Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
29. jul 2022, 10:10
Synes alt man hører og læser for tiden stinker langt væk af at vi er på herrens mark ift. søgningen af en ny cheftræner. Senest denne:

https://bold.dk/short/FCmv

Vi aner jo ikke hvad vi vil eller vil have. No clue at all… Det er sgu lidt bekymrende, at man udadtil fremstår så blanke og åbne for alt. Vi kommer sikkert til at sigte efter en høj hylde, men får næppe det vi ønsker, hvorfor vi må stille os tilfreds med 2. Eller 3. Valget.

Spændende bliver det hvert fald!

#KjetilKnutsenTilMidtjylland
havde præcis samme tanke, da jeg læste det

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
29. jul 2022, 10:10
Synes alt man hører og læser for tiden stinker langt væk af at vi er på herrens mark ift. søgningen af en ny cheftræner. Senest denne:

https://bold.dk/short/FCmv

Vi aner jo ikke hvad vi vil eller vil have. No clue at all… Det er sgu lidt bekymrende, at man udadtil fremstår så blanke og åbne for alt. Vi kommer sikkert til at sigte efter en høj hylde, men får næppe det vi ønsker, hvorfor vi må stille os tilfreds med 2. Eller 3. Valget.

Spændende bliver det hvert fald!

#KjetilKnutsenTilMidtjylland
Stein snakker bare bullshit som altid.
Han har sikkert et eller andet navn, men han er så dårlig til at holde masken.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Vijen »

Stoffer skrev:
29. jul 2022, 09:44
Sahl skrev:
28. jul 2022, 19:09
Vijen skrev:
28. jul 2022, 17:19
Jeg håber at vi får:
- En træner som ikke har været i DK før
- En træner der har erfaring som spiller på top niveau
- En træner som har erfaring med europæisk fodbold
- En træner som har trænet en "vinder" klub
- En træner som har erfaring med at spille 50+ kampe i løbet af en sæson
Det er jeg helt enig i.

Jeg håber ikke man vælger f.eks. DN eller lignende, så kunne man ligeså godt have beholdt Bo.
Det vigtigste er, at man ikke forhaster sig og i stedet ser på alle muligheder.
Tror ikke Brian Riemer er en kandidat.
Hvorfor skal træneren have erfaring på topniveau som spiller? - Nagelsmann har ikke sådan en erfaring, det har Sarri heller ikke.
Man høre ofte spillere udtale at det er godt, og det giver en form for respekt at træneren ved hvad han taler om. Når han har prøvet det på egen krop.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Cortez »

Håber ikke de er helt så blanke, som Steinlein giver udtryk for.

Jeg er meget på linje med Hebo (Mediano-udsendelse om Bos fyring), hvor han plæderer for, at vi (FCM) først og fremmest skal finde ud af, hvordan vi vil spille. DERNÆST kan vi begynde at søge efter højst opnåelig træner.

Ellers bliver det bare “den først og bedste” med det rigtige navn - og det virker dæleme ikke særlig professionel.

Igen, jeg håber, de gør sig blankere end de reelt er, ellers er vores klub virkelig ikke så godt drevet, som jeg troede.

/Cortez

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af sonderskov »

Vi skal have en træner som kan sætte Steinlein og Gravesen på plads, og selvfølgelig være taktisk begavet, er FCM villig til det og også ofre de penge det koster eller er det kun spillerne der må koste penge, nu skal vi tænke stort så vi kan komme videre.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

Cortez skrev:
29. jul 2022, 10:56
Håber ikke de er helt så blanke, som Steinlein giver udtryk for.

Jeg er meget på linje med Hebo (Mediano-udsendelse om Bos fyring), hvor han plæderer for, at vi (FCM) først og fremmest skal finde ud af, hvordan vi vil spille. DERNÆST kan vi begynde at søge efter højst opnåelig træner.

Ellers bliver det bare “den først og bedste” med det rigtige navn - og det virker dæleme ikke særlig professionel.

Igen, jeg håber, de gør sig blankere end de reelt er, ellers er vores klub virkelig ikke så godt drevet, som jeg troede.

/Cortez
Jeg tror nu egentligt FCM har en udemærket ide om hvordan vi gerne vil spille. Højt pres, power fodbold, kombineret med flot bold besiddende offensivt fodbold.
Samtidigt en stærk deffensiv struktur.

Jeg synes at Niels Frederiksen kunne være et godt bud eller Kjetil Knudsen

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Dondinho skrev:
29. jul 2022, 11:29
Cortez skrev:
29. jul 2022, 10:56
Håber ikke de er helt så blanke, som Steinlein giver udtryk for.

Jeg er meget på linje med Hebo (Mediano-udsendelse om Bos fyring), hvor han plæderer for, at vi (FCM) først og fremmest skal finde ud af, hvordan vi vil spille. DERNÆST kan vi begynde at søge efter højst opnåelig træner.

Ellers bliver det bare “den først og bedste” med det rigtige navn - og det virker dæleme ikke særlig professionel.

Igen, jeg håber, de gør sig blankere end de reelt er, ellers er vores klub virkelig ikke så godt drevet, som jeg troede.

/Cortez
Jeg tror nu egentligt FCM har en udemærket ide om hvordan vi gerne vil spille. Højt pres, power fodbold, kombineret med flot bold besiddende offensivt fodbold.
Samtidigt en stærk deffensiv struktur.

Jeg synes at Niels Frederiksen kunne være et godt bud eller Kjetil Knudsen
Du får det til at lyde som Barca Liverpool og city

Det virker sjældent praksis på dette niveau. Start med en af delene, fx tilbage til den defensive struktur under Scholle eller jimbo.. byg en base op, og dernæst byg på med flere elementer - self skal vision om mere, tanke til handling osv komme til, og lande på plads

Kent Nielsen har formået det, flere af de steder han har været, det samme med hjulmand og Flemming p i fcn. Men glem ikke niveauet, det er lavpraktisk i dk..

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

JBT skrev:
Dondinho skrev:
Cortez skrev: Håber ikke de er helt så blanke, som Steinlein giver udtryk for.

Jeg er meget på linje med Hebo (Mediano-udsendelse om Bos fyring), hvor han plæderer for, at vi (FCM) først og fremmest skal finde ud af, hvordan vi vil spille. DERNÆST kan vi begynde at søge efter højst opnåelig træner.

Ellers bliver det bare “den først og bedste” med det rigtige navn - og det virker dæleme ikke særlig professionel.

Igen, jeg håber, de gør sig blankere end de reelt er, ellers er vores klub virkelig ikke så godt drevet, som jeg troede.

/Cortez
Jeg tror nu egentligt FCM har en udemærket ide om hvordan vi gerne vil spille. Højt pres, power fodbold, kombineret med flot bold besiddende offensivt fodbold.
Samtidigt en stærk deffensiv struktur.

Jeg synes at Niels Frederiksen kunne være et godt bud eller Kjetil Knudsen
Du får det til at lyde som Barca Liverpool og city

Det virker sjældent praksis på dette niveau. Start med en af delene, fx tilbage til den defensive struktur under Scholle eller jimbo.. byg en base op, og dernæst byg på med flere elementer - self skal vision om mere, tanke til handling osv komme til, og lande på plads

Kent Nielsen har formået det, flere af de steder han har været, det samme med hjulmand og Flemming p i fcn. Men glem ikke niveauet, det er lavpraktisk i dk..
Den nye cheftræner skal få os op på et
Højere niveau, og det jeg skrev mener jeg er vores ambition eller mål om du vil som skal arbejdes hen imod.

Hvis vi vil have nøjes med det jet fornemmer du skriver kunne vi sagtens have beholdt Bo Henriksen.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Sahl »

Vi kunne også bare hente Priske hjem.
Jeg ved godt, at mange var sure på ham til sidst, men han spillede det fodbold mange efterspørger.

Det vigtigste for mig er at det er en træner, som vil spille lidt mere boldbesiddelse, mere kontra pres efter man taber bolden og en fast defensiv struktur.
Hvis man har kontrol i kampene, så tror jeg på man har en større chance for at vinde over længere perioder.
Så er der hold i Europa der er bedre end os og hvor man er nødt til, at køre mere på kontra osv, men altså.. det skal man jo også kunne.. man kan ikke bare have en taktik og så er det sådan det er..

Det bliver spædende at se hvad der sker i aften, jeg er bange for vi spiller 3-4-3 og vinder pga. af spillerne har fået ny energi, men uden at eliminere de fejl 3-4-3 har for os.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Vi har en trup der består af
14 forsvarsspillere
10 midtbane incl. defensive og kun 1 kreativ.
5 angribere som vi sjældent bruger.

Få lige en træner til at udvikle dette. Det bliver fandeme svært. med mindre man henter Mourinho eller DN. Vores trup oser af mange mange mislykkede/forkerte indkøb. Synes det er en total skæv fordeling - så hvordan vi skal spille offensivt, boldbesiddende bold er mig en gåde.

Derfor skal en træner klart ha indflydelse på hvilke spillere han mener der er nødvendige for at nå vore mål. Det lader ikke til at det er Gravesen eller den øvrige stab.

Som Tipsbladet skriver - lad os få en udenlandsk træner der tør udfordre ledelsen - sådan.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

tatoo skrev:
29. jul 2022, 12:27
Vi har en trup der består af
14 forsvarsspillere
10 midtbane incl. defensive og kun 1 kreativ.
5 angribere som vi sjældent bruger.

Få lige en træner til at udvikle dette. Det bliver fandeme svært. med mindre man henter Mourinho eller DN. Vores trup oser af mange mange mislykkede/forkerte indkøb. Synes det er en total skæv fordeling - så hvordan vi skal spille offensivt, boldbesiddende bold er mig en gåde.

Derfor skal en træner klart ha indflydelse på hvilke spillere han mener der er nødvendige for at nå vore mål. Det lader ikke til at det er Gravesen eller den øvrige stab.

Som Tipsbladet skriver - lad os få en udenlandsk træner der tør udfordre ledelsen - sådan.
DN?
Du mener forhåbenlig ikke David Nielsen?

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Sahl skrev:
29. jul 2022, 12:24
Vi kunne også bare hente Priske hjem.
Jeg ved godt, at mange var sure på ham til sidst, men han spillede det fodbold mange efterspørger.

Det vigtigste for mig er at det er en træner, som vil spille lidt mere boldbesiddelse, mere kontra pres efter man taber bolden og en fast defensiv struktur.
Hvis man har kontrol i kampene, så tror jeg på man har en større chance for at vinde over længere perioder.
Så er der hold i Europa der er bedre end os og hvor man er nødt til, at køre mere på kontra osv, men altså.. det skal man jo også kunne.. man kan ikke bare have en taktik og så er det sådan det er..

Det bliver spædende at se hvad der sker i aften, jeg er bange for vi spiller 3-4-3 og vinder pga. af spillerne har fået ny energi, men uden at eliminere de fejl 3-4-3 har for os.
Glem alle de gamle trænere vi har haft og såmænd også assistenter. Mener vi skal ha en rigtig dygtig udenlandsk træner som har erfaring med international fodbold. Du skriver mere boldbesiddelse, men det har vi bare ikke spillerne til. Og vi spillede også til tider elendigt under Priske. Vi har ikke kunnet kontrollere kampene i lang tid fordi vi ikke har spillerne til det.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Matjavsen skrev:
29. jul 2022, 12:33
tatoo skrev:
29. jul 2022, 12:27
Vi har en trup der består af
14 forsvarsspillere
10 midtbane incl. defensive og kun 1 kreativ.
5 angribere som vi sjældent bruger.

Få lige en træner til at udvikle dette. Det bliver fandeme svært. med mindre man henter Mourinho eller DN. Vores trup oser af mange mange mislykkede/forkerte indkøb. Synes det er en total skæv fordeling - så hvordan vi skal spille offensivt, boldbesiddende bold er mig en gåde.

Derfor skal en træner klart ha indflydelse på hvilke spillere han mener der er nødvendige for at nå vore mål. Det lader ikke til at det er Gravesen eller den øvrige stab.

Som Tipsbladet skriver - lad os få en udenlandsk træner der tør udfordre ledelsen - sådan.
DN?
Du mener forhåbenlig ikke David Nielsen?
Nej selvfølgelig ikke, men bare for at illustrere hvem vores trup henvender sig til med spillestil for nuværende.

Fowi
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. jul 2022, 12:23

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Fowi »

Kan det være der bliver kigget på Zorniger også? Han kommer fra et mesterskab i Cypern og er tilhænger af powerfodbold.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Dondinho skrev:
29. jul 2022, 12:08
JBT skrev:
Dondinho skrev:

Jeg tror nu egentligt FCM har en udemærket ide om hvordan vi gerne vil spille. Højt pres, power fodbold, kombineret med flot bold besiddende offensivt fodbold.
Samtidigt en stærk deffensiv struktur.

Jeg synes at Niels Frederiksen kunne være et godt bud eller Kjetil Knudsen
Du får det til at lyde som Barca Liverpool og city

Det virker sjældent praksis på dette niveau. Start med en af delene, fx tilbage til den defensive struktur under Scholle eller jimbo.. byg en base op, og dernæst byg på med flere elementer - self skal vision om mere, tanke til handling osv komme til, og lande på plads

Kent Nielsen har formået det, flere af de steder han har været, det samme med hjulmand og Flemming p i fcn. Men glem ikke niveauet, det er lavpraktisk i dk..
Den nye cheftræner skal få os op på et
Højere niveau, og det jeg skrev mener jeg er vores ambition eller mål om du vil som skal arbejdes hen imod.

Hvis vi vil have nøjes med det jet fornemmer du skriver kunne vi sagtens have beholdt Bo Henriksen.
Nej da - for dit sidsnævnte er jo netop ikke lykkedes på nogen måde

Besvar