Ny træner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Ny træner

Indlæg af mnm123 »

Tænker lidt efter at have læst rundt omkring om hvem der pejes på som næste træner. Dygtige trænere ingen tvivl om det. Nu kommer mit forslag. Jacob Friis Viborg træner pt. Han viser at han kan udvikle en middel grubbe spillere til top hold, vi har masse af midle spillere i Fcm truppen. Aggressiv spille stil og virker til et hold i form og klar koncept. Mit skæve bud.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Ny træner

Indlæg af 6256 »

Jeg tænker ikke, han har den omtalte 'røv i bukserne' som Steinlein siger de leder efter.

Ganske vist har han succes i Viborg, men så vidt jeg ved, har han ikke vundet noget endnu og han har heller ikke den der internationale erfaring som de også leder efter. Jeg synes ellers Friis fremstår meget sympatisk, faglig dygtig og værdimæssigt vil han garantere også passe godt ind i FCM. Jeg tror bare ikke, det bliver ham.

Jeg synes en del peger i retning af Høgmo og har svært ved at se andet for mig (grundet Steinleins udtalelser). Han passer nok også godt ind nu, jeg ved bare ikke hvad fremtidsudsigterne er i ham, han er trods alt 63. Vores trænere er her dog ikke så lang tid af gangen. Måske man kan køre en assistent i stilling sammen med ham, som kan køre det videre (læs: jeg vil nyde at se Jakob Poulsen i Midtjylland igen)

For mig er Høgmo dog også et ubeskrevet blad og jeg ved ikke, hvor meget han har vundet udover det seneste mesterskab. Jeg håber lidt på Kjetil Knutsson, men der går ikke mange rygter i den retning.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Ny træner

Indlæg af Debussy »

Det vigtigste for mig personligt er, at vi ikke får endnu en nikkedukke, hvor jeg ikke behøves mistænke ledelsen* for at sætte start 11'eren.

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Ny træner

Indlæg af sonderskov »

Jeg tror så længe FCM har den ledelse , er det ligegyldigt hvem der ansættes som træner, vil det blive en såkaldt nikkedukke.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Ny træner

Indlæg af Matjavsen »

Debussy skrev:
16. mar 2023, 10:08
Det vigtigste for mig personligt er, at vi ikke får endnu en nikkedukke, hvor jeg ikke behøves mistænke ledelsen* for at sætte start 11'eren.
Hvis ledelsen satte start 11, så havde vores brassere spillet mere end de gør.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny træner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Matjavsen skrev:
16. mar 2023, 11:16
Debussy skrev:
16. mar 2023, 10:08
Det vigtigste for mig personligt er, at vi ikke får endnu en nikkedukke, hvor jeg ikke behøves mistænke ledelsen* for at sætte start 11'eren.
Hvis ledelsen satte start 11, så havde vores brassere spillet mere end de gør.
Ja det giver mening at spille med 2 spillere der trækker røde kort og 2 andre der ikke har spillet eller vist noget som helst positivt i lang tid. Sælg dem, de bidrager ikke til andet end at forlænge vores pinsler i bunden af superligaen.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Ny træner

Indlæg af AltidFCM »

Virker til at en træneransættelse stadig er lidt væk. Der har godt nok også været stille siden Folkebladets "Høgmo-afsløring"

Tipsbladet skriver i dag, at nordmanden tøver, og at man pt afsøger danske kandidater. Thomasberg kunne meget vel ligne en oplagt kandidat.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ternativer

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ny træner

Indlæg af Ravnen »

Thomasberg lyder for mig som en ideelt valg. FCM DNA for alle pengene. Han fortjener også en ny chance og han har gjort det intet mindre end fremragende med Randers.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lupus1999 »

Der præsenteres ny træner i dag kl. 15:00

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny træner

Indlæg af Acebone »


mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Ny træner

Indlæg af mousebreaker »

"Gå aldrig tilbage til en fuser" siger man.

Der er løbet meget vand i åen siden Thomasberg blev fyret i FCM, og han har gjort det fremragende i Randers. Jeg synes helt klart at han har fortjent chancen i en større klub, men at ansætte ham vil igen igen være et sats på en træner der ikke har haft en topklub før, i stedet for en der ved hvad det drejer sig om. En der har prøvet det før.

Faktisk har vi aldrig ansat en træner med et ordentligt CV med tidligere cheftræner jobs i mesterklubber/storklubber. Dette var tiden mere end nogensinde før.

Mit FCM hjerte blødte dog dengang Thomasberg blev fyret, for han havde et stort hjerte for denne klub. Jeg vil byde ham velkommen og håber han får succes. Han er en hårdtarbejdende træner der passede som fod i hose i Randers, men er han navnet der kan flytte FCM til nye højder?

Hans københavner mindreværd vil også passe godt ind, men jeg håber han pakker den retorik væk i medierne, specielt når det går dårligt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Ny træner

Indlæg af JBT »

Thomasberg er på den lange bane mega uambitiøst. Men han kan nok godt holde os i live, frem til sommer. En rigtigt solid rugbrøds træner - men kedelig og trist

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Ny træner

Indlæg af Debussy »

Jeg håber selvfølgelig at jeg tager godt og grundigt fejl, men jeg synes det er voldsomt useriøst af ledelsen... Vi har brug for en toptræner, vi blev lovet en toptræner, men vi bliver ved med at ansætte midt/bund trænere...

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Ny træner

Indlæg af FCM2000 »

Debussy skrev:
23. mar 2023, 09:27
Jeg håber selvfølgelig at jeg tager godt og grundigt fejl, men jeg synes det er voldsomt useriøst af ledelsen... Vi har brug for en toptræner, vi blev lovet en toptræner, men vi bliver ved med at ansætte midt/bund trænere...
Thomasberg er vel valgt for at være en mellemleder, det tror jeg ikke normanden har villet accep.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Ny træner

Indlæg af JBT »

FCM2000 skrev:
23. mar 2023, 09:41
Debussy skrev:
23. mar 2023, 09:27
Jeg håber selvfølgelig at jeg tager godt og grundigt fejl, men jeg synes det er voldsomt useriøst af ledelsen... Vi har brug for en toptræner, vi blev lovet en toptræner, men vi bliver ved med at ansætte midt/bund trænere...
Thomasberg er vel valgt for at være en mellemleder, det tror jeg ikke normanden har villet accep.
Haha lige præcis… man plukker kun nikkedukker

Besvar