Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af 6256 »

Ravnen skrev:
10. nov 2022, 21:19
Det er et skamfuldt nederlag, vi var slet ikke tilstede taktisk, fysisk eller mentalt i den kamp. Og nu er pokalen væk så det med at sikre europæisk deltagelse i næste sæson den vej, er en saga blot.
Jeg synes det er for tidligt at give Capellas skylden, man må tro at truppen simpelthen ikke passer til det han vil, og forhåbentlig har man allerede nu en lang liste klar med nye spillere, som kan forstærke holdet og tilføje de elementer, som Capellas må mangle, siden udtrykket er så elendigt.

Det føles som en lang nedtur, hvor vi gradvist bare er blevet dårligere. Og så er der Europa League som er fine penge men som formentlig også koster kassen sportsligt, vi får ihvertfald ikke nogen sportslig kapital ud af de kampe - det svækker os åbenbart mere.
Det skal selvfølgelig også bare være nogle, der egentlig lyst til at spille for logoet. Det er vel nærmest mindst ligeså vigtigt. Vi ser lige nu mange, der bare slår op i banen. Ingen tager ansvar. Der mangler holdfølelse og at man er der for hinanden.

Jeg ved ikke om det også kun er mig, men jeg synes også Capellas ser lidt opgivende ud. Han ligner heller ikke selv en, der tror på projektet. Han gør heller ikke rigtigt noget i løbet af kampene, men (ser det ud til) ser passivt til og fortsætter i samme rille, uden at ændre noget.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af Ravnen »

Du har ret i at vi mangler ledere på holdet, nogen som går forrest og trækker de andre med sig. Vi mangler en Jakob Poulsen type på midtbanen.

Jeg ved ikke rigtig med Capellas, jeg tror et eller andet sted han undrer sig lige så meget som os, over hvad der sker med holdet fra de spiller EL til det er en kamp i superligaen eller som nu pokalen. Jeg håber han er i dialog om forstærkningerne, så de passer til hans stil. Jeg synes ikke han har fået chancen endnu, han er blevet smidt direkte ind uden nogen tid til at arbejde med holdet, det får han i vinterpausen og så skal det kunne ses.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af 6256 »

Ravnen skrev:
11. nov 2022, 00:47
Du har ret i at vi mangler ledere på holdet, nogen som går forrest og trækker de andre med sig. Vi mangler en Jakob Poulsen type på midtbanen.

Jeg ved ikke rigtig med Capellas, jeg tror et eller andet sted han undrer sig lige så meget som os, over hvad der sker med holdet fra de spiller EL til det er en kamp i superligaen eller som nu pokalen. Jeg håber han er i dialog om forstærkningerne, så de passer til hans stil. Jeg synes ikke han har fået chancen endnu, han er blevet smidt direkte ind uden nogen tid til at arbejde med holdet, det får han i vinterpausen og så skal det kunne ses.
Helt sikkert. Det ærgrer mig bare, at han ikke har formået at sætte et større aftryk, eller I det mindste, at kunne få spillerne til at præstere bedre. Eller gå på kompromis og ændre stilen, når spillet ikke fungerer.

Men der også bare så meget dødvægt i truppen og spillere som trænger til at komme videre: Evander, Kaba, Sisto, Charles, Paulinho, Dalsgaard, Juninho, Joel til dels også, som også gør det svært og at man ikke helt kan bebrejde Capellas, for truppen virker usammenhængende og uharmonisk. Måske der er problemer med hierakiet som skal løses?

Jeg håber og tror stadig det er det rigtige, vi er ved at gøre med at lave et langt sejt træk, men det er noget af et bjerg, der skal bestiges. Det var nok utopi at tro på, at den nuværende trup kan spille det spil Capellas vil (samtidig med at nogle også gerne vil videre og måske ikke er 100% mentalt til stede)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af mousebreaker »

En ting er at vi i øjeblikket har et af ligaens dårligst fungerende hold, et andet er at vi åbenbart har nogle af ligaens værste fans - eller i hvert fald aner man en start på noget der skal kvæles i en fart, så vi ikke ender med at have det.

https://www.bt.dk/fodbold/fcm-fans-star ... trolloerer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
11. nov 2022, 13:17
En ting er at vi i øjeblikket har et af ligaens dårligst fungerende hold, et andet er at vi åbenbart har nogle af ligaens værste fans - eller i hvert fald aner man en start på noget der skal kvæles i en fart, så vi ikke ender med at have det.

https://www.bt.dk/fodbold/fcm-fans-star ... trolloerer
Håber virkelig at der findes videoer af vedkommende og at de bliver straffet med lange karantæner.

Spring
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. okt 2022, 16:07

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af Spring »

Når jeg læser nedenstående artikel bliver jeg frustreret og skuffet på klubben FCM og fan klubbens vegne. Vil man virkelig klubben FCM og fan klubben, så sørger man for at bidrage til, at begge klubber kendes på et godt ry og omdømme. Hvor er det sørgeligt, at de få skal ødelægge det for de mange og angegerede fans.
Jeg håber, at man finder de skyldige og at de kommer til at tage ansvar for deres handlinger. Skulle de være medlem af fan klubben bør de ekskluderes og FCM formene dem adgang til stadion. Generalforsamlingen på søndag kunne jo vende problematikken under punktet eventuel! Fri os for Brøndby og FCK tilstande.

Vanvittige scener: Fans amok i Viborg
Efter torsdagens pokalbrag mellem Viborg og FC Midtjylland har adskillige fans skabt voldsomme uroligheder ved Energi Viborg Arena.
- Vi havde ikke meget at se til før og under kampen. Der blev brændt pyro af på begge tribuner, siger operationsleder hos Midt- og Vestjyllands politi, Henrik Glintborg, til Ekstra Bladet.
- Men efter kampen var der en gruppering fra FC Midtjylland, der ikke havde travlt med at komme ud fra stadion. Der blev lavet forsætlig ildspåsættelse på FC Midtjyllands tribune. De fik antændt noget skrald, nogle plastikposer, krus og pap, og de fik kreeret et bål på tribunen.
- Det er noget, vi meget sjældent har set og betragter med stor alvor. Det er en alvorlig forbrydelse, siger Henrik Glintborg.
- Nogle frustrerede FC Midtjylland-fans har ødelagt et hegn. Det er et hærværksforhold.
- Vi har også optaget en voldsanmeldelse, hvor en 21-årig mand fra Viborg har fået et knytnæveslag i ansigtet. Vi formoder, at det er fra FC Midtjylland-fans, men vi har ikke fundet gerningsmanden endnu.
Politiet har yderligere oprettet 10 119-sager, altså vold mod tjenestemand, primært på grund af kasteskyts mod politiet.
Der blev kastet med blandt andet flasker, og nogle politifolk blev ramt på hjelmene, men ingen betjente er kommet til skade.
Henrik Glintborg oplyser, at ingen FC Midtjylland-fans indtil nu er blevet anholdt, men politiet har foretaget tre anholdelser af Viborg-fans for gadeuorden.
- Vi efterforsker på, om vi kan identificere eventuelle ildspåsættere. Også hærværk omkring stadion og selvfølgelig voldssagen. Der er blandt andet noget videoovervågning, vi i første omgang er ved at gennemgå.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af Kim »

Tilbage til det sportslige.
Jeg prøver at trække mig lidt op i helikopteren (jeg er med på det er SUPER nemt at finde lort og vinkler som er møj, men)

*I efteråret har vi lavet det vildste resultatet med 5-1 over Lazio på hjemmebane
*Vi har, med afstand, sat vores bedste europakampagne i gruppespillet, ved at spille flot flot spil i alle kampe på nær den første.
*Vi har for anden gang i klubbens historie spillet os videre i Europa League og spiller mod et fedt hold til foråret
*Vi har taget 4 point mod FCK i de to indbyrdes opgør.
*Vi befinder os 2 point fra 3. pladsen, som mig bekendt giver plads i Europa

Efterårets sidste kamp bliver en af de vigtigste i klubbens historie - ikke fordi den ultimativt afgør noget med slutspil - men den forbandende slutspils streg er så vigtig at komme indenfor, for at have noget positivt at arbejde videre på, for at kunne tiltrække de rette spillere m.m.

Med resultatet i går, øges vores medaljechancer væsentlig.

Jeg synse vi bruger alt alt for lidt tid på at tale om at vi er det hold i superligaen som har været igennem suveræn flest kampe i det her efterår, som aldrig har været så komprimeret som nu.

Alt på et bræt på mandag - FORZA FC!

/Kim

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af Jakla »

Spring skrev:
11. nov 2022, 13:39
Når jeg læser nedenstående artikel bliver jeg frustreret og skuffet på klubben FCM og fan klubbens vegne. Vil man virkelig klubben FCM og fan klubben, så sørger man for at bidrage til, at begge klubber kendes på et godt ry og omdømme. Hvor er det sørgeligt, at de få skal ødelægge det for de mange og angegerede fans.
Jeg håber, at man finder de skyldige og at de kommer til at tage ansvar for deres handlinger. Skulle de være medlem af fan klubben bør de ekskluderes og FCM formene dem adgang til stadion. Generalforsamlingen på søndag kunne jo vende problematikken under punktet eventuel! Fri os for Brøndby og FCK tilstande.

Vanvittige scener: Fans amok i Viborg
Efter torsdagens pokalbrag mellem Viborg og FC Midtjylland har adskillige fans skabt voldsomme uroligheder ved Energi Viborg Arena.
- Vi havde ikke meget at se til før og under kampen. Der blev brændt pyro af på begge tribuner, siger operationsleder hos Midt- og Vestjyllands politi, Henrik Glintborg, til Ekstra Bladet.
- Men efter kampen var der en gruppering fra FC Midtjylland, der ikke havde travlt med at komme ud fra stadion. Der blev lavet forsætlig ildspåsættelse på FC Midtjyllands tribune. De fik antændt noget skrald, nogle plastikposer, krus og pap, og de fik kreeret et bål på tribunen.
- Det er noget, vi meget sjældent har set og betragter med stor alvor. Det er en alvorlig forbrydelse, siger Henrik Glintborg.
- Nogle frustrerede FC Midtjylland-fans har ødelagt et hegn. Det er et hærværksforhold.
- Vi har også optaget en voldsanmeldelse, hvor en 21-årig mand fra Viborg har fået et knytnæveslag i ansigtet. Vi formoder, at det er fra FC Midtjylland-fans, men vi har ikke fundet gerningsmanden endnu.
Politiet har yderligere oprettet 10 119-sager, altså vold mod tjenestemand, primært på grund af kasteskyts mod politiet.
Der blev kastet med blandt andet flasker, og nogle politifolk blev ramt på hjelmene, men ingen betjente er kommet til skade.
Henrik Glintborg oplyser, at ingen FC Midtjylland-fans indtil nu er blevet anholdt, men politiet har foretaget tre anholdelser af Viborg-fans for gadeuorden.
- Vi efterforsker på, om vi kan identificere eventuelle ildspåsættere. Også hærværk omkring stadion og selvfølgelig voldssagen. Der er blandt andet noget videoovervågning, vi i første omgang er ved at gennemgå.
Skuffende og de skal bare ud af stadion for evigt. På vej til FCN-kampen gik jeg bag en flok unge på parkeringsområdet. Kunne høre de drøftede hvordan man i langskaftede støvler kunne smugle fyrværkeri/kanonslag ind til Viborgkampen. Det stille så skærpede krav til at kontrollører er ekstra grundige og spotter Idioterne. Og så evig karantæne som straf. Vi gider dem ikke.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af ABT »

Utilgivelig omgang i går. Vi var pivringe fra start til slut. Som sædvanligt, fristes man til at sige. Det mest utilgivelige er, at man i de sidste 10 min. nærmest giver op, og næsten beder om at indkassere 1 mål eller 2 ekstra. Latterlige lejesvende.

Man må bare anerkende, at vi har en monster skidt trup. Størstedelen på holdkortet har teknik, rygrad og mentalitet som en regnorm. Læg dertil, at vi har en håndfuld spillere, som er enten helt eller halvt ude af klubben. Vores trup er bare vanvittigt tynd, og vi kan i INGEN kampe ændre noget fra bænken, fordi kvaliteten ikke er der.

Der skal en massiv udrensning til over de næste to vinduer. Den største udrensning som vi nogensinde har været vidne til, hvis det var op til mig. Inkl. på trænerbænken og ledelsesgangene.

Slutteligt: Kaster op i munden, hvis vi igen igen igen på sidstedagen af transfervinduet laver 2-3 handler i stedet for at få lortet på plads i god tid før deadline. Ene og alene for at være interessant for omgivelserne og være klassens frække dreng. Og så vil jeg egentlig skide på at der er et hierarki på transfermarkedet osv. osv. Man må til lommerne og få rettet op på flere års miserable beslutninger.

Første kamp i Suppen i det nye år: Viborg away. Suk… FCM burde give fri entré til hele flokken der tropper op, som plaster på såret for det lavpunkt vi var vidne til i går.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af Administrator »

ABT skrev:
11. nov 2022, 17:33
Slutteligt: Kaster op i munden, hvis vi igen igen igen på sidstedagen af transfervinduet laver 2-3 handler i stedet for at få lortet på plads i god tid før deadline. Ene og alene for at være interessant for omgivelserne og være klassens frække dreng. Og så vil jeg egentlig skide på at der er et hierarki på transfermarkedet osv. osv. Man må til lommerne og få rettet op på flere års miserable beslutninger.
Lige nøjagtig dette er et kæmpeproblem. Den kvalitet af spillere vi bør være ude efter har helt sikkert ikke Danmark som førsteprioritet. I den perfekte verden har vi truppen hurtigt på plads, men jeg tror desværre at vi kommer ret tæt på vinduet.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af tatoo »

Synes det er totalt kritisk at vi møder op til en kamp mod Viborg og jeg siger VIBORG uden overhovedet at vise evnerne og energien til at kunne spille kampen. Capellas udtaler inden kampen på spørgsmålet om han kender betydningen af at det er arvefjenden, og det er han og spillerne godt klar over. Det kunne man absolut ikke se.

Der er vel kun 2 der kan være indsatsen bekendt og det er Løssl og Martinez.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af tatoo »

Kim skrev:
11. nov 2022, 14:05
Tilbage til det sportslige.
Jeg prøver at trække mig lidt op i helikopteren (jeg er med på det er SUPER nemt at finde lort og vinkler som er møj, men)

*I efteråret har vi lavet det vildste resultatet med 5-1 over Lazio på hjemmebane
*Vi har, med afstand, sat vores bedste europakampagne i gruppespillet, ved at spille flot flot spil i alle kampe på nær den første.
*Vi har for anden gang i klubbens historie spillet os videre i Europa League og spiller mod et fedt hold til foråret
*Vi har taget 4 point mod FCK i de to indbyrdes opgør.
*Vi befinder os 2 point fra 3. pladsen, som mig bekendt giver plads i Europa

Efterårets sidste kamp bliver en af de vigtigste i klubbens historie - ikke fordi den ultimativt afgør noget med slutspil - men den forbandende slutspils streg er så vigtig at komme indenfor, for at have noget positivt at arbejde videre på, for at kunne tiltrække de rette spillere m.m.

Med resultatet i går, øges vores medaljechancer væsentlig.

Jeg synse vi bruger alt alt for lidt tid på at tale om at vi er det hold i superligaen som har været igennem suveræn flest kampe i det her efterår, som aldrig har været så komprimeret som nu.

Alt på et bræt på mandag - FORZA FC!

/Kim

*Vi har, med afstand, sat vores bedste europakampagne i gruppespillet, ved at spille flot flot spil i alle kampe på nær den første.
At spille godt Europæisk giver ikke adgang til Europa - det gør superligaen

*Vi har taget 4 point mod FCK i de to indbyrdes opgør.
Og hvad så alle dem vi har smidt mod såkaldte bundhold

*Vi befinder os 2 point fra 3. pladsen, som mig bekendt giver plads i Europa
Det er der mange der gør, og som vi spiller p.t. når vi måske ikke engang i top 6

Med resultatet i går, øges vores medaljechancer væsentlig. - hvad mener du med det ?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af JBT »

Den korteste vej til en medalje i år, var da netop pokalen. Er folk helt væk ?

Fcm får et ‘Brøndby år‘ og tilmed deres værste sæson nogensinde

Man kan føle hvordan de har det i AaB ift nedrykningspres. Fcm skal være glade for hvis ikke de rykker ned.

Der har bare været et hav af blamager og skampletter denne sæson. De to 3-0 føringer mod to oprykkere er sgu stadig noget af der meste usmagelige man kommer i nærheden af

Hold kæft hvor er der mange folk der skal ud af den klub.
Fundamental så få rettet ind på vision, ide og mål for fcm - og bevis det så. Dernæst giv træneren de folk han selv ønsker sig, dem der sidder der nu er jo for fanden ikke fem potter pis værd. Føj mand

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af Kim »

Hej tatoo,

Hvad jeg mener med at vores medaljechancer er øget, giver sig ud i at vi netop IKKE skal igennem 4 ekstra pokalkampe, i forhold til de to vi allerede har mod Sporting - både FCN og FCK må forventes at skulle igennem 4 hver, og det er klar til vores fordel.

JBT: Jeg har godt hørt den her med korteste vej, men helt ærlig, vi SKAL altid kæmpe om det guld indtil det ikke er muligt længere - at gå efter pokalturneringen før noget er afgjort, det er simpelthen en for jævn holdning. Skal vi spille på den store klinge efter sæsonen er slut, er det stadig KUN 1. pladsen der tæller!

/Kim

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Pokal 4. runde VFF - Midtjylland (10-11-22 kl. 17:30)

Indlæg af tatoo »

Kim skrev:
11. nov 2022, 20:15
Hej tatoo,

Hvad jeg mener med at vores medaljechancer er øget, giver sig ud i at vi netop IKKE skal igennem 4 ekstra pokalkampe, i forhold til de to vi allerede har mod Sporting - både FCN og FCK må forventes at skulle igennem 4 hver, og det er klar til vores fordel.

JBT: Jeg har godt hørt den her med korteste vej, men helt ærlig, vi SKAL altid kæmpe om det guld indtil det ikke er muligt længere - at gå efter pokalturneringen før noget er afgjort, det er simpelthen en for jævn holdning. Skal vi spille på den store klinge efter sæsonen er slut, er det stadig KUN 1. pladsen der tæller!

/Kim

I den tilstand vi er i nu og har været længe, hvor vi overhovedet ikke kan sætte noget sammen i SL, er det sådan set lige meget hvor mange kampe FCN og FCK skal spille. De er meget stærkere og bedre spillende end os p.t. - hvis vi vinder de sidste 5 efter pausen kan vi tale om medaljer, men det kræver godt nok meget. Ellers ender vi i nedrykningsspil. Vi må forvente at FCK og BIF opruster en del i vintervinduet, og kan vi følge med der - jeg tvivler.

Besvar