Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

Jeg tror heller ikke på 10 udskiftninger. Kontinuitet er vigtigere ned et blodbad, bare fordi det er gået skidt.

Men der SKAL nyt blod ind, jeg tror dog ikke det bliver til mere end en lille håndfuld.

JLP
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. jun 2022, 08:38

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af JLP »

Mon ikke ledelsen er klar over situationens alvor, det er vel deres job der er på spil nu ? Jeg tror ikke at Svend og evt. flere overlever endnu et fesent og halv kikset vindue. Vigtigst er at start elleve spillerne kommer hurtigst muligt, uanset om det betyder lidt højere udgift. Vi skal have kommende sæsons start elleve klar så hurtigt som overhovedet muligt !

felisan
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:01
Kontakt:

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af felisan »

Dondinho skrev:
7. maj 2023, 16:27
Hvis LBK rykker ned, så bør vi nok smide et bud på Lucas Hey!
Hey (no pun intended) Dondinho.

Jeg er med på at Hey har spillet en fin sæson for Lyngby, og at det raid han lavede ved 2-1 målet i kampen mod os var fremragende.
Men han er 20 og har denne ene sæson i Superligaen, that's it.

Samtidig har vi både Texel og Fischer på kontrakt, de er begge 19 og absolut blandt de bærende kræfter på det U19-hold, der er meget tæt på at være danske mestre. Desuden mener jeg Fischer blev kåret som MVP til nyligt vundne Dallas Cup.

Med disse spillere på kontrakt, risikerer vi så ikke bare, at Hey som stadig relativt uprøvet spiller tager spilletid fra fx Fischer og gør hele setup'et omkring akademiet en smule mindre attraktivt? Både Texel og Fischer er blandt de spillere, der er allerstørst tiltro til fra U19 holdet pt. Så med mindre der bliver købt en kæmpe profil, der skal starte, så er vores egne spille vel naturligt næste spillere til en plads i periferien :)

Håber det giver mening

Igboun
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Igboun »

Jeg vil personligt være tilfreds med:
en super stærk boldpillende midterforsvarer (Scholz2.0)
en stor angriber der kontinuerligt basker dem ind. (vi skal huske at vi allerede har købt ham den unge gut i Benfica)
en agressiv venstreback som afløser for Paulinho, der ser ud til at have peaket
at vi forlænger med gigovic og Olsson
en ny kant/angriber der skal afløse gustav

Det vil sikre kontinuitet og vil sikre at vi har topkvalitet på langt flere pladser end nu.

Vi bør dermed også sælge:
Dyhr, sisto, marrony, kaba, paulinho, joel, charles, brumado, chilufya

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af PH1978 »

Administrator skrev:Jeg tror heller ikke på 10 udskiftninger. Kontinuitet er vigtigere ned et blodbad, bare fordi det er gået skidt.

Men der SKAL nyt blod ind, jeg tror dog ikke det bliver til mere end en lille håndfuld.
Det er indiskutabelt at skifte ti spillere fra førsteholdstruppen ud er for voldsomt. Jeg kan dog godt se at der skal skiftes mere end de “normale” to til tre stykker.

Men hvem er pt. ikke med i næste års førsteholdstrup.
- Gustav
- Olsson
- Gigovic

Og hvem burde egentligt være i førsteholdstruppen og som må forventes at ryge:
- Kaba
- Sisto
- Marrony
- Dyhr

Så her er der alligevel syv som vi ikke kan være sikre på til næste sæson.


Sent from my iPhone using Tapatalk

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 3316 »

Hvorfor tænker du ikke Dyhr kan blive aktuel, hvis fx Paulinho bliver solgt?

Jeg håber at 1-2 af vores udlejede spillere kan glide ind i truppen til næste sæson. Fx Marrony og Dyhr..

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af JBT »

Dyhr er piv dårlig uanset om Pau ryger. Det går sgu ikke. Dyhr skal videre ligesom højre-dø(h)r skal det.

Selvom blodbad og udrensning lyder absurd og hårdt er det jo bare kolde facts næste uanset hvilken spiller der nævnes i den nuværende trup.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af mnm123 »

Syntes vi skal gå efter Iver Fossum fra AaB. Kontrakt fri fra sommer. Dækker de 3 forreste pladser på midtbanen. Betydelig bedre til at komme i feltet ind de det spiller nu.

6256
Indlæg: 299
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 6256 »

mnm123 skrev:
23. maj 2023, 01:05
Syntes vi skal gå efter Iver Fossum fra AaB. Kontrakt fri fra sommer. Dækker de 3 forreste pladser på midtbanen. Betydelig bedre til at komme i feltet ind de det spiller nu.
Jeg har faktisk også tænkt på Fossum. Jeg kan bare ikke finde ud af om han har det niveau der skal til. Jeg synes ikke han har været lige så dominerende i AaB denne sæson som tidligere. Måske han er faldet sammen med resten af holdet under de lidt kaotiske forhold, men han er vel inde omkring det norske landshold.

Han har været rygtet til Norge. https://bold.dk/fodbold/nyheder/iver-fo ... rdig-i-aab

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
14. maj 2023, 10:40
Jeg tror heller ikke på 10 udskiftninger. Kontinuitet er vigtigere ned et blodbad, bare fordi det er gået skidt.

Men der SKAL nyt blod ind, jeg tror dog ikke det bliver til mere end en lille håndfuld.
Problemet er lidt at kontinuitet lige nu ER skidt :)
Jeg håber at vi kommer til at se en massiv udrensning i truppen. Det er nødvendigt.
Vi skal ikke mange år tilbage for at finde FCM trupper, hvor man kunne dominere et hold sat sammen af udelukkende FCK og FCM. Nu kunne vi måske få Isaksen klemt ind på et FCK hold, og det har ikke engang været et stærkt FCK hold i år.
Den sportslige ledelse skylder et positivt vindue. Desværre så tror jeg svingdøren primært kommer til at dreje sig om marginalspillere, med undtagelse af 1-2 profilkøb, hvor vi burde se mindst 4-5 profilkøb for igen at skulle tages seriøst i guldkampen.
Den nuværende trup er ikke i nærheden af at være god nok til medaljer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

Skifter vi massivt ud nu, så sparker vi klubben to skridt nedad igen. Jeg tror på at vejen frem er 2-4 udskiftninger er max, og må være vejen frem. Jeg ser mange af de unge som værende potentielle afløsere, og dem ser jeg mere værdi i end et køb til 15-20 mio.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Ravnen »

Jeg er helt med mousebreaker her. Den her trups niveau er faretruende lav, vi har ikke haft et så profilfattigt hold siden vi rykkede op i superligaen. hvis vi på nogen måde skal kunne true FCK de kommende år, så kan vi ligeså godt komme i gang med en ordentlig udskiftning og sammen-spilning af en række nye profiler.

Det bliver det vigtigste transfervindue nogensinde i FCMs historie, for fejler vi nu med at ramme de rigtige profilstærke indkøb, så taber vi toppen i superligaen og så kan vi glemme alt om top 50 i europa, det såkaldte dynasti og dermed flere mesterskaber de næste mange sæsoner.

Vi er stortset derude hvor vi skal have to stærke indkøb til hver kæde. Gode solide nordeuropæiske spillere med erfaring fra top niveau eller tæt ved. Det bliver dyrt, men det bliver på sigt dyrere at lade være..

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
25. maj 2023, 22:20
Skifter vi massivt ud nu, så sparker vi klubben to skridt nedad igen. Jeg tror på at vejen frem er 2-4 udskiftninger er max, og må være vejen frem. Jeg ser mange af de unge som værende potentielle afløsere, og dem ser jeg mere værdi i end et køb til 15-20 mio.
Jeg tror faktisk at det vil hjælpe vores talentudvikling, hvis vi foretog en massiv udskiftning og købte 4-5 kvalitetsspillere. Det vil højne niveauet og hvis man nu vælger at købe ind til pladser hvor der ikke er et stort talent der ikke blot er på vej, men formodes at kunne tage skridtet til voksenbold nu, så bør det være et kæmpe plus for alle. Skal et stort talent have en mand foran sig i køen, så skal det være en som talentet virkelig kan lære noget af. Se op til.

Det er leverpostejspillere der aldrig må stå i vejen for spilletid til et talent. Så kan det også være at vi ikke længere ser den flugt af de bedste fra akademiet der tilsyneladende er under opsejling. De skal ind og have spilletid langt hurtigere end tilfældet er.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

Ender vi ud med at købe løs, så ryger en stor del af vores identitet som såkaldt familieklub som gerne ser akademispillerne slå igennem. Købespillere har heller ikke samme ærekærhed overfor trøjen.

Fcm5600
Indlæg: 174
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Fcm5600 »

Administrator skrev:
26. maj 2023, 17:14
Ender vi ud med at købe løs, så ryger en stor del af vores identitet som såkaldt familieklub som gerne ser akademispillerne slå igennem. Købespillere har heller ikke samme ærekærhed overfor trøjen.
Helt enig, vi skal have en kvalitets 9er. Ellers er det en god trup, som bare bliver bedre efterhånden som relationerne bliver stærkere. Der skal være plads til akademi spillere.

Besvar