SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Utroligt at vi alligevel ikke taber denne kamp..

Jeg synes, det er skræmmende så lidt man får ud af materialet, vi trods alt har. Ingen fremgang ift. de søvndyssende kampe i efteråret overhovedet.

Men glad for at se Victor Bak igen. Han har helt sikkert potentialet til at erobre den VB permanent.

Fuck, hvor er vi ringe. :fcm:

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af sonderskov »

Hvad sker der med FCM, det er det dårligste jeg længe har set, de famler rundt i blinde efter et spille system.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af PH1978 »

Men, det er fedt at vores angribere endelig er begyndt at score mål.

Fand’me ærgerligt at det er for de klubber de er udlejet til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Diebesten skrev:
6. mar 2023, 21:03
mousebreaker skrev:
6. mar 2023, 21:01
Diebesten skrev:
6. mar 2023, 20:54
Farvel og tak til Capellas. Der er ingen plan i det her.
Mest af alt fordi transfervinduet kiksede totalt. Hvis man ansætter en mand som Capellas må man jo sørge for at få spillere der passer til den måde han ønsker at spille. Det var tilsyneladende ikke engang planen da man ikke havde en spillende CB for øje, som kunne løse vores fase 1.

Capellas må ud. Ikke fordi han er dårlig som BH, men fordi ledelsen og Capellas ikke taler samme sprog. Trods alt nemmere at skifte ham fremfor ledelsen
Har aldrig rigtigt taget retorikken omkring at skifte ledelsen ud særligt seriøst. Ledelsen samt ejer har ført os frem til hvor vi er idag - vi har den dyreste trup nogensinde med klassespillere (dog uden en angriber) og vi bør kunne spille bedre end det vi ser.
Problemet er vel at vi netop har skiftet ud i ledelsen. Rasmus Ankersen var utrolig meget involveret i alle vores handler, og vi har vel nærmest ikke ramt rigtigt siden han stoppede. Måske er det vores chefscout som der skal kigges på, for vi lander de forkerte og går efter dem som er udenfor vores rækkevidde.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Uden Evander og Dreyer er vi bare et helt igennem middelmådigt fodboldhold.

Det er ren pasta, vi har ingen spillere som er gode nok til at vinde en kamp for os på en dårlig dag. Jeg er enig i at transfervinduet har været katastrofalt og kast en mønt i vejret, det er næsten den bedste måde at afgøre om vi skal spille nedrykningsspil i foråret...

Der var håb efter de første to gange, men det er desværre komplet afmonteret efter de seneste to. Vi er ikke et godt fodboldhold pt. ... langt fra.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Vijen skrev:
6. mar 2023, 21:19
Diebesten skrev:
6. mar 2023, 21:03
mousebreaker skrev:
6. mar 2023, 21:01


Mest af alt fordi transfervinduet kiksede totalt. Hvis man ansætter en mand som Capellas må man jo sørge for at få spillere der passer til den måde han ønsker at spille. Det var tilsyneladende ikke engang planen da man ikke havde en spillende CB for øje, som kunne løse vores fase 1.

Capellas må ud. Ikke fordi han er dårlig som BH, men fordi ledelsen og Capellas ikke taler samme sprog. Trods alt nemmere at skifte ham fremfor ledelsen
Har aldrig rigtigt taget retorikken omkring at skifte ledelsen ud særligt seriøst. Ledelsen samt ejer har ført os frem til hvor vi er idag - vi har den dyreste trup nogensinde med klassespillere (dog uden en angriber) og vi bør kunne spille bedre end det vi ser.
Problemet er vel at vi netop har skiftet ud i ledelsen. Rasmus Ankersen var utrolig meget involveret i alle vores handler, og vi har vel nærmest ikke ramt rigtigt siden han stoppede. Måske er det vores chefscout som der skal kigges på, for vi lander de forkerte og går efter dem som er udenfor vores rækkevidde.
Ankersen var altså med helt til i sommers, så vidt jeg husker som konsulent. Han er manden bag Marrony, Charles m.fl. Det starter allerede med Ankersen at vi begynder at sejle på transfermarkedet.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Jeg Det er nemt at være bagklog, men jeg sidder med en fornemmelse af, at uanset om det havde været Byskov, Heisselberg, Selmani eller Simsir, som havde fået 4-5 kampe fra start i front, så ville en af dem have være spillet ind og der havde været noget at bygge op på.

Pt sidder jeg mere med en følelse af, at hvertfald Byskov er blevet pillet ned efter en rigtig god preseason.

Positive indhop af Simsir de sidste par kampe.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja og til sommer har vi ingen til at score mål for os, for så er alle aktiverne solgt. Pengekassen er fuld og Fcm er næste år et bundhold som Lyngby og Aab er i år. Fuck top 50 klub.

FCM2000
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Der er alt for megen rotation i forsvaret, det skal gå ud over kvaliteten.

Pilen peger ikke på træneren, nej man er mislykket i de sidste 3-4 transfervinduer, det er sandheden.

Svend Graversen gør alt for at flytte ansvaret fra sig selv.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis vi skal finde det positive frem, så er der spillet 3 kampe i foråret, hvor vi har 4 point og en målscore på 4-1. To gange rent mål, så måske er der ved at blive bygget noget op.

I efteråret der sejlede defensiven fuldstændig og vi lukkede mange mål ind og holdene skabte store chancer. Her ser jeg trods kampen i dag, store forbedringer.

Vi skulle måske have beholdt Diomande til defensiven.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... en-diamant

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af TrueWolfMidt »

Aab, Brøndby og Ob spiller mere fremadrettet fodbold end vi kan præstere og det er normalt vores dna. Vi smider utroligt mange bolde væk og sætter vores forsvar i svære situationer og derudover løber vi for lidt. Vi er virkelig dovne og får ikke fat i en skid af de andenbolde og det ses hver kamp. Capellas roser holdet fordi han ser træning hver dag, men jeg ser for lidt ild i øjnene og alt for mange der gør for lidt i alle kampe.

Lund7400
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Lupus1999 skrev:
6. mar 2023, 22:07
Hvis vi skal finde det positive frem, så er der spillet 3 kampe i foråret, hvor vi har 4 point og en målscore på 4-1. To gange rent mål, så måske er der ved at blive bygget noget op.

I efteråret der sejlede defensiven fuldstændig og vi lukkede mange mål ind og holdene skabte store chancer. Her ser jeg trods kampen i dag, store forbedringer.

Vi skulle måske have beholdt Diomande til defensiven.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... en-diamant
Det klinger bare hult, når vi idag reelt er heldige ikke at lukke 3-4 kasser ind. Jeg kan ikke rigtig se de store forbedringer defensivt, nærmere en kombination af tilfælde og Lossl's evner på friløbere...

For mig er alting ret sort pt. Ufarlig offensiv, for ensartet midtbane og et usikkert forsvar. Opskriften på fiasko.

JBT
Indlæg: 2075
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Svend bliver ved med at fylde varm luft i ballonen.
Han må snart være dead man walking, medmindre Capellas ikke gider det her pis mere til sommer.

Indtil videre har AC desværre accepteret hvem ledelsen har plukket ned fra himlen, i stedet for at give ham/bede om nogle spillere efter hans (tidligere) egne ideer og vision med fodboldspillet - så AC er selv delvis medskyldig i at det går galt. Jeg syntes sgu ikke, at det er dedikeret nok af ham at være.
Men et eller andet sted kendte han vel godt til nikkedukke tilgangen i klubben fra dag 1. De er satme lige dumme alle sammen efterhånden

FCM står i den grad stille i jagten mod nye højder.
Skamfulde ambitioner og målsætninger at melde op, når man spiller, som var man på vej ned i 1 division.

Få et par bedre scouts og dødboldstræner ind, samt åbn op for pengepungen på ny. Man lider under at score boksen på salg, men generelt at købe for mange bløde pakker ind, så man træder vande i for lang tid ad gangen.
Den strategi må enhver da kunne se ikke er holdbar over tid - og jeg mindes, at der ikke længere findes mellemsæsoner eller det det ligner, i fcm. Kun guldet tæller hver evig eneste sæson, selvom det nu mest af alt lyder som en succesfuld drøm at vågne fra.

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Diebesten skrev:
6. mar 2023, 21:03
mousebreaker skrev:
6. mar 2023, 21:01
Diebesten skrev:
6. mar 2023, 20:54
Farvel og tak til Capellas. Der er ingen plan i det her.
Mest af alt fordi transfervinduet kiksede totalt. Hvis man ansætter en mand som Capellas må man jo sørge for at få spillere der passer til den måde han ønsker at spille. Det var tilsyneladende ikke engang planen da man ikke havde en spillende CB for øje, som kunne løse vores fase 1.

Capellas må ud. Ikke fordi han er dårlig som BH, men fordi ledelsen og Capellas ikke taler samme sprog. Trods alt nemmere at skifte ham fremfor ledelsen
Har aldrig rigtigt taget retorikken omkring at skifte ledelsen ud særligt seriøst. Ledelsen samt ejer har ført os frem til hvor vi er idag - vi har den dyreste trup nogensinde med klassespillere (dog uden en angriber) og vi bør kunne spille bedre end det vi ser.
Jeg mener heller ikke at man skal skifte hele ledelsen ud. Helt enig i, at det er dem der har ført os til hvor vi er i dag. Vi er ogaå bare nødt til at se på hvad ledelsen som enhed har bedrevet i de sidste 2,5 år. Man ansætter Priske som gerne ville have os til at spille med mere boldbesiddelse. Priske lykkedes med det, men korthuset ramler sammen efter vi ryger ud af CL. På det tidspunkt fører vi den hjemlige liga så vidt jeg husker med lidt over to poibt i snit. Noget går galt (hvad ved jeg ikke) og vi får det mest skuffende forår i klubbens historie hvor vi direkte smider to trofæer.

Så ansætter man BH som for nogen var en frisk satsning, mens det for andre var uforståeligt. BH var et stilskifte væk fra den stil som Priske stod for. Man ville bruge BHs kærlighed og troede angiveligt naivt på at hjælpetrænerne kunne køre skuden. Efter hjælpeløse 14 måneder og en periode med assistenten, ansætter man så AC som er en diamentral modsætning til BH - og langt mere boldbesiddelse orienteret end Priske nogensinde var. Truppen passer slet ikke til det han ønsker at spille og der er ca een dag tilbage af transfervinduet. Det næste transfervindue spildes også og man står tilbage og tænker om der er en plan med det hele på ledelsesniveau.

Jeg kan ikke finde den. Ikke når man kigger på det sportslige.

Nye øjne på en eller to poster kunne være en god ting. Eller blot få en ekstra person ind. Gerne udefra
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R20 - AaB vs FC Midtjylland

Indlæg af Konsulen »

mousebreaker skrev:
7. mar 2023, 06:12
Diebesten skrev:
6. mar 2023, 21:03
mousebreaker skrev:
6. mar 2023, 21:01


Mest af alt fordi transfervinduet kiksede totalt. Hvis man ansætter en mand som Capellas må man jo sørge for at få spillere der passer til den måde han ønsker at spille. Det var tilsyneladende ikke engang planen da man ikke havde en spillende CB for øje, som kunne løse vores fase 1.

Capellas må ud. Ikke fordi han er dårlig som BH, men fordi ledelsen og Capellas ikke taler samme sprog. Trods alt nemmere at skifte ham fremfor ledelsen
Har aldrig rigtigt taget retorikken omkring at skifte ledelsen ud særligt seriøst. Ledelsen samt ejer har ført os frem til hvor vi er idag - vi har den dyreste trup nogensinde med klassespillere (dog uden en angriber) og vi bør kunne spille bedre end det vi ser.
Jeg mener heller ikke at man skal skifte hele ledelsen ud. Helt enig i, at det er dem der har ført os til hvor vi er i dag. Vi er ogaå bare nødt til at se på hvad ledelsen som enhed har bedrevet i de sidste 2,5 år. Man ansætter Priske som gerne ville have os til at spille med mere boldbesiddelse. Priske lykkedes med det, men korthuset ramler sammen efter vi ryger ud af CL. På det tidspunkt fører vi den hjemlige liga så vidt jeg husker med lidt over to poibt i snit. Noget går galt (hvad ved jeg ikke) og vi får det mest skuffende forår i klubbens historie hvor vi direkte smider to trofæer.

Så ansætter man BH som for nogen var en frisk satsning, mens det for andre var uforståeligt. BH var et stilskifte væk fra den stil som Priske stod for. Man ville bruge BHs kærlighed og troede angiveligt naivt på at hjælpetrænerne kunne køre skuden. Efter hjælpeløse 14 måneder og en periode med assistenten, ansætter man så AC som er en diamentral modsætning til BH - og langt mere boldbesiddelse orienteret end Priske nogensinde var. Truppen passer slet ikke til det han ønsker at spille og der er ca een dag tilbage af transfervinduet. Det næste transfervindue spildes også og man står tilbage og tænker om der er en plan med det hele på ledelsesniveau.

Jeg kan ikke finde den. Ikke når man kigger på det sportslige.

Nye øjne på en eller to poster kunne være en god ting. Eller blot få en ekstra person ind. Gerne udefra
Enig, hele ledelsen skal jo ikke skiftes ud. Jeg synes dog, at man godt kunne kigge på sportschefen og vurdere om Svend virkelig er god nok til det job. Det er vel ham der skal fastsætte kursen sportsligt, og derefter hente den træner der skal opfylde dette? Det virker mere på mig som, at han er der trasker rundt i skyggen af Steinlein, siger de samme slidte floskler som ham, og iøvrigt ikke har noget reelt ansvar for holdets præstationer. Journalisterne har luret det for længst. Det er tydeligt, at han kun kommer til mikrofonerne, når Steinlein ikke “gider”, og journalisterne gider jo reelt ikke tale med ham, da de godt ved, at han formentlig alligevel ikke har noget at skulle have sagt. Hvorfor ikke bruge pengene på en, som Steinlein kan sparre med?

Besvar