FCK

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

FCK

Indlæg af Ravnen »

Interessant at FCK har valgt at gå den modsatte vej af os.

De har fyret Jess Thorup, fortjent eller ufortjent, jeg synes ihvertfald det er tideligt efter et mesterskab og kvalifikation til Champions League, det er ikke meget tålmodighed efter to så store trumfer.

Men de har så valgt at gøre det, som vi plejede at gøre. Forfremme assistenten og give et trænertalent chancen. Forfremme assistenten er altid et sats, i FCKs tilfælde har Jacob Neestrup jo været en del af Thorups team, med det ansvar det indebærer. Spørgsmålet er så om han har det der skal til. Det bliver spændende at følge. Har da et lille håb om at han falder fuldstændig igennem og FCK fortsætter deres nedtur ;-)

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCK

Indlæg af 3316 »

Ravnen skrev:
20. sep 2022, 22:23
Interessant at FCK har valgt at gå den modsatte vej af os.

De har fyret Jess Thorup, fortjent eller ufortjent, jeg synes ihvertfald det er tideligt efter et mesterskab og kvalifikation til Champions League, det er ikke meget tålmodighed efter to så store trumfer.

Men de har så valgt at gøre det, som vi plejede at gøre. Forfremme assistenten og give et trænertalent chancen. Forfremme assistenten er altid et sats, i FCKs tilfælde har Jacob Neestrup jo været en del af Thorups team, med det ansvar det indebærer. Spørgsmålet er så om han har det der skal til. Det bliver spændende at følge. Har da et lille håb om at han falder fuldstændig igennem og FCK fortsætter deres nedtur ;-)
At Thorup bliver fyret trods mesterskab og CL-kval, skyldes nok også de forventninger der er til FCK pga. deres budget. Havde det været en af de andre klubber i Superligaen, havde snoren nok været længere. Men jeg kan sådan set godt forstå, at tålmodigheden i FCK er brugt op, efter 6 nederlag i 10 ligakampe, og ikke mindst pga. spillet i kampene.

Til gengæld kan jeg ikke forstå, hvorfor de ansætter Neestrup med så lang en kontrakt. Givetvis et stort trænertalent, men godt nok noget af at sats, og hvis jeg var FCK fan ville jeg være meget skeptisk. Hvis man vil give ham chancen, hvorfor så ikke vente med en endelig ansættelse. Og så er PC's insisteren på at han er en "toptræner" lettere patetisk - det kan man bare pr. definition ikke være med det CV.

Besvar