Ny træner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Thomas Thomasberg har bevist sig at være en rigtig dygtig træner som kan få spillere til at spille god fodbold. Han kan være den som redder os, så vi får den 7 plads og skal spille playoff. Han har været min favorit fra start, hvilket jeg også har skrevet i en anden tråd herinde. Kæmpe tillykke til Thomasberg. Indrømmer dog også at jeg ikke kender Høgmo selv om han skulle være favorit iflg. medierne.

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ny træner

Indlæg af Le Compte »

Hvis det bliver Thomasberg mon vi så henter nogle spillere i Randers for at styrke kulturen?

Som da vi hentede Dal Hende og Drachman?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Ny træner

Indlæg af Debussy »

Norsk TV2 skriver således, at BK Häcken-træner Per-Mathias Høgmo og Brann-træner Eirik Horneland afviste FC Midtjylland.

- https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... viste-fcm/
Som jeg læser det, så er vi simpelthen blevet en uatraktiv klub. Vi er ikke i stand til at hente materiale fra en højere hylde...

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

At Høgmo og Horneland afviser, kan måske også være fordi, at de ikke vil overtage en klub som virkelig hænger i bremsen og som over sæsonen har underpræsteret og hvis de på forhånd ved at det kan blive umuligt at få holdet igang og hellere vil træne, der hvor de er pt.

Håber at Thomas Thomasberg har et par spillere i kikkerten som kan forstærke holdet i næste transfervindue.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Ny træner

Indlæg af Debussy »

TrueWolfMidt skrev:
23. mar 2023, 10:50
At Høgmo og Horneland afviser, kan måske også være fordi, at de ikke vil overtage en klub som virkelig hænger i bremsen og som over sæsonen har underpræsteret og hvis de på forhånd ved at det kan blive umuligt at få holdet igang og hellere vil træne, der hvor de er pt.

Håber at Thomas Thomasberg har et par spillere i kikkerten som kan forstærke holdet i næste transfervindue.
Den udlægning kan jeg umiddelbart ikke se skulle være forskellig fra min, om at vores klub er blevet uatraktiv. Jeg forstår samtidig ikke, hvorfor vi bliver ved med at påstå at vi har underpræsteret. Der har været klare fejl og mangler på holdkortet, så at fjerne fokus fra vores uafstemte* trup er jo blot at styrke luftkastellet/illusionen om at det kun er træneren det er galt med.

edit: Jeg skrev ved en fejl aldrene trup.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Hvis man læser artiklen skulle Høgmo og Horneland have andre stillinger, Høgmo skulle stå for indkøb og Horneland træner. Dette er vel en erkendelse fra vores ledelse, at de havde intentioner om at noget skulle ændres, men da de sagde nej, faldt det til jorden. Måske vi bare skal blive ved med at spørge ind til den beslutning som Høgmo og Horneland sagde nej til ?

Ja vi ved alle at det altid er træneren der står med lorten til sidst, men AC bevidste ikke at han kunne flytte holdet og vi ved alle, at ledelsen har floppet med transfers i flere vinduer og det er derfor vi står hvor vi er nu. Havde vi været top 2-3 havde vi garanteret fået Høgmo og Horneland som træner og manager.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Ny træner

Indlæg af Jakla »

Velkommen til Thomasberg. Vi har brug for en der kender klubben og spillernes potentiale og for nogens vedkommende mangel på potentiale. Jeg kan sagtens se Thomas kan få skuden på ret køl. Så kan næste træner måske være en udlænding igen..

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Ny træner

Indlæg af AltidFCM »

Virker altså til at være en fornuftig løsning, og en løsning vi nok skulle have gået med lidt før :lol: Men sådan kan man altid være bagklog.

Har Thomasberg ikke haft mest succes med en 4-4-2/4-4-1-1/4-5-1 i RFC? Han har vist også eksperimenteret med noget 3-4-3/3-5-2.
I hvert fald har hans hold vist sig at være bundsolide med det materiale, han har haft til rådighed.
Kan han få de offensive folk som Isak, Chili m.fl. til at tage mere del i de defensive tilbageløb og sure arbejde, og i det hele taget få skabt et hold, der vil kæmpe for hinanden, så kan det blive godt, men det bliver nok også noget af en opgave.

En mulig opstilling under Thomas (med kanter), ud fra hvad vi har at gøre med lige nu, kunne være noget lign.:

Lössl/Elias hvis han får en lang karantæne
Joel - Dalsgaard - Garte - Bak
Isak - Martinez - Oli/Olsson - Chili
Aral - Heisel/Selmani

Den/de lidt større 9er, som man har set i RFC, er nok lidt en problemstilling her og nu. Brumado vil dog nok blive hans foretrukne mand i front, når/hvis han engang er klar til at spille uge efter uge igen. Aral fylder nok ikke helt nok til at udfylde den rolle men nok mere som anden angriber-ish.
Spændende om Heisel kan gå ind og vise noget, hvis han får en reel chance.

En mulighed kunne også være Oliver Sørensen på en af kanterne, hvis han får lov til at køre med en lign. formation her. Tror han stiller lidt højere krav ift løbearbejdet på den position, men på den anden side har han før kørt med f.eks. Kehinde i den rolle med stor succes. Håber, han kan få Chili i gang.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Ny træner

Indlæg af JBT »

TT har i hvertfald åbenlyst for enhver, været langt nede på prioriteringslisten. Uanset hvad de så end brækker af sig på det pressemøde. Det er lidt pøllet

Randers spillere bliver nævnt. Men har de spillere niveau til hvor man gerne vil hen, og være som klub? Ikke at det man har i stalden nu er bedre. Eller skal vi alle - også ledelsen, bare til at melde ud, og skrue ned for ambitionerne og forventningerne - også kaldet realisme, hvis man tænker ærligt?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

JBT skrev:
23. mar 2023, 11:55
TT har i hvertfald åbenlyst for enhver, været langt nede på prioriteringslisten. Uanset hvad de så end brækker af sig på det pressemøde. Det er lidt pøllet

Randers spillere bliver nævnt. Men har de spillere niveau til hvor man gerne vil hen, og være som klub? Ikke at det man har i stalden nu er bedre. Eller skal vi alle - også ledelsen, bare til at melde ud, og skrue ned for ambitionerne og forventningerne - også kaldet realisme, hvis man tænker ærligt?
Det er muligt at Thomas Thomasberg var nede af listen, men han har over lang tid vist sig som værende en kompetent træner.

Jeg tror, at nu får vores trup 1 chance for at bevise sig på den store hylde. Dem som ikke kan overbevise Thomasberg, at de vil og kan det han ønsker med holdet, de får sparket. Dette kommer til at blive vores brasseres sidste chance og flopper de i bundslutspillet så ryger de videre. Ligeledes med de danskere som vil underpræstere, de ryger nok også videre. Ledelsen skal hente kvalitet til sommer og Thomasberg må gerne blive en del af beslutnings tagningen, for vi skal rykke os og have en stærk defensiv og samtidig have noget at skyde med oppe i front.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rfekt-valg

Enig med Tøfting for en gangs skyld.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ny træner

Indlæg af Ravnen »

Også enig med Tøffe :-)

Jeg synes også Thomasberg er en bedre løsning end Høgmo, ikke at jeg kender sidstnævnte så voldsomt meget, men med Thomasberg får vi jo netop en som kan tage fat fra starten, kender ligaen og klubben.

Det er næsten som at få Glen tilbage ;-) Thomasberg har så meget FCM DNA, og jeg føler mig overbevist om at akademiet og de unge spillere vil få en cheftræner som virkelig vil se deres vej.

Og så er hans taktisk dygtig, det har han vist til fulde i Randers. På banen da han var FCM spiller, var han jo også den som styrede det hele, holdets general, det lagde jo nærmest i kortene at han ville blive en fremragende træner, men det var måske for tidligt han fik chancen i FCM og på et tidspunkt hvor det var op ad bakke med truppen. Nu får han så den rigtige chance, og det er næsten kun Glens tilbagevenden som kunne glæde mig mere, det er sgu i samme liga. En gennemsympatisk mand og en af vores egne helte, jeg håber vi endelig får os vores Alex Ferguson som skal være træner i mindst 10 år ;-)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu da Fcm har indkaldt til pressemøde om ny træner, kunne det så tænkes, at man lige smider en overraskelse oveni, nemlig at man ændrer strukturen i rekrutteringen af nye spillere ? Noget nyt skal der jo ske og det ved klubben også og tidspunktet er vel nu, hvis det skal være.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ny træner

Indlæg af Ravnen »

Der er en artikel der lugtede af det. At Høgmo skulle være blevet tilbudt en slags manager rolle indeholdende indkøb af spillere.
Hvis det er sandt, kan der jo godt ske noget selvom det ikke blev Høgmo

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:
23. mar 2023, 13:47
Der er en artikel der lugtede af det. At Høgmo skulle være blevet tilbudt en slags manager rolle indeholdende indkøb af spillere.
Hvis det er sandt, kan der jo godt ske noget selvom det ikke blev Høgmo

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland
Det var netop det jeg tænkte, udefra den artikel.

Besvar