SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
12. mar 2023, 20:12
Så er kuglerammen sat op.

RFC - AGF (1-1)

Stilling inden runde 22.

AGF 30 point
Brøndby 30 point
RFC 30 point
SIF 28 point
OB 28 point
FCM 27 point

Kampe
AaB - RFC (2-1)
AGF - OB (1-2)
FCN - BIF (3-1)
SIF - FCM (0-1)

Stilling
OB 31 point
FCM 30 point
AGF 30 point

BIF 30 point
RFC 30 point
SIF 28 point
Det er rimelig optimistisk, der er også andre resultater der kan give top6, men hvad for nogen til at tro man kan slå Silkeborg lige pt?
Man kan også snakke om, at det måske er bedre med en 7 plads, end en 5 eller 6 plads.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg vil hellere i top 6 og slutte på 6 pladsen end i bund 6 med risiko for nedrykning.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er sgu lidt bange for, at hvis vi mirakuløst klarer skærene til top 6, så får man ikke det los i røven rent mentalt på ledelsesplan, som man har fortjent og tilsyneladende brug for. Ikke mange rigtige beslutninger taget sportsligt de seneste sæsoner.
Hvis man virkelig vil Capellas, så er et nedrykningsspil måske ikke så tosset endda. Der er i hvert fald fred og ro til at træne det han vil. I så fald må det betyde masser af spilletid til de unge fra akademiet og egypteren.
7. pladsen er man selvfølgelig nødt til at stræbe efter, men ret beset skal man bare håbe på at få de ca 8-10 point der er nok til at overleve.

Derudover: Luk ned for den brasilianske satsning. Vi er åbenbart ikke gode nok til at scoute talenter i den del af verden og få dem til at blomstre i DK
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af JBT »

Glem top 6 - man har intet at gøre der overhovedet

Det handler om overlevelse nu

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Lupus1999 »

JBT skrev:
12. mar 2023, 21:20
Glem top 6 - man har intet at gøre der overhovedet

Det handler om overlevelse nu
Overlevelse er jo netop en 6. plads kl. 17 næste søndag.

Jeg vil bare gerne se vores spillere på de positioner, som de er bedst i og ikke at vi spiller med de spillere der på papiret har mest kvalitet.

Byskov, Heiselberg, Isaksen, Bak, Sviatchenko, Dalsgaard (højre back), Gartenmann, Gigovic, Martinez og Olsson, Lössl

4-2-3-1,
Lössl
Dalsgaard, Erik, Garten, Bak
Gigovic, Martinez
Isaksen, Olsson, Byskov
Heiselberg

Alternativ byt Olsson med Aral.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
12. mar 2023, 21:38
JBT skrev:
12. mar 2023, 21:20
Glem top 6 - man har intet at gøre der overhovedet

Det handler om overlevelse nu
Overlevelse er jo netop en 6. plads kl. 17 næste søndag.

Jeg vil bare gerne se vores spillere på de positioner, som de er bedst i og ikke at vi spiller med de spillere der på papiret har mest kvalitet.

Byskov, Heiselberg, Isaksen, Bak, Sviatchenko, Dalsgaard (højre back), Gartenmann, Gigovic, Martinez og Olsson, Lössl

4-2-3-1,
Lössl
Dalsgaard, Erik, Garten, Bak
Gigovic, Martinez
Isaksen, Olsson, Byskov
Heiselberg

Alternativ byt Olsson med Aral.
Nej - overlevelse er blot at komme i top 10, holdet har ikke mere i sig end til dette

Fcm kan næppe ikke slå Silkeborg som rigets tilstand ser ud (man kunne jo ikke engang klare bund 2), samtidig med de skal have andet til at flaske sig - det er helt væk overhovedet at tale om det

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Debussy »

Jeg er SÅ arrig i dag. Jeg mindes aldrig at FCM har været så ringe som de er lige nu. Det tog næsten tyve år at få klubben med i det pæne klassement, og derpå kun to år at smide det hele på gulvet. Er der nogen, der kan give reelt et bud på, hvornår det hele begyndte at gå galt for klubben? Mit bud er da vi hentede Sisto retur.

Jeg er desuden forundret over, at der ikke har været nogle fyringer endnu. Er det fordi der er en minimal sandsynlighed for at vi kvalificerer os til mesterskabsspillet? Ikke at jeg tror på det.

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Danand123 »

Så er kravene klar:

To af tre ønsker skal opfyldes:

Brøndby taber til Fcn
Randers må ikke vinde i Aalborg
OB må ikke vinde i Aarhus

Ikke urealistisk selv om det sagtens kan gå galt.

Åh ja, så skal Fcm lige vinde i Silkeborg, hvilket vel er det mest urealistiske lige nu.

Indlægget burde måske ligge under superligaen 22/23…

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis Brøndby og Randers taber og vi vinder, så er vi i top 6 uanset OB kampen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af JBT »

Glem det. Urealistisk som aldrig før.

Fcm er et helt andet sted og fortjener sgu at spille for overlevelse

Man er bombet total tilbage til fortiden desværre

Jakla
Indlæg: 353
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Jakla »

Vi lider under ikke at have angribere og det har været galt længe og mere udtalt nu Dreyer er væk - selvom Dreyer og Isaksen spillede samme plads. Man kan altså ikke vinde ret meget uden et effektivt angreb. Jeg synes egentlig midtbanen må være god nok.

Jakla
Indlæg: 353
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Jakla »

Måske prøve Simsir på venstre fløj og så få Ashour ind som midtangriber, Vi skal have en i boksen der fylder lidt...

sonderskov
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af sonderskov »

FCM skal koncentrere sig om ikke at rykke i 1 division , for det er der vi står i øjeblikket , som "Debussy" har skrevet har ledelsen formået at formøble et opsving på godt et par år , og nu begynder ligene at vælte ud af skabet , i stedet for at tage ansvar.

Jakla
Indlæg: 353
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Jakla »

Morten Bruun drager samme konklusion. Vi har ingen venstre kant og ingen midtangriber. Ingen transfer strategi og alt for mange midtbanespillere. Ledelsens problem. Forsøg dog så at sætte folk i front der rent faktisk kan score et mål uden at gå i panik når chancen byder sig. Her tror jeg på Simsir i venstre og Ashour på midten i angrebet. Chili kan ikke score, Israelmanden kan ikke score og Brumado går for let i panik og træffer dumme valg.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Ravnen »

Enig i at vi har rokeret alt for meget rundt på spillerne. Capellas virker til at være decideret rådvild omkring hvem han skal starte med. Vi er nødt til at have en skolet angriber i front.
Olsson er ikke angriber, Chili kan løbe hurtigt men har intet slutprodukt i det han foretager sig, uanset om han er på kanten eller i angrebet.

Da Glen stoppede som træner, var det efter en konfrontation med ledelsen om indkøb versus talenter. Med alle de talenter vi har produceret siden, hvoraf flere er rejst uden vi fik glæde af dem, så kunne vi måske have vundet flere mesterskaber end tilfældet er. Med Benham og Ankersen kom det hele til at handle om at købe spillere, mens vores akademi er blevet anden prioritet. Vi har lagt så meget i at bygge det akademi op, men udover Onyedika og Isaksen, hvor mange spillere har så reelt fået chancen fra akademiet og er slået igennem de seneste mange sæsoner? Der er ikke noget at sige til at de begynder at rejse, som nu med Ørsøe.

Jeg tror vi skal tilbage til at tro på vores akademi, vi skal ikke hente breddespillere som Chili, Charles, Juninho, Selmani og også Gartenmann osv osv. Hent nogle erfarne etablerede navne til at understøtte vores talenter. Fx en Simon Kjær som kunne blive et pragteksempel og rollemønster for vores unge, for hvad der skal til for at få en stor karriere.
Alle de tilfældige skud efter spillere i øst og vest, det er selvfølgelig fint når vi pludselig står med en Evander, men jeg synes erfaringen er at vi sjældent får noget reel kvalitet ind med de transfers.

Besvar