Historisk pressemøde!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Historisk pressemøde!

Indlæg af sonderskov »

Havde håbet Steinlein sagde op, eller den nye ejer sagde stop, for er det ikke ledelsen som famler i blinde for at få FCM op ad sumpen, de mangler at vise format i deres indkøb.

MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: Historisk pressemøde!

Indlæg af MrWolf »

Jeg kaster seriøst snart op over Steinlein. Fedt med hans kærlighed til klubben så er åbenbar men han virker sku lidt som en klovn og lige der kan jeg godt følge Neestrup lidt.

Skal jeg forsvare Steinlein lidt så blev han også sendt i byen med en umulig opgave: Forsøg at få det til at fremstå som allertiders for klubben at vi får en rigmand som ikke vil kaste penge ind i forretningen og som ikke har en snus forstand på fodbold og hvis eneste (kendte) bidrag til klubben var en anbefaling om at søge en international træner da man ansatte Capellas.
Det var ikke super let men han behøvede ikke at lave en "komisk Ali" og jo flere gange han gentager hvor fedt og godt det er jo mere og mere skinner det igennem at det ikke er.

Facit er desværre at man tager en investor med helt vanvittigt niveau af viden om Fodbold og trækker ham ud af ligningen. Folk glemmer jo at vi ikke får en investor ind (for Heartland var der allerede), men derimod een ud.
Havde budskabet været noget a la: Nu er heartland eneejer (de facto) og så kaster vi 1 milliard ind i biksen så havde det haft positiv effekt. Men det virker ikke til at være tilfældet. Han kaster ikke penge ind og han lancerer ikke en ny målsætning og i det hele taget står det hen i det uvisse hvad han egentlig kan hjælpe med andet end et par kontakter i Nigeria, som for all I know kan være dem der skaffer sig af med (læs brænder) Bestsellers overskudslagre af tøj.

Så siger folk, "jamen Steinlein sagde jo at det er direktionen der udtaler sig og at det er normalt" øhhh nej Steinlein det er ikke normalt. Hvad der er normalt er at en ejer dukker op til et pressemøde om den klub/virksomhed han lige har købt.
Jeg forstår fuldt ud præmissen om at det er godt at der ikke er flere tunger der taler i klubben og at direktionen ikke bliver undsagt af en ejer eller at ejeren blander sig i drift, men til pressemødet hvor hans ejerskab bliver annonceret havde det været god latin, hvis giraffen havde vist sig. Nu ender det med at være Steinlein der skal forklare omverdenen, hvor meget det betyder for Anders... jamen altså, hvor er deres PR manager der fortæller dem at det virker håbløst???

Nu kunne det lyde som om jeg var lidt negativ over dette ejerskifte... og ja med det vi har fået at vide, så ja, så havde jeg til enhver tid foretrukket Benham og hans team. For at være ærlig løber det mig koldt ned af ryggen når jeg tænker på at vores klub nu styres af Steinlein og een der har et tøjfirma (og ja jeg ved godt at han er DKs rigeste mand og at han har bygget et endog meget succesfuldt firma op og at det kalder på lidt respekt), men som ikke så vidt jeg ved NOGENSINDE har beskæftiget sig med fodbold eller bare oplevelsesøkonomi.

Jeg håber at jeg bliver modbevist. Til en start kan de starte med at investere lidt i holdet (for nej, Steinlein, man kan ikke tælle Olson med igen, når man siger at man har investeret i holdet for ham havde man allerede så det er ikke en forstærkning. Ingasson er for Sviatchenko og er vel 1:1 og så er der Cho som er en markant upgrade for Kaba, så det er hvad vi har fået - det skal simpelthen gøres bedre!), for nu har man jo trods alt fået DKs rigeste mand ind som ejer...

Besvar