Albert Capellas spillestil.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Albert Capellas spillestil.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvordan kan / skal vi se Fcm's spillestil udvikle sig under Capellas ? Meget fremadrettet, med voldsom fysik som vi er kendt for og mindre spil tilbage i banen eller hvordan tror og håber i at det bliver.

Har AC nogle kæphæste, f.eks. ved mistet bold kæmp den tilbage og / eller hjælp altid dit hold med at forsvare ved mistet bold og stop ikke tilbageløb ?

Har vi spillerne til hans spillestil og hvem passer ikke ind i spillestilen, umiddelbart er Kaba ikke en vi skal tro på, hvilket passer mig rigtig godt. Ved efterhånden ikke hvad jeg skal tro, med hensyn til Sisto, da han var yngre var han meget direkte i hans spil og det er totalt væk, fra hans nuværende spil, nu er det frem og tilbage og rundt og frem igen spillestil med meget lidt output.
Er alle vores unge talenter guf for AC ?

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af Sahl »

Jeg tror det bliver en form for vertikal light tiki taka, der sammen med et hårdt genpres skal skabe et hold der dominerer på bolden og har boldbesiddelse, men ikke bare for at have den.

Det er ikke noget jeg forventer at se med det samme, selvom man har set lidt forsøg på det, men når Capellas har fået lidt flere spillere til sin stil, så tror jeg det er hvad man kommer til at se. Denne stil kan sagtens spilles med lidt fysik og power på nogle positioner!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af Ravnen »

Spændende er det i hvertfald. Vi valgte Albert Capellas efter historisk lange trænerovervejelser.

Nu har han haft en tid sammen med truppen, måske har han endda fundet nogle unge talenter som han vil bruge.

Måske er det også sundt at få ændret lidt i spillertruppen, selv uden Evander og Dreyer har vi altså en udmærket trup og forhåbentlig er der nogle andre som træder frem nu.

Der er også brug for at det kommer til at virke nu, fra dag et. Der er kun fem kampe til at undgå at vi for første gang skulle ende i taber-slutspillet.

Når man ser Rasmus Højlund, Casper Tengstedt og andre talenter som ikke rigtig fik chancen i superligaen, hvad har vi så ikke selv på vores dygtige ungdomshold som bare venter på et gennembrud. Jeg håber Capellas har øje for det, for det var jo i gamle dage også en rigtig Barcelona tradition og Capellas har jo netop været chef for deres ungdomsakademi. Så det er faktisk det jeg er mest spændt på :-)

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af 6256 »

Nu så jeg kun lidt den anden dag, og det var selvfølgelig også kun første kamp i år, men de problemer vi havde i efteråret ser ud til at være der endnu. Vi har stadig svært ved at spille os til chancer. Og de glimt jeg så, havde vi også svært ved at spille os ud nede bagfra.

Capellas sagde vist i efteråret, at der var noget mentalt med nogle af spillerne. Jeg synes f.eks. stadig man kan fornemme lidt, at dem i bagkæden ikke er gode venner med bolden, men tyr til den lange bold lidt for hurtigt. Det blev løsnet mere op, da de unge kom ind, som om de ikke på samme måder hænger fast i nogle gamle dyder.

Men jeg synes heller ikke endnu, jeg helt kan fornemme, hvad det er Capellas gerne vil, og hvad hans aftryk har været på vores spil. Der er jo heldigvis stadig tid at forberede sig i. De har jo nok trænet en del fysik her i første del af opstarten. Så jeg håber da, at jeg kan komme til at se det de kommende kampe.

Jeg håber også nogle af de unge kunne nyde godt af Capellas.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af tatoo »

Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvordan Capellas vil ha vi skal spille så skal jeg nok kommentere, men jeg ved faktisk ikke hvordan han tænker vores spillestil.
Ud fra det jeg så lørdag var der intet nyt.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af UlveLars »

Ravnen skrev:
23. jan 2023, 21:47
Spændende er det i hvertfald. Vi valgte Albert Capellas efter historisk lange trænerovervejelser.

Nu har han haft en tid sammen med truppen, måske har han endda fundet nogle unge talenter som han vil bruge.

Måske er det også sundt at få ændret lidt i spillertruppen, selv uden Evander og Dreyer har vi altså en udmærket trup og forhåbentlig er der nogle andre som træder frem nu.

Der er også brug for at det kommer til at virke nu, fra dag et. Der er kun fem kampe til at undgå at vi for første gang skulle ende i taber-slutspillet.

Når man ser Rasmus Højlund, Casper Tengstedt og andre talenter som ikke rigtig fik chancen i superligaen, hvad har vi så ikke selv på vores dygtige ungdomshold som bare venter på et gennembrud. Jeg håber Capellas har øje for det, for det var jo i gamle dage også en rigtig Barcelona tradition og Capellas har jo netop været chef for deres ungdomsakademi. Så det er faktisk det jeg er mest spændt på :-)
Meget enig!
Det u-19 fck hold der smadrede ligaen sidste år har jo hevet mange dygtige spillere op på SL-holdet. Og der bliver allerede budt stort på flere af dem.
Vores u-19 hold har været skræmmende overlegne i denne sæson, så noget må de have at kunne bidrage med på SL. Man skal bare turde give dem chancen.
Jeg synes hele den offensive del med Simsir, Byskov, Isaksen og Heidelberg gjorde det godt mod OB.
Det samme gjorde Bak og Sørensen. Kan sagtens se, der venter et gennembrud for flere af dem lige om hjørnet

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg synes hele den offensive del med Simsir, Byskov, Isaksen og Heidelberg gjorde det godt mod OB.
Det samme gjorde Bak og Sørensen. Kan sagtens se, der venter et gennembrud for flere af dem lige om hjørnet
Ja 1 halvleg imod OB var god og dem du nævner gjorde det godt og de skal bare fortsætte med det det store løbepensum og den gode opstart, så skal minutterne nok komme og så skal der naturligvis arbejdes på relationerne indenbyrdes.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af JBT »

Heiselberg udtalte i forbindelse med hvor han står i angrebskabalen og efter 2 dåser forleden, noget med at man vil spille over kanterne og komme til mange indlæg, hvilket han godt kunne lide. Tror sådan set at udtalen var oprigtig og bundærlig, også selvom de var ultrakort forklaret for der hører vel mere til. Artiklen var på bold.dk

Det lyder som United da de var på deres svageste under Moyes, Gaal, Mourinho og Ole Gunnar til sammen. Det flugter dog ikke helt med hvad man egentlig burde tage og gøre i fcm mht. spillestil. Så jeg kan personligt heller ikke se, indtil videre, i hvad retning skibet skal sejle.

Man mangler 1000 procent mere boldsikre og tekniske spillere samt mere løbevillighed hos samtlige. Man får sgu ikke en kvart mille eller mere om måneden for ikke at kunne tæmme en bold eller slå en aflevering over 25 eller 50 meter. Det er kraftedme en skandale i så fald

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
30. jan 2023, 19:51
Heiselberg udtalte i forbindelse med hvor han står i angrebskabalen og efter 2 dåser forleden, noget med at man vil spille over kanterne og komme til mange indlæg, hvilket han godt kunne lide. Tror sådan set at udtalen var oprigtig og bundærlig, også selvom de var ultrakort forklaret for der hører vel mere til. Artiklen var på bold.dk

Det lyder som United da de var på deres svageste under Moyes, Gaal, Mourinho og Ole Gunnar til sammen. Det flugter dog ikke helt med hvad man egentlig burde tage og gøre i fcm mht. spillestil. Så jeg kan personligt heller ikke se, indtil videre, i hvad retning skibet skal sejle.

Man mangler 1000 procent mere boldsikre og tekniske spillere samt mere løbevillighed hos samtlige. Man får sgu ikke en kvart mille eller mere om måneden for ikke at kunne tæmme en bold eller slå en aflevering over 25 eller 50 meter. Det er kraftedme en skandale i så fald
Der er masser af reel kritik, som kan rettes mod hvor vi står i udviklingen af spillestil. Men det er ikk sandt at indlæg er lig en forældet spillestil. Det kommer an på typen af indlæg, se fx hold med flest "crosses" i pl: https://www.premierleague.com/stats/top ... otal_cross , det er blandt andet City og Liverpool i top 4, som jeg tror, de færreste forbinder med forældet fodbold.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
1. feb 2023, 08:23
JBT skrev:
30. jan 2023, 19:51
Heiselberg udtalte i forbindelse med hvor han står i angrebskabalen og efter 2 dåser forleden, noget med at man vil spille over kanterne og komme til mange indlæg, hvilket han godt kunne lide. Tror sådan set at udtalen var oprigtig og bundærlig, også selvom de var ultrakort forklaret for der hører vel mere til. Artiklen var på bold.dk

Det lyder som United da de var på deres svageste under Moyes, Gaal, Mourinho og Ole Gunnar til sammen. Det flugter dog ikke helt med hvad man egentlig burde tage og gøre i fcm mht. spillestil. Så jeg kan personligt heller ikke se, indtil videre, i hvad retning skibet skal sejle.

Man mangler 1000 procent mere boldsikre og tekniske spillere samt mere løbevillighed hos samtlige. Man får sgu ikke en kvart mille eller mere om måneden for ikke at kunne tæmme en bold eller slå en aflevering over 25 eller 50 meter. Det er kraftedme en skandale i så fald
Der er masser af reel kritik, som kan rettes mod hvor vi står i udviklingen af spillestil. Men det er ikk sandt at indlæg er lig en forældet spillestil. Det kommer an på typen af indlæg, se fx hold med flest "crosses" i pl: https://www.premierleague.com/stats/top ... otal_cross , det er blandt andet City og Liverpool i top 4, som jeg tror, de færreste forbinder med forældet fodbold.
Det flugter bare ikke med den måde AC vil spille fodbold på, i hvert fald ikke tidligere - eller selv personligt har talt varm om i FCM uanset hvad CS og SG så selv mener på klubbens vegne. Så skal det være sket næsten over natten. Det er min følelse af det.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Der arbejdes virkelig hårdt på træningsbanen for at få implementeret vores nye spillestil og AC vejleder gerne dem som ikke helt har forstået det endnu.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af 6256 »

TrueWolfMidt skrev:
2. feb 2023, 20:01
Der arbejdes virkelig hårdt på træningsbanen for at få implementeret vores nye spillestil og AC vejleder gerne dem som ikke helt har forstået det endnu.
Har du været derude? Kan du give os andre en lille status på, hvad du her set? Hvad trænes der osv.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noget anderledes øvelser en under Bo m.fl.

Der blev spillet 11 mod 11 og man spillede fuld speed frem i angreb, fra begge teams og ligeledes skulle forsvarene gøre deres for at forhindre mål. Vores 2 nye var ikke tilstede til træning idag.

Jeg synes at der er kommet godt med fart på vores hold og Gigovic, V.Bak, Heidelberg og A.Simsir m. flere gør det sgu godt og AC guider og vejleder spillerne godt, så alle får den nye spillestil ind under huden.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-fcm-hold

Så kan vi ikke være i tvivl om, hvordan AC vil have at vi skal spille. Nu mangler vi bare at se det i praksis, startende imod VFF - BOOOMMMM 3 point og vi er igang.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Albert Capellas spillestil.

Indlæg af 6256 »

TrueWolfMidt skrev:
8. feb 2023, 23:15
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-fcm-hold

Så kan vi ikke være i tvivl om, hvordan AC vil have at vi skal spille. Nu mangler vi bare at se det i praksis, startende imod VFF - BOOOMMMM 3 point og vi er igang.
Jeg håber ikke kun det bliver ved ordene, men jeg synes det ser ud til, at der er lang vej igen inden vi spiller som han gerne vil. Ulsan spillede nemt forbi vores pres og vi har stadig problemer med at spille bolden rundt, samt skabe chancer i det etablerede angrebsspil. Det blev heldigvis bedre i første halvdel af anden halvleg. Og det skal retfærdigvis også siges, at man godt kan se, hvad han gerne vil på nogle punkter.

Det glæder mig også at se at de unge ser ud til at indoptage Capellas' spillestil og at han viser dem tillid. Jeg håber nogle af dem formår at gribe chancen i foråret.

Besvar