Transfer - Vinter 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Kongeren82 »

Dondinho skrev:
24. jan 2023, 13:40
Debussy skrev:
24. jan 2023, 13:06
[quote=Dondinho post_id=182352 time=<a href="tel:1674553983">1674553983</a> user_id=12051]

Han har jo ingen kampe spillet for Fcm så mener ikke det er nogen Cajuste case.

Det er vel i bund og grund lige meget om manden har spillet i FCM eller ej?

Cajuste-casen var:

> Cajuste spillede super godt.
> Vi blev tilbudt rigtig mange penge.
> Vi lurepassede.
> Cajuste spillede mindre godt.
> Værdien faldt.

Det samme kan vi risikere med Diomande.
Vi køber en udviklingsspiller på en lang kontrakt, og det gør vi jo fordi vi ønsker han skal spille på førsteholdet antager jeg. Samme case som når unge spillere kommer fra U19 holdet.

At der kommer nogen og vil købe ham nu er fint nok, hvis de har 15-20 mio euro med i pungen.
Ellers må han jo være glad for den plan der er lagt for ham er lykkedes så godt som den er og han får mulighed for at kæmpe for en startplads hos os fra sommeren og frem.
[/quote]

Der er jo også rettidig omhu og lige nu ser det ud til at der er flere klubber i spil (https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... r-voldsomt), der bare byder hinanden op. Pengene kan blive så gode, at det er decideret uforsvarligt ikke at sælge. At sige til en 19 årig at han bare skal være tilfreds, er en meget risikabel tilgang især for vores afrikanske spillere.
Ser man lidt længere ud i horisonten, så kan en "case" som dette også være med til at tiltrække endnu større talenter.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af FCM2000 »

TrueWolfMidt skrev:
24. jan 2023, 13:28
Rigtig konklusion. Vi skal også passe på med ikke at blive for begærlige og risiko for at Diomande får en periode hvor han spiller dårligere og prisen falder er altid tilstede. Køb for pokker.
Ja der er gået for meget Joakim Von And i FCM ledelsen de sidste år.

Sælger man Diomande for 60 milloner så har man solgt for små 300 millioner i den her sæson + 25 for at gå videre i EL.

Man har hentet Martinez og olsson på lejeaftale og fået Gartenmann på en fri transfer, man købte Martinez for 33 mill kroner.
Man har i det her vindue spenderet en 1/2 års lejeaftale Gigovic, det er jo ikke en sikker havn. Samtidig er Kaba igen igen sat udenfor
i en opstart, fordi man vil af med ham. Reelt set kan FCM stå uden en angriber der er klar 1. februar.

Det er det man hidtil har spenderet, set i forhold til salg på 300 millioner + 25 for at gå videre i EL, så er det formentlig en af grundene til at FCM ikke ligger i top6 lige nu. Den med at være 10 % bedre efter hvert vindue, ligner pt. vingeskudt.

Den transfer retning forretningen (indkøb) er blevet kørt på de sidste par år, det er bare ikke godt nok.

Det virker som om man i den sportslige ledelse er blevet bange for at lave endnu flere fejlindkøb og har svært ved at træffe beslutninger, og det gør det ikke lettere at der er flere der deltager i den process. Og har tyet til lejeaftaler frem for indkøb + transferfri Gartenmann, en spiller som man kan stille spørgsmål til om han har niveauet til et top 50 hold.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Ravnen »

Acebone skrev:
24. jan 2023, 10:40
Til 3 mio. euro vil det være en god idé at hente Olsson. Han har niveauet, og det duer ikke at flå spillere ud og ind af holdet hele tiden, særligt de her lejeaftaler. Meyer et halvt år, Olsson et helt... Vi er nødt til at give ro og få udnyttet de gode spillere, der kommer til klubben. Det er trænerteamets helt store opgave for 2023.

Nej, holdet har ikke ligefrem shinet i de hjemlige turneringer i efteråret, men er Olsson en af synderne? Det mener jeg ikke. Jeg tænker tværtimod, at han sagtens kan blive endnu bedre end det, vi har set. Hvis holdet "klikker" igen, vil Olsson blive en stor profil i ligaen; det er jeg overbevist om.
Fuldstændig enig. De lejeaftaler er gode fra et forretningsmæssigt synspunkt, men vi får aldrig spillet et hold sammen hvis det hele tiden er ind og ud

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Administrator »

Ravnen skrev:
24. jan 2023, 18:04
Acebone skrev:
24. jan 2023, 10:40
Til 3 mio. euro vil det være en god idé at hente Olsson. Han har niveauet, og det duer ikke at flå spillere ud og ind af holdet hele tiden, særligt de her lejeaftaler. Meyer et halvt år, Olsson et helt... Vi er nødt til at give ro og få udnyttet de gode spillere, der kommer til klubben. Det er trænerteamets helt store opgave for 2023.

Nej, holdet har ikke ligefrem shinet i de hjemlige turneringer i efteråret, men er Olsson en af synderne? Det mener jeg ikke. Jeg tænker tværtimod, at han sagtens kan blive endnu bedre end det, vi har set. Hvis holdet "klikker" igen, vil Olsson blive en stor profil i ligaen; det er jeg overbevist om.
Fuldstændig enig. De lejeaftaler er gode fra et forretningsmæssigt synspunkt, men vi får aldrig spillet et hold sammen hvis det hele tiden er ind og ud
Til gengæld er klubben fri for at skrive en lang kontrakt med en spiller der flopper.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Acebone »

Administrator skrev:
24. jan 2023, 18:49
Ravnen skrev:
24. jan 2023, 18:04
Acebone skrev:
24. jan 2023, 10:40
Til 3 mio. euro vil det være en god idé at hente Olsson. Han har niveauet, og det duer ikke at flå spillere ud og ind af holdet hele tiden, særligt de her lejeaftaler. Meyer et halvt år, Olsson et helt... Vi er nødt til at give ro og få udnyttet de gode spillere, der kommer til klubben. Det er trænerteamets helt store opgave for 2023.

Nej, holdet har ikke ligefrem shinet i de hjemlige turneringer i efteråret, men er Olsson en af synderne? Det mener jeg ikke. Jeg tænker tværtimod, at han sagtens kan blive endnu bedre end det, vi har set. Hvis holdet "klikker" igen, vil Olsson blive en stor profil i ligaen; det er jeg overbevist om.
Fuldstændig enig. De lejeaftaler er gode fra et forretningsmæssigt synspunkt, men vi får aldrig spillet et hold sammen hvis det hele tiden er ind og ud
Til gengæld er klubben fri for at skrive en lang kontrakt med en spiller der flopper.
Ja, det er jo den afvejning, man må lave; og som vi nu igen nok ser med Gigovic.

Det er en svær balance. Meyer-aftalen endte med at være spildt tid for begge parter (de minutter kunne en af de unge have haft bedre gavn af), men omvendt fik vi gevinst på Martinez.

Det skal bare helst ikke være sådan, at vi hver sæson henter noget i profil-kategorien, som vi så ikke helt satser på alligevel, fordi lejemål ses som en halvvejs gratis omgang. Spilminutter er dyrebare for en klub som FCM; det skal være de rette, der får dem.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
24. jan 2023, 18:49
Ravnen skrev:
24. jan 2023, 18:04
Acebone skrev:
24. jan 2023, 10:40
Til 3 mio. euro vil det være en god idé at hente Olsson. Han har niveauet, og det duer ikke at flå spillere ud og ind af holdet hele tiden, særligt de her lejeaftaler. Meyer et halvt år, Olsson et helt... Vi er nødt til at give ro og få udnyttet de gode spillere, der kommer til klubben. Det er trænerteamets helt store opgave for 2023.

Nej, holdet har ikke ligefrem shinet i de hjemlige turneringer i efteråret, men er Olsson en af synderne? Det mener jeg ikke. Jeg tænker tværtimod, at han sagtens kan blive endnu bedre end det, vi har set. Hvis holdet "klikker" igen, vil Olsson blive en stor profil i ligaen; det er jeg overbevist om.
Fuldstændig enig. De lejeaftaler er gode fra et forretningsmæssigt synspunkt, men vi får aldrig spillet et hold sammen hvis det hele tiden er ind og ud
Til gengæld er klubben fri for at skrive en lang kontrakt med en spiller der flopper.
Men er det alle klubber der vil leje ud, vil FCM leje evander mv. ud?

Markedet bliver helt givet indskrænket når det drejer sig om at leje spillere fremfor købe, men der er fordele og ulemper.

Jeg tror den sportslige ledelse i FCM er klar over, at stolen under dem også kan brænde, hvis man laver flere af marrony, kaba, chili, brumado, juninho indkøb.<

Ja du skriver jo selv ordet "flopper" og det indikere jo en form for ansvarsforflygtigelse eller tegn på manglende kompetencer, hvis man skal ty til den slags, man begrænser helt klart markedet for spillere og klubber, hvis man tyer til den slags, omvendt er skaden ikke så stor, hvis spilleren fejler.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af 6256 »

Jeg har ikke noget link, andet end Tipsbladet, som nævnte ham efter salget af Evander. Og mig der måske (over)tolker på et tweet fra Twitter.

Men kunne Jens Petter Hauge være en vi kigger på? Han er gået i stå i Frankfurt og sidder vist mest på bænken i Gent. Kan dække flere positioner.

Eller er vi på en højere hylde?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Ravnen »

FCM2000 skrev:
24. jan 2023, 20:13
Administrator skrev:
24. jan 2023, 18:49
Ravnen skrev:
24. jan 2023, 18:04


Fuldstændig enig. De lejeaftaler er gode fra et forretningsmæssigt synspunkt, men vi får aldrig spillet et hold sammen hvis det hele tiden er ind og ud
Til gengæld er klubben fri for at skrive en lang kontrakt med en spiller der flopper.
Men er det alle klubber der vil leje ud, vil FCM leje evander mv. ud?

Markedet bliver helt givet indskrænket når det drejer sig om at leje spillere fremfor købe, men der er fordele og ulemper.

Jeg tror den sportslige ledelse i FCM er klar over, at stolen under dem også kan brænde, hvis man laver flere af marrony, kaba, chili, brumado, juninho indkøb.<

Ja du skriver jo selv ordet "flopper" og det indikere jo en form for ansvarsforflygtigelse eller tegn på manglende kompetencer, hvis man skal ty til den slags, man begrænser helt klart markedet for spillere og klubber, hvis man tyer til den slags, omvendt er skaden ikke så stor, hvis spilleren fejler.
Hele den der liste af "Flopspillere" - som i øvrigt kan tage Charles med også - har jeg på fornemmelsen af ikke nødvendigvis ville være flop, hvis vi ikke var gået sådan ned af bakke siden Priske-tiden. Det er jo som om ingen spillere rigtig præsterer nu om dage, selv Evander og Dreyer så jo decideret sløje ud i efteråret, Sviatchenko er en skygge af sig selv, Sisto en gåde. Hvis holdet begyndte at præstere fodbold som før slutningen af Priskes trænerperiode, så ville mange spillere begynde at præstere.

Derfor frygter jeg at problemer er noget helt andet. Måske har vi mistet noget "ånd" i alt det som skulle laves om efter Benham kom til, det er sket stille og roligt, lidt efter lidt. Jeg savner det gamle FCM som kunne presse hårdt, fysisk udkæmpe de andre hold og med en indædt fightervilje. Men det kan jo også være at det bare er de forkerte spillere vi har købt, den lange liste...

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af UlveLars »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... stortalent

16-årig norsk u-landsholdsspiller. Ikke en erstatning for de profiler vi fortsat mangler, men jeg kan godt lide, at man investerer i akademiet

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af TheLegend »

I BT's transferpodcast melder Farzam, Danmarks førende transferjournalist, at FCM er mere og mere optimistiske omkring købet af Celtics græske angriber. Spændende!

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Diebesten »

TheLegend skrev:
25. jan 2023, 14:21
I BT's transferpodcast melder Farzam, Danmarks førende transferjournalist, at FCM er mere og mere optimistiske omkring købet af Celtics græske angriber. Spændende!
Det kunne være blive virkelig godt med ham på heden!

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Dondinho »

TheLegend skrev:
25. jan 2023, 14:21
I BT's transferpodcast melder Farzam, Danmarks førende transferjournalist, at FCM er mere og mere optimistiske omkring købet af Celtics græske angriber. Spændende!
Lad os så håbe det ikke falder helt til jorden til sidst

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Dondinho »

Er det her ikke en oplagt mulighed?

https://bold.dk/snak/nyheder/rasmus-lau ... _id=556740

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Sahl »

Dondinho skrev:
25. jan 2023, 19:24
Er det her ikke en oplagt mulighed?

https://bold.dk/snak/nyheder/rasmus-lau ... _id=556740
Det kunne det sikkert, men er han god nok med fødderne? må erkende jeg ikke ligefrem har set hans seneres kampe i karrieren, men jeg husker ham ikke som nogen super teknisk begavet spiller, tværtimod.. Det giver jo ikke mening, at hente spillere der ikke fungerer i AC´s spillestil også selvom det er RL

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Den græske bomber med 190 kampe og 75 mål i karrieren, er måske manden, der skal lave mål på heden. 😉

Det bliver spændende 6 dage. 😅

Låst