SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det bliver en lang sæson. Egentlig super flotte mål af Cho og Franculino, det burde være nok til en sejr. Det er bittert at vi er foran to gange og bare smider det to gange. Spiller for spiller burde vi være stærke nok, jeg tror vi savner at få sammenspillet det hold, med alle de nye.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Administrator »

Jeg er faktisk ikke så sortseende. Ja, pissetræls vi ikke holder hjem, men jeg ser bare store tegn på at vi er på vej. Jeg tror ikke vi kommer til at drille FCN eller FCK i kampen om mesterskabet, men en europæisk placering tror jeg godt vi kan snuppe.

Bare vi lige kunne købe en central midtbanegeneral i vintervinduet, så ser det mere end godt ud.

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Der er jeg nok ikke. Midtbanen er ganske vist amputeret i dag, men jeg synes igen, vi mangler rigtigt meget på bolden og det er svært at spore fremgangen. Eller at se, hvad det er vi vil. Der er ingen struktur på holdet og det hele bliver så tilfældigt. Tilmed stiller vi vel op i en ny formation igen i dag.

Den omtalte midtbanegeneral - det er jo nu vi har brug for vedkommende.

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Det er virkelig deprimerende, at vi endnu ikke har fået 3 point mod nogen af top-6 holdende fra sidste sæson. I dag var kriteriet at vi skulle have 3 point, men det fik vi ikke. Vi får efterhånden svært ved at komme i top-3, hvis ikke der kommer andre boller på suppen. Med andre ord, skal der snart ske noget ellers går vi atter en skuffende sæson i møde.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Enig i at det var skuffende. Havde også troet, vi var længere. Også lidt imponeret af et par af Viborgs spillere. Der er også kvalitet.

Men når sejrene bliver væk, ligner det tilmed en ond cirkel. Vi har i mange andre sæsoner vundet de to seneste kampe og holdt hjem mod Bif.

Helt vild med Cho…farlig, arbejdsom og atletisk på en gang. Synes absolut vi har fundet kvaliteten på toppen. Men relationer i forsvaret ser udfordret ud…og så kunne man godt ønske lidt afgørende redninger fra Løssl. Tjek lige hvor ofte Fck lige sniger den hjem på godt målmandsspil. Alle marginaler på holdet tæller til slut.

Sæsonen er selvfølgelig lang…men realistisk og optimistisk er top4 og evt pokal. Desværre.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Le Compte »

Tror at FCM vil gøre os alle en tjeneste ved at revurdere målsætningen, så den hedder pokalfinale og top 4

Tror guld ambitionen skader mere end det gavner

Jeg er ok med en opbygning sæson
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1870
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg synes vi burde spille en 4-4-2, men med kanter.

Stærkeste start 11 efter min mening er følgende.

Lössl
Joel, Ingason, Bech, Paulinho
Osorio, Olsson, Martinez, Aral
Franculino, Cho

Alternativt
4-3-1-2

Lössl
Joel, Ingason, Bech, Paulinho
Sørensen, Olsson, Martinez,
Aral
Franculino, Cho

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Enig. Jeg synes også det vil klæde Thomasberg, Dalsgaard m.fl. at stoppe med at snakke om os som guldkandidater. Jeg ved godt journalisterne spørger til det gang på gang, men der er vi bare slet ikke lige pt. Vi har vel lukket mål ind i alle kampe siden hjemme mod Niederkorn og vel ret beset kun vundet mod Omonia på hjemmebane. Jeg forstår ikke den retorik, (som også har været tidligere), hvor vi har så travlt med at tale os op, for der er altså en stort stykke arbejde der skal gøres før vi er der. Det ville være at leve med, hvis det er det, der blev meldt ud. Eller at man i stedet siger, at man tager en kamp ad gangen. Thomasberg er til sit forsvar lidt inde på efter kampen i går.

De to startopstillinger (hvert fald den første) tror jeg ganske enkelt er for offensivt til Thomasberg. Jeg har tidligere forsvaret Thomasberg og synes også stadigt han skal have chancen med det 'nye' hold, men jeg kan godt være bange for, at han er for defensivt tænkende til den trup vi har nu og FCMs selvforståelse som topklub. Forstået på den måde at han i mentalitet og tænkemåde tænker mere som en midterhold/bundholdstræner, der vil forsvare frem for at angribe. At de defensive dyder - også hos de offensive spillere - er vigtigere end, at deres offensive evner foldes ud; at det er vigtigere at forsvare fremfor at angribe kampene yderligere og score mål nr. 2 og 3; stå dybere fremfor at taget initiativet i kampene f.eks. ved at tage fat i kuglen og diktere spillet. Jeg håber Thomasberg får mig modbevist for jeg kan egentlig godt lide ham.

Jeg havde jo håbet, når nu vi skulle spille 4-2-3-1 i går; at Simsir kunne ligge inde i midten...

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Så er vi røget ud af top-6 og afhængigt af OB - Silkeborg kampen i morgen kan vi risikere at ryge ned på 8-pladsen. Det ville være præcis samme plads vi var sidste år efter 8 runder spillet, dog kun med 9 point.
Point mæssigt er vi i øjeblikket, lige så langt fra en potentiel nedrykningsplads som vi er fra en potentiel førsteplads.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1870
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg er ikke bekymret lige nu.

De næste to kampe afgør om vi kommer op i guldjagten.
FCK taber til BIF i næste runde og vi slår OB.

Så er der 5 point til FCK, og så kommer nøglekampen i Parken. Kan vi vinde den og komme ned på 2 point, så er alt i spil igen og vi er helt med. De efter følgende 4 kampe, er Randers hjemme, OB ude, Lyngby hjemme og Hvidovre ude.

Jeg tror på 6 sejre i træk, såfremt kampen i Parken vindes. Jeg ved ikke helt hvor optimismen kommer fra, men der er virkelig noget uforløst kvalitet i holdet og det er et spørgsmål om tid før det klikker. Kommer sejren i Parken, så tror jeg selvtilliden i holdet bliver kolossal og det medfører en lang stime af sejre.

Cho og Franculino er notoriske målscorer. Simsir og Osorio ligner vildt spændende driblere.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det tror jeg godt du kan få ret i. Jeg har også en fornemmelse af at holdet er lige ved at være der, der er en følelse af fremgang i øjeblikket.

Særligt i med vores angribere Cho, Franculino og Brynhildsen krydret med Simsir, det lugter af MANGE mål. Og så aner vi endnu ikke om Osorio har noget i sig. Vi skal have stabiliseret forsvaret, så tror jeg vi er ved at være der.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Administrator »

Jeg har gjort op med mig selv. Jeg er tilfreds med kvalifikation til europæisk fodbold, såfremt vi viser spillemæssigt fremskridt. Så må det blive næste sæson, hvor vi igen kan blande os helt i toppen.

Det er fint nok at klubben melder ud om mesterskab, det skal de vel næsten også gøre med de penge der bruges på truppen.

De sidste 2-3 sæsoner har jeg alt for ofte ikke været glad og tilfreds når jeg er kommet på stadion, så jeg ser det som en slags nulstilling og så begynder vi sgu bare lidt forfra. Dog er vi ikke sparket tilbage til middelalderen, så det er ikke et kæmpe bjerg vi skal kravle over.

Jeg vil have glæden tilbage ved at komme på stadion. Nogle gange skal man fejle før man kan se hvad man har eller har haft. Vki har været snotforkælede resultatmæssigt, nu er det på tide vi lærer lidt ydmyghed og hårdt arbejde.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror også det pt er urealistisk at forvente mere, men på den anden side, vi ser sæson efter sæson at der sker mærkelige ting i stillingen, sæsonen er for ung til helt at opgive :-)

Og JA, vi har været så forkælede, FCM har været på en konstant optur siden Glen vandt os vores første mesterskab. Når vi husker tilbage på hvilket bjerg det var at vinde et mesterskab. Det er ikke nemt og det kræver at hele setuppet fungerer.

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Kan I ikke uddybe, hvor I ser fremgangen og deraf jeres optimisme.

Som skrevet synes jeg fortsat vi har store spillemæssige problemer og skaber for lidt offensivt, mens vi lukker for mange mål ind. Jeg kan stadig ikke helt se, hvordan vi vil spille.

Men enig, jeg vil også være tilfreds med en europæisk kvalifikation, men det må også gerne være en sikker en af slagsen før jeg er overbevist. Jeg synes godt vi må pakke den der mesterskabsbejler snak væk for nu. Dertil er vi for langt fra FCK og FCN.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Vores angreb eksisterer, med Cho, Franculino og Brynhildsen har vi spillerne som kan sparke den det sidste stykke ind. Dette var vi helt væk på i foråret, hvor Isaksen som wing var vores bedste og nærmest eneste angriber.

Andre Rømer virker til at være manden der kan fighte på midtbanen.

Vi står for langt tilbage på banen. Vi er usikre i forsvaret og defensiven generelt. Det er udfordringerne.

Men sådan noget kan man arbejde sig ud af taktisk, det kan man ikke når man mangler angribere. Det mindre kamppres ved ikke at skulle spille europæisk gruppespil giver mere tid på træningsbanen, der hvor vi står er det værdifuldt.

Og sidst, så er det bare en fornemmelse. Vi har rigtig mange nye spillere som lige skal finde hinanden, jeg synes de hver for sig har vist fin kvalitet.

Besvar