SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af FCM2000 »

Brumado er helt væk, han har ikke sat et eneste ben korrekt

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af JBT »

Sørensen spillede sig op i 2 halvleg. Men han havde voldsomme Scott Mctominay tenderende problemer med at tilbyder sig på kuglen i 1 halvleg, hvor han løb og gemte sig.

Jeg synes Joel ikke var meget værd i dag, især igen offensivt. Mange gode præstationer ellers over hele linjen

Tegninger i spillet kan jeg dog ikke se for mig endnu, men det kommer nok. Tror godt at træneren vil have haft at man holdt mere i kuglen

Men super fed og intens kamp for en gang skyld

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af 3316 »

Nogen der er klar på at give spillerne karakterer?
Synes det kunne være spændende at høre, om I andre har set kampen ligesom mig.
Mine bud er:

Elias Olafsson 8/10
Solid kamp hvor han sikker på de chancer der er, og er årvagen flere gange - bl.a. kommer han ud og header en bold væk. Mangler stadig noget med fødderne, men virker mere sikker i sine indgreb.

Joel Andersson 6/10
Bliver snydt to gange i samme sekvens af Kvistgaarden i starten af kampen.
Har nogle gode bolde fremad i banen i første halvleg, og fremstår generelt stærkere offensivt en defensivt.

Erik Sviatchenko 8/10
Stærk i hovedspillet og solid i duellerne. Sikker i pasningsspillet. Bliver fanget ude på kanten en enkelt gang, hvor han får gult. Mangler at komme frem til noget offensivt. Trækker op at han trækker er straffespark.

Juninho 7/10
Også stærk i hovedspilet og duellerne. Trækker et par gode offsides og er godt placeret på Greves afslutning. Usikkerhed i boldomgangen, hvor han bl.a. er ved at komme på glat is da han dribler i eget felt.

Paulinho 4/10
Bliver for nemt overspillet et par gange, og slipper markering på frispark. Har enkelte gode offensive raids. Selvom han ikke virker overtændt, bliver han fanget i nogle dumme dueller og trækker det tidlige gule kort.

Oliver Sørensen 6/10
Sløj 1. halvleg med dumme boldtab, hvor han ikke vinder mange fysiske dueller eller kommer ikke i vejen for meget. Ville ikke være uretfærdigt om han var blevet skiftet i pausen. Selvom han misser en nem aflevering i et kontraangreb, som sætter Brøndby i gang, synes jeg han spiller sig meget op i 2. halvleg.

Evander 9/10
Man of the match for mig. Sikker bold omgang, lækre driblinger og selvom han ikke har spidskompetencer i det defensive laver han et par fine indgreb og holder godt fast i bolden. Sikker scoring på straffe. Dumt gult kort pga. usportslig optræden trækker ned.

Anders Dreyer 6/10
Flere gode afleveringer og med i opspillet til 2-0 målet. Ikke særlig god på dødbolde. Tager ikke ret meget fra i defensiven, og jeg synes ikke han fungere som 8’er.

Gustav Isaksen 8/10
Stærk i kontraspillet, hvor han et par gange vender på modstanderen. Super aflevering til Sisto på 2-0 målet. 3 sekvenser i slutningen af 1. halvleg hvor han skulle have spillet chancerne større, hvilket også frustrerede medspillerne. Førte bl.a. til at Kaba ikke ville spille ham fri i 2. halvleg. Det trækker op at han hjælper fint til i defensiven.

Pione Sisto 7/10
Ikke meget med i starten, men kold på afslutningen til målet. God teknik og sætter sin direkte mand flere gange. De gange han sætter bolden på spil, er det på ufarlige stedet. For mange usympatiske situationer, hvilket trækker ned for mig.

Sory Kaba 7/10
Fin kamp, hvor han holder godt fast i bolden og fordeler den fint.

Nikolas Dyhr
Får en halvleg, men relativ anonym indsats – lod mest mærke til ham, da han blev tørret nede i feltet i slutningen af kampen.

Junior Brumado
For en halv time på banen, men synes han spillede sig længere væk fra startopstillingen, og bliver desuden også skadet til sidst.

Chilufya
Kort tid på banen uden at gøre opmærksom på sig selv

Stefan Gartenmann
Kort tid på banen, men kæmper godt og redder på stregen. Fed reaktion, hvor det kan ses at det betyder noget at holde nullet.

Albert Capellas 7/10
2-0 sejr i Brøndby lyder flot, men synes der er plads til forbedringer. Paradoksalt nok synes jeg 2. halvleg var bedst. Største forbedringer synes jeg kunne ses i vores defensive struktur i åbent spil. Men stadig problemer på defensive dødbolde, og så ikke nogen klar plan for hvordan vi skulle spille i offensiven – i stedet levet vi på kontra. Presset synes jeg ikke sad i skabet, og vi er ikke gode nok til at hvilke med bolden.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af MFKM »

Hold nu kæft hvor er det rart med et clean sheet! Jeg håber det kan give Olafsson lidt selvtillid, så han er klar til at tage kampen op med Lossl.

Målet til 2-0 er virkelig høj klasse i samtlige aktioner.

Fantastisk pres af Kaba - det er ikke den Kaba man husker fra første gang han var i klubben. fantastisk spillet videre af ham, fantastisk spillet videre af Dreyer og efterfølgende godt løb og aflevering fra Isaksen og rigtig flot afslutning af Sisto.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Lupus1999 »

Dejligt endelig at sidde og være tryg defensivt.
Det var tydeligt, at positioneringen af spillerne var der arbejdet med, og nogle defensive presløb.

Desuden blev der spillet mere fodbold og Juninho var et bæst på den gode måde i dag. Elias hiver et par klasseredninger op til sidst, hvilket var lækkert at se. Dreyer på 8’eren var et genialt skaktræk.

Kaba, Evander og Oliver gjorde det forbilledligt. Det var virkelig positive tegninger på 4 dages træning. Av det kan godt gå hen at blive godt det her.

Trist og synd for Brumado. Det lignede en lang skadespause, og en masse god bedring til ham.

Wahid Faghir - Here We Go.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Lund7400 »

Lækkert! Det er faktisk ret vildt, så længe siden det er, at vi holdt nullet. Det her kan forhåbentlig give både Elias og forsvaret selvtillid. Juninho og Sviat spiller en god kamp, og jeg er ret vild med Gartenmann's indhop - han må bestemt være førtereserve. Faktisk mener jeg, vi bør skille os af med Dalsgaard eller MDT, hvis 4-3-3 er fremtiden.

Flot kamp af Sisto og Kaba. Dreyer gjorde det også OK, men det er svært rigtigt at vurdere hans fremtid der. Måske det kunne blive mere fremtrædende, hvis Evander ryger. Flot assist af Isaksen, som derudover mangler at spille 2-3 muligheder større istedet for at søge egen chance, men det er småting i et overordnet positivt aftryk.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Ravnen »

Fed kamp. En enlig svale gør som bekendt ingen sommer, men det her lugter nu lidt af det. Vi står godt på banen og der er en masse flotte præstationer. Synes Elias spillede en flot kamp i målet, men generelt over hele linjen så vi stærke ud. Det lover bare godt.

Føj hvor er Brøndby spillerne klamme. Wass med en hel masse og deres infantile målmand som ville hive en tydeligt skadet Brumado op på benene.. grr.

En helt anden oplevelse at se os spille, en god start for vores nye træner og en hel masse positiv spirit ind på holdet nu. Lækkert.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Konsulen »

Det var virkelig positivt, at holder endelig fik lov til at spille fodbold - det ærgerlige er jo, at alle andre end ledelsen har kunne se problemet i mere end et halvt år.
Flot 1. halvleg, specielt af Sisto, Isachsen, Dreyer og Evander. Isachsen faldt, som sædvanligt, alt for meget i niveau i 2. halvleg, og Sisto smed for mange bolde den sidste halve time han spillede. Joel spillede en rædselsfuld kamp, han satte vel ikke en fod rigtigt i kampen. Elias’ præstation var da ok, men han havde vel ingen redning som man ikke 100% forventer at målmanden skal tage? Jeg er ikke tryg ved ham - håber virkelig at Løsssl vender tilbage.
Synd at Paulinho blev offer for Hedlunds film, han havde ellers gang i en fin kamp.

Men alt i alt dejligt at vi endelig har en træner, med en vision - det har vi vel ikke haft siden Glenn? (Måske Thorup).
Nu må Steinlein (og Gravesen) på jagt efter en midtbanegeneral og en angriber - måske skulle de snuppe ham nordmanden i Røde Stjerne, som BIF så brændende ønsker sig..

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Debussy »

Rigtig fin kamp. Vi har nogle gode sekvenser, men desværre også en offensiv der stadig skal spilles bedre sammen. Sisto har været rigtig god i de senste kampe, og jeg håber han bliver ved med at lægge på, så skal han nok få chancen for endnu et udenlands eventyr.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se, hvad Capellas kan få ud af vores trup, og om vi ikke lige når at få et par indkøb på plads inden vinduet lukker.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Sahl »

Jeg synes det var en ok kamp og super resultat.
Man kunne godt se lidt, af det som Capellas gerne ville. De første to ting der slog mig, var at holdet virkede mere organiseret og i sær når der blev forsvaret. Det andet var at spillerede forsøgte at spille sig ud af pres i perioder og fra Elias af.
Det var også en del trekants spil og bevægelser, med få touch på bolden.

Det kan blive rigtig spændende, når Capellas har fået lidt længere tid.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R7 2022/2023: Brøndby - FCM

Indlæg af Ravnen »

Enig Sahl. Vi holdt mere på bolden og var mere tålmodige, ikke noget med straks i Horsens stil at storme fremad banen til enhver tid. Det var meget opløftende at se og klart det bedste "Capellas indtryk" jeg har fra kampen.

At vi var mere organiserede i forsvaret gav også mere ro bagude, hvilket var særdeles tydeligt at se på Elias som pludselig lignede en god målmand igen.

Jeg er dog ikke så varm på at spille Dreyer på midtbanen, han er uden tvivl genial overalt, men manden er så målfarlig at det er synd og skam - og tæt på decideret misbrug - at have ham for langt tilbage.

Besvar