mon ikke simsir eller Rømer sparker staffe næste gang.

Det holdt hårdt, men tillykke til drengene - det luner at starte weeekenden sådan

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
1. mar 2024, 22:15
Fcm5600 skrev:
1. mar 2024, 21:53
Fantastisk resultat, virkelig god 1 halvleg. Smuk hilsen til Kristoffer Olsson, rørende, flot at spillerne kunne holde fokus.

Det skifter så fuldstændig efter endnu et håbløst straffe af Cho, det han scorede på mod AGF var heller ikke overbevisende. Der skal en ny skytte til. Løsll redder os efter det, heldigt at Fcm holder resultatet. Men vigtigt.

Sjovt at se Grabara kvaje sig til sidst🤣
Løssl redder FCM, men han er en del af holdet og styrker holdet.

Juninho og Beck foran løssl ser stærkt ud. de 2 wingbacks gør det også godt.

jeg kan læse at FCM har brændt 5 ud af 9 straffespark i den her sæson, cho har brændt 3 i SL.

Nu skal han tages fra den post, jeg mangler noget farlig fra ham af, og han taber de fleste dueller på de bolde han modtager.

Men Ola burde have scoret på den aflevering han får fra Cho, simsir burde have scoret i 1, halvleg.

Synes mangler noget farlighed i øjeblikket fra FCM angriberne.
Hvilke dueller taber han?

Du trænger klart til nye briller hvis du mener han taber de fleste dueller. Han vandt 85.7% af sine dueller, hvis det ikke stiller dig tilfreds, så skal du skifte sportsgren.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Lupus1999 »

Blev Franculino skadet?

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Danand123 »

Lupus1999 skrev:
1. mar 2024, 23:03
Blev Franculino skadet?
Tror og håber jeg ikke. Der lignede taktisk, fordi han ikke forsvarede og i det hele taget ikke fik fat i noget.

Men hold op en aften…og så minutterne omkring 8-10, det glemmer man aldrig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Ravnen »

Episk sejr. Det er sådan en der kan blive sæsondefinerende, på alle måder.

Vi var lidt på hælene efter Cho igen igen brænder et straffespark - jeg er enig i at der skal findes en anden sparker, det er for dyrt at brænde den slags. Men da Thomasberg laver sine to defensive indskiftninger så kan FCK ikke længere komme så nemt igennem. Det var ikke mange kontraer vi fik skabt, men det gør jo ikke noget når den idiotiske FCK målmand helt retfærdigt dummer sig :-D

Lidt hårdt at tage Franculino ud, medmindre han var skadet. Synes ikke Cho havde alverden mere på det tidspunkt.

6256
Indlæg: 301
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af 6256 »

Følelsesladet sejr. I det hele taget en stærk og rørende aften. Fantastisk kulisse, fantastisk sammenhold i en svær tid.

Vi spiller i perioder ganske fint og spiller os frem til et udemærket antal chancer. Er det dårlig teknik, der gør at Brynhildsen ikke får afsluttet bedre på chancen ved straffesparket?

Anden halvleg bliver mere en krig end poleret spil, men hvilket sammenhold og fightervilje, vi viser. Det er også godt at se, hvordan bænken agerer og ændrer tingene, så vi får dem lukket ned, da det brænder på. Det er selvfølgelig ærgerligt, at det går ud over Franculinho.

Enig mht. Cho. Der må en ny skytte til nu. Han ligner også en uden selvtillid, når han skal sparke. Alle hans spark har været langs jorden. Kunne Oliver ikke være et bud? Er han ikke nogenlunde habil? Scorede han ikke nede i Grækenland i sin tid?

Det er et fedt resultat, men Olsson er stadig i mit baghoved og sætter forårssæsonen og fodbolden i perspektiv. Kæmp for det Kris!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af mousebreaker »

Tænker Thomasberg tager en hel del positivt med fra første halvleg, og rigtig meget negativt med fra anden halvleg. Hvordan vi på hjemmebane kan komme ned på ca 20% boldbesiddelse i en superligakamp, det er mig en gåde. Endda med fuldt hus på lægterne.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Debussy
Indlæg: 207
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af Debussy »

mousebreaker skrev:
2. mar 2024, 03:02
Tænker Thomasberg tager en hel del positivt med fra første halvleg, og rigtig meget negativt med fra anden halvleg.
Vi kom koncentreret og disciplineret på banen til første halveg. Jeg tænker, at hyldesten til Kristoffer i det niende spilleminut har med virket til det. Apropos hyldesten, stor cadeau til alle, især også FCKerne for at støtte op.
Samtidig kom FCK spillerne ikke særlig koncentreret på banen. De tabte mange af deres dueller og deres spil var enormt langsomt. Det er bestemt ikke første gang i Nestrups tid, at det sker.

Det eneste jeg ærger mig over, er at vi sådanne situationer ikke kapitaliserer ved at score 2-3 mål, og derved lukke kampen. Det er en af de færdigheder, der er nødvendig for at være tophold og for at kunne spille med i flere turneringer.
mousebreaker skrev:
2. mar 2024, 03:02
Hvordan vi på hjemmebane kan komme ned på ca 20% boldbesiddelse i en superligakamp, det er mig en gåde. Endda med fuldt hus på lægterne.
Det er en af de ting Nestrup desværre er suveræn til. Han er i stand til at ændre fodboldkampe i halvegen og totalt ændre kampbilledet. Det er ofte det jeg beskylder Thomasberg for at være for ringe til. At vi kommer helskindet gennem anden halveg og vinder kampen, kan vi kreditere Lössl og vores midterforsvar. Jeg synes egentligt ikke, at Lössl havde spillet nogen god første havleg, men i anden halveg var han god.

Men under alle omstændigheder, er jeg enormt begrestret for, at vi efter 3 kampe mod toppen står med 6 point.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 866
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af ABT »

God og vigtig sejr. Flot hyldest til Olsson og ny stadionrekord.

God første halvleg vi får sat sammen, hvor man undervejs sidder og er lidt nervøs for at vi ikke får udnyttet vores massive overtag. På en endnu bedre dag skal vi gå til pause 2-0.

Vi bruger rigtig mange kræfter i første halvleg, og det kan selvfølgelig ses som 2. Halvleg skrider frem. Cho må være færdig som straffeskytte. Grebet ud to gange ud af tre i foråret, hvor den sidste også var tæt på at blive reddet. Det ville være ubærligt hvis det skulle have kostet point som mod Brøndby. Løssl er inde i en god periode for tiden. Det er vigtigt hvis vi vil være med hvor det bliver sjovt.

TT er ved at koste kampen på det taktiske alter ved BÅDE at sætte Osorio og Franculino ind hvor vi er max presset og kun står og parerer. Fint at han har selvindsigt nok til at få plukket Francu igen, for han satte ikke en fod rigtig i den kamp. Det eneste det kan forsvares med er, at vi ikke har noget rugbrød at sætte ind. Vores bænk er pt skabt til at vi kommer bagud og skal fremover stepperne.

Vanvittigt momentumsving vi har været ude i - vi kunne snildt have stået med to nederlag i de to første. Hvem ved hvad det kunne have betydet for indsats, udtryk og resultat i går. I stedet får vi i sidste weekend vendt bøtten på mirakuløs vis, og nu er vi pludselig med igen hvor det kan blive sjovt i stedet for at det hele var kørt afsted. 2 point i snit i åbningsprogrammet havde vi nok alle solgt på forhånd. Nogle markante bump på vejen, men i sidste ende er det pointmæssigt endt med at være godkendt.
/ ABT

Billede

sonderskov
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R20 - FC Midtjylland vs FC København

Indlæg af sonderskov »

Trænere og holdet har godt nok løftet sig voldsomt, flot taktik og spil i første halvleg. Anden halvleg var vi ikke gode på bolden, og så Cho på straffe, var 100 procent sikker på han brændte, TT må æde sin udtalelse omkring Cho som straffe skytte i sig, det dur bare ikke, flot kamp af forsvaret. Rømer har problemer.

Besvar