Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Lupus1999 »

Mads Bech Sørensen er en super venstrebenet spiller, som har favoritplads til venstre i en bagkæde og kan vikariere på venstre back.

Klassesigning, hvis den kommer i hus.

Midterforsvar med Ingason og Bech, og med Juninho og Lee i back er klasse.

Ud med Ortiz og Dalsgaard.
Senest rettet af Lupus1999 1. sep 2023, 10:25, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af tatoo »

Apropos målmænd håber jeg ikke det som står i denne artikel er rigtigt.

- FC Midtjylland har forklaret mig, at han er holdets fremtidige målmand, og at de har lånt ham ud, så han kan spille kampe, slutter Hareide.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... fra-skifte

Jeg tror at Løssl skal passe meget på han ikke mister pladsen til Fraisl.

6256
Indlæg: 301
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 6256 »

Er der nogen, der ved hvordan Mads Bech gjorde det i Groningen?

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Sander »

Så er det nu :

Nej, hvor er vi tynde på midtbanen - lad os nu få ham der kan tage dirigentstokken. Vores midtbane er så slap.

Vi mangler en klassemålmand - der vi har nu er skidt.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Matjavsen »

Ola brynhildsen skulle være på vej

Debussy
Indlæg: 207
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Debussy »

Er der nogen rygter om ny målmand, eller må vi affinde os med Lössl frem til tidligst jul?

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
1. sep 2023, 11:53
Ola brynhildsen skulle være på vej
Jeg synes ikke de norske fans er særligt begejstret for ham. Dårlig og ugidelig i år.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
1. sep 2023, 16:38
Matjavsen skrev:
1. sep 2023, 11:53
Ola brynhildsen skulle være på vej
Jeg synes ikke de norske fans er særligt begejstret for ham. Dårlig og ugidelig i år.
Og alligevel lavet 7 mål i 15 kampe.

Må være vild når vi får ham igang

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af TrueWolfMidt »

Matjavsen skrev:
1. sep 2023, 16:46
UlveLars skrev:
1. sep 2023, 16:38
Matjavsen skrev:
1. sep 2023, 11:53
Ola brynhildsen skulle være på vej
Jeg synes ikke de norske fans er særligt begejstret for ham. Dårlig og ugidelig i år.
Og alligevel lavet 7 mål i 15 kampe.

Må være vild når vi får ham igang
Ja og vi kunne bruge Brumado med hans stats, så er vores nordmand klasser over Brumado.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Sahl »

Jeg håber virkelig at jeg og andre tager fejl omkring TT´s 4-4-2 taktik.. Det kan give enorm bagslag, hvis man næste sæson står med en ny træner og skal bytte bytte købmand igen med et halv hold.

I forhold til rygter, så synes jeg Mads Bech virker som en ret god signing hvis det sker. Jeg er meget lunken på Ola.. Mange siger han er gået helt i stå. Kigger man lidt på ham, så ser jeg en Chili situation.. Chili var jo også en statsmæssig et monster, med god teknik og succesfulde driblinger, men både i Sverige og Norge er kvaliteten bare anerledes, i sær hos bundholdene.

Vil blive overrasket hvis man ikke hiver en eller anden kanin op af hatten. Med det sagt synes jeg allerede der er lavet gode handler! Cho er jo en klasse signing, det er Djú også. Gabriel så ok ud. Osorio er en klasse signing i forhold til talent segmentet.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Lupus1999 »

Er Paul Onuachu mon spottet i Ikast 😉

6256
Indlæg: 301
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 6256 »

Med så mange stoppere kunne jeg godt forestille mig at 3-4-3 er kommet for at blive. Selvom jeg vil være træt af at skulle spille med tre bagi.

Jeg håber der kommer en stærk ledertype ind til midtbanen her til sidst, men det forbliver nok ved håbet.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 866
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af ABT »

Med MBS og Brynhildsen ind tænker jeg så småt vi er ved at være færdige på ind-siden. Det virker usandsynligt at vi tilfører flere folk til truppen, nu vi er ude af Europa.

Det betyder så også, at vi vel så småt godt kan begynde at lave den umiddelbare evaluering af alle indkøb. En rangeringsskala af indkøbene kunne være som følger:

A - Potentiel ligaprofil og mulig stor fremtidig transfersum.
B - Potentiel FCM profil.
C - Potentiel spiller til startopstillingen nu eller på sigt.
D - Potentiel trupspiller, der må forventes at være back up/reserve eller indgå i rotation.
E - Ingen umiddelbar fremtid i FCM her og nu eller fremover.
F - Har I drukket af natpotten?

Jeg vil vurderer vores indkøb således (Fra bedste indkøb til værst):

Dario Osorio (Angriber/kant): A - Super interessant spiller, som har været jagtet af mange af de helt store klubber. Han lander i FCM som et mellemtrin før de store herregårde. Man kan spørge sig selv hvorfor... Vidal har været ude at sable transferen. Jeg har hørt en fugl synge om, at det kan have ophav i en kamp mellem agent-firmaer, hvor Osorio har valgt at gå mod strømmen og det agenthus, som har flere af de større Chile spillere i stalden. Enormt potentiale. Hvis alt klapper, er der god chance for at han kan blive vores største transfer til dato - Med længder. Går alt skævt, står vi med en ny Marrony case. Mon ikke vi finder andre jagtmarker end Sydamerika til de store transfers i såfald.

Franculino (Angriber): A - Igen en interessant spiller, som besidder et utroligt potentiale. Ligesom Osorio er det næsten for godt til at være sandt, at han har indfundet sig på heden. Modsat Osorio, har Franculino allerede bevist sig. Han bliver en kæmpe gevinst. Endnu en spiller som snildt kan sætte FCM transferrekord.

Cho Gue-Sung (Angriber): A- - Endnu en succes fra Svend og CS. Cho har ligesom Franculino allerede bevist sig, og han bliver stensikkert en gevinst og succes i FCM. Grunden til en A- karakter er grundet videresalgspotentialet, som jeg ikke ser som værende tilnærmelsesvist ligeså højt som hos Dario og Franculino, qua Cho's højere alder. Uanset hvad ser jeg Cho blive en ligaprofil i de år vi har ham.

Mads Bech Sørensen (Forsvarer): B+ - Fed transfer i mine øjne, og lidt af et statement til vores nærmeste konkurrenter (penis-transfer, *host*). MBS er en mand der kan tage fat, og samtidig er venstrebenet, hvilket er en evig tung opgave at finde. Ydermere en perfekt alder, hvor et salg stadig kan blive aktuelt. At jeg ikke kan give transferen en A-karakter skyldes at han ikke har spillet voldsomt meget fodbold på højeste niveau de seneste år. Så hvor står han reelt? Han kommer til at svæve mellem at kunne blive en kanon FCM forsvarspiller til potentielt at kunne blive et bæst og blandt de bedste i ligaen på forsvarspostionen.

Sverrir Ingason (Forsvarer): B - Ingason har endnu ikke helt blæst mig bagover. Jovist, han har været stabil når han har været på banen. Men netop skaderne kan bekymre samt en alder der så småt trykker. Ingason bliver forhåbentlig en solid profil i FCM defensiven kontraktperioden ud. Jeg ser ham ikke blive en altdominerende centerback i ligaen, men han kan komme tæt på, hvis han ikke løber ind i for mange skader og ikke taber fart med tiden.

Ola Brynhildsen (Angriber): B- - Norske fans er ikke oppe at ringe over Brynhildsens niveau, og har kaldt ham ugidelig og mentalt slukket den seneste tid. Hans produktion i Norge synes jeg dog stadig ser god ud, ligesom han har været en del af Ståles Norge landshold, hvor det også er blevet til spilletid. Skal indrømme jeg aldrig har set ham spille/bemærket ham for Molde, så jeg aner ikke hvilket niveau han reelt har. Spillere der har gjort det godt i Sverige og Norge, kan man hurtigt blive snydt af (Chili, *host*). Enten bliver Ola Brynhildsen en relativt fast bestanddel af startopstillingen med fin produktion, eller også bliver han en super-sub.

Lee Han-Beom (Forsvarer): B-/C+ - Endnu en spiller der er svær at placere og hvad vi kan forvente. I starten må han betragtes som en udviklingsspiller, som potentielt kan blive en bærende kraft i de bagerste geledder over tid. Måske ender han som evig backup i hans FCM tid. Who knows. Det kan bekymre, at han ikke har aftjent værnepligt ift. fremtidsperspektiverne. Forhåbentlig kan Sydkorea vinde Asian games, hvorfor han skulle have mulighed for at kunne blive fritaget.

Adam Gabriel (Forsvarer): C - Endnu et ubeskrevet blad/lottokupon. Enten bliver han en ny Novak, eller også har vi med en ny Cools case at gøre. Han kom ikke særligt smukt igang mod FCN. Samtidig tror jeg TT sværger til Dalsgaard i de vigtige kampe. Og hvad med når Joel kommer tilbage? En ny HB var en nødvendighed, men det er ikke sikkert at Gabriel nogensinde bliver mere end backup på positionen. Forhåbentlig finder han sig bedre og bedre til rette, så han kan sætte sig tungt på positionen.

Andre Rømer (Midtbane): D - Rømer er hentet ind for kulturens skyld samt den alsidighed han tilbyder. Han kommer aldrig til at vinde en fast plads i startopstillingen i FCM på dette stadie i karrieren. Mindre kan dog også gøre det, hvis han kan præstere når der bliver brug for ham. Rømer kommer ikke til at rykke klubben i hverken den ene eller anden retning.

Martin Fraisl (Målmand): D- - Fraisl er med al sandsynlighed blot et midlertidigt bekendtskab. En bedre backup end Hedvall, men vi skal ikke forvente at han kommer til at tage os med storm. Håber dog stadig, at han kan drille/presse Løssl tilstrækkeligt. OK transfer, men håbløst at det har været nødvendigt at hente ham ind, pga. Hedvall-fadæsen.

Iver Fossum (Midtbane): D- - Tæt på at give ham en E-karakter og helt afskrive ham allerede. Han skal dog have længere snor før den endelige dom falder, men det har bestemt ikke været prangende. Man har håbet, at man fik topniveauet fra Aab ind. I stedet synes jeg mest det ligner det seneste nedrykningsniveau. Han får svært ved at gøre sig gældende. Kort kontrakt - Ender enten i udløb, leje eller salg/ophævelse om et år eller to.

Oscar Hedvall (Målmand): F+ - Mr. Sæbehandske. Sindssygt at man har set et potentiale her. Han har ikke spillet på højeste niveau længe, og sidst han gjorde, var det drop på drop. Han får et + med på vejen, da det ligner på SoMe, at han underholder Cho lidt. Det er altid noget at han kan bidrage med andet end at være plankeværk og kanonføde til træning.

Olsson og Gigovic har jeg valgt ikke rangere, da de også var en del af truppen før dette vindue.

På ud-siden håber jeg vi kan få en eller to centerbacks ud (Ortiz + Gartenmann).

Giv jeres besyv med, hvad end det er samme skala eller en anden! 8-)
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af mousebreaker »

Jeg fatter ikke Hedvall, Rømer eller Fossum. Det er i bedste fald tre gang leverpostej. Man vil gerne udfordre FCK, men er der nogen der tror på at FCK kunne drømme om at kigge på spillere på det niveau?

Resten af de nye indkøb skal have tid, før de enten slagtes eller hyldes, men der er da flere der unægtelig har fået en god start.

Synes den aktivitet der har været, og de penge der er blevet brugt, viser at ledelsen har indset alvoren.

Nu håber jeg bare at man får luget lidt mere leverpostej (Charles eksempelvis) ud af truppen og får mindst een af de spillere ind der rygtes her mod slut.

Så er det op til TT at stykke det hele sammen. Det er jeg i tvivl om at han evner, men han skal naturligvis have chancen for at gøre min skepsis til skamme.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

Administrator skrev:
25. maj 2023, 22:20
Skifter vi massivt ud nu, så sparker vi klubben to skridt nedad igen. Jeg tror på at vejen frem er 2-4 udskiftninger er max, og må være vejen frem. Jeg ser mange af de unge som værende potentielle afløsere, og dem ser jeg mere værdi i end et køb til 15-20 mio.
This didn't age well :-)

Men jeg klager ikke, jeg var selv senere inde på at der skulle mere til. EFTER sæsonen gik i gang.

Besvar