Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Ja Michael Laudrup ville være fantastisk, men tvivler ærligt talt på at han vil, tror slet ikke trænerjobbet tiltaler ham længere.

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Peter »

Ravnen skrev:
1. aug 2022, 14:56
Ja Michael Laudrup ville være fantastisk, men tvivler ærligt talt på at han vil, tror slet ikke trænerjobbet tiltaler ham længere.
Det tror jeg heller ikke. Er heller ikke sikker på at han ville passe ned i spillestilskassen, men selv hvis at han gjorde så har han været uden trænerjob i 4 år og det er 8 år siden han havde et job i Europa. Nu kender jeg ikke manden, men bor han ikke i København også hvor begge hans sønner holder til, han er blevet bedstefar. Tænker at han er helt færdig med at være andet end ekspert/kommentator indenfor fodboldverdenen. Penge mangler han jo ikke sådan umiddelbart. Mike Tullberg fra Dortmund U19 ville være et bud måske, men jeg tvivler på at han ville være interesseret. :fcm:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

At han har været uden trænerjob bekymrer mig ikke. Hele hans liv har været fodbold, han har været steder vi kun kan drømme om både som spiller og træner. Den erfaring han har kan ingen dansk træner overgå. Men nej, jeg tror ikke på at han vil.

Tror Anders Holch vil et eller andet med den her tænkepause, det skulle ikke undre mig om han personligt engagerer sig i det og kunne hive en kanin op af hatten, det kunne være sjovt.

Et andet sted er Zorninger nævnt, det kunne faktisk være ret interessant at opleve.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

jeg har reflekteret lidt over det der er blevet sagt og skrevet i de sidste dage omkring fyring men også omkring organisationen.

1)Jeg hørte Allan Kuhn sige, at FCM er et svært sted at være træner, han var selv træner der og sagde selv op, uden at det rigtig kom frem hvorfor, Glen Riddersholm sagde også selv op, hvor pilen pegede på Steinlein i omklæningsrummet, som irriterede Glen.

2) Man har solgt trænere til udlandet de sidste par år, hvor man har stået som en klub der udviklede trænerne, samme koncept var meningen med Bo, som ikke havde erfaring med topklubber eller international træning.

Vision 2025 er at ligge i top 50, men er det muligt uden at man tilpasser hele organisationen til det ???? kan man hente en træner fra en højere hylde uden at ændre organisationen til den omverden man befinder sig i ???

Steinlein har været en god figur i mange år, men er størrelsen på virksomheden er blevet så stor, at man kan stille det spørgsmål, er han rent fagligt klædt på til at drive en virksomhed som er vokset og ikke mere er eller kan være en familievirksomhed hvis den skal kunne overleve i længden ????

Min advarselslamper lyser rødt, når Steinlein, oprindelig uddannet skolelærer så vidt jeg er oplyst, står frem og påpeger, at en ny træner skal kunne indrette sig efter at det er en familieklub, MEN er det muligt at have en organisation der ikke ændre sig, trods at virksomheden bliver større og større ???

Nu er jeg en af dem der har læst og været til eksamen i Henry Mintzberg fagbøger, Mintzberg er en kendt canadisk professor og forfatter inden for ledelse og organisation, den elite af fagfolk går meget op i organisationsforandringer tilrettet den virkelighed man lever i og som sætter som målsætning.

Mit spørgsmål er derfor, hvis man starter en lille virksomhed, som kan kaldes for en familievirksomhed, kan man bare kører videre med samme organisation og kultur når virksomheden vokser sig stor ?, kan man tiltrække de rigtige mennesker til sådan en organisation uden at ændre organisation og kultur ?

Man siger noget om dna, men for mig, at det et opdigtet begreb, som Glen Riddersholm begyndte på, uddannet socialpædagog så vidt jeg er oplyst.
Det hjælper jo ikke at bruge dette begreb, at man har et dna, der KUN er tilpasset en familievirksomhed, hvis virkeligheden er, at man er vokset sig fra at være en familievirksomhed.

Hvis FCM skal op i top50 og være en professionel virksomhed med en årlig omsætning > 500 mill kroner, så er der brug for en professionel daglig ledelse/direktion, en organisation tiltettet det miljø som den nu befinder sig i.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Administrator »

Glen sagde op fordi klubben ikke længere kunne garantere spilletid til de unge. Det havde han selv som mantra, og mente ikke det kunne forenes med en fremtid i Fcm. Det har jeg respekt for.

Og jeg kan fortælle dig at organisationen har ændret sig, BIG TIME. Før hen var det en typisk fodboldledelse, der intet fattede af økonomisk sans. Dette er absolut ikke tilfældet længere.

Dermed ikke sagt at det ikke kan blive bedre, men uden penge har vi ingen klub. Og det punkt må siges at være godt og grundigt bestået.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
2. aug 2022, 18:15
Glen sagde op fordi klubben ikke længere kunne garantere spilletid til de unge. Det havde han selv som mantra, og mente ikke det kunne forenes med en fremtid i Fcm. Det har jeg respekt for.

Og jeg kan fortælle dig at organisationen har ændret sig, BIG TIME. Før hen var det en typisk fodboldledelse, der intet fattede af økonomisk sans. Dette er absolut ikke tilfældet længere.

Dermed ikke sagt at det ikke kan blive bedre, men uden penge har vi ingen klub. Og det punkt må siges at være godt og grundigt bestået.
Fakta er en anden end den du foreskriver, Steinlein har lige kaldet FCM for en familieklub i tv, og at der er mange stemmer der skal høres, det er fakta sagt for åben skærm, Kuhn kalder FCM et svært sted at være som træner, med henvisning netop til det Steinlein lige har sagt for åben skærm, mange skal høres.

Fakta er også som Kuhn beskrev det for åben skærm, at mange blande sig i holdopstillingen, bl.a fik han en mail fra en fra så vidt jeg husker det en sponsor om hvordan han skulle stille holdet op.

Flere journalister har også henvist til at store trænernavne næppe vil kunne accepterer den måde det fungere på i FCM.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Danand123 »

Jer, der har håbet på Steinlein... det ligner det i hvert fald ikke.

https://bold.dk/fodbold/klubber/ifk-nor ... vensk-job/

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ny cheftræner NU og det haster.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
2. aug 2022, 13:56
jeg har reflekteret lidt over det der er blevet sagt og skrevet i de sidste dage omkring fyring men også omkring organisationen.

1)Jeg hørte Allan Kuhn sige, at FCM er et svært sted at være træner, han var selv træner der og sagde selv op, uden at det rigtig kom frem hvorfor, Glen Riddersholm sagde også selv op, hvor pilen pegede på Steinlein i omklæningsrummet, som irriterede Glen.

2) Man har solgt trænere til udlandet de sidste par år, hvor man har stået som en klub der udviklede trænerne, samme koncept var meningen med Bo, som ikke havde erfaring med topklubber eller international træning.

Vision 2025 er at ligge i top 50, men er det muligt uden at man tilpasser hele organisationen til det ???? kan man hente en træner fra en højere hylde uden at ændre organisationen til den omverden man befinder sig i ???

Steinlein har været en god figur i mange år, men er størrelsen på virksomheden er blevet så stor, at man kan stille det spørgsmål, er han rent fagligt klædt på til at drive en virksomhed som er vokset og ikke mere er eller kan være en familievirksomhed hvis den skal kunne overleve i længden ????

Min advarselslamper lyser rødt, når Steinlein, oprindelig uddannet skolelærer så vidt jeg er oplyst, står frem og påpeger, at en ny træner skal kunne indrette sig efter at det er en familieklub, MEN er det muligt at have en organisation der ikke ændre sig, trods at virksomheden bliver større og større ???

Nu er jeg en af dem der har læst og været til eksamen i Henry Mintzberg fagbøger, Mintzberg er en kendt canadisk professor og forfatter inden for ledelse og organisation, den elite af fagfolk går meget op i organisationsforandringer tilrettet den virkelighed man lever i og som sætter som målsætning.

Mit spørgsmål er derfor, hvis man starter en lille virksomhed, som kan kaldes for en familievirksomhed, kan man bare kører videre med samme organisation og kultur når virksomheden vokser sig stor ?, kan man tiltrække de rigtige mennesker til sådan en organisation uden at ændre organisation og kultur ?

Man siger noget om dna, men for mig, at det et opdigtet begreb, som Glen Riddersholm begyndte på, uddannet socialpædagog så vidt jeg er oplyst.
Det hjælper jo ikke at bruge dette begreb, at man har et dna, der KUN er tilpasset en familievirksomhed, hvis virkeligheden er, at man er vokset sig fra at være en familievirksomhed.

Hvis FCM skal op i top50 og være en professionel virksomhed med en årlig omsætning > 500 mill kroner, så er der brug for en professionel daglig ledelse/direktion, en organisation tiltettet det miljø som den nu befinder sig i.
Ganske enig i dine betragtninger. Hvis man lige gad lytte til denne udsendelse fra On-side hvor Friman og Kuhn kommer med deres teorier omkring fyringen af BH

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -sin-plads

TV 3 har åbenbart ikke hele udsendelsen med, men Kuhn nævner en episode hvor han var træner/assistent og efter en kamp næste dag kommer i klubben og ser at holdet til weekendens kamp er sat. Derfor er det nok svært at få en træner med bare nogenlunde ben i næsen ansat. Frimann nævner også bl.a at den sportslige ledelse måske har presset på for bedre spil, og Friman mener, som jeg, heller ikke vi har en spillestil, og den skal være tydelig.

Når man er blevet så stor en klub som vi er, er det meget normalt, som i det pulserende erhvervsliv, at når et firma bliver overtaget af eksempelvis kapitalfonde -ja så sætter de også en ny styrmand på posten. Måske Benham skulle prøve det for det ser ikke ud til at Steinlein og Gravesen er mand for opgaven at udvikle klubben til næste niveau.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

tatoo skrev:
5. aug 2022, 22:53
FCM2000 skrev:
2. aug 2022, 13:56
jeg har reflekteret lidt over det der er blevet sagt og skrevet i de sidste dage omkring fyring men også omkring organisationen.

1)Jeg hørte Allan Kuhn sige, at FCM er et svært sted at være træner, han var selv træner der og sagde selv op, uden at det rigtig kom frem hvorfor, Glen Riddersholm sagde også selv op, hvor pilen pegede på Steinlein i omklæningsrummet, som irriterede Glen.

2) Man har solgt trænere til udlandet de sidste par år, hvor man har stået som en klub der udviklede trænerne, samme koncept var meningen med Bo, som ikke havde erfaring med topklubber eller international træning.

Vision 2025 er at ligge i top 50, men er det muligt uden at man tilpasser hele organisationen til det ???? kan man hente en træner fra en højere hylde uden at ændre organisationen til den omverden man befinder sig i ???

Steinlein har været en god figur i mange år, men er størrelsen på virksomheden er blevet så stor, at man kan stille det spørgsmål, er han rent fagligt klædt på til at drive en virksomhed som er vokset og ikke mere er eller kan være en familievirksomhed hvis den skal kunne overleve i længden ????

Min advarselslamper lyser rødt, når Steinlein, oprindelig uddannet skolelærer så vidt jeg er oplyst, står frem og påpeger, at en ny træner skal kunne indrette sig efter at det er en familieklub, MEN er det muligt at have en organisation der ikke ændre sig, trods at virksomheden bliver større og større ???

Nu er jeg en af dem der har læst og været til eksamen i Henry Mintzberg fagbøger, Mintzberg er en kendt canadisk professor og forfatter inden for ledelse og organisation, den elite af fagfolk går meget op i organisationsforandringer tilrettet den virkelighed man lever i og som sætter som målsætning.

Mit spørgsmål er derfor, hvis man starter en lille virksomhed, som kan kaldes for en familievirksomhed, kan man bare kører videre med samme organisation og kultur når virksomheden vokser sig stor ?, kan man tiltrække de rigtige mennesker til sådan en organisation uden at ændre organisation og kultur ?

Man siger noget om dna, men for mig, at det et opdigtet begreb, som Glen Riddersholm begyndte på, uddannet socialpædagog så vidt jeg er oplyst.
Det hjælper jo ikke at bruge dette begreb, at man har et dna, der KUN er tilpasset en familievirksomhed, hvis virkeligheden er, at man er vokset sig fra at være en familievirksomhed.

Hvis FCM skal op i top50 og være en professionel virksomhed med en årlig omsætning > 500 mill kroner, så er der brug for en professionel daglig ledelse/direktion, en organisation tiltettet det miljø som den nu befinder sig i.
Ganske enig i dine betragtninger. Hvis man lige gad lytte til denne udsendelse fra On-side hvor Friman og Kuhn kommer med deres teorier omkring fyringen af BH

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -sin-plads

TV 3 har åbenbart ikke hele udsendelsen med, men Kuhn nævner en episode hvor han var træner/assistent og efter en kamp næste dag kommer i klubben og ser at holdet til weekendens kamp er sat. Derfor er det nok svært at få en træner med bare nogenlunde ben i næsen ansat. Frimann nævner også bl.a at den sportslige ledelse måske har presset på for bedre spil, og Friman mener, som jeg, heller ikke vi har en spillestil, og den skal være tydelig.

Når man er blevet så stor en klub som vi er, er det meget normalt, som i det pulserende erhvervsliv, at når et firma bliver overtaget af eksempelvis kapitalfonde -ja så sætter de også en ny styrmand på posten. Måske Benham skulle prøve det for det ser ikke ud til at Steinlein og Gravesen er mand for opgaven at udvikle klubben til næste niveau.
Jeg melder mig nok også i det kor, for jeg er ganske enig. EB havde vel også en artikel om, at Priske stod til at blive fyret, hvis ikke Antwerp var kommet på banen. Forholdet til ledelsen eller omvendt var slidt op.

Det bliver også diskuteret twitter i forhold til Jesper Hansen, Løssl og Elias situationen. Er det træneren, der har valgt de ændringer eller er det dikteret højere oppe fra? Var det ledelsens svanesang om, at Løssl, den gamle akademidreng skulle hjem slutte at karrieren, hvor det hele begyndte. Så røg JH. Men så så ledelsen dollars i øjnene efter Elias vikarierede godt. Konsekvensen ser vi vel nu. Jeg har næsten svært ved at se, at det udelukkende er træneren, der har besluttet det. Det er så bare sjovt, at sådan en som Marrony aldrig fik nogen chance overhovedet, når han var købt så dyrt.

Ellers tror jeg Frimann har ret ang. spillestilen. Der har ganske enkelt manglet noget. Udvikling, dominans, possesion, tydelighed og afklaret i stil og udtryk. Man kunne blive ved. Konsekvensen er blevet taget, men jeg tror den konsekvens er taget endnu højere oppe end Steinlein og Graversen. Hvis ikke det er fra Benham, så er det fra Holch og han har måske netop øje for nogle af de betragtninger, I også gør her. Jeg bed også mærke I, at Steinlein nævner der er kommet en udefra på til at hjælpe med processen med at finde en ny træner. Det indikerer vel også, at der skal ske noget nyt nu. De (får ikke lov) at sidde med det selv og måske vedkommende kan være med til at udfordre den nuværende struktur og finde den træner/trænerteam, der ændrer og gearer organisationen til at blive en top 50 klub.

Der er sket lidt siden Bo er væk, men nogle af de samme tendenser er her stadigvæk - det ser vi i dag. Spillestilen er stadigvæk voldsomt utydelig, der er for store udsving i præstationer, der mangler noget mentalt. Der er brug for noget nyt, hvis klubben skal tage næste skridt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Der kører en historien om Celtics assistenttræner John Kennedy (ikke noget F desværre :-) ) Tja, tjo, han er da udenlandsk og har erfaring fra en stor klub som Celtic. Men erfaring som cheftræner har han ikke. Der hvor vi er nu, hvor vi gerne vil ind i top 50, så synes jeg der skal noget erfaring og selvsikkerhed til på trænerposten. Han er da formentlig en fin træner, men sikkert også en som vil gøre alt for at please fordi det er hans første chance som cheftræner.

Jeg vil personligt hellere have en Otmar Hitzfeldt-type, en drønerfaren type som ved hvad der skal til fra første dag. Som kan tage styringen. Man kan sammenligne med da FCK hentede Roy Hodgson, de kæmpede inden da en sej kamp for at blive rigtig gode, der var en lidt løs mentalitet og café stemning. Så kom den her erfarne herre som vidste hvad han ville, og hvad der skulle til for at nå dertil. Det flyttede FCK som klub, og satte i mine øjne deres gode periode i gang. Det er også hvad vi har brug for, som et skub frem fra vores nuværende position.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Ravnen skrev:
10. aug 2022, 00:46
Der kører en historien om Celtics assistenttræner John Kennedy (ikke noget F desværre :-) ) Tja, tjo, han er da udenlandsk og har erfaring fra en stor klub som Celtic. Men erfaring som cheftræner har han ikke. Der hvor vi er nu, hvor vi gerne vil ind i top 50, så synes jeg der skal noget erfaring og selvsikkerhed til på trænerposten. Han er da formentlig en fin træner, men sikkert også en som vil gøre alt for at please fordi det er hans første chance som cheftræner.

Jeg vil personligt hellere have en Otmar Hitzfeldt-type, en drønerfaren type som ved hvad der skal til fra første dag. Som kan tage styringen. Man kan sammenligne med da FCK hentede Roy Hodgson, de kæmpede inden da en sej kamp for at blive rigtig gode, der var en lidt løs mentalitet og café stemning. Så kom den her erfarne herre som vidste hvad han ville, og hvad der skulle til for at nå dertil. Det flyttede FCK som klub, og satte i mine øjne deres gode periode i gang. Det er også hvad vi har brug for, som et skub frem fra vores nuværende position.
Jeg synes egentlig også Svends medvirken i studiet indikerede at det er den vej man kigger. Noget af det han lagde (mest) vægt på var, at vedkommende skulle være moden. Her talte han noget om at være rodfæstet, men jeg forestiller mig helt sikkert også det var noget med alder og erfaring at gøre.
Derudover også at det var en der kunne tage klubben til næste skridt og det indebar erfaring med internationale kampe - enten at have spillet dem eller været med omkring dem.

Jeg synes det indikerer at man kigger udenfor landets grænser efter en med erfaring. Måske en assistent, der har været med i mange år. Jeg kan ikke se, hvem der passer på det fra den danske andedam.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Jeg har ikke set det fra studiet, så mange tak for opdateringen :-)

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Vijen »

Så blev Zorninger fyret.

https://www.bt.dk/fodbold/fik-kun-et-aa ... de-faerdig

Det spil han fik Brøndby til at spille var meget sjovt at kigge på.
Og han kunne godt være den hårde hund på sidelinjen vi har brug for.

Men er han overhovedet interesseret i os?
Og er vi interreseret i ham, med han mangler indenfor mandskabspleje.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
10. aug 2022, 15:46
Så blev Zorninger fyret.

https://www.bt.dk/fodbold/fik-kun-et-aa ... de-faerdig

Det spil han fik Brøndby til at spille var meget sjovt at kigge på.
Og han kunne godt være den hårde hund på sidelinjen vi har brug for.

Men er han overhovedet interesseret i os?
Og er vi interreseret i ham, med han mangler indenfor mandskabspleje.
han er måske en lidt for kompliceret træner, og med høj risiko for at den ender galt, rygterne siger nu at han har været i konflikt med flere personer i klubben

Besvar