Capellas Fyret

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Capellas Fyret

Indlæg af Kongeren82 »

En uge efter Svend holdte hånden over Capellas, melder BT at han er fyret.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... t-capellas

Vi er DKs nye galehus :shock:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Ravnen »

Det eneste rigtige at gøre. Der var intet der virkede for ham, han kunne ikke lave en taktik, ikke sætte spillerne op, ikke ændre kampbilledet undervejs med taktiske justeringer og indskiftninger. Han har fejlet med at forbedre tingene i en historisk lang vinterpause, vi har set endnu værre uden efter den og der skulle alligevel noget til. Det er en skandale af rang at vi med ligaens næsthøjeste budget står med det ene ben i nedrykningsspil-graven, at det så også skyldes en elendig transferstrategi er så det..

Jeg er næsten ude i at vi skal hente Jess Thorup tilbage, det var kedeligt at se på men han har styr på taktikken. Allerhelst ville jeg have Glen tilbage og en fuld satsning på akademi og vores unge talenter.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Debussy »

Statistisk er det selvfølgelig forståeligt at Capellas bliver fyret, men han ankommer til en klub som er blevet kørt i sænk og med nød og næppe kvalificerede sig til Europa.

Jeg synes ikke at fyringen er berettiget. Capellas har haft ufattelig svære arbejdsbetingelser, og jeg synes ikke at pilen alene pegede på ham eller assistenten, som vist også er blevet fyret.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Ravnen »

Debussy skrev:
14. mar 2023, 13:00
Statistisk er det selvfølgelig forståeligt at Capellas bliver fyret, men han ankommer til en klub som er blevet kørt i sænk og med nød og næppe kvalificerede sig til Europa.

Jeg synes ikke at fyringen er berettiget. Capellas har haft ufattelig svære arbejdsbetingelser, og jeg synes ikke at pilen alene pegede på ham eller assistenten, som vist også er blevet fyret.
Hvad er det for svære arbejdsbetingelser? Selvom vi har solgt vores to bedste spillere, har vi alligevel en trup der som minimum burde holde sig sikkert inde i top 6. Vi har fremragende træningsfaciliteter, et kæmpe setup med trænere omkring hele truppen. Han har en tre måneder lang vinterpause til at få holdet til at stå stærkt og så kommer vi endnu værre ud efter det. Jeg synes de i Viborg og AGF har langt værre betingelser, og de klarede top 6.

Men nej, pilen peger ikke kun på Albert Capellas, det er jeg enig i. Men han har stadig haft fine arbejdsbetingelser med de spillere der er til rådighed.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Debussy »

Ravnen skrev:
14. mar 2023, 13:04
Debussy skrev:
14. mar 2023, 13:00
Statistisk er det selvfølgelig forståeligt at Capellas bliver fyret, men han ankommer til en klub som er blevet kørt i sænk og med nød og næppe kvalificerede sig til Europa.

Jeg synes ikke at fyringen er berettiget. Capellas har haft ufattelig svære arbejdsbetingelser, og jeg synes ikke at pilen alene pegede på ham eller assistenten, som vist også er blevet fyret.
Hvad er det for svære arbejdsbetingelser? Selvom vi har solgt vores to bedste spillere, har vi alligevel en trup der som minimum burde holde sig sikkert inde i top 6. Vi har fremragende træningsfaciliteter, et kæmpe setup med trænere omkring hele truppen. Han har en tre måneder lang vinterpause til at få holdet til at stå stærkt og så kommer vi endnu værre ud efter det. Jeg synes de i Viborg og AGF har langt værre betingelser, og de klarede top 6.

Men nej, pilen peger ikke kun på Albert Capellas, det er jeg enig i. Men han har stadig haft fine arbejdsbetingelser med de spillere der er til rådighed.
Er det gode arbejdsbetingelser, når at vi ikke investerer i de spillere der skal til for at få et slagkraftigt hold?

Forsvaret er hæmmet af, at Erik ikke længere er på samme niveau som tidligere. Hvorfor blev det ikke forstærket i vinters? Vi har været hullet som en si i store dele af foråret samt efteråret.

To af de bærende kræfter (Evander og Dreyer) på midtbanen blev solgt i vinters, og der er vel forhåbentligt ingen der vil påstå, at de spillere vi hentede på nuværende tidspunkt, er på samme niveau. Jeg ved godt, at vi ikke spillede sprudlende i efteråret, men det er vel en utopi at tro, at vi ville komme styrket ud efter vm og vinterpausen.

Vi har ingen decideret effektiv angriber, det tætteste er nok Heiselberg men han er stadig grøn.

Overordnet set*, så er vi efterhånden et middelmådigt/dårligt hold på samtlige positioner. Der er kun et par enkelte* spillere der kan være deres spil bekendt i foråret.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Capellas Fyret

Indlæg af JBT »

Som spået. Niels Frederiksen er på vej

... eller David Nielsen - midlertidigt til begge, medmindre at de performer big time.

Men Steinlein er jo problemet her.. han ved sgu da hvad han ansætter og hvad de står for - og hvad man selv vil stå for.. total kønsløst og identitetskrise.. som om man bare plukker vilkårligt ned fra himlen og uden selv at kende ens retning

sikke et kaos
Senest rettet af JBT 14. mar 2023, 13:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Ravnen »

Vi har stadig, selv med de problemer omkring indkøb, en bedre trup en langt de fleste af superligaholdene og i hvert fald så rigeligt til top 6.

At vi ikke har en trup til et mesterskab er en anden historie, men de kampe mod Aab og Lyngby senest har bare vist nogle helt fatale taktiske mangler i vores spil og det kan ikke forklares med dårlige transfers.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Debussy »

JBT skrev:
14. mar 2023, 13:22
Som spået. Niels Frederiksen er på vej

... eller David Nielsen - midlertidigt til begge, medmindre at de performer big time.
Jeg kan se, at Niels Lodberg bliver midlertidig cheftræner. Lad os sige, at han stik mod alt forventning vinder de næste 4-5 kampe, så tror jeg at han bliver ny permanent cheftræner.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Capellas Fyret

Indlæg af TrueWolfMidt »

Men ingen kunne se en retning over hvor Fcm var på vej hen. Vi havde ingen dna. Det var som om at det var hver mands eget spil og ikke sammenhold eller samspil. Er godt nok spændt på om det bliver Niels Frederiksen. Han kender truppen, men kan han forløse truppen ? Hvis vi misser top 6 hvilket er tænkeligt, så skal vi som minimum bliver nr 7.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Debussy »

Ravnen skrev:
14. mar 2023, 13:27
Vi har stadig, selv med de problemer omkring indkøb, en bedre trup en langt de fleste af superligaholdene og i hvert fald så rigeligt til top 6.

At vi ikke har en trup til et mesterskab er en anden historie, men de kampe mod Aab og Lyngby senest har bare vist nogle helt fatale taktiske mangler i vores spil og det kan ikke forklares med dårlige transfers.
Men problematikken ligger vel i, at vi ikke har købt det spillermateriale der skulle til, for at spille den spillestil Capellas gerne ville og som han var hentet ind for.

Jeg synes, det er drøn uretfærdigt at pege fingre af ham, især når problemerne med harmonien i truppen og spillet ikke er noget der opstod under ham. Kig bare på de to infamøse 3-3 kampe mod hhv. Lyngby og Horsens.
EDIT: de fandt sted før Capellas kom til, og de burde have fået alarmklokkerne til at bimle og bamle samt have resulteret i en række transfers.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Capellas Fyret

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi har så mange spillere på sidelinjen som tjener deres løn på bænken, de bidrager ikke til truppen, så sælg dem dog og få en trup, hvor vi har nogle spillere der vil spille. Sælg brasserne NU.

Hvis man læser på ulvegraven kan man tydeligt læse hvad problemerne er og de ting er der ikke kommet styr på. Problemerne hober sig op. Vi mangler en problemknuser og taktikker.

AC er ofret fordi man har fejlet med alle vores brassere og derudover er de sidste 2 transfervinduer nogle virkelige vinduer, og ledelsen er syndebukkene.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Capellas Fyret

Indlæg af UlveLars »

Debussy skrev:
14. mar 2023, 13:29
JBT skrev:
14. mar 2023, 13:22
Som spået. Niels Frederiksen er på vej

... eller David Nielsen - midlertidigt til begge, medmindre at de performer big time.
Jeg kan se, at Niels Lodberg bliver midlertidig cheftræner. Lad os sige, at han stik mod alt forventning vinder de næste 4-5 kampe, så tror jeg at han bliver ny permanent cheftræner.
Det tror jeg ikke

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Capellas Fyret

Indlæg af mnm123 »

Cirkus Steinlein forsætter. Ja det var ikke et match, men fandme dårlig scoutet af klubben. Capellas ønskede en spille stil som truppen overhovedet ikke er sammen sat til. Klovnen Graversen forsøger med et par indkøb at overbevise alle om at truppen kan udføre capellas stil. Det her er så mega fejlet af de ansvarlige at det råber til himlen at det fejles i ledelsen, men de beskytter hinanden i den gruppe. Fy for fanden det er amatør agtig.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Debussy »

UlveLars skrev:
14. mar 2023, 13:48
Debussy skrev:
14. mar 2023, 13:29
JBT skrev:
14. mar 2023, 13:22
Som spået. Niels Frederiksen er på vej

... eller David Nielsen - midlertidigt til begge, medmindre at de performer big time.
Jeg kan se, at Niels Lodberg bliver midlertidig cheftræner. Lad os sige, at han stik mod alt forventning vinder de næste 4-5 kampe, så tror jeg at han bliver ny permanent cheftræner.
Det tror jeg ikke
Jeg har set skørre ting ske i klubben, så jeg synes ikke det virker som et urealitisk scenarie. Det er dog ikke ens betydende med at jeg håber det sker.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Capellas Fyret

Indlæg af Flemse »

Ravnen skrev:
14. mar 2023, 13:04
Hvad er det for svære arbejdsbetingelser? Selvom vi har solgt vores to bedste spillere, har vi alligevel en trup der som minimum burde holde sig sikkert inde i top 6.
Vi har ingen angribere (og nej, vi får ikke flere angribere af, at man er begyndt at sætte wings og midtbanespillere som angribere, når kamptrupperne offentliggøres), hvilket jo efterhånden er blevet en tradition, når transfervinduerne afsluttes. Vi har et midterforsvar, som var rigtig godt for et par år siden, men hvor nøglespillerne efterhånden er blevet for skrøbelige og (måske) derfor er faldet voldsomt i niveau. At man så samtidig har solgt de to måske vigtigste spillere, har heller ikke ligefrem gjort arbejdsbetingelserne bedre.

Jeg siger ikke, AC er uden skyld i krisen, men der er altså efterhånden mange pile, der peger på den sportslige ledelse i stedet. De gør et skide godt job, når det kommer til at få den højest mulige pris for de spillere, der sælges, men på alle andre punkter fejler de altså fælt.

Besvar