SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

:aab: Vs :fcm:

Puha en vigtig kamp.
En sejr og vi kan selv afgøre top 6 skæbnen.

Ærgrer mig stadig over nederlaget til Brøndby. De tre 3 point sammen med 3 point mod AaB ville have sendt os kun 7 point efter FC Nordsjælland og 4 efter Viborg og FCK.

Vi skal ganske enkelt få sat en stime sammen nu.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Ja, hvis ikke allerede kampen var vigtig i forvejen, så er den det i hvert fald nu.

Jeg gruer nu alligevel noget for kampen. Ikke fordi jeg som sådan frygter AaB, men fordi vi er selv langt væk fra vores vanlige niveau. Og det ser desværre stadigvæk ud til, at vi famler noget efter vores spil/spillestil. Capellas ser heller ud til at kunne lægge sig fast på, hvem der skal bruges offensivt og hvad det helt nøjagtigt er, han gerne vil.

Jeg håber at man dropper det, som Kent nævnte i Sort Snak, med, udefra set, at spille med de bedste spillere, selv hvis det så betyder at nogle skal spille ude af position - det duede ikke mod Viborg og det duede heller ikke mod Brøndby - og at man så holder fast i konceptet i stedet for. Måske er jeg bare naiv, men det virkede til at presset fungeret bedre, når vi har spillet med folk i deres rigtige positioner. Derfor vil jeg også gerne se, at Capellas tør bringe f.eks. Byskov eller Simsir fra start på venstre kant. Hvis Byskov har fået sin chance med to startere mod Sporting og er blevet fundet let på den bekostning, så har jeg heller ikke set noget fra Selmani, der berettiger at han skal starte inde lige foreløbigt.

En kold mandag aften, Lyngby viste vejen i går. AaB kommer til at give alt på hjemmebanen og kan måske ane Horsens og OB over dem, som heller ikke spiller godt. Det bliver en svær kamp - jeg er ikke rolig, må jeg nok indrømme.

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af sonderskov »

Hvis vi ikke vinder i aften, beviser det blot at kvaliteten i holdet ikke er der ,der er IKKE tid til flere fejltagelser hvis FCM vil spille med i toppen, så i aften er det fremad over stepperne og så skal der scores , enkelt og smagsløst.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Om jeg fatter, hvorfor vi IGEN ikke starter med Heisel eller Selmani på toppen. Der er ingen trussel i at have Olsson til at ligge der på trods af hans ok presspil.
Hvorfor ikke prøve at spille én af vores angribere varme?
Det kan da godt være, vi ikke har signet den helt dyre 9er, men så man da prøve med det vi har. Heisel har vist i opstarten, at han kan score mål for os.

Forhåbentligt skal vi ikke langt hen i kampen for at se en decideret angriber på banen, men det her irriterer mig sgu grænseløst.

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Fcmrose »

Uha det er nervøst
Vi famler efter vores spil

Uldkraemmeren
Indlæg: 267
Tilmeldt: 19. mar 2014, 20:22

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Uldkraemmeren »

AltidFCM skrev:
6. mar 2023, 19:35
Om jeg fatter, hvorfor vi IGEN ikke starter med Heisel eller Selmani på toppen. Der er ingen trussel i at have Olsson til at ligge der på trods af hans ok presspil.
Hvorfor ikke prøve at spille én af vores angribere varme?
Det kan da godt være, vi ikke har signet den helt dyre 9er, men så man da prøve med det vi har. Heisel har vist i opstarten, at han kan score mål for os.

Forhåbentligt skal vi ikke langt hen i kampen for at se en decideret angriber på banen, men det her irriterer mig sgu grænseløst.
Jeg er meget enig, det var det første jeg tænkte da jeg så start-11, med TRE angribere på bænken (!). En falsk 9er var til at leve med, hvis der vel at mærke stod Dreyer bag på trøjen, men Capellas skal frem med de store talegaver hvis ikke det lykkes at score i dag med den opstilling.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af PH1978 »

Jøsses … Det er sat’me sølle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Samme som de sidste kampe. Svært at se hvordan vi skal få scoret et mål på andet end en Isaksen-genialitet. Det er rystende, at vi er der, hvor træneren finder det mest egnet at spille 5 CM'ere og én decideret offensiv spiller, det siger vel alt om, hvor elendigt et vindue vi havde.. Heldigt vi ikke er bagud.

Kan IKKE acceptere et kryds i denne kamp, vi skal jagte alle tre!

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Sejre er bare vigtige for selvtilliden og det er vildt, så hurtigt selvtilliden er forsvundet.

Vildt imponerende kamp i Portugal, til solidt mod Viborg, til så at falde sammen mod Sporting og levere en modløs indsats mod Brøndby.

I dag ligner holdet nogle der er ramt og mangler sammenhold. Det ligner et sammensat hold og ikke et sammenspillet sammenhold. Alt for mange spillere der bare ikke vil det nok.

Ild i øjnene kommer hos Byskov, Heiselberg, Sviatchenko, Oliver S, Gustav og Bak. Fælles for dem er, at de kommer fra vores akademi og har stolthed over at bære logoet.

Martinez er bare kvalitet og det kan ikke pilles fra ham.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

xG første halvleg
Ca 1,75 - 0,25

Gudsjammerligt. Ikke til at se at Capellas har haft en vinteropstart, men retteligt skal det også siges at transfervinduet på ingen måde hjalp ham.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Diebesten »

Farvel og tak til Capellas. Der er ingen plan i det her.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Suk. Det er mere uinspireret, end det nogensinde har været. Vi ligner et hold i opløsning, et hold uden en plan og et hold der kunne rykke ned, hvis da ikke vi trods alt var så mange point foran..

Om det bliver top 6 eller ej, så kan jeg ikke se os kvalificere til Europa. I top vil vi ikke kunne ende som 3'er (måske 4'er) og derefter vinde en playoff mod 7'eren, og i nedrykningsspillet vil en 7. plads ikke være givet, og skulle den komme hjem så vil vi være underdogs i playoff.. Altså, på alle måder en tragisk situation vi er havnet i. Alle klubber har mindre gode sæsonner over en årrække, men det der præsteres i år er under lavmålet. Langt under.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Diebesten skrev:
6. mar 2023, 20:54
Farvel og tak til Capellas. Der er ingen plan i det her.
Mest af alt fordi transfervinduet kiksede totalt. Hvis man ansætter en mand som Capellas må man jo sørge for at få spillere der passer til den måde han ønsker at spille. Det var tilsyneladende ikke engang planen da man ikke havde en spillende CB for øje, som kunne løse vores fase 1.

Capellas må ud. Ikke fordi han er dårlig som BH, men fordi ledelsen og Capellas ikke taler samme sprog. Trods alt nemmere at skifte ham fremfor ledelsen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Diebesten »

mousebreaker skrev:
6. mar 2023, 21:01
Diebesten skrev:
6. mar 2023, 20:54
Farvel og tak til Capellas. Der er ingen plan i det her.
Mest af alt fordi transfervinduet kiksede totalt. Hvis man ansætter en mand som Capellas må man jo sørge for at få spillere der passer til den måde han ønsker at spille. Det var tilsyneladende ikke engang planen da man ikke havde en spillende CB for øje, som kunne løse vores fase 1.

Capellas må ud. Ikke fordi han er dårlig som BH, men fordi ledelsen og Capellas ikke taler samme sprog. Trods alt nemmere at skifte ham fremfor ledelsen
Har aldrig rigtigt taget retorikken omkring at skifte ledelsen ud særligt seriøst. Ledelsen samt ejer har ført os frem til hvor vi er idag - vi har den dyreste trup nogensinde med klassespillere (dog uden en angriber) og vi bør kunne spille bedre end det vi ser.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

FCM kan ikke slå en bule i en blød hat, om det så gjaldt deres eksistens.

Jammerligt - intet mindre
Senest rettet af JBT 6. mar 2023, 21:07, rettet i alt 2 gange.

Besvar