Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Ja, hvad skal man sige.

Jeg synes han har været for mange steder kun et enkelt år, og ikke noget særligt mhb på fcms top 50 ide om sig selv. Som sportschef ish pt er han også lidt ude af flowet og skal måske lige opfinde sig selv og en retning igen.

Havde også hellere set en ung træner på vej frem med ild i øjnene og mega dygtig taktisk

Uanset hvem det bliver, er det afgørende at få sit eget team med ind og få fjernet nogle af de danske statister. Men Capellas er nok ligeglad hvis han får 3 år og bliver kompenseret ved fyring. Så har CS og Svend nok fået ham overtalt..

Håber alt i alt at der kommer rygter om et par emner mere, ellers er det lidt søgt og sløjt - og udstiller igen hvor stor og pinlig en presball man har sat sig selv overfor over tid
Senest rettet af JBT 22. aug 2022, 22:54, rettet i alt 1 gang.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

MrTall skrev:
22. aug 2022, 20:02
Administrator skrev:
22. aug 2022, 20:01
FCM2000 skrev:
22. aug 2022, 19:01
MEN er det ikke bare en ny ungdomstræner ??????

Tør man at hente en træner for seniorholdet ?

Er han en top50 træner ?

Jeg har min tvivl
Næ, han er meget mere end en ungdomstræner.

År Hold
1991–1994 CF Gavà (assistent)
1999–2003 FC Barcelona B (assistent)
2010–2014 Vitesse (assistent)
2014–2015 Brøndby IF (assistent)
2016 Brøndby IF (ungdomstræner)
2016–2017 Maccabi Tel Aviv (assistent)
2017-2018 Borussia Dortmund (assistent)
2018–2019 Chongqing Lifan (assistent)
2019–2021 Danmark U/21 (cheftræner)
Det er noget af et CV må jeg godt nok sige og jeg mener det bliver en gave for os og klubben når han bliver ansat.
Manden har aldrig været cheftræner for et klubhold. tænk sig hyre et konsulentbureau til det (ryster på hovedet)

Graversen står og siger, at vi skal have analyseret hvad der gik galt med græsset :-) forstår godt at Frimann ryster på hovedet af ham, men de skal vel også have hyret et firma til at se hvad gik galt, man lagde det sidste græs fredag, og så skal man efter Graversen have analyseret hvad der gik galt, kæft min bare......

Der trænger også til at blive skiftet ud på ledelsesgangene, ingen af dem vil tage ansvar for noget i øjeblikket

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Det ser ud til at han har fulgt nogle store trænernavne i sin tid som assistent - Peter Bosz, Jordi Cruyff, Shota Arvekadze. Det kan jo godt skyldes at han er dygtig til sit job.

Jeg håber inderligt at han vil have mindst en assistent med sig for at implementere stilen noget hurtigere. Vores 2 nuværende assistenter vil jo ha det som at starte i 1 klasse igen. De vil få et kulturchok i måden at spille/træne fodbold på.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Stoffer »

Jeg har brokket mig meget, men jeg er sgu begejstret

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Starbucks »

Det er en mand med en klar filosofi til hvordan fodbold skal spilles og praktiseres - analytisk god. Kender dansk fodbold og Superligaen jf. sin tid som U21 landstræner. Fremragende valg og retter jo egentlig op på det der går galt på græsset - nemlig at der mangler en spillemæssig plan og struktur.

Det eneste issue... Vi mangler en keeper og CB som kan spille bolden op nedefra med kvalitet... For det kommer det til at kræve...

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Vijen »

BT skriver at der er skrevet under og han bliver præsenteret en af dagene. Meget spændende

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... idtjylland

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Positivt, men vi skal sgu ha ryddet den bænk, og så bliver der forhåbentlig ryddet godt op i truppen. Jeg har lige læst i Tips Bladet at vi ikke skal spille Barcelona style, da vi gerne vil hurtigere frem til chancer udtaler Steinlein. Hvis det passer skal Capellas jo ændre hele sin tilgang til måden at spille fodbold på. Det kan ikke være rigtigt, men jeg kan have misforstået artiklen.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af MFKM »

Steinlein røber der er pressemøde i løbet af et par dage og formenligt ny træner til kampen mod Brøndby i nyeste podcast hos Mediano.

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af MrTall »

tatoo skrev:
23. aug 2022, 15:31
Positivt, men vi skal sgu ha ryddet den bænk, og så bliver der forhåbentlig ryddet godt op i truppen. Jeg har lige læst i Tips Bladet at vi ikke skal spille Barcelona style, da vi gerne vil hurtigere frem til chancer udtaler Steinlein. Hvis det passer skal Capellas jo ændre hele sin tilgang til måden at spille fodbold på. Det kan ikke være rigtigt, men jeg kan have misforstået artiklen.
Der står længere nede i artiklen at udtalesen var fra en måned siden, så forhåbentlig har det ændret sig og Capellas kan gøre sit. Det ville være idioti at få en træner ind som har 4-3-3 boldbesiddende tika-taka inde i sine åre og skal fra den ene dag til den anden ændre sig totalt?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Stoffer »

tatoo skrev:
23. aug 2022, 15:31
Positivt, men vi skal sgu ha ryddet den bænk, og så bliver der forhåbentlig ryddet godt op i truppen. Jeg har lige læst i Tips Bladet at vi ikke skal spille Barcelona style, da vi gerne vil hurtigere frem til chancer udtaler Steinlein. Hvis det passer skal Capellas jo ændre hele sin tilgang til måden at spille fodbold på. Det kan ikke være rigtigt, men jeg kan have misforstået artiklen.
U21 landsholdet spillede heller ikke tikataka anno 2009 - den podcast som tidligere blev linket giver et fint billede af Capellas, og jeg synes ikke, det vidner om en dogmatisk træner, der ikke har forstået, hvordan spillet har udviklet sig. Men der bliver self. stor omstilling for både klub og træner.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Sahl »

MrTall skrev:
23. aug 2022, 16:27
tatoo skrev:
23. aug 2022, 15:31
Positivt, men vi skal sgu ha ryddet den bænk, og så bliver der forhåbentlig ryddet godt op i truppen. Jeg har lige læst i Tips Bladet at vi ikke skal spille Barcelona style, da vi gerne vil hurtigere frem til chancer udtaler Steinlein. Hvis det passer skal Capellas jo ændre hele sin tilgang til måden at spille fodbold på. Det kan ikke være rigtigt, men jeg kan have misforstået artiklen.
Der står længere nede i artiklen at udtalesen var fra en måned siden, så forhåbentlig har det ændret sig og Capellas kan gøre sit. Det ville være idioti at få en træner ind som har 4-3-3 boldbesiddende tika-taka inde i sine åre og skal fra den ene dag til den anden ændre sig totalt?
Capellas er en træner der går op i at hans hold har bolden! Derfor er det også meget tydeligt, at det er stilen man satser på.
mindst 60% boldbesiddelse og fokus på vertikal tiki taka, med meget hold genpres. Det passer fint ind i det man gerne vil i klubben også i forhold til tidligere. Det er ikke meningen man skal spille fuld kontra som med Bo....

Tror også det betyder et skifte til 4-3-3, det virker Capellas til bedst at kunne lide, men man kan jo også variere f.eks. med 4-2-3-1. Det vigtigste er nok ikke så meget hvilken talformation, men benytter, men hvordan den overordnede stil skal være.

Jeg tror på et comeback i SL og en god sæson, hvis Capellas ankommer som meget tyder på og et lille udskiftet i forhold til truppen.
Mon ikke vi hiver en kanin eller to op af hatten til sidst i vinduet.


Vertikal tiki-taka har fokus på at få bolden hurtig fremad, med stadigvæk med kort afleveringer og boldbesiddelse.. man behøver ikke spille kick n´ rush fodbold eller gegenpres for, at komme hurtig til chancer..
Det bliver spædende at se hvad der sker.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

jeg under mig når jeg læser tipsbladet.

citat: Der er kun én vej for Capellas
Udtalelserne fra Claus Steinlein og Svend Graversen indikerede kraftigt, at FC Midtjylland ikke skal være et tiki-taka-mandskab. Altså et FC Barcelona-light, der spiller 4-3-3 og med masser af boldbesiddelse.

Men det er lige nøjagtig, hvad Albert Capellas står for.

?????

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Saemala »

FCM2000 skrev:
23. aug 2022, 17:24
jeg under mig når jeg læser tipsbladet.

citat: Der er kun én vej for Capellas
Udtalelserne fra Claus Steinlein og Svend Graversen indikerede kraftigt, at FC Midtjylland ikke skal være et tiki-taka-mandskab. Altså et FC Barcelona-light, der spiller 4-3-3 og med masser af boldbesiddelse.

Men det er lige nøjagtig, hvad Albert Capellas står for.

?????
Jeg ville nu ikke kalde U21-landsholdets spil under Capellas for Tiki-taka. Og slet ikke for et meget boldbesiddende hold.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
23. aug 2022, 17:39
FCM2000 skrev:
23. aug 2022, 17:24
jeg under mig når jeg læser tipsbladet.

citat: Der er kun én vej for Capellas
Udtalelserne fra Claus Steinlein og Svend Graversen indikerede kraftigt, at FC Midtjylland ikke skal være et tiki-taka-mandskab. Altså et FC Barcelona-light, der spiller 4-3-3 og med masser af boldbesiddelse.

Men det er lige nøjagtig, hvad Albert Capellas står for.

?????
Jeg ville nu ikke kalde U21-landsholdets spil under Capellas for Tiki-taka. Og slet ikke for et meget boldbesiddende hold.
Enig.

Iø. ifht U21: Sidder og leder lidt efter U21 landskampe at gense, og jeg bliver mindet om, Capellas kender Isaksen og Dreyer rigtig fint.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af ABT »

Hvis man ser nedenstående serie af små videoer, hvor Capellas fortæller om træningsøvelser, filosofi og scouting, synes jeg man kan fornemme at han er en behagelig og god læremester.

https://m.youtube.com/channel/UCexixiAw ... 9WA/videos

Indholdet i flere af videoerne vil de fleste af jer formentlig allerede være bekendt med, men jeg synes nu stadig ovenstående gør, at Capellas vokser på en.
/ ABT

Billede

Besvar