SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
3. sep 2022, 10:20
Holdet har indtil videre spillet en kamp med den nye formation, så måske lidt meget hvis de allerede skal lære en 3., som de kan skifte til undervejs i kampen..
Det er meget normalt at skrue på en eller to positioner afhængigt af kampes forløb, så det du svarer nok lidt skævt ift min tanke, fordi grundpillen 4-4-3 skal de selvsagt have ind under huden og styr på hver gang - men også evnen til at justere/korrigere. Det er det, der skaber mestre

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Dondinho »

JBT skrev:
3316 skrev: Holdet har indtil videre spillet en kamp med den nye formation, så måske lidt meget hvis de allerede skal lære en 3., som de kan skifte til undervejs i kampen..
Det er meget normalt at skrue på en eller to positioner afhængigt af kampes forløb, så det du svarer nok lidt skævt ift min tanke, fordi grundpillen 4-4-3 skal de selvsagt have ind under huden og styr på hver gang - men også evnen til at justere/korrigere. Det er det, der skaber mestre
Tvivler på vi får lov at have 12 mand på banen som en 4-4-3 opstilling kræver, med mindre vi stiller op uden målmand. :).

Uanset hvad skal kampen bare vindes som prioritet 1-2 og 3. Jeg håber spillet forbedres, at Løssel står og at vi ser de to nye på banen. Men jeg kan leve med at det ikke sker så længe vi vinder kampen!

Jeg tror det kan give holdet et boost hvis Løssel kommer tilbage.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Lupus1999 »

På baggrund af seneste kamp, hvor Elias har flere gode indgreb og to super redninger til sidst, så ville det være mord at bænke ham.

Elias står helt sikkert. Alt andet ville være vanvittig overraskende.
Tror vi ser samme start 11, medmindre Olsson eller Martinez er klar til at starte.

Vi vinder 3–0.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Saemala »

Lupus1999 skrev:
3. sep 2022, 20:57
På baggrund af seneste kamp, hvor Elias har flere gode indgreb og to super redninger til sidst, så ville det være mord at bænke ham.

Elias står helt sikkert. Alt andet ville være vanvittig overraskende.
Tror vi ser samme start 11, medmindre Olsson eller Martinez er klar til at starte.

Vi vinder 3–0.
Han starter helt sikkert ikke. Alt hvad jeg hører fra folk, der altid kender opstillingen før tid, siger at Lössl starter.

Nu skal vi i øvrigt ikke gøre præstationen bedre. Et par fine redninger mod slutningen, men han stinker stadig med fødderne, hvilket er en kæmpe hæmsko. Højst sandsynligt en større hæmsko under Capellas, end under Bo.
Høvdingen af Herning

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Danand123 »

Saemala skrev:
3. sep 2022, 23:36
Lupus1999 skrev:
3. sep 2022, 20:57
På baggrund af seneste kamp, hvor Elias har flere gode indgreb og to super redninger til sidst, så ville det være mord at bænke ham.

Elias står helt sikkert. Alt andet ville være vanvittig overraskende.
Tror vi ser samme start 11, medmindre Olsson eller Martinez er klar til at starte.

Vi vinder 3–0.
Han starter helt sikkert ikke. Alt hvad jeg hører fra folk, der altid kender opstillingen før tid, siger at Lössl starter.

Nu skal vi i øvrigt ikke gøre præstationen bedre. Et par fine redninger mod slutningen, men han stinker stadig med fødderne, hvilket er en kæmpe hæmsko. Højst sandsynligt en større hæmsko under Capellas, end under Bo.
Jeg er delt. Enig i at Elias laver nogle fine redninger til sidst, men fødderne dem har han det ikke godt med. Ser ikke Løssl til træning, men jeg har fuld forståelse for at prøve ham. Elias vil måske også udvikle sig bedre ved at få fjernet hele presset og have fokus på det, han mangler. Lige nu ser det ud som om, at han skal hutle sig gennem kampene, og så er udviklingen sekundær. Ikke godt for holdet, Fcm og Elias på længere sigt .

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
3. sep 2022, 10:38
3316 skrev:
3. sep 2022, 10:20
Holdet har indtil videre spillet en kamp med den nye formation, så måske lidt meget hvis de allerede skal lære en 3., som de kan skifte til undervejs i kampen..
Det er meget normalt at skrue på en eller to positioner afhængigt af kampes forløb, så det du svarer nok lidt skævt ift min tanke, fordi grundpillen 4-4-3 skal de selvsagt have ind under huden og styr på hver gang - men også evnen til at justere/korrigere. Det er det, der skaber mestre
At bænken laver en taktisk ændring, og fx vender trekanten på midten om, kan vende kampe og vinde mesterskaber, og er noget af det jeg manglede ved Bo, og som jeg håber Capellas i højere grad evner.
Det er timingen i, allerede nu at lave variationer af vores helt nye opstilling jeg opponerer imod, for det tror jeg kan koste..

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af 3316 »

Lössl og Olsson fra start - Olsson på 6'eren i stedet for Sørensen; https://www.fcm.dk/nyheder/startopstillingen-mod-aab-2/

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af ABT »

Katastrofe Joel, katastrofe Løssl.

Det var en ulykke der ventede på at ske, desværre. Lad os se hvad Capellas kan ændre på taktikbrættet resten af kampen.
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af mousebreaker »

Hvis Lössl vil være første keeper i FCM, så SKAL han have styr på den slags skud. Det er bare ikke godt nok.
Alle de fejlafleveringer vi ser lige nu, tyder på at spillerne er lidt forvirrede over hvad de skal gøre, når de har bolden. Grove fejl over hele linjen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af mousebreaker »

Med den startopstilling er det også skuffende med kun to afslutninger
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af JBT »

Det sejler. Fcm mangler teknikere og hastighed i boldomgangen. Capellas får svært ved at spille spansk med det her hold

Træneren må være rasende, for hold nu op hvor laver man den ene fejl efter den anden defensivt og offensiven er heller ikke stemplet ind

Løssel ligner desværre en doven old boys. Det overrasker og skuffer mig sgu

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af ABT »

Det mest triste ved det her er, at man efterhånden kan konstatere, at vi har suppens to sløjeste keepere. Det er sgu imponerende og tragisk på en og samme tid.
/ ABT

Billede

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Lund7400 »

Kæmpe fejl at skifte på målmandsposten efter første rene bur længe - særligt når manden som kommer ind, helt givet er rusten.

Vi har simpelthen for mange kokke på banen i den her opstilling. Det næste problem er, at det efterlader bænken ekstremt tyndt offensivt, hvor Chili reelt er eneste kort.. Vi bør ikke spille Dreyer på en 8'er, når Evander og Olsson også skal spille, det er simpelthen for ensartet og tyndbenet.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
4. sep 2022, 18:44
Det sejler. Fcm mangler teknikere og hastighed i boldomgangen. Capellas får svært ved at spille spansk med det her hold

Træneren må være rasende, for hold nu op hvor laver man den ene fejl efter den anden defensivt og offensiven er heller ikke stemplet ind

Løssel ligner desværre en doven old boys. Det overrasker og skuffer mig sgu
Tror du får svært ved at finde et hold i SL med flere dygtige teknikere, end dem der er på banen for FCM pt; Olsson, Evander, Sisto, Dreyer..
Men helt vildt mange fejlaflevering af vores defensive spillere i 1 halvleg - så må de skulle hellere sparke langt, i stedet for at tage chancen med en kort aflevering på egen banehalvdel.
Synes også der er for mange berøringer og for langsomt spil i offensiven, og så er Olsson ikke en rigtig 6'er i mine øjne..

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R8 2022/2023: FCM - AaB

Indlæg af Danand123 »

Sidder og ser kampen på vej hjem fra F1. Ej en skuffelse. Løssl stadig i knæ og kan ikke holde et skud, som en keeper i SL skal tage. CS sagde, at han prioriterede, at der skulle ske en ændring i vores spil i stedet for points.

Glad for at vi prøver Løssl, men der er desværre ikke bedre.

Kan blive en lang sæson.

Besvar