Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Gubbi77 »

Når nu FCM gerne vil spille med højt pres og intensitet, så er Zoringer da det oplagte valg. Måske det også vil være en god ide, at få en hård tysker ind til at sætte kursen for de kommende år samt vise organisationen, hvad det kræver af klub og spillere, hvis man vil i top 50 i Europa.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af UlveLars »

Gubbi77 skrev:
10. aug 2022, 16:20
Når nu FCM gerne vil spille med højt pres og intensitet, så er Zoringer da det oplagte valg. Måske det også vil være en god ide, at få en hård tysker ind til at sætte kursen for de kommende år samt vise organisationen, hvad det kræver af klub og spillere, hvis man vil i top 50 i Europa.
Jeg tror, du har ret. Jeg synes også, at Zorninger på mange måder passer perfekt til fcm - og på enkelte punkter slet ikke.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Ja der er lige et par punkter, fx mandskabsbehandling.

Men i det store hele er han jo som skabt til alt det her med energi og højt pres.

Samtidig har jeg svært ved at se det ske, fordi han er så "kaotisk" på mange måder.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Glem Zorniger - det vil blive ham eller Steinlein. De vil ryge i totterne på hinanden dag 1.

jeg er meget mere bekymret for at man har entreret med Allan Gaarde som skal hjælpe med at finde vores næste træner. For at sige det ligeud synes jeg det er svagt at vi ikke selv kan dette med vores netværk, som jeg går ud fra at Benham også har på trænere.

Hvad har Gaarde fundet til OB - for hvis det er det han kan finde er jeg virkelig bekymret.


https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 4934?ilc=c

Meget sjov/bekymrende artikel

Jeg er virkelig bekymret over hvad der kommer.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

tatoo skrev:
10. aug 2022, 22:24
Glem Zorniger - det vil blive ham eller Steinlein. De vil ryge i totterne på hinanden dag 1.

jeg er meget mere bekymret for at man har entreret med Allan Gaarde som skal hjælpe med at finde vores næste træner. For at sige det ligeud synes jeg det er svagt at vi ikke selv kan dette med vores netværk, som jeg går ud fra at Benham også har på trænere.

Hvad har Gaarde fundet til OB - for hvis det er det han kan finde er jeg virkelig bekymret.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 4934?ilc=c

Meget sjov/bekymrende artikel

Jeg er virkelig bekymret over hvad der kommer.
Ja. Fuldstændig værdiløst at nogen der gerne vil være en top 50 klub i Europa, ikke har bedre evner selv.

Men man blotter sig da om ikke andet, så alle kan se, at man ikke var forberedt og at CS og Svend har fået ordren oppe fra om at nok er nok, og nu vil Holch og co. til at lege med (fuldstændig berrettiget i øvrigt)

Som Bach bak spandt det i off side programmet i mandags, fremgår det tydeligt hvem der vil, og bestemmer i fcm. Og at hvis ikke CS og træneren er i sync er det i sidste ende CS, der har ordet, og vil sætte holdet ud fra hvilke spillere der er købt. De søger nok efter en træner de kan styre, men rygtet går jo også efter de ind og ud jobs der har været på trænerposten i fcm i to år ad gangen, hvad man kan forvente, må og ikke må. Det begrænser selvfølgelig feltet, medmindre at ledelsen gør CS og co klogere - og viser en ny retning. Kuhn og Frimann sagde det også højt i søndags, hvem der vil sætte holdkortet osv.

Sidst men ikke mindst, i øvrigt også, at Bach baks job i øvrigt er en lobbytjans og vennetjeneste. Han vidste jo knap nok selv hvad han var ansat til. Jeg blev i hvertfald ikke klogere af det varme luft han lukkede ud - det lugtede mest af alt af en påtaget funktionsbeskrivelse.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

tatoo skrev:
10. aug 2022, 22:24
Glem Zorniger - det vil blive ham eller Steinlein. De vil ryge i totterne på hinanden dag 1.

jeg er meget mere bekymret for at man har entreret med Allan Gaarde som skal hjælpe med at finde vores næste træner. For at sige det ligeud synes jeg det er svagt at vi ikke selv kan dette med vores netværk, som jeg går ud fra at Benham også har på trænere.

Hvad har Gaarde fundet til OB - for hvis det er det han kan finde er jeg virkelig bekymret.


https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 4934?ilc=c

Meget sjov/bekymrende artikel

Jeg er virkelig bekymret over hvad der kommer.
Jeg ser også Zorniger som helt udelukket. Jeg kan slet ikke forestille mig det scenarie, omend han står for det fodbold, ledelsen gerne vil spille.

Men jeg er nok også lidt forundret over det der samarbejde. Hvor stort kan deres netværk ud i Fodboldeuropa være? Og hvad er det, man helt præist ønsker ved at indgå et samarbejde med dem, som man ikke selv har kompetencerne til.

Jeg troede nok (i min naive forestilling), at ledelsen, også med Benham, havde et stort netværk selv bl.a. gennem de seneste år, hvor FCM (og Brentford) har rykket sig en del - også som et internationalt navn i Europa med CHL deltagelse, store profilsalg mv. Og så kunne trække på det i den her proces.

Jeg var egentlig fortrøstningsfuld med det arbejde, der er sat i gang med at finde en ny og definere en fremadrettet stil, og særligt efter interviewet med Graversen i går, men jeg kan da også godt være lidt spændt/bekymret på, hvem vi ender med at få/kan tiltrække.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

6256 skrev:
11. aug 2022, 00:02
tatoo skrev:
10. aug 2022, 22:24
Glem Zorniger - det vil blive ham eller Steinlein. De vil ryge i totterne på hinanden dag 1.

jeg er meget mere bekymret for at man har entreret med Allan Gaarde som skal hjælpe med at finde vores næste træner. For at sige det ligeud synes jeg det er svagt at vi ikke selv kan dette med vores netværk, som jeg går ud fra at Benham også har på trænere.

Hvad har Gaarde fundet til OB - for hvis det er det han kan finde er jeg virkelig bekymret.


https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 4934?ilc=c

Meget sjov/bekymrende artikel

Jeg er virkelig bekymret over hvad der kommer.
Jeg ser også Zorniger som helt udelukket. Jeg kan slet ikke forestille mig det scenarie, omend han står for det fodbold, ledelsen gerne vil spille.

Men jeg er nok også lidt forundret over det der samarbejde. Hvor stort kan deres netværk ud i Fodboldeuropa være? Og hvad er det, man helt præist ønsker ved at indgå et samarbejde med dem, som man ikke selv har kompetencerne til.

Jeg troede nok (i min naive forestilling), at ledelsen, også med Benham, havde et stort netværk selv bl.a. gennem de seneste år, hvor FCM (og Brentford) har rykket sig en del - også som et internationalt navn i Europa med CHL deltagelse, store profilsalg mv. Og så kunne trække på det i den her proces.

Jeg var egentlig fortrøstningsfuld med det arbejde, der er sat i gang med at finde en ny og definere en fremadrettet stil, og særligt efter interviewet med Graversen i går, men jeg kan da også godt være lidt spændt/bekymret på, hvem vi ender med at få/kan tiltrække.
Hvordan kan I være bekymret over ekstern hjælp?
Det er jo ikke fordi vi SKAL vælge ham Gaarde kommer med.

Det er altid godt at have andre øjne på tingene, samt andre at sparre med.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Matjavsen skrev:
11. aug 2022, 08:12
6256 skrev:
11. aug 2022, 00:02
tatoo skrev:
10. aug 2022, 22:24
Glem Zorniger - det vil blive ham eller Steinlein. De vil ryge i totterne på hinanden dag 1.

jeg er meget mere bekymret for at man har entreret med Allan Gaarde som skal hjælpe med at finde vores næste træner. For at sige det ligeud synes jeg det er svagt at vi ikke selv kan dette med vores netværk, som jeg går ud fra at Benham også har på trænere.

Hvad har Gaarde fundet til OB - for hvis det er det han kan finde er jeg virkelig bekymret.


https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 4934?ilc=c

Meget sjov/bekymrende artikel

Jeg er virkelig bekymret over hvad der kommer.
Jeg ser også Zorniger som helt udelukket. Jeg kan slet ikke forestille mig det scenarie, omend han står for det fodbold, ledelsen gerne vil spille.

Men jeg er nok også lidt forundret over det der samarbejde. Hvor stort kan deres netværk ud i Fodboldeuropa være? Og hvad er det, man helt præist ønsker ved at indgå et samarbejde med dem, som man ikke selv har kompetencerne til.

Jeg troede nok (i min naive forestilling), at ledelsen, også med Benham, havde et stort netværk selv bl.a. gennem de seneste år, hvor FCM (og Brentford) har rykket sig en del - også som et internationalt navn i Europa med CHL deltagelse, store profilsalg mv. Og så kunne trække på det i den her proces.

Jeg var egentlig fortrøstningsfuld med det arbejde, der er sat i gang med at finde en ny og definere en fremadrettet stil, og særligt efter interviewet med Graversen i går, men jeg kan da også godt være lidt spændt/bekymret på, hvem vi ender med at få/kan tiltrække.
Hvordan kan I være bekymret over ekstern hjælp?
Det er jo ikke fordi vi SKAL vælge ham Gaarde kommer med.

Det er altid godt at have andre øjne på tingene, samt andre at sparre med.
Jeg har nok bare min tvivl om, uden at have kendskab til firmaet, om deres netværk kan give det til processen, der gør, at vi finder en der tager os til næste niveau. Og om ikke vores eget netværk og relationer ude i fodboldeuropa selv er stort og kendt nok til at finde den rette.

Ellers er jeg er jeg også fuldstændig enig i, at ekstern hjælp er godt (og som jeg tidligere har skrevet, mener jeg også det er nødvendigt, der hvor vi er nu som klub lige nu)

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af admin 3 »

Jeg undre mig mest over at de ikke virker til at de har en liste i skuffen med potentiale trænere, specielt da BH har været på vippen allerede før sommer pausen.

Virker til at de ikke har gjort deres arbejde, eller at kravene er blevet ændret da fyringen var en realitet.


Personlig holdning

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

admin 3 skrev:
11. aug 2022, 10:40
Jeg undre mig mest over at de ikke virker til at de har en liste i skuffen med potentiale trænere, specielt da BH har været på vippen allerede før sommer pausen.

Virker til at de ikke har gjort deres arbejde, eller at kravene er blevet ændret da fyringen var en realitet.


Personlig holdning
ret enig, jeg har heller aldrig helt forstået FCMs transferstrategi, med at vente til sidste øjeblik, det er risikofyldt.

Jeg tror der trænger til at komme nye folk ind også på ledelsesgangene.

Det hed sig, at når Brentford røg i PL, så vil der falde noget af til fcm, MEN det kan jeg overhovedet ikke få øje på. tværtimod har benham fået en forøget formue i FCM. FCM er vurderet til 1/2 mia kr

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Igboun »

Det giver i den grad mening af FCM får ekstern hjælp til at eftersøge markedet når vi skal have en ny cheftræner. Alt andet havde været uprofessionelt og været meget lig hvordan vi plejer at gribe en sådan situation an på. Se på hvad der skete sidst. Priske fik et tilbud og så var Claus dagen efter klar til at presentere en ny cheftræner.

At få ekstern hjælp betyder ikke at ledelsen ikke har en ide om hvem vi skal have og hvad vedkommende skal kunne levere. Nej det btyder bare at de får endnu mere input til at vælge den helt rette person.

Jeg er sikker på at Claus og Svend havde en liste med gode kandidater. De havde de også en top 5 liste. Jeg vil så tro at Heartland har overbevist dem om at det ikke er nok. Vi skal have flere kompetente øjne på kandidatfeltet og vil skal have specificeret kravene til en kandidat inden vi laver listen med kandidater.

Det er hvad enhver professionel virksomhed gør når en nøglestilling i virksomheden skal besættes. At vi også er nået dertil skal vi bare være glade for, det er et stort skridt i den rigtige retning.

Når det skulle ske, havde jeg dog gerne set at man havde valgt en ekstern partner med mere international flyvehøjde end det Allan Gaarde kan levere.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Igboun skrev:
11. aug 2022, 12:36
Det giver i den grad mening af FCM får ekstern hjælp til at eftersøge markedet når vi skal have en ny cheftræner. Alt andet havde været uprofessionelt og været meget lig hvordan vi plejer at gribe en sådan situation an på. Se på hvad der skete sidst. Priske fik et tilbud og så var Claus dagen efter klar til at presentere en ny cheftræner.

At få ekstern hjælp betyder ikke at ledelsen ikke har en ide om hvem vi skal have og hvad vedkommende skal kunne levere. Nej det btyder bare at de får endnu mere input til at vælge den helt rette person.

Jeg er sikker på at Claus og Svend havde en liste med gode kandidater. De havde de også en top 5 liste. Jeg vil så tro at Heartland har overbevist dem om at det ikke er nok. Vi skal have flere kompetente øjne på kandidatfeltet og vil skal have specificeret kravene til en kandidat inden vi laver listen med kandidater.

Det er hvad enhver professionel virksomhed gør når en nøglestilling i virksomheden skal besættes. At vi også er nået dertil skal vi bare være glade for, det er et stort skridt i den rigtige retning.

Når det skulle ske, havde jeg dog gerne set at man havde valgt en ekstern partner med mere international flyvehøjde end det Allan Gaarde kan levere.


Det fremhævet er også lige min tanke, Igboun. Gaarde bliver godt nok præsenteret som en på deres hjemmeside, der kunne lyde som en med et rimeligt netværk i UEFA regi, men ellers helt enig i din betragtning.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af ABT »

Der skulle være lidt rygter omkring David Wagner i BTs transfervinduet. Hvad siger folk til ham? Har et OK træner CV, men hvilken slags fodbold han ønsker at spille, er jeg ikke skarp på.
/ ABT

Billede

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af sonderskov »

FCM har vel kun et skud i bøssen ,så deres valg SKAL være rigtig ellers mister FCM deres troværdighed ,derfor trækker det ud, der trænger til ro i trænerstaben ,og brug nu nogle af deres mange millioner til det og lad os komme videre.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Administrator »

sonderskov skrev:
11. aug 2022, 17:45
FCM har vel kun et skud i bøssen ,så deres valg SKAL være rigtig ellers mister FCM deres troværdighed ,derfor trækker det ud, der trænger til ro i trænerstaben ,og brug nu nogle af deres mange millioner til det og lad os komme videre.
Hvorfor vil de miste troværdighed? Hvis vi havde været kendt for at fyre i flæng, ville jeg måske kunne give dig ret. Men vi har 2 trænerfyringer på 23 år.

Besvar