SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af FCM2000 »

det ene indlæg efter det andet, man har ingen der kan eksekvere de indlæg til mål. Modstanderne ved det. Kaba er alene for ofte, Evander ligger ofte for langt tilbage, og virker ikke i form.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Stoffer »

Synes ikke det var så elendigt som flere andre virker til at synes. Der var gode takter i spillet, men det var klart fra starten af en Capellas stil ville kræve noget tilvænning.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Lund7400 »

Vi har spillet fire kampe hjemme i ligaen denne sæson og statistikken hedder 0-1-3. Det må være det ringeste nogensinde. Inklusive Europa hedder den 0-2-4 - det er jo groteskt dårligt.

De fire point vi har pisset væk i Horsens og Lyngby, kommer til at forfølge os. Vi kan sagtens tabe de næste to, I Farum og i Herning mod FCK, og så er vi altså et hold i MEGA krise, som skal være glade for at nå cuttet til top 6... Smag lige på det - NÅ TOP 6!!!!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af JBT »

Stoffer skrev:
4. sep 2022, 20:03
Synes ikke det var så elendigt som flere andre virker til at synes. Der var gode takter i spillet, men det var klart fra starten af en Capellas stil ville kræve noget tilvænning.
Man møder ikke op, og bliver ikke farlige. Det tenderer til naivt. Hvordan kan det være godkendt hjemme mod AaB under ny træner. Hvor er sulten?

Havde man lavet en Atlético og ladt AaB komme og spillede på kontra som i Brøndby var resultatet formentlig blevet et andet.

Over de 2 næste vinduer skal hele holdet stort set skiftes hvis man vil spille Barca bold. Nordsjælland og Silkeborg har gjort det hele livet. Fcm er først lige startet, men der er hverken tid eller råd til, at det ikke virker fra dag 1. Top 50 er varm luft pt.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af tatoo »

Stoffer skrev:
4. sep 2022, 20:03
Synes ikke det var så elendigt som flere andre virker til at synes. Der var gode takter i spillet, men det var klart fra starten af en Capellas stil ville kræve noget tilvænning.
Idag spiller vi præcis som unde BH - ingen plan for hvordan vi vil spille kampen. Jeg er ikke sikker på vi har spillerne til at spille det bold Capellas vil. Aab spiller klogt, og lukker os helt ned. Det er temmelig deprimerende stadigvæk.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Debussy »

Tjah, Rom blev ikke bygget på en dag, og der var nogle få gode sekvenser efterfulgt af Bo-bold.
Jeg tror umiddelbart det store problem ligger i typerne vi har i angrebet. Ingen af dem er tilfredse med blot at være assistmager, så de spiller heller ikke særlig meget for hinanden.
Jeg tror desværre vi skal prise os selv lykkelige, hvis vi kommer i top-3 med den mentalitet spillerne lægger for dagen i øjeblikket :(
Senest rettet af Debussy 4. sep 2022, 20:43, rettet i alt 1 gang.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Dondinho »

Kampen slutter med 1,58 - 0,56 i XG i vores favør, 19 skud imod 8 og 65-35 i boldbesiddelse.

Vi taber på baggrund af personlige fejl;
Joel spiller er horribel bold på tværs, og har generelt spillet skidt også i BIF. Måske man bør prøve noget andet på højre backen?

Løssl viste smørhandsken frem ved 0-1 målet desværre.

Paulinho mister bolden ved 0-2 hvor vi samtidigt kæmper for at kommer tilbage i kampen.

Indstillingen og koncentrationen i første halvleg var får dårlig, er Evander motiveret for at spille pt?
Det kan hurtigt vende, og jeg tror på vi slår FCN i næste runde!

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Sahl »

Dondinho skrev:
4. sep 2022, 20:42
Kampen slutter med 1,58 - 0,56 i XG i vores favør, 19 skud imod 8 og 65-35 i boldbesiddelse.

Vi taber på baggrund af personlige fejl;
Joel spiller er horribel bold på tværs, og har generelt spillet skidt også i BIF. Måske man bør prøve noget andet på højre backen?

Løssl viste smørhandsken frem ved 0-1 målet desværre.

Paulinho mister bolden ved 0-2 hvor vi samtidigt kæmper for at kommer tilbage i kampen.

Indstillingen og koncentrationen i første halvleg var får dårlig, er Evander motiveret for at spille pt?
Det kan hurtigt vende, og jeg tror på vi slår FCN i næste runde!
Så slipper jeg for, at skrive en helt masse, fordi jeg er meget enig.
Med det sagt, så synes jeg selve de generelle spil er blevet bedre og meget mere kontrolleret. Det er synd man ikke fik hentet en klasse forward ind, så ville man for alvor have gode forudsætninger.

Top6 og chance for top3 efterfølgende må være målet for i år og så få spillet denne stil bedre ind.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Administrator »

JBT skrev:
4. sep 2022, 19:26
Kampen i dag bekræfter jo bare at der mangler nyt blod på ledelsesgangene

Med 3 turneringer at spille bliver top 6 svær at nå nu

Faghir havde lunet en dag som i dag. Der mangler generelt en højere kvalitet i fcm - og det koster bare dollars, man ikke vil betale.. men man kan efterhånden ikke hidse sig op længere over hvor dårligt det hele hænger sammen i denne sæson
Tja, jeg vil ikke mene at Faghir havde lunet. Jeg har aldrig set ham som andet end en ok superligaangriber.

I øvrigt klinger det hult at skrige på nyt blod på ledelsesgangen lige nu. Ting tager tid, og vi har da netop lagt om i forhold til spillestil, og et netop overstået transfervindue med et par pæne tilgange diskvalificerer heller ikke. Jeg er enig i at vi stadigvæk burde have skaffet en angriber, men det burde ikke være for enhver pris, og igen mener jeg ikke Faghir er den rigtige type.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af 3316 »

Mit take på spillernes præstationer. Enige?

Jonas Lössl 3/10
Mere autoritet i feltet, og virker til at medspillerne har mere tiltro til ham end Elias. Med fødderne svinger Elias mest i mellem dårligt og 50/50, hvor Lössl trods alt også har flere aktioner med fødderne der er gode.
Ser ikke godt ud på 1-0 målet – som om han undervurdere den og prøver at holde den.

Joel Andersson 2/10
Bliver for let overspillet i flere situationer. Flere fejlafleveringer, blandt andet den der leder op til 1-0 målet.
Husker ikke mange positive aktioner fra ham, og det ville ikke være urimeligt om han var skiftet tidligere.

Erik Sviatchenko 7/10
Som altid stærk i duellerne og på hovedet – også på offensive dødbolde.

Juninho 3/10
Er god i duelspillet og på hovedet, men laver mange fejlafleveringer, og bliver også overspillet nogle gange. Kunne lige så godt have været end af hans fejl, der havde ført til mål. Har ikke overbevist om, at det er ham der skal være fast makker til Erik.

Paulinho 3/10
Bliver afdriblet og overspillet i flere situationer, og har flere fejlafleveringer hvor en fører til 2-0 målet. Har enkelte gode aktioner fremad i banen, og får derfor en lidt højere karakter end Joel.

Kristoffer Olsson 5/10
Han har en god afleveringsfod, er boldsikker og en god opspilsstation. Men kommer ikke i vejen for meget, og misser fx at komme frem til Ferreira ved 1-0 målet. Spiller mere 6’er position som Evander end som Onyedika, og jeg synes han bør spille 8’er i stedet for Dreyer.

Evander 5/10
Ikke særlig synlig i 1. halvleg og misser flere store chancer i 2. halvleg, bl.a. hovedstød tæt under mål og en retur fra AaB’s målmand. Trækker en karakter ned med endnu et dumt gult kort. Er han påvirket at den manglende transfer?

Anders Dreyer 5/10
Har endnu ikke fundet sig til rette på 8’er positionen. Bedst oppe omkring feltet, og befinder sig næsten altid længere fremme end Evander.

Gustav Isaksen 6/10
God fart og farlig på omstillinger, men fejler lidt for ofte med sine aktioner. Forsøger for ofte den svære løsning, i stedet for at spille simpelt

Pione Sisto 8/10
Ikke meget der lykkes i 1. halvleg, og bl.a. fejlaflevering på farligt sted, men tilbyder sig ofte til boldholder. Spiller en rigtig god 2 halvleg med flere gode offensive aktioner. Bl.a. godt forsøg direkte på frispark. Falder lidt ud af kampen igen, da han bliver flyttet over i højre side. Min man of the match

Sory Kaba 4/10
Usynlig i starten af kampen. Vinder er par dueller, men taber også en del. Han en god afslutningen i starten af 2. halvleg, men står odffside i en situation hvor han ikke burde gøre det.

Henrik Dalsgaard
Indskiftet med 30 min igen. Gjorde det bedre end Joel, men det siger heller ikke meget.

Oliver Sørensen
Indskiftet med 30 min igen. Spillede rigtig fornuftigt og bør starte på 6’eren næste gang

Charles
Indskiftet med 15 igen og gjorde sig ikke på nogen måde bemærket.

Chili
Skiftet ind med 5 min igen, og nåede at vise nok til, at han kan blive skiftet ind lidt tidligere i næste kamp.

Albert Capellas 4/10
Bedre på defensive dødbolde, men i starten af kampen er det for let at spille en bold i bagrummet pga. manglende pres. Fejl at spille med så mange offensivt orienterede spiller fra start. Synes det var fint at prøve Lössl af, på trods af droppet. Skiftet side på Sisto og Isaksen ca. midtvejs i begge halvlege. Det fungerede ikke særlig godt, da de var bedst i den side de havde udgangspunkt i.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af JBT »

0 sejre på hjemmebane det er fuldkommen håbløst

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Dondinho »

Lige en kommentar omkring Capellas, ift. Bo. Noget jeg kunne blive SiNDSYG over var at høre BOs interviews efter kampene. Jeg synes tit han var væk fra skiven og fik ikke sat de rette ord på hvad der var mislykkedes, det var altid marginalerne, stolpe ud, og kampe vi skulle vinde 9 ud af 10 gange!

Jeg er langt mere fortrøstningsfuld ift. Capellas evne til at analyser kampene finde frem til hvad der går godt og dårligt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Lupus1999 »

Havde virkelig håbet på at vi kunne have sat en stime sammen med lutter sejre op til landsholdspausen.

Det skete ikke og vi skal nu indstille os på, at komme i top 6, som første mål. Hvor er det vildt at tænke på den deroute vi har været igennem siden mesterskabet 2020 og CL. Vi havde et vindue, hvor vi kunne have stået med 3 mesterskaber på stribe, men i stedet har vi formøblet to “billige” guldmedaljer og en mulighed for, at sætte FCK tilbage.

Siden Rasmus Ankersen meldte sin afgang, så har det gået hastigt ned ad bakke og jeg frygter, at vi ikke er færdige med at synke.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Ravnen »

Er så skuffet over dagens kamp, at det er helt svært at logge ind her og forsøge at skrive noget. Men noget synes jeg vi skal holde fast i, nu hvor det er svært.

1. Det er Capellas anden kamp. Husk at vi slog Brøndby for kort tid siden. I dag tabte vi. Men det er tidligt, holdet prøver åbenlyst at spille på en ny måde som ikke er indarbejdet godt nok, endnu. Capellas står og dirigerer hele tiden på sidelinien, han virker som en der kan se hvor der skal sættes ind. Man ændrer ikke et hold på to kampe, og slet ikke et hold som har været i en langvarig krise. Vi er nødt til at give ham lidt arbejdsro og affinde os med at ting tager tid. Jeg vil mene han har frem til og med vinterpausen i kritik fri fred og ro, og så må han også have bygget noget op.

2. Vi taber den her kamp på personlige fejl, primært af Lössl. Men Capellas udtaler at han valgte Lössl fordi han ville have erfaring ind på et usikkert hold. Man kan mene hvad man vil om Lössl, men erfaring har han altså. Når en målmand laver en fejl, så er han hængt totalt til tørre, modsat en markspiller.

3. Der er altså nogle lyspunkter. Vi står bedre på banen. Olsson spiller ikke en stor kamp, men tænk lige når han er spillet ind. Sisto og Isaksen gør det godt. Mens det omvendt er kritisk at vores mest målfarlige spiller skal rende rundt på midtbanen, frem med Dreyer.

Negativt er det at vi ikke fik en angriber mere ind, hold nu vi kampen kunne have brugt en offensiv udskiftning undervejs i anden halvleg, med en angriber som kunne fylde noget ekstra inde i feltet når vi skulle jagte det mål.

Jeg vælger at se fremad, for der er lyspunkter i mørket.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Dondinho »

Ravnen skrev:
4. sep 2022, 23:45
Er så skuffet over dagens kamp, at det er helt svært at logge ind her og forsøge at skrive noget. Men noget synes jeg vi skal holde fast i, nu hvor det er svært.

1. Det er Capellas anden kamp. Husk at vi slog Brøndby for kort tid siden. I dag tabte vi. Men det er tidligt, holdet prøver åbenlyst at spille på en ny måde som ikke er indarbejdet godt nok, endnu. Capellas står og dirigerer hele tiden på sidelinien, han virker som en der kan se hvor der skal sættes ind. Man ændrer ikke et hold på to kampe, og slet ikke et hold som har været i en langvarig krise. Vi er nødt til at give ham lidt arbejdsro og affinde os med at ting tager tid. Jeg vil mene han har frem til og med vinterpausen i kritik fri fred og ro, og så må han også have bygget noget op.

2. Vi taber den her kamp på personlige fejl, primært af Lössl. Men Capellas udtaler at han valgte Lössl fordi han ville have erfaring ind på et usikkert hold. Man kan mene hvad man vil om Lössl, men erfaring har han altså. Når en målmand laver en fejl, så er han hængt totalt til tørre, modsat en markspiller.

3. Der er altså nogle lyspunkter. Vi står bedre på banen. Olsson spiller ikke en stor kamp, men tænk lige når han er spillet ind. Sisto og Isaksen gør det godt. Mens det omvendt er kritisk at vores mest målfarlige spiller skal rende rundt på midtbanen, frem med Dreyer.

Negativt er det at vi ikke fik en angriber mere ind, hold nu vi kampen kunne have brugt en offensiv udskiftning undervejs i anden halvleg, med en angriber som kunne fylde noget ekstra inde i feltet når vi skulle jagte det mål.

Jeg vælger at se fremad, for der er lyspunkter i mørket.
Helt enig, men hvem vil du skifte ud for at flytte Dreyer længere frem?

Besvar