SL R15: FC Midtjylland - OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Danand123 »

mousebreaker skrev:
1. nov 2022, 07:53
Lyder hult når FCM relaterede stadig snakker om guld. Sadl nu om for helvede. Den her sæson drejer sig om at komme i Europa til næste år, intet andet. Med alt det arbejde vi stadig har at gøre med at få spillet i gang, et formodentligt/forhåbentligt voldsomt transfervindue i sigte, og dertilhørende indkøringsfase med nye spillere, så skal vi være jublende lykkelige for en europæisk plads næste sæson.

Der er intet galt i at sige at som tingene er lige nu, så skal vi tage en kamp af gangen. Guldsnak bør slet ikke være et tema eller i vores bevidsthed for nuværende. Ydmyghed ikke altid en dårlig ting.
Enig. 1. halveg var så ringe, at den gav minder om Kenneth Andersens sidste kamp i 1-1 kampen mod Hobro. Jeg har skrevet det før... den her spillestil kommer til at koste os mange point i en rum tid endnu. Vi får ingen lette mål på dødbolde - og er slet ikke farlige i feltet, når vi har indlæg i feltet i åbent spil. Vi kan sagtens ende de sidste 4 kampe i år uden sejre og ligge 7-9 i superligaen og være ude af pokal og Europa.

Så ved jeg godt, vi havde lidt afbud i går. Men hvad gør det, når har så sindsygt en stærk trup, som ledelsen udtaler i ny og næ.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

Det er også svært når man ikke har en eller flere angribere der bomber mål

Altså Kaba gør fine ting i holdets tjeneste, men ligner jo alt for ofte en 2 divisions spiller

Pilen peger på Svend Gravesen, som ikke valgte at udfylde hullet fra Brumados skade og vel også meget længere tid før det

Som Drogba ville have sagt det - Its a fucking disgrace

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Kim »

Igår var ikke kønt - det medgiver jeg - vi manglede desværre en profil i hver kæde, og vores bredde blev i den grad udstillet.
Der er rygter om store både på Evander / Isaksen og til dels Sisto, hvis det sker, så barberes man aktioner og mål væk, og så bør der handles.

I denne sæson er det den vildest jo-jo sæson vi har været igang med, hvor vi vælter i uafgjorte resultater, ja, så er der en sejr eller to, og så et par nederlagt, det er frem og tilbage, og så til siden - vi har i årevis været forkælet med stimer af sejrer, det tror jeg vi i denne sæson skal glemme alt om. Nu må vi se frem ad til mod Sturm på torsdag.

De vandt i weekenden, og spillede en dag før os, så de er desværre noget bedre kørende - Der skal sejr til torsdag, og det har jeg meget svært ved at tro på, men omvendt har midtjylland overrasket før i denne sæson, desværre synes jeg vi er i en nedadgående trend, og spillerne virker trætte og slidte... Håber Sviat, Evander og Isaksen er forskellen på torsdag, men synes omvendt at der var så mange i går af vores bærende spiller, som bestemt ikke så godt ud :-/

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af sonderskov »

Vores U19 bomber mål ind ,hvorfor prøver de ikke Gustav Christensen i angrebet , for Kaba det er da en joke , alle tvivler jo på hvem der skal score mål på torsdag, smid Gustav Christensen ind og lad os blive positiv overrasket. HVo intet vover intet vinder.

Imamovic
Indlæg: 15
Tilmeldt: 7. jul 2016, 19:28

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Imamovic »

Jeg kan kun medgive at det så helt forfærdeligt ud i går, specielt 1. halvleg!

Jeg syntes at Capellas gør det rigtige, og skifter på de rigtige positioner og laver en formationsskifte, holdet så betydeligt bedre ud i 2.
Der vil jeg sige at man har lavet den rigtige signing.

For mig er det dog ret tydeligt at de mange kampe, manglen på kvalitet og indkørsel af ny spillestil er årsagen til at vi taber.

De mange kampe glæder mig dog, da det betyder vi har gjort det glimrende sidste sæson, og spillestilen er dejlig at se på!

Det jeg dog bemærker er at Kaba alt for ofte trækker ned i banen, for at hjælpe til, derved forsvinder vores "bomber" (Lidt en joke at kalde ham dét), Dreyer tager over og der går lidt ged i hvem der rent faktisk spiller hvad. Kan sagtens være en "lad os forvirre modstanderen" taktik, men der virker ikke.

Vi mangler derudover kvalitet, især i bagkæden!
Det er tydeligt at se, at spillerne ikke ved hvad de skal holde, de står alt for ofte passivt og kigger til, og så får modstanderne mål.

Jeg tror stadig på en 1. plads denne sæson, men holdet skal i gang, og det skal være nu!

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ob løb og løb og løb og vores spillere stod og kikkede på, vi har så mange ugidelige spillere, der er dårlige på bolden og som ikke kan holde på den og som slet ikke kan lave længere afleveringer. Jeg forudser, at vi ryger ud til Vff i pokalen, taber til Sturm Graz og og misser top 6 og så skal vi være heldige at få 7 pladsen. Er forundret over hvor ringe vi spiller og skylden må spillere og ledelse dele. Fortet er en gennemhullet si, hvor man fra tribunen kan se, at spillerne slet ikke har mindsettet til at ville superligaen. Jeg kan overhovedet ikke se, at vores spillere har rykket sig en skid, efter AC's tiltræden. Jeg forudser masser af spillere som skal sælges og evt. udlejes og hvis ikke det sker, så bliver næste sæson lige så elendig som denne. Ved ikke om jeg skal sige "God sæson"

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af FCM2000 »

TrueWolfMidt skrev:
1. nov 2022, 10:30
Ob løb og løb og løb og vores spillere stod og kikkede på, vi har så mange ugidelige spillere, der er dårlige på bolden og som ikke kan holde på den og som slet ikke kan lave længere afleveringer. Jeg forudser, at vi ryger ud til Vff i pokalen, taber til Sturm Graz og og misser top 6 og så skal vi være heldige at få 7 pladsen. Er forundret over hvor ringe vi spiller og skylden må spillere og ledelse dele. Fortet er en gennemhullet si, hvor man fra tribunen kan se, at spillerne slet ikke har mindsettet til at ville superligaen. Jeg kan overhovedet ikke se, at vores spillere har rykket sig en skid, efter AC's tiltræden. Jeg forudser masser af spillere som skal sælges og evt. udlejes og hvis ikke det sker, så bliver næste sæson lige så elendig som denne. Ved ikke om jeg skal sige "God sæson"
ja problemet ser ud til at være større end et trænerskifte kan løse, pilen peger på steinlein, svend, ove, Bo og også ankersen, og også smartodds for tidligere indkøb. Måske skal foråret 2023 bruges til at spille et nyt hold sammen. Kan man gå videre i EL så må det være guleroden og en pokalfinale.

Tror tiden er inde til at Ove og Svend stopper.

Gustav fra U19 må prøves nu. Kaba ligner en færdig mand i FCM.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Administrator »

Jeg tror også at guldsnakken kan gøre at bjerget bliver højt at bestige. Et skridt ad gangen er vejen frem.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Kim »

Men hvor bliver jeg træt når jeg læser sådan i medierne.
---
Nederlaget betyder, at midtjyderne nu er på ottendepladsen med 21 point efter 15 runder, og holdet har hele 10 point op til førende FC Nordsjælland.

Modsat fik OB med sejren rykket sig fra niende- til fjerdepladsen, og fynboerne har nu 22 point efter en skrækkelig sæsonstart, der bød på et enkelt point i de fem første runder.
---
Hold nu kæft - vi rodder rundt på 8. pladsen, og fynboerne er på en helt fantastisk 4. plads - BEMÆRK - der er 1 point til forskel på de to klubber p.t. - hold nu kæft hvor er det vild læsning... i øvrigt 4 klubber på 21 point, hvor målforskel tæller..

Vi skal sætte en stime sammen, hvis vi blot skal sikrer os metal i år, men som vi spiller p.t. så er jeg i tvivl, om vi ikke bliver den tunge ende af top 6...

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af JBT »

Administrator skrev:
1. nov 2022, 10:46
Jeg tror også at guldsnakken kan gøre at bjerget bliver højt at bestige. Et skridt ad gangen er vejen frem.
Guldsnak er notorisk det nye sort på heden, så ret beset er det vel ikke et brugtbart argument, uanset hvad så end årsagen måtte være.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Kim »

FCM2000 skrev:
1. nov 2022, 10:42

Tror tiden er inde til at Ove og Svend stopper.

Gustav fra U19 må prøves nu. Kaba ligner en færdig mand i FCM.
Måske er der noget i rører, i følge Tipsbladet
---
Fra Belgien forlyder det nu, at Jesper Fredberg også er et emne i både FC København og FC Midtjylland. Begge klubber er besat på de sportslige positioner, hvorfor det lyder noget overraskende, men Jesper Fredbergs arbejde i Viborg FF er ikke gået ubemærket hen, hvilket også er årsagen til, at Anderlecht viser stor interesse i danskeren.
---

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Administrator »

Kim skrev:
1. nov 2022, 12:43
FCM2000 skrev:
1. nov 2022, 10:42

Tror tiden er inde til at Ove og Svend stopper.

Gustav fra U19 må prøves nu. Kaba ligner en færdig mand i FCM.
Måske er der noget i rører, i følge Tipsbladet
---
Fra Belgien forlyder det nu, at Jesper Fredberg også er et emne i både FC København og FC Midtjylland. Begge klubber er besat på de sportslige positioner, hvorfor det lyder noget overraskende, men Jesper Fredbergs arbejde i Viborg FF er ikke gået ubemærket hen, hvilket også er årsagen til, at Anderlecht viser stor interesse i danskeren.
---
Og det rygte et godt og grundigt begravet igen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Ravnen »

Vi kan også godt begrave snak om guld. Der er vi slet ikke. Min frygt er at vi ryger i nedrykningsspillet, det ville være katastrofalt. Håber der er nogle forstærkninger på vej i vinterpausen, vi har brug for en ny stærk centerforsvarer, en med fart og ro. Og så har vi brug for en rigtig boksangriber, sådan en der kan få bolden bragt ind i kassen..

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af 6256 »

Ravnen skrev:
2. nov 2022, 17:30
Vi kan også godt begrave snak om guld. Der er vi slet ikke. Min frygt er at vi ryger i nedrykningsspillet, det ville være katastrofalt. Håber der er nogle forstærkninger på vej i vinterpausen, vi har brug for en ny stærk centerforsvarer, en med fart og ro. Og så har vi brug for en rigtig boksangriber, sådan en der kan få bolden bragt ind i kassen..
Sådan har jeg det også de dage, hvor det er værst. Det gør ondt på selvforståelsen at tænke på. Jeg tror nu heller ikke det sker.
Mon ikke en sejr og gruppespil efter nytår vil kunne give et boost til de sidste kampe her i efteråret. Jeg håber det! (ligesom jeg også frygter, hvad et nederlag kunne medføre)

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R15: FC Midtjylland - OB

Indlæg af Jakla »

Det har været voldsomt belastende for klubben at vi købte Brumado og Kaba der slet ikke har leveret på det niveau der kræves. Det har kostet tabte mesterskaber at vi har manglet en god boksangriber, der kan lave mål.

Besvar