SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Nu gælder det en must win kamp, men hvor vi ofte har for vane at smide point i det oplagte bananskræl. Vi har rigtig mange gange i de sidste 18 måneder haft en kamp, hvor de tre point i 9 ud af 10 tilfælde burde gå til os, men hvor vi har snublet.

Nu skal vi vise, at vi er kommet længere og henter de tre point, så vi kan få kontakt med den absolutte top. 9-12 point i de sidste 4 kampe, så tror jeg igen for alvor på guldet.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Så ligger 3. pladsen for fødderne af os efter Silkeborgs nederlag. Vi kan kun skuffe….tre point og ingen undskyldninger. Tak.

Due
Indlæg: 169
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Due »

Endelig en offensiv midtbane opstilling. Nu er vi farlig fra begge kanter i steder for modstanderen “bare” kan lukke Simsir ned og lade Oliver spille den tilbage og rundt. Gad godt prøve at se Oliver på den centrale midtbane i stedet.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Danand123 skrev:
5. nov 2023, 16:00
Så ligger 3. pladsen for fødderne af os efter Silkeborgs nederlag. Vi kan kun skuffe….tre point og ingen undskyldninger. Tak.
Tak for det. Kun 1 point fra de 28 vi nåede i grundspillet i seneste sæson.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Der er visse brugere, som i starten af sæsonen havde op til flere indlæg hver uge, men i de seneste 1.5 måned, der har vi ikke set meget til dem?

Lækkert med 3 point i dag.
Nu har vi givet os selv muligheden for at tage 2. pladsen til vinterpausen. Kunne vi håbe på 3 point hjemme mod FCN og dermed sende guldaspiranterne, i hvert fald da det var august, et kæmpe skridt tilbage. Det kunne være vildt. Vi skal så håbe på uafgjort i AGF - Brøndby i morgen og at Brøndby så vinder over FCK, så ser det spændende ud.

1. FCK - 32 point
2. BIF - 32 point
3. FCM - 30 point.

Landskamps pause og to runder tilbage.

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Lupus1999 skrev:
5. nov 2023, 21:43
Der er visse brugere, som i starten af sæsonen havde op til flere indlæg hver uge, men i de seneste 1.5 måned, der har vi ikke set meget til dem?

Lækkert med 3 point i dag.
Nu har vi givet os selv muligheden for at tage 2. pladsen til vinterpausen. Kunne vi håbe på 3 point hjemme mod FCN og dermed sende guldaspiranterne, i hvert fald da det var august, et kæmpe skridt tilbage. Det kunne være vildt. Vi skal så håbe på uafgjort i AGF - Brøndby i morgen og at Brøndby så vinder over FCK, så ser det spændende ud.

1. FCK - 32 point
2. BIF - 32 point
3. FCM - 30 point.

Landskamps pause og to runder tilbage.
Nu ved jeg ikke om undertegnet er en af dem, du hentyder til. Men jeg indrømmer, at jeg nok hører til i typen 'halv tom' fremfor 'halv fyldt'.

Det gode i den seneste periode har været, i modsætning til tidligere, at vi har fået sejrene. Det giver alt andet lige mere arbejdsro. Der er fortsat en del spillemæssige udfordringer. Nogle af dem ser vi også igen i aften, selvom vi naturligt nok bliver mere ukoncentreret i anden halvleg.

Det gode er, at der er noget at bygge videre på og jeg håber Thomasberg formår at forløse det potentiale, der unægteligt er i truppen. Lige nu er der gode betingelser for det.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Ikke kun dig, men det er kun glædeligt, at der er markant færre indlæg fra de kritiske, da det må betyde, at FCM præsterer godt.
Det kan dog undre lidt, at bare fordi de 3 point kommer, så kan man ikke rose eller kritisere.

Jeg kan stadig se at der er mangler i vores spil, men vi sætter flere og flere gode minutter sammen i hver kamp, så det går i den rigtige retning. Synes stadig at der er udfordringer med balancen på midtbanen. Det var lækkert at se Franculino, Cho, Aral og Osorio på holdet fra start. Franculino har det vi i gamle dage kaldte næse for mål. Han står bare ofte det rigtige sted.

Spændene hold som vi har, og når Martinez og Joel kommer tilbage, så ser det rigtig spændende ud. Dalsgaard må have spillet sin sidste kamp fra start. Gabriel bringer så meget mere. Lee så godt nok god ud til trods for at han spillede backen. Fysisk stærk og hvilket blik for spillet til Ola.
Det lover godt at vi nu måske har den spillende midtstopper.

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Lupus1999 skrev:
5. nov 2023, 22:55
Ikke kun dig, men det er kun glædeligt, at der er markant færre indlæg fra de kritiske, da det må betyde, at FCM præsterer godt.
Det kan dog undre lidt, at bare fordi de 3 point kommer, så kan man ikke rose eller kritisere.

Jeg kan stadig se at der er mangler i vores spil, men vi sætter flere og flere gode minutter sammen i hver kamp, så det går i den rigtige retning. Synes stadig at der er udfordringer med balancen på midtbanen. Det var lækkert at se Franculino, Cho, Aral og Osorio på holdet fra start. Franculino har det vi i gamle dage kaldte næse for mål. Han står bare ofte det rigtige sted.

Spændene hold som vi har, og når Martinez og Joel kommer tilbage, så ser det rigtig spændende ud. Dalsgaard må have spillet sin sidste kamp fra start. Gabriel bringer så meget mere. Lee så godt nok god ud til trods for at han spillede backen. Fysisk stærk og hvilket blik for spillet til Ola.
Det lover godt at vi nu måske har den spillende midtstopper.
Helt sikkert! Det kan hurtigt blive sort-hvidt. Ledelsen melder selvfølgelig også stort ud, så er det også fint at have sine forventninger efter det, men det er vigtigt at få nuancerne med. Jeg synes også det klæder Steinlein at have skruet lidt ned for retorikken.

Jeg er også enig, at der er begyndt at komme flere perioder, hvor vi mere sætter os på kampene, kontrollerer og dominerer og til tider også gør det ok med bolden. Det håber jeg at se mere af. Jeg er enig omkring midtbanen. Det er som om vi bevæger os på en knivsæg derinde, når vi kun har to mand. Jeg synes stadigt at modstanderne for ofte har held til at finde rum i mellem forsvaret og midtbanen.

TT overraskede også mig positivt med start-11 i dag. Mere af det :D Jeg tænker de offensive også kan blive endnu bedre til at sætte hinanden op. Dalsgaard ligner en færdig mand og jeg håber ikke, han får forlænget.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

En forventelig sejr mod ligaens suverænt dårligste hold. Men når det er sagt så var 1. halvleg rigtig flot, og hvis vi ikke var blevet lidt for afslappede i 2. halvleg var sejren blevet endnu større. Jeg krummer stadig tæer over den fem mod to (eller sådan noget) situation vi ødslede væk i slutningen af kampen, men det er da til at leve med ved 4-1 :-)

Dejligt med mål til alle vore tre angribere, de har været lidt uskarpe på det seneste.

Pokkers Randers ikke kunne stjæle et point fra FCK, det er lidt irriterende at vi høster så mange point og FCK så også bare gør det ;-)

Alt i alt så er krisen ovre, udover at sejrene jo tydeligvis er der, så kan vi også se konjekturerne af et virkelig spændende hold. Jeg tror kun det bliver bedre og så er der faktisk intet i vejen for at vi kunne være en kandidat til mesterskabet, vi må se.

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
5. nov 2023, 21:43
Der er visse brugere, som i starten af sæsonen havde op til flere indlæg hver uge, men i de seneste 1.5 måned, der har vi ikke set meget til dem?

Lækkert med 3 point i dag.
Nu har vi givet os selv muligheden for at tage 2. pladsen til vinterpausen. Kunne vi håbe på 3 point hjemme mod FCN og dermed sende guldaspiranterne, i hvert fald da det var august, et kæmpe skridt tilbage. Det kunne være vildt. Vi skal så håbe på uafgjort i AGF - Brøndby i morgen og at Brøndby så vinder over FCK, så ser det spændende ud.

1. FCK - 32 point
2. BIF - 32 point
3. FCM - 30 point.

Landskamps pause og to runder tilbage.
Bare rolig. De næste 6 runder (måske endda 7) er meget svære kampe. Så der kommer måske brænde på bålet.
Jeg håber vi kan bevare kontakten til københavnerholdene indtil jul. De første 3 kampe i foråret byder på Brøndby ude, AGF ude og FCK hjemme!
Inden jul har vi FCN hjemme, Silkeborg ude, Viborg hjemme. Vi slutter grundspillet med Randers ude og Vejle hjemme.

Det er et svært program vi har tilbage, så det er godt vi kommer ind til den med en god resultatmæssig periode. Nu venter vi så bare på at det spillemæssige også kommer op i gear. TT har haft så mange træninger og kampe med holdet, at vi bør kunne forvente flere relationer i holdet og være mindre baseret på individualisme og dødbolde. Det er iøvrigt meget længe siden vi har haft et godt HOLD og ikke bare haft en gruppe med rigtig mange gode spillere. En lang periode havde vi ikke engang det sidste.

Det er nu vi skal vise, at vi er tilbage til den styrke alle forventer vi skal have
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Lupus1999 skrev:
5. nov 2023, 21:43
Der er visse brugere, som i starten af sæsonen havde op til flere indlæg hver uge, men i de seneste 1.5 måned, der har vi ikke set meget til dem?

Lækkert med 3 point i dag.
Nu har vi givet os selv muligheden for at tage 2. pladsen til vinterpausen. Kunne vi håbe på 3 point hjemme mod FCN og dermed sende guldaspiranterne, i hvert fald da det var august, et kæmpe skridt tilbage. Det kunne være vildt. Vi skal så håbe på uafgjort i AGF - Brøndby i morgen og at Brøndby så vinder over FCK, så ser det spændende ud.

1. FCK - 32 point
2. BIF - 32 point
3. FCM - 30 point.

Landskamps pause og to runder tilbage.
Jeg har bare super travlt i øjeblikket, så jeg kigger kun herind en gang i ugen i øjeblikket ;) Det er dejligt med 3 point og en udemærket spillet første halveg. Jeg savner dog stadig noget kynisme og nogle flere kombinationer der resulterer i målgivende chancer. Der mangler harmoni spillerne imellem og at spillerne stadig ikke er i stand til at koncentrere sig i samtlige 90 minutter giver mig en del rynker i panden.

Sæsonen skal udmunde i et mesterskab i år, især med de spillere vi har til rådighed og samtidig med at vi nu kun spiller en turnering ellers må sæsonen ses som en fiasko.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror aldrig holdet bliver helt perfekt. Selv i de sæsoner vi har vundet mesterskaber har der været perioder med mindre godt spil og det har ofte været tætte kampe. Det der virkelig batter for os nu, er at vi har en stærk bænk, det var jo vores helt store problem i sidste sæson hvor holdet smuldrede helt i vinterpausen med store profilsalg uden afløsere. Så jeg håber meget at vi kan komme gennem vinterpausen uden aktivitet, jeg synes egentlig ikke vi mangler noget, vi er godt dækket ind og der er stadig meget potentiale at indløse, fx Lee som det nærmest er som om vi lige har fået tilgang af ;-)

Det der bekymrer mig mest er at FCK er så solide, de burde smide nogle point i det kamp program de har i øjeblikket, det sker bare ikke. Det er frygteligt irriterende ;-)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R14 - Hvidovre - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

I har ret i forhold til truppen, men jeg er temmelig sikker på at FCK taber point i deres næste kampe.

BIF, VFF og AGF.

Kan vi få 7-9 point, så er vi tættere på inden vinterpausen og vi skal møde FCK 3 gange efter vinterpausen. 👍🏻

Besvar