Europa Conference League 23/24

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Acebone »

Det kan aldrig være en "blessing in disguise", når målet er top 50 i Europa.

Det er helt forfejlet. Nu har vi sørget for, at det bliver langt sværere at avancere på listen, og vores tiltrækningskraft på transfermarkedet er forringet.

Ja fedt, vi sparer nogle midtugekampe... Men selv uden dem, hvem tror så oprigtigt på, at vi kan bide skeer med FCK og FCN i denne sæson?

I mine øjne er der absolut intet positivt ved udfaldet her.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4174
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror ikke på at to kampe om ugen ville gøre det her hold nogen som helst gavn. Bare se den opstilling mod FCN i sidste runde. Det er også som om spillernes hoveder er rettet mod de europæiske kampe, vi formår ikke som FCK at rive resultaterne hjem selv når vi er elendige.

Det er også lidt imod naturloven at vi overhovedet har spillet de europæiske kampe i år, vi havde ret beset ikke fortjent dem fra nedrykningsspillet. Og hvis vi ikke strammer os gevaldigt an, så venter der endnu et nedrykningsspil for som det ser ud nu, så er vi ikke nødvendigvis et top6 hold, og så nytter det ikke noget at drømme om at være et top50 hold i Europa, det er i den hjemlige liga der skal præsteres for overhovedet at komme i betragtning til europæiske kampe.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Acebone »

Nu er strukturen jo, som den er. Det ved alle på forhånd, så jo, nr. 7 kan godt "fortjene" Europa.

Men det er ikke godt at misse Europa. Vi bliver mindre attraktive. FCK og FCN bliver nu mere attraktive.

Hvis der kommer flere af den slags kampagner, så har vi intet argument for, at en spiller ikke alle dage skulle vælge FCK, BIF, FCN og AGF over os.

Europa og eksponeringen deraf er faktisk en stor del af vores eksistensgrundlag som topklub. Vi risikerer at starte en negativ spiral, hvis vi har den indstilling, at det ikke betyder så meget endda.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4174
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Ravnen »

Hvilke spillere har vi fået ud af de seneste tre års gruppespil, som har været særligt attraktive? Måske havde Ove nemmere ved at overtale Franculino, jeg tvivler.
Jeg tvivler ærligt talt også på at spillere tænker Conference League, den klub må jeg bare til. Det er jo ærligt talt det europæiske gruppespil for de små hold, det er da de store hold som er fede at møde.

Jeg tror ikke den negative spiral starter med Europa, den starter med Superligaen. Hvis vi får endnu et dårligt superliga år, så er det inderligt ligegyldigt om vi så var gået videre fra gruppespil i Conference League, for så vil nedturen bide sig fast.

Jakla
Indlæg: 357
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Jakla »

Vi havde ikke spillet til at vinde kampen. Vi betaler for senere års dårlige trup og manglende bredde. Nu skal projektet konsolideres og pokalen og superligaen er sikkert i denne situation ikke så skidt ellers var faren igen at ryge baglæns ned af listen.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Matjavsen »

Noget pis lort ja

Men lad nu vær med at tro det er jordens undergang..

Selv fck misset gruppespillet nogle gange de sidste 10 år. Hvis vi misser 1 gang hver 5 år, så er muligheden for top 50 der stadigvæk....

TT har ingen spillere på bænken der kan gøre en forskel, så hvad fanden skal han gøre? Nogle gange lyder det på folk er inde at en træner skal kunne kontrollere alt i en kamp.

Nu er det projekt opbygning, så spændende hvad det bliver til!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
1. sep 2023, 01:29
Hvilke spillere har vi fået ud af de seneste tre års gruppespil, som har været særligt attraktive? Måske havde Ove nemmere ved at overtale Franculino, jeg tvivler.
Cho og Osorio i dette vindue tror jeg ikke, vi kunne have hentet uden de tre seneste sæsoners europæiske arbejde.

Og mindst lige så vigtigt - vi havde ikke lavet så flot et salg af Isaksen uden Europa.

Hvorfor koster Brøndbys store profiler det halve af vores? Fordi BIF ikke præsterer i Europa.

Men du har da ret i, at vi også skal præstere i Superligaen. Vi skal kunne begge dele. Det har vi kunnet tidligere, og det er nødvendigt, hvis ikke vi skal bevæge os i retningen af at blive det nye OB eller (gud forbyde det) AaB.

Vi har ikke en storbys "automatiske" potentiale i ryggen. Vi SKAL tilbyde noget ekstraordinært for at forblive kompetitive.

JBT
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af JBT »

Uforståeligt hvordan man kan tale om at det her er fint nok og acceptabelt er ryge ud da det så er bedre for noget andet.

Det smadrer jo både pointregnskab og ruten dertil fremover og med udmeldte målsætningerne er dette jo en kæmpe skuffelse som ikke kan gøres op for noget som helst.

Man skal vinde ligaen nu intet andet tæller, men det kan man ikke for materialet er hverken dertil på trænerpost eller banen.

Det kan ikke hidse en op længere, for Komiske Ali lever i bedste velgående og det er man heldigvis blevet klar over med tiden.

Man kan trøste sig med at det hedder farvel og tak Svend

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Jacob »

JBT skrev:
1. sep 2023, 07:43
Man kan trøste sig med at det hedder farvel og tak Svend
Hvor læser du det henne?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis det skal vendes til noget positivt, så er det, så vidt jeg husker, at alle tre foregående mesterskaber er vundet på en sæson uden europæisk gruppespil.

Henter vi 1 eller 2 mere i dag, så forventer jeg minimum 9 sejre i de sidste 11 kampe i efteråret.

Det må være en fordel, når FCN ikke har bredden til de mange kampe og ikke er vant til det og FCK hver gang de har været i gruppespil kun har snittet omkring 2 point i superligaen. Guldet bliver vores i år.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
1. sep 2023, 07:43
Uforståeligt hvordan man kan tale om at det her er fint nok og acceptabelt er ryge ud da det så er bedre for noget andet.

Det smadrer jo både pointregnskab og ruten dertil fremover og med udmeldte målsætningerne er dette jo en kæmpe skuffelse som ikke kan gøres op for noget som helst.

Man skal vinde ligaen nu intet andet tæller, men det kan man ikke for materialet er hverken dertil på trænerpost eller banen.

Det kan ikke hidse en op længere, for Komiske Ali lever i bedste velgående og det er man heldigvis blevet klar over med tiden.

Man kan trøste sig med at det hedder farvel og tak Svend

Ingen siger det er acceptabelt, men ligsom FCK i 20/21 så har vi brug for ro til at bygge op og få tid på træningsbanen.

Derudover tror jeg måske fodbold er for en random sportsgren til dig, det er nærmest umuligt for et Dansk hold at ryge i gruppespil hver eneste år, selv for FCK.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af Acebone »

Lupus1999 skrev:
1. sep 2023, 08:46
Hvis det skal vendes til noget positivt, så er det, så vidt jeg husker, at alle tre foregående mesterskaber er vundet på en sæson uden europæisk gruppespil.

Henter vi 1 eller 2 mere i dag, så forventer jeg minimum 9 sejre i de sidste 11 kampe i efteråret.

Det må være en fordel, når FCN ikke har bredden til de mange kampe og ikke er vant til det og FCK hver gang de har været i gruppespil kun har snittet omkring 2 point i superligaen. Guldet bliver vores i år.
Jeg misunder din optimisme. Den gad jeg godt kunne finde frem lige nu.

JBT
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
1. sep 2023, 08:50
JBT skrev:
1. sep 2023, 07:43
Uforståeligt hvordan man kan tale om at det her er fint nok og acceptabelt er ryge ud da det så er bedre for noget andet.

Det smadrer jo både pointregnskab og ruten dertil fremover og med udmeldte målsætningerne er dette jo en kæmpe skuffelse som ikke kan gøres op for noget som helst.

Man skal vinde ligaen nu intet andet tæller, men det kan man ikke for materialet er hverken dertil på trænerpost eller banen.

Det kan ikke hidse en op længere, for Komiske Ali lever i bedste velgående og det er man heldigvis blevet klar over med tiden.

Man kan trøste sig med at det hedder farvel og tak Svend

Ingen siger det er acceptabelt, men ligsom FCK i 20/21 så har vi brug for ro til at bygge op og få tid på træningsbanen.

Derudover tror jeg måske fodbold er for en random sportsgren til dig, det er nærmest umuligt for et Dansk hold at ryge i gruppespil hver eneste år, selv for FCK.
Lad nu være. Det er det klubben melder ud om hvad man kan forvente og ser sig selv i stand til, - og man må da om nogen kunne se og lære af hvad der sker andre steder ift. at det går galt. Selvfølgelig rammer man ikke hver sæson, helt enig, se bare Chelsea - men ledelsen bliver nødt til at være mere realistiske i de ting de gør og siger

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
1. sep 2023, 08:50
JBT skrev:
1. sep 2023, 07:43
Uforståeligt hvordan man kan tale om at det her er fint nok og acceptabelt er ryge ud da det så er bedre for noget andet.

Det smadrer jo både pointregnskab og ruten dertil fremover og med udmeldte målsætningerne er dette jo en kæmpe skuffelse som ikke kan gøres op for noget som helst.

Man skal vinde ligaen nu intet andet tæller, men det kan man ikke for materialet er hverken dertil på trænerpost eller banen.

Det kan ikke hidse en op længere, for Komiske Ali lever i bedste velgående og det er man heldigvis blevet klar over med tiden.

Man kan trøste sig med at det hedder farvel og tak Svend

Ingen siger det er acceptabelt, men ligsom FCK i 20/21 så har vi brug for ro til at bygge op og få tid på træningsbanen.

Derudover tror jeg måske fodbold er for en random sportsgren til dig, det er nærmest umuligt for et Dansk hold at ryge i gruppespil hver eneste år, selv for FCK.
Well put!
+1

mousebreaker
Indlæg: 3459
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
1. sep 2023, 08:46
Hvis det skal vendes til noget positivt, så er det, så vidt jeg husker, at alle tre foregående mesterskaber er vundet på en sæson uden europæisk gruppespil.

Henter vi 1 eller 2 mere i dag, så forventer jeg minimum 9 sejre i de sidste 11 kampe i efteråret.

Det må være en fordel, når FCN ikke har bredden til de mange kampe og ikke er vant til det og FCK hver gang de har været i gruppespil kun har snittet omkring 2 point i superligaen. Guldet bliver vores i år.
Glem alt om guld i år. Der er masser af hold i suppen som lige nu og her har en rød tråd i spillet. Vi er ikke et af dem. Når tre af de klubber med en rød tråd har masser af kvalitet, på højde med eller bedre end vores, så vil de point det koster at spille holdet sammen være for dyre i sidste ende. Hvis jeg skal komme med lille smule optimisme ifht guldet, så er det at de to bedste hold lige nu, FCN og FCK begge spiller europæisk gruppespil.

Jeg tror bare ikke på, at det hæmmer de nævnte klubber mere end det hæmmer os at vi endnu ikke har en måde at spille på, og at alle de nytilkomne først skal til at opbygge relationer.

Jeg tror stadig på en fjerdeplads i år, men de sidste par dage i vinduet åbner dog op for at vi ender over AGF. Klubbens udmeldinger om guld i år er mest af alt baseret på, at det er de forventninger man SKAL have til os. Du vil heller aldrig høre FCK udmelde, at dette bliver en mellemsæson.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar