SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Gubbi77 »

Debussy skrev:
6. aug 2023, 17:52
MFKM skrev:
6. aug 2023, 17:42
Debussy skrev:
6. aug 2023, 17:34


Thomasberg står da i den grad med hovedparten af ansvaret. Det er ham der lagt taktikken og sat holdet.
Tror du taktikken var at trække et hovedløst rødt kort gor efterfølgende at lave et idiotisk straffe og en idiotisk forærring lige foran feltet til 2-0?
Tror du oprigtigt, at Neestrup's FCK var blevet udstillet i sådan en grad som vi er i øjeblikket? Thomasberg skal jo vise format og nosser og få stoppet blødningen. Så kan det godt være de taber og jeg stadig er sur, men at tabe med, i skrivende stund, 4 mål til Lyngby er simpelthen ikke udtryk for format.
Problemet i FCM i forhold til Neestrups FCK er jo at FCM mangler kvalitetsspillere. FCM har simpelthen ikke nok kvalitet i truppen. Alt for mange, der ikke har niveauet til at spille med om guld i superligaen eller gruppespil i Europa.

JBT
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Ift det røde kort så er det sgu svært at sige hvad var-vognen vurderer eller ser billeder af

Paulinho er mega hurtig og kan godt nå ham trods det at lyngby manden i lige linje løber mod frit mål

Var vognen skal jo kun blande sig hvis man mener dommeren træffer en afgørende fejl eller forkert beslutning - lidt ligesom de mange straffe hvor det er et skøn og at de derude fra ikke kalder dommeren til skærmen pga at straffesparket kan forsvares som ikke direkte forkert dømt.

Ergo må Jens Maae skønne at Paulinho er for langt fra situationen trods det at han gasser op idet trækket bliver lavet. Desuden glemmer man nok - eller nærmere ser bort fra hvor hurtigt Paulinho reelt er, fordi lyngby manden kan nå ned og forsøge at score frit

Jeg mener at det er en alibi vurdering derude fra for os at redde Redders kompensations en smule (self ikke), men det bliver kampafgørende at de blander sig i noget jeg vurderer som værende højst 50/50 i det angribende holds favør i denne situation

Selvfølgelig pisse træls at man giver dem muligheden for at dømme den, og man ved heller ikke om vi havde væltet os videre i personlige fejl alligevel, hvis det blot var blevet ved et gul kort til Garte.

Debussy
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Gubbi77 skrev:
6. aug 2023, 18:11
Debussy skrev:
6. aug 2023, 17:52
MFKM skrev:
6. aug 2023, 17:42


Tror du taktikken var at trække et hovedløst rødt kort gor efterfølgende at lave et idiotisk straffe og en idiotisk forærring lige foran feltet til 2-0?
Tror du oprigtigt, at Neestrup's FCK var blevet udstillet i sådan en grad som vi er i øjeblikket? Thomasberg skal jo vise format og nosser og få stoppet blødningen. Så kan det godt være de taber og jeg stadig er sur, men at tabe med, i skrivende stund, 4 mål til Lyngby er simpelthen ikke udtryk for format.
Problemet i FCM i forhold til Neestrups FCK er jo at FCM mangler kvalitetsspillere. FCM har simpelthen ikke nok kvalitet i truppen. Alt for mange, der ikke har niveauet til at spille med om guld i superligaen eller gruppespil i Europa.
Det samme argument kunne også bruges til rygdækning af Albert Capellas og Bo Henrik. Selvfølgelig har Midtjylland brug for bedre spillere på flere positioner, men så må Thomas Thomasberg stille nogle krav til Svend og Steinlein om nye spillere.

Alarmklokkerne burde have bimlet og bamlet ovenpå den horrible pre-season, hvor vi først tabte til AaB, dernæst vandt knebent over Fredericia for derefter at vinde over AGF's tredjehold i tredjehalveg af en marathon kamp.

Der skal simpelthen ske noget nu, ellers så er vision 2025 lige til at lukke op og s**** i-.

JBT
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Er ved at brække mig over dalles interview føring, han står vitterligt og griner af det hele nærmest

Hvad fanden tror han det her er. En badeferie eller hvad

Få ham nu bare sat af det hold omgående, fuck hvor han bare latterlig og så utålelig dårlig en fodboldspiller - den nye flinta

O
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af O »

Elendig kamp, men det til trods synes det som det glade vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad. Uanset træneren, vil kæmpe individuelle fejl som i dag kunne snige sig ind - det er naturligvis under antagelse af, at Thomasbergs taktiske oplæg ikke var, at Gartenmann skulle trække et rødt kort hurtigst muligt, at Paulinho skulle begå et klodset straffespark, at Kaba skulle spille Lyngby i dybden og, at Dyhr skulle forære en kontra.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 872
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Hvordan kan det forklares, at vi mod Silkeborg leverer noget af det bedste vi har gjort i flere år, hvorefter det bliver fulgt op af noget af det største shitshow man kan huske mod Luxembourg og Lyngby?

Det er helt skizofrent…
/ ABT

Billede

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af sonderskov »

Rolig rolig, Steinlein og Gravesen har nærmest lovet nye markante indkøb og nu ser de ud til at få pengene , så nu SKAL de levere. FCM starter mod Lyngby uden de bedste på midten osv osv.,glem Lyngby kampen og kom videre.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Er temmelig sikker på at V. Bak, P. Texel og Byskov kunne have præsteret bedre end, Dalsgaard, Gartenman/Paulinho og Kaba i dag.

Det mest positive var at se August Priske.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3297
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Bare læs de første 2-3 linjer så ved i hvorfor vi tabte.

Debussy
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

O skrev:
6. aug 2023, 18:26
Elendig kamp, men det til trods synes det som det glade vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad. Uanset træneren, vil kæmpe individuelle fejl som i dag kunne snige sig ind - det er naturligvis under antagelse af, at Thomasbergs taktiske oplæg ikke var, at Gartenmann skulle trække et rødt kort hurtigst muligt, at Paulinho skulle begå et klodset straffespark, at Kaba skulle spille Lyngby i dybden og, at Dyhr skulle forære en kontra.
Det er måske vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad på nuværende tidspunt, men vi skal ikke se bort fra, at spillet ikke har været sprudlende indtil videre. I første kamp mod Hvidvore blev Hvidovre som bekendt frarøvet et straffespark, (der reelt kunne have resulteret i, at vi spillede uafgjort mod et deltids professionelt hold)*. I torsdags var vi ved at ryge ud af Conference League til et hold fra Luxembourg og i dag blev vi smadret af Lyngby.

Hvis ikke Thomasberg havde haft et godt slutspil med os, så ville jeg allerede på nuværende tidspunkt have forventet at han var fortid ved middag i morgen. Spillet på banen er i øjeblikket langt hen ad vejen horribelt, og det er næsten kun enkeltmands præstationer af Cho og Simsir der er skyld i, at vi står med 6 point i de første 3 kampe.

edit: Jeg har tilføjet (der reelt kunne have resulteret i, at vi spillede uafgjort mod et deltids professionelt hold)*
Senest rettet af Debussy 6. aug 2023, 18:48, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4174
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Vi står på et spinkelt grundlag. Når vi tager tre fire af de bedste spillere ud er vi simpelthen ikke gode nok.
Og så har vi ikke mentaliteten til at rejse os efter det røde kort og straffe.

Men det er jo det vi vidste inden sæsonen, der er et kæmpe stykke arbejde foran os. Det er utopi at snakke mesterskab og topplacering så tidligt, og det er vanvittigt at snakke om Thomasberg for så forlanger man mirakler.

Men nogle ting er åbenlyse. Dalgaard er ikke god nok. Gartenmann er ikke en starter. Og Kaba bør have spillet sin sidste kamp for os. Samtidig skriger vi på flere mentalt stærke spillere som kan styre på banen.

Debussy
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

ABT skrev:
6. aug 2023, 18:30
Hvordan kan det forklares, at vi mod Silkeborg leverer noget af det bedste vi har gjort i flere år, hvorefter det bliver fulgt op af noget af det største shitshow man kan huske mod Luxembourg og Lyngby?

Det er helt skizofrent…
Silkeborg er ikke længere det Silkeborg de var i sæsonen 2021/22 og de var decideret ringe mod os.

O
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af O »

Debussy skrev:
6. aug 2023, 18:46
O skrev:
6. aug 2023, 18:26
Elendig kamp, men det til trods synes det som det glade vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad. Uanset træneren, vil kæmpe individuelle fejl som i dag kunne snige sig ind - det er naturligvis under antagelse af, at Thomasbergs taktiske oplæg ikke var, at Gartenmann skulle trække et rødt kort hurtigst muligt, at Paulinho skulle begå et klodset straffespark, at Kaba skulle spille Lyngby i dybden og, at Dyhr skulle forære en kontra.
Det er måske vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad på nuværende tidspunt, men vi skal ikke se bort fra, at spillet ikke har været sprudlende indtil videre. I første kamp mod Hvidvore blev Hvidovre som bekendt frarøvet et straffespark, (der reelt kunne have resulteret i, at vi spillede uafgjort mod et deltids professionelt hold)*. I torsdags var vi ved at ryge ud af Conference League til et hold fra Luxembourg og i dag blev vi smadret af Lyngby.

Hvis ikke Thomasberg havde haft et godt slutspil med os, så ville jeg allerede på nuværende tidspunkt have forventet at han var fortid ved middag i morgen. Spillet på banen er i øjeblikket langt hen ad vejen horribelt, og det er næsten kun enkeltmands præstationer af Cho og Simsir der er skyld i, at vi står med 6 point i de første 3 kampe.

edit: Jeg har tilføjet (der reelt kunne have resulteret i, at vi spillede uafgjort mod et deltids professionelt hold)*
Jeg er ikke uenig i, at det ikke har været prangende, dog overtog Thomasberg jo heller ikke noget, som blot skulle driftes videre. Jeg mener kontinuitet er uhyre vigtigt der hvor klubben befinder sig lige nu og mener ikke, at det på nogen måde er givet, at en anden træner ville have præsteret bedre.

Debussy
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

O skrev:
6. aug 2023, 18:54
Debussy skrev:
6. aug 2023, 18:46
O skrev:
6. aug 2023, 18:26
Elendig kamp, men det til trods synes det som det glade vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad. Uanset træneren, vil kæmpe individuelle fejl som i dag kunne snige sig ind - det er naturligvis under antagelse af, at Thomasbergs taktiske oplæg ikke var, at Gartenmann skulle trække et rødt kort hurtigst muligt, at Paulinho skulle begå et klodset straffespark, at Kaba skulle spille Lyngby i dybden og, at Dyhr skulle forære en kontra.
Det er måske vanvid at kræve Thomasbergs hoved på et fad på nuværende tidspunt, men vi skal ikke se bort fra, at spillet ikke har været sprudlende indtil videre. I første kamp mod Hvidvore blev Hvidovre som bekendt frarøvet et straffespark, (der reelt kunne have resulteret i, at vi spillede uafgjort mod et deltids professionelt hold)*. I torsdags var vi ved at ryge ud af Conference League til et hold fra Luxembourg og i dag blev vi smadret af Lyngby.

Hvis ikke Thomasberg havde haft et godt slutspil med os, så ville jeg allerede på nuværende tidspunkt have forventet at han var fortid ved middag i morgen. Spillet på banen er i øjeblikket langt hen ad vejen horribelt, og det er næsten kun enkeltmands præstationer af Cho og Simsir der er skyld i, at vi står med 6 point i de første 3 kampe.

edit: Jeg har tilføjet (der reelt kunne have resulteret i, at vi spillede uafgjort mod et deltids professionelt hold)*
Jeg er ikke uenig i, at det ikke har været prangende, dog overtog Thomasberg jo heller ikke noget, som blot skulle driftes videre. Jeg mener kontinuitet er uhyre vigtigt der hvor klubben befinder sig lige nu og mener ikke, at det på nogen måde er givet, at en anden træner ville have præsteret bedre.
Vi er helt enige i, at kontinuitet er vigtigt. Jeg er blot bekymret for hvorvidt Thomasberg er i stand til at se indad og få vendt skuden (igen)*.

edit: I min iver for at få sendt indlægget afsted glemte jeg et 'igen' i slutningen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4174
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R3: Lyngby BK - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Jeg må indrømme at jeg håbede at Thomasberg i pausen kunne lave nogle omrokeringer som ville bringe os tilbage i kampen. Man har ofte set hold med ti mand som bare gav den en ekstra skalle og leverede. Det kunne vi ikke.

Det er en kold dukkert med Niederkorn og Lyngby kampene. Der har ellers været grund til optimisme inden de to kampe. Det er svært at sætte fingeren på hvad der præcist sker med holdet i de to kampe. Der er nogle ting som ikke fungerer helt som de bør. Vi har også nogle spillere som trækker holdet ned med dumme unødvendige håndteringer i kampen.

Besvar