Transfer - Vinter 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer - Vinter 2022/2

Indlæg af Sahl »

Le Compte skrev:
21. jan 2023, 15:31
Syntes resten af sæsonen skal bruges på at se hvad de unge spillere kan. Vi behøver ikke købe mere end en 9er og måske en 10’er
Er imponeret af den gejst de unge viser.
Jeg er enig, men der skal en klasse 9ér og 10ér ind.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, enig.
Lad de unge præstere. Simsir, Byskov, Sørensen og Heiselberg gjorde det glimrende i dag.

Jamiu var faktisk også lidt spændende selvom det kun blev til 25 min.

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer - Vinter 2022/2

Indlæg af mousebreaker »

Le Compte skrev:
21. jan 2023, 15:31
Syntes resten af sæsonen skal bruges på at se hvad de unge spillere kan. Vi behøver ikke købe mere end en 9er og måske en 10’er
Er imponeret af den gejst de unge viser.
Det er da også en sympatisk tanke, at bruge resten af sæsonen på at se de unge an. Problemet er bare, at vi er presset i tabellen. Vi SKAL i Europa næste år. Det er et uomtvisteligt krav. Vi har ikke råd til at skulle slæbe rundt med et nul på koefficientlisten de næste fem år.
Det er en gigantisk gambling at gøre det med mælketænder. Jeg ville være med på den, hvis vi var nr 2 med 8-9 point op til FCK, og fire-fem point ned til nr 3
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer - Vinter 2022/2

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
21. jan 2023, 19:05
Le Compte skrev:
21. jan 2023, 15:31
Syntes resten af sæsonen skal bruges på at se hvad de unge spillere kan. Vi behøver ikke købe mere end en 9er og måske en 10’er
Er imponeret af den gejst de unge viser.
Det er da også en sympatisk tanke, at bruge resten af sæsonen på at se de unge an. Problemet er bare, at vi er presset i tabellen. Vi SKAL i Europa næste år. Det er et uomtvisteligt krav. Vi har ikke råd til at skulle slæbe rundt med et nul på koefficientlisten de næste fem år.
Det er en gigantisk gambling at gøre det med mælketænder. Jeg ville være med på den, hvis vi var nr 2 med 8-9 point op til FCK, og fire-fem point ned til nr 3
total enig

FCM er en forretning, man har lige hentet en stor investor ind, han har lagt 125 millioner på bordet til investering i en ny sponsor tribune, så man kan hente nye sponsorer ind, han vil have noget værdi for de penge, både for nuværende og nye sponsorer skal der præsteres, europa penge og placeringspenge. Det her er ikke kjellerup if, men derimod en højt gearet business case vi taler om.

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Debussy »

Jeg bliver ligeså stille mere og mere urolig. Vi nærmer os hastigt transferdeadlinen og vi mangler stadig 9er og 10er. Jeg er reelt bekymret for, at der ikke kommer nogen :( Jeg orker/tåler ikke, at se Kaba være vores eneste angriber længere.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af AltidFCM »

Jeg håber, vi forstærker os med 9'er samt en anden type CB, end det vi allerede har. De stoppere, vi har, er jo designet til et 3-mandsforsvar (selvfølgelig pga. Bo)

Ift. kampen i dag, så er jeg godt klar over, at det er første test efter pausen. Men det er sgu bekymrende, hvor lidt vi (stadig) skaber. Jeg tror, vi kunne sætte verdens bedste angriber ind på det her hold, og målene/chancerne ville stadig udeblive.
Wow, der mangler meget ift. en spillestil og spille som en samlet enhed. Er der nok ledertyper i truppen?

Noget andet; Gustav Ørsøe Christensen - ved vi, hvorfor han ikke indgik i dagens trup? Og ved vi noget omkring hans kontrakt/evt. kontraktforlængelse?

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Dondinho »

AltidFCM skrev:
21. jan 2023, 23:28
Jeg håber, vi forstærker os med 9'er samt en anden type CB, end det vi allerede har. De stoppere, vi har, er jo designet til et 3-mandsforsvar (selvfølgelig pga. Bo)

Ift. kampen i dag, så er jeg godt klar over, at det er første test efter pausen. Men det er sgu bekymrende, hvor lidt vi (stadig) skaber. Jeg tror, vi kunne sætte verdens bedste angriber ind på det her hold, og målene/chancerne ville stadig udeblive.
Wow, der mangler meget ift. en spillestil og spille som en samlet enhed. Er der nok ledertyper i truppen?

Noget andet; Gustav Ørsøe Christensen - ved vi, hvorfor han ikke indgik i dagens trup? Og ved vi noget omkring hans kontrakt/evt. kontraktforlængelse?
Altså en top angriber, der er farlig på indlæg fra siderne ville nu klæde holdet synes jeg. Det ville også give noget mere fleksibilitet ift. at skulle spille sig helt fri igennemhver gang. Så jeg synes bestemt det ville gøre en forskel.

Ift. Kampen - Olsson synes jeg skal tage mere fat i bolden og søge afslutning hvis han skal spille bagved 9’eren.

Simsir havde nogle gode momenter. Og minder faktisk lidt om Evander synes jeg.

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Gubbi77 »

Hvor bliver indkøbene af??

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af sonderskov »

Tag det nu roligt og lad ledelsen finde de helt rigtige denne gang, ellers er det jo unødvendigt , flere af de unge viste da gode takter , og hvorfor kan nordsjælland med de unge og FCM ikke. I går var det vel de såkaldte erfarne som IKKE viste format, en total ny spillestil tager tid og så må vi håbe FCM har den fornødne tid, lige nu virker det noget forvirrende.

FCM2000
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af FCM2000 »

Dondinho skrev:
22. jan 2023, 07:08
AltidFCM skrev:
21. jan 2023, 23:28
Jeg håber, vi forstærker os med 9'er samt en anden type CB, end det vi allerede har. De stoppere, vi har, er jo designet til et 3-mandsforsvar (selvfølgelig pga. Bo)

Ift. kampen i dag, så er jeg godt klar over, at det er første test efter pausen. Men det er sgu bekymrende, hvor lidt vi (stadig) skaber. Jeg tror, vi kunne sætte verdens bedste angriber ind på det her hold, og målene/chancerne ville stadig udeblive.
Wow, der mangler meget ift. en spillestil og spille som en samlet enhed. Er der nok ledertyper i truppen?

Noget andet; Gustav Ørsøe Christensen - ved vi, hvorfor han ikke indgik i dagens trup? Og ved vi noget omkring hans kontrakt/evt. kontraktforlængelse?
Altså en top angriber, der er farlig på indlæg fra siderne ville nu klæde holdet synes jeg. Det ville også give noget mere fleksibilitet ift. at skulle spille sig helt fri igennemhver gang. Så jeg synes bestemt det ville gøre en forskel.

Ift. Kampen - Olsson synes jeg skal tage mere fat i bolden og søge afslutning hvis han skal spille bagved 9’eren.

Simsir havde nogle gode momenter. Og minder faktisk lidt om Evander synes jeg.
Du skriver indlæg ?

Det er jo en del af problemet, nemlig dårlig indlæg, Andersson er håbløs på det punkt, Paulinho er faldet i kvalitet på det punkt.

En anden skriver, flere af de unge viste gode takter ?

Den eneste der i glimt viste noget var Byskov, men der er langt endnu, Simsir viste også lidt, men på en lidt billig baggrund, at komme ind i 2 halvleg med friske ben er nemmere end med 45 min i benene fra 1. halvleg. Ellers imponerede de andre unge ikke mig, mod et bundhold i 2 bundesliga.

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Jakla »

Dondinho skrev:
22. jan 2023, 07:08
AltidFCM skrev:
21. jan 2023, 23:28
Jeg håber, vi forstærker os med 9'er samt en anden type CB, end det vi allerede har. De stoppere, vi har, er jo designet til et 3-mandsforsvar (selvfølgelig pga. Bo)

Ift. kampen i dag, så er jeg godt klar over, at det er første test efter pausen. Men det er sgu bekymrende, hvor lidt vi (stadig) skaber. Jeg tror, vi kunne sætte verdens bedste angriber ind på det her hold, og målene/chancerne ville stadig udeblive.
Wow, der mangler meget ift. en spillestil og spille som en samlet enhed. Er der nok ledertyper i truppen?

Noget andet; Gustav Ørsøe Christensen - ved vi, hvorfor han ikke indgik i dagens trup? Og ved vi noget omkring hans kontrakt/evt. kontraktforlængelse?
Altså en top angriber, der er farlig på indlæg fra siderne ville nu klæde holdet synes jeg. Det ville også give noget mere fleksibilitet ift. at skulle spille sig helt fri igennemhver gang. Så jeg synes bestemt det ville gøre en forskel.

Ift. Kampen - Olsson synes jeg skal tage mere fat i bolden og søge afslutning hvis han skal spille bagved 9’eren.

Simsir havde nogle gode momenter. Og minder faktisk lidt om Evander synes jeg.
Enig. Jeg så også noget af Evander i Simsir. Der er dog stadig behov for store fremskridt i holdets evne til at skabe chancer, som flere er inde på. Vi går ind i blindgyder før det rigtigt bliver farligt. Kunne være fint hvis vi også kunne true med skud ude fra.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Dondinho »

FCM2000 skrev:
Dondinho skrev:
AltidFCM skrev: Jeg håber, vi forstærker os med 9'er samt en anden type CB, end det vi allerede har. De stoppere, vi har, er jo designet til et 3-mandsforsvar (selvfølgelig pga. Bo)

Ift. kampen i dag, så er jeg godt klar over, at det er første test efter pausen. Men det er sgu bekymrende, hvor lidt vi (stadig) skaber. Jeg tror, vi kunne sætte verdens bedste angriber ind på det her hold, og målene/chancerne ville stadig udeblive.
Wow, der mangler meget ift. en spillestil og spille som en samlet enhed. Er der nok ledertyper i truppen?

Noget andet; Gustav Ørsøe Christensen - ved vi, hvorfor han ikke indgik i dagens trup? Og ved vi noget omkring hans kontrakt/evt. kontraktforlængelse?
Altså en top angriber, der er farlig på indlæg fra siderne ville nu klæde holdet synes jeg. Det ville også give noget mere fleksibilitet ift. at skulle spille sig helt fri igennemhver gang. Så jeg synes bestemt det ville gøre en forskel.

Ift. Kampen - Olsson synes jeg skal tage mere fat i bolden og søge afslutning hvis han skal spille bagved 9’eren.

Simsir havde nogle gode momenter. Og minder faktisk lidt om Evander synes jeg.
Du skriver indlæg ?

Det er jo en del af problemet, nemlig dårlig indlæg, Andersson er håbløs på det punkt, Paulinho er faldet i kvalitet på det punkt.

En anden skriver, flere af de unge viste gode takter ?

Den eneste der i glimt viste noget var Byskov, men der er langt endnu, Simsir viste også lidt, men på en lidt billig baggrund, at komme ind i 2 halvleg med friske ben er nemmere end med 45 min i benene fra 1. halvleg. Ellers imponerede de andre unge ikke mig, mod et bundhold i 2 bundesliga.
Jeg vil påstå at indlæg kan trænes og både Joel, Paulinho, Bak og Thycosen er fornuftige spillere der bør kunne (lære) at slå fornuftige indlæg hvis der ellers er noget at sigte efter.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Sporting har nu budt 50 millioner kroner for Diomande. Manden har ikke fået debut for vores førstehold endnu. 😳

Burde man ikke hente ham hjem fra leje og sætte ham i start 11. Vi kan aldrig selv hente en 19 årig forsvarsspiller til den pris.

Ifølge kilder så kunne en ny spiller godt være præsenteret i FCM inden fredag. 😉

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Ravnen »

Lupus1999 skrev:
23. jan 2023, 21:46
Sporting har nu budt 50 millioner kroner for Diomande. Manden har ikke fået debut for vores førstehold endnu. 😳

Burde man ikke hente ham hjem fra leje og sætte ham i start 11. Vi kan aldrig selv hente en 19 årig forsvarsspiller til den pris.

Ifølge kilder så kunne en ny spiller godt være præsenteret i FCM inden fredag. 😉
Den er svær, det er tillokkende at hente ham hjem og bringe ham i spil. Men omvendt, 50 mio kr for en forsvarsspiller, det er da usædvanligt mange penge, hvordan skal vi udvikle ham og rent faktisk få mere end det?

Jeg forstår godt hvis de vælger at indkassere.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af TrueWolfMidt »

50 mill. Sælg sælg sælg. Køb grækeren fra Celtic.

Låst