SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Lupus1999 »

Endnu en vigtig kamp.

Vi kan kravle tæt på den absolutte top, samtidig med at vi kan slå hul til første udfordrerne til guldet fra FCN.

Det er hjemmebane og vi har en noget at revanchere, så håber og tror på de 3 point.

Kommer Olli tilbage i start 11 og hvem skal ud?

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Jakla »

Super godt gået og godt at se Dalskov komme ind og gøre en suveræn figur. Franculino mangler lige lidt selviskhed i dag
Vi er med i toppen nu - dejligt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Lupus1999 »

Lækkert med 3 point og en disciplineret indsats i dag.

Vi mistede lige grebet om kampen det sidste kvarter af første halvleg og ca. midtvejs i anden halvleg.

Nu er vi med i guldkampen igen og kunne vi få 2 sejre i de sidste, så tror jeg vi bliver vintermester. 👌😏

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Danand123 »

Lupus1999 skrev:
12. nov 2023, 20:29
Lækkert med 3 point og en disciplineret indsats i dag.

Vi mistede lige grebet om kampen det sidste kvarter af første halvleg og ca. midtvejs i anden halvleg.

Nu er vi med i guldkampen igen og kunne vi få 2 sejre i de sidste, så tror jeg vi bliver vintermester. 👌😏
Godt nok stille i graven…er den ved at lukke sig selv? :?:

Tror ikke på vintermestre med to sejre. Fck får mindst tre point i de næste to runder.

Ja, fin kamp. Der var sådan en kamp vi tidligere tabte, når vi spillede i midtugen også. Dejligt at Dalsgaard leverer efter indskiftningen. Nu to point flere end sidste sæsons grundspil.

6256
Indlæg: 301
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af 6256 »

Jeg kunne kun lige se lidt af første halvleg, men det så solidt ud og vi sad godt på det.

Vi ligner et hold på vej frem, men hvor ligner, at der stadig er mere at bygge på.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Ravnen »

Jeg så kun lige det sidste af anden halvleg, og hørte det forinden kun med lyd. Synes vi er solide. Dog skylder Brynhildsen et mål, så lige hans chance fra starten af kampen, den skal simpelthen ind.

Enig, dette hold har slet ikke indløst potentialet endnu. Men vi famler ikke længere efter spillesystem og hinanden. Jeg tror det har været rigtig sundt med masser af tid på træningsbanen, hvis jeg skal være lidt fræk, tror jeg ikke vi var kommet hertil endnu, hvis vi havde været med i Conf. League.

Og ja, hvad sker der lige med Ulvegraven, det kan da ikke være Facebook der trækker? Det er sjældent debat bliver særlig grundig der.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Administrator »

Grunden til stilheden på graven er flg.:

7 FCM - AGF 1 - 1
8 VFF - FCM 2 - 2
9 FCM - OB 2 - 1
10 FCK - FCM 0 - 2
11 FCM - RFC 2 - 2
12 OB - FCM 1 - 2
13 FCM - LBK 2 - 1
14 HIF - FCM 1 - 4
15 FCM - FCN 2 - 0

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af UlveLars »

Administrator skrev:
12. nov 2023, 23:08
Grunden til stilheden på graven er flg.:

7 FCM - AGF 1 - 1
8 VFF - FCM 2 - 2
9 FCM - OB 2 - 1
10 FCK - FCM 0 - 2
11 FCM - RFC 2 - 2
12 OB - FCM 1 - 2
13 FCM - LBK 2 - 1
14 HIF - FCM 1 - 4
15 FCM - FCN 2 - 0
Jeg er ikke helt enig. Tidligere havde vi aktive debatørere som fx Stoffer og Stefenam, der leverede meget dybdeborende analyser af spillet bla på baggrund af data, tolkning af UEFAs koefficient-point etc. Det var på meget højt niveau og virkelig værd at læse - synes jeg.
I dag er der mere FB over niveauet: “Dalle strammede sig op”, “super godt gået”, “nu er vi med i guldkampen igen”. Flere melder endda åbenlyst ud, at de faktisk slet ikke har set (meget af) kampen.
Inden Graven går amok, så er det ment som en konstruktiv feed-back. Personligt savner jeg meget den meget højere kvalitet der var i indlæggene for bare få år siden - men glæder mig trods alt over at skingre stemmer (Ingen nævnt, ingen glemt) ser ud til at have forladt forummet.
Jeg læser faktisk meget hellere sidelinien.dk (FCK’s Forum) efter hver runde (men sig det ikke til nogen). Der er brugere, som arbejder med fodbold på prof niveau, og som leverer meget, meget gode analyser.
Den kvalitet kan man som fcm-fan i stedet få ved fx at høre Sort Snak, som efter min mening er en podcast af meget høj kvalitet, lige som der er folk på Twitter med gode kompetencer, fx med stor indsigt i hvad der foregår i Mafra, Nigeria eller på akademiet. Der lærer jeg meget.
Hvis administrator mener at roen på Graven skyldes en lang stime som ubesejret, så synes jeg netop det bekræfter min påstand om at Graven mest er blevet et sted for dem med behov for sure opstød og brok, når tingene ikke går godt. Knap så interessant efter min mening.
Som sagt er det ment som en saglig analyse. Jeg er ikke selv specielt fodboldvidende eller har specielt indsigt i klubben bag kulisserne. Men jeg savner dem der kunne bidrage med mere. Det er grunden til, at jeg sjældent kommer på Graven efterhånden.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af 3316 »

Lupus1999 skrev:
12. nov 2023, 20:29
Nu er vi med i guldkampen igen og kunne vi få 2 sejre i de sidste, så tror jeg vi bliver vintermester. 👌😏
FCK har Viborg og AGF, og vi skal hente 4 point på dem.
Brøndby har Lyngby og Hvidovre, og vi skal hente 5 mål på dem.
Så tror ikke på vi bliver vintermester, men kan vi være inden for 1-2 points afstand fra førstepladsen er jeg også godt tilfeds 🙂
I øvrigt pænt irriterende at FCK er så solide i ligaen trods deres europæiske kampe.. Må håbe de går træt på et tidspunkt..

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Administrator »

FB er helt klart en medvirkende årsag. Desværre er FB lige så egnet som at stå nede på den lokale lørdag nat kl. 0315 og skråle sin mening ud. Det bliver kun hørt af fulde folk der nok ikke fatter ret meget længere.

Intet ondt om at gå i byen eller noget, men FB er bare et lorte medie.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 866
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af ABT »

Pt er der bare ikke specielt meget at skrive om. Jovist, resultaterne er der lige pt, men det er i min optik på en ret så billig baggrund. Det er leverpostejsfodbold så det basker. Randers fodbold uden visioner eller idé med spillet. Vi ser stadig i ny og næ et helt latterligt lavt bundniveau - topniveauet er i den anden ende slet ikke prangende ift. tidligere tider. Vi vinder på at være bedre individuelt end 90 % af modstanderne vi møder tilsat en smule struktur, som øvrige trænere ikke har magtet i lige så høj grad. Oveni blæser vinden vores vej på cykelstien modsat tidligere - det kan vende lynhurtigt.

Jeg ved ikke hvad man skulle blive våd i trussen over ovenpå vores X antal kampe som ubesejret. Hvor imponerende er nedenstående lige (siden vi pissede Europa væk mod Legia):

1-1 mod AGF: fuldkommen låst 0-0 kamp. Indleder fornuftigt, men er jo så ellers bare klar til at kravle under dynen.

13-0 mod Aabenraa: Ligegyldigt…

2-2 mod VFF: målene pisser ind og vi formår ikke at holde to føringer. Ret så undervældende (og ja, derby lever sit eget liv, blabla)

2-1 mod OB: imponerende sejr over over dette års OB der SEJLER helt latterligt rundt (ironi kan forekomme). Vi redder en sejr hjem dybt inde i overtiden. Undervældende så det basker!

0-2 mod Næver: vi spiller over en halvleg i overtal. Alligevel skal vi næsten frem til overtiden før kampen lukkes. Spild af kræfter.

0-2 mod FCK: eneste imponerende sejr i den streak vi er inde i. FCK er dog i en sløj forfatning spilmæssigt, så hvis vi skulle sætte kniven ind var det også i en kamp som denne.

2-2 mod Randers: elendigt. Katastrofe første halvleg.

1-2 mod OB: endnu en sjasket omgang mod de håbløse striwer. Endnu en sen gevinst hvorefter OB slår op i banen, men vi ikke fatter at lukke kampen. Undervældende igen, modstanderen tager i betragtning.

2-1 mod Lyngby: vi er ved at nosse i det igen til sidst og smide to føringer. Pligtsejr uden at vi bare imponerer en my.

1-0 mod FCK: to dårlige hold på banen. Vi bringer nada offensivt. KÆMPE pres nu hvor vi er ude af pokalen.

1-4 mod Hvidovre: ringeste hold i Superligaens historie. Fin første halvleg, men på en ultratynd baggrund. Sjusket 2. Halvleg. Igen kan vi ikke hold rent bur.

2-0 mod FCN: fin sejr, men også en kamp vi skal vinde. Farum med mange skader og en midtuge kamp i benene + de ikke topper spillemæssigt pt.

Hvad er det lige vi skal være imponeret over? Resultaterne er altid det vigtigste, men mellemregningerne er dælme ikke lovende! Flere kampe er afgjort i 11. Time af marginaler, fordi vi selv ikke er dygtige nok til at få tingene sat på plads lang tid forinden.

Så hvorfor er aktiviteten dalende? Jeg tænker efterhånden ikke at der er mere at berette om. Det er samme sang og oplevelse gang på gang. Der er intet charmerende over de sidste mange kampe. Det er resultater som vi alle bør forvente. Vejen derhen har efter min mening dog været pivgrim for det meste. Desværre. Jeg savner at resultater og præstationer hænger sammen. For ellers er det bare et spørgsmål om hvornår vinden vender og vi igen har modvind på cykelstien og korthuset på ny begynder at vælte etage for etage.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Kent »

ABT skrev:
13. nov 2023, 20:13
Jeg savner at resultater og præstationer hænger sammen. For ellers er det bare et spørgsmål om hvornår vinden vender og vi igen har modvind på cykelstien og korthuset på ny begynder at vælte etage for etage.
Lad os da kigge en smule på præstationerne. Specifikt de 9 superliga-kampe i stimen. Alle data er fra Opta.

- I 7 af de 9 kampe har vi produceret mere xG end modstanderen. I 4 tilfælde mere end 1 xG mere. I 5 af kampene har vi holdt modstanderen til >1 xG
- i 7 af de 9 kampe har vi produceret flere afslutninger end modstanderen. I 4 tilfælde 10+ afslutninger mere. I 5 af kampene har vi holdt modstanderen til max 7 afslutninger.
- i 7 af de 9 kampe har vi skabt flere store chancer end modstanderen. I 5 af kampene har vi holdt modstanderen på 0 store chancer.
- i 6 af de 9 kampe har vi været bedre på alle 3 ovenstående parametre end modstanderen
- i 2 af de 9 kampe har vi været bedre på 2 ud af 3 af ovenstående parametre

Den samlede statistik for de 9 kampe hedder:
xG: 17,62 - 9,38
Skud: 140 - 85
Store chancer: 24 - 9

Der er altså intet tilfældigt over stimen. Det handler ikke om medvind på cykelstien. Der er enddog rigtig fin overensstemmelse mellem resultater og præstationer.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 866
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af ABT »

Kvaliteten af modstanderne taget i betragtning er det da mere end forventeligt at vi udkonkurrerer dem på xG og diverse andre statistikker. Det er det ene shitshow af hold vi møder efter det andet (HIF, OB x 2, Lyngby x 2, Viborg, Næver, Aabenraa). Du kan vel klemme alle de holds budgetter tilsammen ind i Midtjyllands. Og det ville næsten ikke undre mig hvis Midtjyllands budget stadig var større selvom de andre lagde sig sammen…

Statistikker osv er ganske glimrende. Hos mig passerer holdet bare ikke øjetesten pt. Benchmark er nogle af de drømmehold vi har haft gennem tiden med trofæer til følge. Der er vi slet ikke endnu. Ting tager tid, og jeg afviser ikke at vi kan komme i nærheden med den nuværende trup (givet vi ikke sælger ud af profilerne i et par vinduer). Jeg tvivler bare på at det bliver med TT ved roret. Jeg ser TT som en træner der kan skabe stabilitet og hæve bundniveauet, men aldrig smadre topniveauet til nye højder og top 50 Europa hold på kontinuerlig basis. TT er en redningsmand mest af alt. Men jeg vil da glædelig modbevises! Vi har kun én ting at koncentrere os om modsat alle andre top 6 hold. Det SKAL kunne ses i det lange løb over en hel sæson. Ellers er det dumpet Big time.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Kent »

ABT skrev:
13. nov 2023, 22:07
Kvaliteten af modstanderne taget i betragtning er det da mere end forventeligt at vi udkonkurrerer dem på xG og diverse andre statistikker. Det er det ene shitshow af hold vi møder efter det andet (HIF, OB x 2, Lyngby x 2, Viborg, Næver, Aabenraa). Du kan vel klemme alle de holds budgetter tilsammen ind i Midtjyllands. Og det ville næsten ikke undre mig hvis Midtjyllands budget stadig var større selvom de andre lagde sig sammen…
Som skrevet så var data baseret på de 9 kampe i superligaen, hvor vi er ubesejrede. Det er rigtig, at OB og Hvidovre er med i den serie, men det er FCK, FCN og AGF også. Det er sådan set kampe mod hele ligaen minus Brøndby, Silkeborg og Vejle. Og jeg kan godt afsløre, at det kun er BIF-kampen, hvor vi præsterede dårligere end modstanderen af de opgør.

Så det er klart, at hvis du mener, at resten af ligaen er et stort shitshow, så er det kun sejre på mindst 5 mål, der stiller dig tilfreds. Så tror jeg nok, at du må forvente at fortsætte med at være skuffet i lang tid endnu.

Jeg kan personligt godt glæde mig over, at vi nu har ramt 2 point i snit for sæsonen, efter at vi skiftede et halvt hold i sommers og slet ikke har toppet endnu.

JBT
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af JBT »

Kent skrev:
13. nov 2023, 23:27
ABT skrev:
13. nov 2023, 22:07
Kvaliteten af modstanderne taget i betragtning er det da mere end forventeligt at vi udkonkurrerer dem på xG og diverse andre statistikker. Det er det ene shitshow af hold vi møder efter det andet (HIF, OB x 2, Lyngby x 2, Viborg, Næver, Aabenraa). Du kan vel klemme alle de holds budgetter tilsammen ind i Midtjyllands. Og det ville næsten ikke undre mig hvis Midtjyllands budget stadig var større selvom de andre lagde sig sammen…
Som skrevet så var data baseret på de 9 kampe i superligaen, hvor vi er ubesejrede. Det er rigtig, at OB og Hvidovre er med i den serie, men det er FCK, FCN og AGF også. Det er sådan set kampe mod hele ligaen minus Brøndby, Silkeborg og Vejle. Og jeg kan godt afsløre, at det kun er BIF-kampen, hvor vi præsterede dårligere end modstanderen af de opgør.

Så det er klart, at hvis du mener, at resten af ligaen er et stort shitshow, så er det kun sejre på mindst 5 mål, der stiller dig tilfreds. Så tror jeg nok, at du må forvente at fortsætte med at være skuffet i lang tid endnu.

Jeg kan personligt godt glæde mig over, at vi nu har ramt 2 point i snit for sæsonen, efter at vi skiftede et halvt hold i sommers og slet ikke har toppet endnu.
At vi tapper ud af både Europa og pokal uanset modstander er et stort shitshow og spillet på banen er jammerligt når man selv har bolden i spillets faser - ingen planer eller ideer. At man ligger nr 3 og får nogle point er da ganske fint, men intet andet end mesterskabet vil stille mig tilfreds personligt, eftersom mange af de andre klubber pt er ude i langt flere kampe, har dårligere hold, bredde, ambitioner osv.

At man har forsømt nogle point som er ved at være indhentet er igen ganske fint, men det er stadig for dårligt man ikke har hentet yderligere i starten af sæsonen hvis man ser på materialet og visionerne i FCM. Det indrømmer Thomasberg jo også blankt hver gang han taler, at det er et træls efterslæb at have pisset væk i ligaen, samtidig med at man er ude af andre turneringer.

Heldigvis har der været dejlig stille om Claus og Svend i lang tid fordi man er ude af netop alle turneringer og det er et eller andet sted rart, at de ikke får den fokus, taget i betragtning af alt det mundlort de lukker ud.

Nu hørte jeg FCN's træner udtale sig efter kampen mod os og der var samte realisme i forventningerne til hvad FCN skulle ift. at kvalificere sig til Europa og målet for Superligaen, hvilket var afstemt internt i klubben, samtidig med at mediet blev sat på plads ift. selvsamme - der blev hverken talt op eller ned men derimod fokus på det man kunne påvirke her og nu og at præstere på banen hvor man stadig er godt med i 3 turneringer.
Det er langt mere befriende og så endda fra en hurtig-typet nordsjællænder modsat Steinlein der kraftedeme opfører sig om en, selvom det burde være stik modsat.

Lad os se hvor TT kan lande holdet på denne sæson - uanset hvad, kan det næsten kun blive en til glemmebogen, medmindre man sætter speederen for alvor i bund i foråret og virkelig viser, det vi alle går og håber - men vel desværre ikke helt forventer længere i FCM, selvom målsætningerne siger, at vi burde.

Besvar