FCM - FCK 18 september 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Ravnen »

Efter den vanvittige aften med nedsablingen af Lazio, så er det "hverdag" igen, eller nej, jeg håber festen fortsætter men det er jo samtidig det springende spørgsmål forud for denne kamp. Kan vi fortsætte det flotte spil og vinde igen?

Jeg håber og tror Lazio var et vendepunkt. At Capellas nu har fået stilen lagt ind i rygraden på spillerne, og at spillerne fik en så tilpas stor dosis selvtillid at vi kommer med en hel anden tro på tingene, end de seneste superliga kampe har budt på.

Tænker egentlig det er genvalg til startopstillingen, men dog med Sisto som mulig indhopper i startopstillingen.

FCK fik også et godt resultat med 1-1 mod Sevilla. Men trods alt ikke samme form for overbevisende spil og sejr. Man kan dog sige, at alle spillere jo elsker de europæiske kampe, det er den store scene hvorpå man kan få en stor kontrakt i en større klub. Med FCK ligesom med os selv, er det derfor spændende at se om de gode takter så også holder i rugbrødskampene hjemme i superligaen.

En rugbrødskamp er kampen i morgen dog ikke. Det er de sidste mange års top2 som møder hinanden i det som må være den største kamp, i nutidens danske klubfodbold. Vi er på hjemmebane og har hårdt brug for en sejr. En sejr vil bringe os tættere på der vi hører til... Toppen. Før runden var der massive 10 point op til FCN på førstepladsen, meget meget uvant for os. FCN tabte og vi kan dermed komme tættere på. Men nøjagtig det samme gælder jo for FCK.

Jeg tror vi fortsætter det gode spil og vinder 3-0. Hvad tror I?

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Administrator »

Fck fik "kun" 0-0.

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Starbucks »

Hvad tænker vi egentlig om Jonas vs. Elias?

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Dondinho »

Hvis Martinez kan spiller minimum 60 minutter tror jeg vi vinder komfortabelt!

Løssl vs. Olafsson - det er i mine øjne slet ikke et tema lige nu, Løssl står 100% sikkert! Eller tager jeg fejl?

Synes det er så utroligt vigtigt vi får sat nogle point på tavlen nu - synes det ligner ligaen er ved at knække lidt over.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Ravnen »

Jeg tænker Jonas er styrket på positionen i øjeblikket, Capellas ville have erfaring og det har han fået.

Enig omkring Martinez, fantomstart han har fået.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af 3316 »

Jeg synes Lössl har gjort det rigtig godt, og indiskutabelt er vores 1. valg i målet.

Meget vigtig kamp, dels fordi vi har brug for pointene, men også for truppen og fans tiltro til Capellas.
Tror der bliver genvalg over hele linjen, måske med undtagelse af højre back, hvis Joel er klar igen.

Jeg synes vores pres og defensive struktur, var tydeligste udvikling i Lazio kampen, og det håber jeg også er gældende imod FCK. Det kan give nogle store chancer på kontra, og så må noget at det næste der skal arbejdes på, at skabe chancer imod et etableret forsvar.

Tror I Thorup bliver fyret, hvis FCK taber til os?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Ravnen »

Tror ikke de fyrer Thorup, af flere grunde. Han vandt lige mesterskabet for lidt tid siden. Han har fået dem i Champions League. Og så tror jeg ikke FCK er sådan en klub der fyrer trænere blot pga en dårlig sæsonstart, det er vi jo heller ikke, det får man aldrig gode resultater ud af.

FCK kigger nok også til os, et eller andet sted er ingen af holdene foran os stærke nok til at gå hele vejen, så det handler om hvem der først får sat en positiv stime sammen af FCK og os. Sæsonen er lang endnu, men alle kampe mod FCK er altid nøglekampe, og efter Lazio har vi muligheden for at starte stimen med en sejr i morgen..

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af 3316 »

Jeg tror godt de kan finde på at bruge landskampspausen på at fyre ham.
Både Falk og Cornelius er i øvrigt meldt ude af kampen..

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Danand123 »

Er ganske sikker på, at JT ryger, hvis Fck taber i dag. Seks nederlag i 10 kampe må være nok. Og hvis Fcm lå med 20 point, så var han røget inden i dag.

Spændende at se om vi kan fortsætte med samme energi. Tjekkede lige chancerne efter kampen mod Lazio…vores XG på 2,66 er lidt misvisende. De to mål på straffe giver 1,56 og så kommer Isaksens scoring herefter også med et tillæg. Så fratrækker man de straffespark kommer xG under 1. Og ikke for at være negativ, så vil de to forseelser kun blive dømt, fordi det er mod Isaksen, som er mester i at få det til at se dramatisk ud. Jeg siger dog ikke, at at forseelserne ikke er der, men de er også set “ikke dømt” i andre kampe.

Så jeg tror ikke man skal forvente, at vi bare løber over Fck, som stod en god kamp i onsdags. I øvrigt skuffende, at der stadig ikke er udsolgt. Godt nok ikke en topkamp, men hvis vi skal op at have et snit over 10k, så skal sådan en kamp blive udsolgt med det samme ved nuværende kapacitet.

Håber på samme opbakning fra tilskuerne som i torsdags, hvor selv Faxe Kondi vågnede op.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tænk lige da Isaksen scorede, hvis ikke han var løbet, ja så havde Evander måske scoret, men det ved man ikke, det kræver løb at opsnuse chancerne og jeg har tit pointeret at vi skal løbe mere både fremadrettet og hjælpe til i forsvaret - "KÆMPE SOM ET HOLD"

Hust at smøre stemmebåndet idag og syng igennem - Hvad med en Capellas sang og ikke samme som Bo's - SEJR !!!!!!!

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af ABT »

Nogen der ved hvorfor Sisto ikke er i truppen til i dag? Han er forhåbentlig ikke blevet tøsefornærmet igen.
/ ABT

Billede

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Benzo »

Danand123 skrev:
18. sep 2022, 13:33
Spændende at se om vi kan fortsætte med samme energi. Tjekkede lige chancerne efter kampen mod Lazio…vores XG på 2,66 er lidt misvisende. De to mål på straffe giver 1,56 og så kommer Isaksens scoring herefter også med et tillæg. Så fratrækker man de straffespark kommer xG under 1. Og ikke for at være negativ, så vil de to forseelser kun blive dømt, fordi det er mod Isaksen, som er mester i at få det til at se dramatisk ud. Jeg siger dog ikke, at at forseelserne ikke er der, men de er også set “ikke dømt” i andre kampe.
Der er altså også et eller andet ved den xG optælling der ikke stemmer, Kaba's mål står feks til 0,09xG, som er mindre en Paulinhos på 0,12xG.
Er også rimelig sikker på at vores xG lige efter kampen stod til 3,9xG og så er den senere blevet korrigeret en del ned.
ABT skrev:
18. sep 2022, 17:39
Nogen der ved hvorfor Sisto ikke er i truppen til i dag? Han er forhåbentlig ikke blevet tøsefornærmet igen.
FCM skriver at han glider ud af truppen pga en mindre skade.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af mousebreaker »

Vi spiller godt nok mange hasarderede afdelinger i fase 1, mod højt pres. Man skal ikke være for fin til at sparke væk, hvis eneste frie mand har en mand i ryggen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Konsulen »

Hvorfor skal Løssl sættes sådan under pres? Dalsgaard er ved at spille sig af

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: FCM - FCK 18 september 2022

Indlæg af Diebesten »

1-1 - personlig fejl i forsvaret igen.
Tænkte også imod Lazio (den sekvens hvor de sparker på stolpen direkte på hjørne) hvem fanden har forreste stolpe?

Besvar