SL R6: FCN - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fcm5600
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Fcm5600 »

En ynk at se på, ligeså elendig og kedelig som dragten. Fcm heldige med kun at tabe med 3, jeg er ved miste troen TT

SHL
Indlæg: 7
Tilmeldt: 31. aug 2022, 16:56

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af SHL »

Ryger vi ud torsdag så er TT næppe at finde på kontoret efter landsholdspausen. Der er ingen gejst i dag. Fcn er et godt hold men så ringe er vi sgu ikke!

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Debussy »

Det er simpelthen så ynkeligt at se, hvor langt vi er faldet. Thomasbergs midtjylland er i fritfald.

edit: Thomasberg kan intet taktisk. Det er simpelthen ynk på ynk med ynk.
Senest rettet af Debussy 27. aug 2023, 19:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 870
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af ABT »

Decideret pinligt og usselt af lejesvendende og nulbonnerne ude på trænerbænken. 0 mål i seneste to ligakampe mod hold fra den formodede top 6. Tabt 3/4 af ligakampene, når man har haft midtugekampe. En trup hvor spillerne ikke har fysik til at spille kampe to gange i ugen på dette stadie. En liga der allerede nu er kørt afsted og af sporet. Taber man til Legia er det jo en decideret katastrofe allerede. Omvendt, går man videre, skal man nok indstille sig på at slås om at undgå nedrykning, for vi fatter jo hat af at spille to gange i ugen.

Ubarmhjertig suppe debut for Gabriel og Fraisl. Gartenmann og Ortiz der på ingen måde har niveau til superligafodbold, Fossum der er fuldkommen usynlig i 90 min. Man kunne blive ved…

Der er absolut nul at tage med fra den her kamp. Det er så vammelt at glo på… Føj.
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af JBT »

Man kan ikke blive ved med at fyrre træneren, pilen peger på ledelsen det vi er vidne til

Copenhagenwolf
Indlæg: 82
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Copenhagenwolf »

I dag mangler der vel 6-7 mand ift den nuværende start 11er på grund af skader og spillere der bliver sparet, men det må simpelthen ikke resultere i et så kvalitets- og viljeløst hold. Stærkt bekymrende.
Efter den her omgang må det være tydeligt at vi skal have i hvert fald tre mand ind med kvalitet, en til hver kæde, før vinduet lukker. Spørgsmålet er om ledelsen kan ramme rigtigt? Jeg synes desværre ikke ligefrem Gabriel virker overbevisende i dag, måske er det bare en ny liga og nye holdkammerater han skal vænne sig til.

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Jakla »

Jeg synes ikke Thomasberg kan bebrejdes, vi står simpelthen med alt for mange spillere der bare ikke er gode nok.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Lupus1999 »

Lige nu er alt det vi har bygget op på spil.

Vi har tre år i træk spillet gruppespil, og ikke formået at kæmpe med om guldet. Vi har tydeligvis intet lært. Det er lige før at jeg håber vi taber på torsdag, så vi kan bruge alle kræfter på Superligaen og dermed kæmpe med om top 2.

FCK og FCN skal spille mange kampe, så hvis vi ryger ud, så er der fordel til AGF og os.

Og hvis vi vil have en konkurrence dygtig trup, så skal Victor Bak, Andreas Nibe og Musbaudeen have minutter i stedet for Fossum, Rømer, Ortiz, Gartenmann, Charles, Chilli, Brumado, Dyhr, Dalsgaard, som bare ikke har niveau. Vildt at man kan nævne så mange middelmådige spillere, når de store talenter kunne komme ind og vise ungdommens vildskab og gejst. Synes virkelig man har fejlet med at hente bredde i stedet for at bruge sine egne akademi spillere, hvor de er sendt til Mafra. Synes det er håbløst at sende 11 spillere derned. Brug nu for helvede vores egne unge i stedet for det Ravn og krat.

Håber virkelig heller ikke vi bare henter 3-4 nye ind, hvis de alle har forskellig nationalitet. Jeg savner en stamme af 6-7 danske kvalitets spillere, som er kernen på holdet. Sydkoreanere, Brasilianere, Columbianere, Østrigere, Svenskere, Nordmænd, tjekker osv. det kan da umuligt være en fordel for sammenholdet og viljen for at give den ekstra meter for hinanden. Det vi altid har set ved at have en stamme af akademi spillere på holdet.

Halkjær
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Halkjær »

Taktikken i dag var da helt væk og ikke mindst dispositionerne undervejs.

At starte 2 halveg med 3xCB og 4xCM, når man er bagud det giver jo ingen mening. Der mangler mod, flair og offensivt mindset fra træner-teamet. Vi har været bedst i kampe når der er min 3 på banen med noget offensivt at bringe.

Det er klart vi blev nedspillet igen og igen, når der står 3 CBs på flade fødder.

Jeg forstod ikke ideen og bryder mig ikke om den mangel på tro som vores opstillinger gang på gang udstråler.

I dag mindede mig om kampe mod FCK tilbage før vores første mesterskab, hvor vi gang på gang var chanceløse, eller Champions League mod Liverpool. Men det var FCN. Som også spillede i midtugen. Og vi har andet højeste budget i ligaen. Jeg er måløs.

I dag var en stor skuffelse.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
27. aug 2023, 20:09
Man kan ikke blive ved med at fyrre træneren, pilen peger på ledelsen det vi er vidne til
Det er jeg tildels enig i, men TT var en panikløsning i mine øjne fordi man ikke kunne få sine to top prioriteter.
Man har gået fra det ene til det andet system i lang lang tid og nu har man så noget bunden, hvor man taktisk spiller som underdog...

Hvis man ryger ud på torsdag så skal det have en konsekvens ellers når man aldrig at få rettet op på noget.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Sahl »

Jakla skrev:
27. aug 2023, 20:09
Jeg synes ikke Thomasberg kan bebrejdes, vi står simpelthen med alt for mange spillere der bare ikke er gode nok.
Så du mener TT taktiske setup er godt? fedt? seværdig?
I mine øjne har TT dræbt alt kontrol, flow og angrebsiver.. Det er lidt ligesom at se hold fra 2.div mod SL hold i pokalen

FCM2000
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af FCM2000 »

Jakla skrev:
27. aug 2023, 20:09
Jeg synes ikke Thomasberg kan bebrejdes, vi står simpelthen med alt for mange spillere der bare ikke er gode nok.
Total enig, de sidste trænere er blevet ofret for at dække over problemet.

Bredden i FCMs trup er for dårlig, der er blevet hentet alt for mange middelmådige spillere, og alt for mange ens typer.

Samtidig ser det ud til at TT har været tvunget til at sætte spillere på holdet her i opstarten for at gøre dem salgsbar.

Man har brugt kaba og Isaksen i opstarten, som resulteret i at fx Marrony igen ikke har fået chancen.

Lur mig om ikke brumado bruges nu, alene med salg eller leje for øje.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Ravnen »

Lupus1999 skrev:
27. aug 2023, 20:17
Vi har tre år i træk spillet gruppespil, og ikke formået at kæmpe med om guldet. Vi har tydeligvis intet lært. Det er lige før at jeg håber vi taber på torsdag, så vi kan bruge alle kræfter på Superligaen og dermed kæmpe med om top 2.
Jeg tænker også at det er sådan tingene er. Vi ofrer ligaen for de europæiske millioner.

For to sæsoner siden havde vi bredden til at spille så mange kamp, det har vi ikke længere. Og her taler jeg ikke om antallet af spillere, men om antallet af spillere med reel kvalitet.

Det er da et paradoks at vi er så rige som aldrig nogensinde før, men man har ikke formået at hente kvalitet ind når man har solgt kvalitet, hvilket trin for trin har gjort vores trup mindre og mindre konkurrencedygtig.

Og med Bo Henriksen mistede vi vores sjæl, pludselig skulle vi spille som Horsens, og hele det system som Riddersholm, Thorup og Priske havde skabt blev droppet. Med Capellas skulle vi pludselig i den totalt modsatte retning. Med Thomasberg tror jeg faktisk vi har en kurs mod det rigtige FCM igen, han er selv skabt af det, så lad os nu ikke give ham skylden.

Det er næsten ikke værd at nævne forsvaret, for midtbanen er ikke meget bedre og angrebet er lige nu båret af nye spillere uden megen erfaring og så Brumado som selv en femårig kan se er fornærmende ringe.

Jeg håber de indkøb der er nævnt på rygtebasis bliver til noget. Jeg håber de indeholder nogle ledertyper med overblik og ro. Det har simpelthen været dyrt at sælge Erik Sviatchenko, det er muligt vores islænding er sådan en type men Erik var en kulturbærer. Få nu hentet Scholz hjem, eller Kjær..

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 870
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af ABT »

Ift hele snakken om ringe kvalitet i bredden, så kan det bekymre en smule, at Gabriel bliver tørret noget så gevaldigt af Osman på et af målene. Voldsomt flade fødder og lignede en færge i den pågældende situation. Gud forbyde det, men vi kan sagtens stå med en Cools pt II her. Igen, indkøbene fortsætter med at fylde på med middelmådighed, som vi ingen vegne kommer med. Nu er det stadig MEGET small sample size, og jeg håber jeg tager fejl. Men det var altså meget meget dårligt forsvarsspil…
/ ABT

Billede

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Gubbi77 »

Lupus1999 skrev:
27. aug 2023, 20:17
Lige nu er alt det vi har bygget op på spil.

Vi har tre år i træk spillet gruppespil, og ikke formået at kæmpe med om guldet. Vi har tydeligvis intet lært. Det er lige før at jeg håber vi taber på torsdag, så vi kan bruge alle kræfter på Superligaen og dermed kæmpe med om top 2.

FCK og FCN skal spille mange kampe, så hvis vi ryger ud, så er der fordel til AGF og os.

Og hvis vi vil have en konkurrence dygtig trup, så skal Victor Bak, Andreas Nibe og Musbaudeen have minutter i stedet for Fossum, Rømer, Ortiz, Gartenmann, Charles, Chilli, Brumado, Dyhr, Dalsgaard, som bare ikke har niveau. Vildt at man kan nævne så mange middelmådige spillere, når de store talenter kunne komme ind og vise ungdommens vildskab og gejst. Synes virkelig man har fejlet med at hente bredde i stedet for at bruge sine egne akademi spillere, hvor de er sendt til Mafra. Synes det er håbløst at sende 11 spillere derned. Brug nu for helvede vores egne unge i stedet for det Ravn og krat.

Håber virkelig heller ikke vi bare henter 3-4 nye ind, hvis de alle har forskellig nationalitet. Jeg savner en stamme af 6-7 danske kvalitets spillere, som er kernen på holdet. Sydkoreanere, Brasilianere, Columbianere, Østrigere, Svenskere, Nordmænd, tjekker osv. det kan da umuligt være en fordel for sammenholdet og viljen for at give den ekstra meter for hinanden. Det vi altid har set ved at have en stamme af akademi spillere på holdet.
Problemet med spillerne fra egen avl er jo at flere af dem ikke er dygtige nok til at gøre en forskel fra start. Dermed ikke sagt, at flere af indkøbene gør en positiv forskel. I den situation FCM står i nu, så skal der købes kvalitet til alle kæder.

Besvar