SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Administrator »

Jeg ser lige som Ravnen grund til optimismen pga de nye spillere der er kommen til. Nogle gange tager det bare lidt tid inden holdet klikker, og jeg synes at det jeg allerede har set virker meget spændende. Imo er der kun 2 transfers der ikke ser ud til at give noget særligt output. Hedvall og Fossum. Men helt at afskrive dem gør jeg nu ikke, endnu.

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Det er betryggende at vide, at jeg tilsyneladende er i mindretal med min skuffelse over vores placering efter 8 kampe. Vi er på en 7. plads, og meget tyder på, at vi ikke kommer i nærheden af guldet i år. Relationerne mellem spillerne synes at mangle. Gejsten er ikke til at spore. Spillerne synes ikke at udvikle sig fra runde til runde.

Jeg mener, at både ledelsen og hele trænerstaben bærer en del af ansvaret. I mine øjne er Thomasberg en middelmådig træner, og jeg er frustreret over at føle mig alene med den opfattelse her. Mange fremhæver hans meritter, men hvilke præcise bedrifter er der tale om? Er det hans pokaltriumf i 2020/2021, hvor det stærkeste hold, Randers FC mødte, var AGF?
Taktisk synes Thomasberg ikke at kunne vende kampens forløb til vores fordel – tværtimod forstærker han ofte de negative tendenser. Hans passive fremtoning og mangel på karisma er enormt frustrerende at være vidne til.

Jeg ønsker inderligt, at Thomasberg overrasker mig ved at forme et stærkt hold, der dominerer i de kommende 14 kampe op til slutspillet. Jeg kan ikke bære tanken om, at vi endnu en gang skulle lade en sæson gå til spilde.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Administrator »

Jeg er da skuffet over vores nuværende placering, men er også realistisk om situationen. Selvfølgelig mangler relationerne, havde du forventet at de sad i skabet når halvdelen af holdet er nyt? Jeg har en klar forventning om at det bliver mærkbart bedre inden jul. Thomasberg arvede en trup hvor han tog over efter 2 cheftrænere. Det er først nu han begynder at få spillere der passer til hans ønsker, der var INGEN træner i Danmark der ville kunne præstere bedre med den sammensætning vi havde (eller ikke havde).

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Er heller ikke glad ved vores nuværende position. Men omvendt overrasker den mig heller ikke, vi spillede nedrykningsspil for kort tid siden og der er kommet mange nye spillere.

Hvem skulle være træner hvis ikke Thomasberg? Vi har skiftet træner alt for mange gange på alt for kort tid, alene det faktum er kritisk.

Det gode ved Thomasberg er at han er en klar FCM profil, han har været i klubben både som spiller og senere som assistenttræner da Glen Riddersholm udviklede det moderne FCM. Jeg tror på at han vender bøtten.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 869
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Debussy skrev:
18. sep 2023, 22:08
Det er betryggende at vide, at jeg tilsyneladende er i mindretal med min skuffelse over vores placering efter 8 kampe. Vi er på en 7. plads, og meget tyder på, at vi ikke kommer i nærheden af guldet i år. Relationerne mellem spillerne synes at mangle. Gejsten er ikke til at spore. Spillerne synes ikke at udvikle sig fra runde til runde.

Jeg mener, at både ledelsen og hele trænerstaben bærer en del af ansvaret. I mine øjne er Thomasberg en middelmådig træner, og jeg er frustreret over at føle mig alene med den opfattelse her. Mange fremhæver hans meritter, men hvilke præcise bedrifter er der tale om? Er det hans pokaltriumf i 2020/2021, hvor det stærkeste hold, Randers FC mødte, var AGF?
Taktisk synes Thomasberg ikke at kunne vende kampens forløb til vores fordel – tværtimod forstærker han ofte de negative tendenser. Hans passive fremtoning og mangel på karisma er enormt frustrerende at være vidne til.

Jeg ønsker inderligt, at Thomasberg overrasker mig ved at forme et stærkt hold, der dominerer i de kommende 14 kampe op til slutspillet. Jeg kan ikke bære tanken om, at vi endnu en gang skulle lade en sæson gå til spilde.
Jeg kan snildt stemme i da! Man gider blot snart ikke længere påpege det samme igen og igen…

Vi er lort. Bundholdsmentalitet og filosofi. Det er trist.
/ ABT

Billede

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Men er den der Thomasberg FCM profil så klar? Det var i øvrigt under Erik Rasmussen, han var assistent. Glen er først senere. Jeg mindes ikke at FCM på noget tidspunkt, hverken under eller efter Glen, har spillet 4-4-2? Jeg går stadig ud fra, at det er det, Thomasberg gerne vil. Og ellers skal han jo også til at tilpasse sig og opfinde sig selv på ny.

For ang. truppen synes jeg i højere grad, der er købt ind til 4-3-3/4-2-3-1. Som Lupus skitserer tidligere, har jeg svært ved at se en firemandsmidtbane bestående af Osorio-Olsson-Martinez-Simsir. Oliver Sørensen som højre midt synes jeg bare heller ikke fungerer optimalt, omend det giver noget fleksibilitet og Simsir mere frihed.

Vi må se.

Besvar