Superligaen 22/23

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ravnen »

Nu tænkte jeg ikke nødvendigvis i forhold til os, men i forhold til alle der teoretisk kan nå dem.

Du har helt ret i at vi selv har et større arbejde foran os, jeg er personligt MEGET spændt på hvad der møder os når vi starter igen, forhåbentligt er håbløsheden afmonteret.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja gider ikke snakke transfervindue, men en ting er sikkert, klubben har et forklaringsproblem, hvis ikke vi kommer i top 6 og er vel til grin for deres mange penge på kontoen, hvis ikke vi kommer i Europa efter sommerferien. Hvorfor pleaser man ikke AC og skaffer en god central forsvarer, som kan styrke vores forsvar, da vi virkelig trænger til nyt blod dernede.

Der skal vel laves en del forarbejde, med de nyankomne, for at skabe nogle hurtige og gode relationer og så håber jeg, at man bruger noget af tiden på taktiske ting, så truppen er knivskarp på, hvordan vi skal spille både under træningslejren og når vi kommer hjem til superligaen og virkelig skal vise, at det som ledelsen siger er korrekt. Når jeg er på stadion og ser spillerne træne, så ser jeg spillerne øve de samme øvelser gang på gang. Det undrer mig meget at vi ikke øver andre ting. Vores pasningsspil kan / skal blive betydeligt bedre og afleveringer over længere afstand ligeledes.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Dondinho »

Jeg mener vi har truppen til top 3! Og jeg forventer at Capellas kan få forløst truppens potentiale. Jeg mener vi har underpræsteret i den sidste halvsæson.

Capellas har før udtalt vedr. forsvarsspillerne: Hvis de bare kan forsvare så skak jeg nok lære dem at spille! Det er min forventning han viser det ikke blot er snak!

Vores holds midtbane er kraftigt forstærket ift pres og den defensive del af spillet, det bør forbedre vores evne til at forsvare os som vel har været vores største svaghed!?

Presspil giver bold erobringer og kontra - der har vi nogle rigtigt gode spillere inkl. vores to nye (egypteren og svenskeren).

Ift. det etablerede angreb kan vi godt få udfordringer for her har vi nok ikke fået bedre spillermateriale end tidligere ift. åbning af etableret forsvar. Som jeg høre det har vi dog arbejdet meget med angrebsåbninger, spil på 3 mand, flere folk i feltet og indlæg. Det kan godt være nok!

Vi elsker jo alle FCM så lad os støtte holdet med max gas så vi hjælper holdet!

P.S. Svend kunne måske genvinde lidt goodwill hvis han lige fik lukket Olsson på permanent aftale inden alt for længe :).

ARE YOU READY! LETZ GO!

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Danand123 »

Der er lang vej igen med 9 kampe tilbage. Men skulle vi vinde kvalifikationsslutspillet, så vil en udekamp i Randers eller AGF ikke være værst. De er ikke skræmmende, hvis TT kan få gejst ind i truppen.

Tror top3 vinder pokalen, så 4. pladsen bliver modstanderen.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Danand123 »

Fck fortjente mestre med 58 point. Ja, det fortæller om en meget tæt liga, hvor selv FCK’s store pengeforbrug ikke skabte den afstand til de andre klubber - hvilket den burde. Det er tredje år i træk, hvor mesterskabet ikke fejres med pænt mange point. Det var til gengæld gældende fra 2015 til 2020… og der tog vi halvdelen af mesterskaberne.

For os selv har det selvfølgelig været en fiasko uanset resultatet mod OB på lørdag. Kun en sejr af fire mulige mod hhv AaB og Lyngby, to kampe hvor vi bliver hentet efter 3-0 føring (den ene mod Lyngby). En hjemmekamp hvor banen ikke var syet ordentlig sammen. To 3-3 kampe i Silkeborg. Ikke tabt til hverken Fck, Fcn og Viborg. Og så en totalt ringe hjemmebanestatistik indtil TT kom som træner.

Og alt det i en sæson, hvor Viborg spiller os ud af banen i pokalen, vi slår de nuværende næsten italienske vicemestre med 5-1, spiller lige op med de nuværende hollandske mestre i to kampe, kvalificerer os ufortjent til EL-gruppespil på Cypern, går videre fra gruppespillet…og når at have fem forskellige trænere på bænken. Derudover ender vi måske med at have Superligaens topscorer også.

Det er vildt, hvad 10 måneder har bragt.

Kan godt følge dem, der gerne ser en større udrensning på spillersiden. Men jeg tror, at flere af spillerne har trukket hinanden ned i niveau. Men den diskussion lader jeg lige blive i transfertråden.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ravnen »

FCK har heller ikke ligefrem haft en pragtsæson, de havde store problemer som os meget hen af vejen, men fik i modsætning til os stabiliseret det. Niveauet i Superligaen har været lav, helt generelt. Det er ikke en sæson man husker for poleret spil. Største overraskelse er vel Viborg og AGF.

FCMs sæson har været Dr. Jekyll and Mr. Hyde. En fremragende europæiske sæson, mere end godkendt. Men på den hjemmelige bane har det været en katastrofe. Selv om vi snart har vænnet os til at være i nedrykningsspil, så er det stadig skamfuldt, med ligaens næststørste budget og et hold som skulle være bejler til guldet.

Det har været miserabelt og viser så også med tydelighed hvor meget uro på trænerposten koster. Bo Henriksen var sandt for dyden ikke i gang med noget der bragte håb om guld, men jeg tænker om han trods alt ikke ville have fået os i mesterskabsspillet.. Capellas var en total fejlsatsning af rang, og reelt årsagen til at skidt blev til katastrofalt. Thomasberg ligner den rette, men undervejs i alt dette er vores trup blevet rippet for de største profiler og har efterladt et jævnt og gråt hold, som under ingen omstændigheder modsvarer at vi stadig (?) skulle have ligaens næstdyreste trup.

Der er nogle i truppen som får for høj en løn, i forhold til deres reelle værdi. Der er spillere som ikke har potentiale nok til at være i FCM. Jeg har sagt det et par gange, og gentager gerne: Vi står foran det vigtigste transfervindue i klubbens historie, definerende for hvad vi skal være i fremtiden.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:
29. maj 2023, 22:13
Jeg har sagt det et par gange, og gentager gerne: Vi står foran det vigtigste transfervindue i klubbens historie, definerende for hvad vi skal være i fremtiden.
Jeg giver dig fuldstændig ret. Jeg har det sådan, at hvis de flopper i næste transfervindue, så sænker de klubben til Fcm's laveste niveau nogensinde og får svært ved igen at komme i top 6, hvilket jeg faktisk er overbevist om, at vi ikke kommer. Begrundelsen er, hvornår har klubben nogensinde skullet lave så mange nye transfers og samtidig få dem alle til at lykkedes fra dag 1. Aldrig. Ting tager tid, derfor kommer vi ikke i top 6 næste sæson. Hvis Steinlein og Graversen skal lykkedes, så har de flere angribere med mål i skoene, hvilket jeg vil påstå, at de ikke har. Derudover kan de sige Adios til samtlige Brassere hvis vi nogensinde skal håbe på at komme i top 6 igen. Kald mig en lyseslukker, bare vent og se, næste transfervindue kommer snart.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 3316 »

TrueWolfMidt skrev:
29. maj 2023, 22:38
Ting tager tid, derfor kommer vi ikke i top 6 næste sæson. Kald mig en lyseslukker, bare vent og se, næste transfervindue kommer snart.
Lyseslukker 😉

Et par grunde til at jeg er overbevist om, at vi kommer i top 6:
- Hvor jeg er enig i, at der skal en del spillere ud af truppen, synes jeg ikke der nødvendigvis skal så mange nye ind. En del af det bygger jeg også på, at de unge talenter forhåbentligt får mere plads fremover.
- Thomasberg er driftssikker, og vil prioritere superliga over alt andet.
- Flere af de hold der er i top 6 i år, må forventes at blive svækket i transfervinduet, og ikke styrket.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Debussy »

3316 skrev:
30. maj 2023, 09:10

- Thomasberg er driftssikker, og vil prioritere superliga over alt andet.
Nu bryder jeg bare lige ind.

Hvorfra ved du at Thomasberg vil prioritere superligaen over alt andet fra? Fra et økonomisk perspektiv, så tror jeg at samtlige Superligaklubber der skal spille Europa prioriterer Europa indtil et gruppespil er nået.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 3316 »

Debussy skrev:
30. maj 2023, 13:01
3316 skrev:
30. maj 2023, 09:10

- Thomasberg er driftssikker, og vil prioritere superliga over alt andet.
Nu bryder jeg bare lige ind.

Hvorfra ved du at Thomasberg vil prioritere superligaen over alt andet fra? Fra et økonomisk perspektiv, så tror jeg at samtlige Superligaklubber der skal spille Europa prioriterer Europa indtil et gruppespil er nået.
Jeg ved ingenting.
Det er min overbevisning, at vi under Thomasberg ikke vil se holdet præstere bedre i Europa end i Superliga.
Jeg tror fx ikke vi kommer til at stille med reserver i Superligaen, for at kunne 'toppe' holdet i en kval kamp - en playoff kamp mod en ligeværdig modstander kan måske være undtagelsen..

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Matjavsen »

3316 skrev:
30. maj 2023, 16:20
Debussy skrev:
30. maj 2023, 13:01
3316 skrev:
30. maj 2023, 09:10

- Thomasberg er driftssikker, og vil prioritere superliga over alt andet.
Nu bryder jeg bare lige ind.

Hvorfra ved du at Thomasberg vil prioritere superligaen over alt andet fra? Fra et økonomisk perspektiv, så tror jeg at samtlige Superligaklubber der skal spille Europa prioriterer Europa indtil et gruppespil er nået.
Jeg ved ingenting.
Det er min overbevisning, at vi under Thomasberg ikke vil se holdet præstere bedre i Europa end i Superliga.
Jeg tror fx ikke vi kommer til at stille med reserver i Superligaen, for at kunne 'toppe' holdet i en kval kamp - en playoff kamp mod en ligeværdig modstander kan måske være undtagelsen..
Nu skal vi liiiiiige i Europa først

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Debussy »

3316 skrev:
30. maj 2023, 16:20
Debussy skrev:
30. maj 2023, 13:01
3316 skrev:
30. maj 2023, 09:10

- Thomasberg er driftssikker, og vil prioritere superliga over alt andet.
Nu bryder jeg bare lige ind.

Hvorfra ved du at Thomasberg vil prioritere superligaen over alt andet fra? Fra et økonomisk perspektiv, så tror jeg at samtlige Superligaklubber der skal spille Europa prioriterer Europa indtil et gruppespil er nået.
Jeg ved ingenting.
Det er min overbevisning, at vi under Thomasberg ikke vil se holdet præstere bedre i Europa end i Superliga.
Jeg tror fx ikke vi kommer til at stille med reserver i Superligaen, for at kunne 'toppe' holdet i en kval kamp - en playoff kamp mod en ligeværdig modstander kan måske være undtagelsen..
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl - Men jeg mener ikke at kunne huske, at Capellas sparede spillere for at kunne spille gruppekampe i Europa? Vi spillede bare ikke synderligt godt, hvilket vi forresten heller ikke gør under Thomasberg, men i det mindste får vi nogle point.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af tatoo »

3316 skrev:
30. maj 2023, 09:10
TrueWolfMidt skrev:
29. maj 2023, 22:38
Ting tager tid, derfor kommer vi ikke i top 6 næste sæson. Kald mig en lyseslukker, bare vent og se, næste transfervindue kommer snart.
Lyseslukker 😉

Et par grunde til at jeg er overbevist om, at vi kommer i top 6:
- Hvor jeg er enig i, at der skal en del spillere ud af truppen, synes jeg ikke der nødvendigvis skal så mange nye ind. En del af det bygger jeg også på, at de unge talenter forhåbentligt får mere plads fremover.
- Thomasberg er driftssikker, og vil prioritere superliga over alt andet.
- Flere af de hold der er i top 6 i år, må forventes at blive svækket i transfervinduet, og ikke styrket.
For mig at se er der kun en af de såkaldte talenter der har vist sig frem og det er Simsir. I øvrigt kan de unge talenter ikke spille os i top 6. Jeg ser kun Randers som vi måske kan gå forbi og komme i top 6 næste sæson.

Når du skriver at flere hold må forventes at blive svækket - hvad tænker du på der ? - vi kunne jo starte med at købe nogle af deres spillere så de bliver svækket.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 3316 »

Synes også at Bak, har gjort det fint, og han kunne godt få et gennembrud næste år. Oliver Sørensen, Heiselberg og Byskov kan også alle få en større rolle. Derudover har vi også nogle spillere på leje, som måske kan gøre sig gældende, ligesom vi tidligere har set det med fx Onyedika, og så får vi også en ung spændende spiller i Dju ind..
En spiller som Isaksen slog heller ikke igennem fra dag 1, så jeg synes det er for tidligt at afskrive alle de unge.

Jeg forventer fx ikke at AGF og Viborg kan holde på deres bedste spillere, og ej heller erstatte dem med noget lige så godt.. Derudover har Randers ikke imponeret med deres nye træner.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Debussy »

Åbent spørgsmål:

Hvis vi snupper 7. pladsen samt vinder playoff'en, er der så nogen af jer der ville blåstemple sæsonen - Hvorfor/hvorfor ikke?

Besvar