Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 3316 »

FCM2000 skrev:
25. aug 2022, 14:22
mit syn på jeres diskussion er, at FCM giver udtryk for at være på forkant og være bedre end fck på indkøb.
Netop på de to punkter, har man fejlet markant de sidste par år

Nu har vi så set en fyring på det ringeste tidspunkt overhovedet, og vi har set en græsplæne som ikke var klar.
Jeg er enig i at klubben har givet udtryk for, at vi skal bruge vores penge klogere end FCK - fx på indkøb, og selvom FCK's indkøb de seneste heller ikke udelukkende har været home runs, så kan man ikke påstå at vi ligefrem har outperformet dem.

Men af ren nysgerrighed, hvor har du så hørt dem udtale at vi skal være på forkant i transfervinduet?
Jeg mindes ikke at have hørt andet, end at vi med vores status ofte må handle sidst i transfervinduet, for at få de bedst mulige handler.

Mht. timingen af fyringen findes der helt sikkert bedre tidspunkter, men jeg synes også der findes værre - det kunne fx være lige inden kampen på Cypern, eller inden nogle afgørende kampe i mesterskabsslutspillet. Hvorfor synes du at dette var det værst tænkelige tidspunkt overhovedet?
Mht. græstæppet kan hverken Stein eller Graversen vist klandres - det er vel MCH som har lejet stadion ud, og kommunen som skulle sørge for at græstæppet blev genetabeleret.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
25. aug 2022, 16:50
Men der er også mange måder at drive sådan en på, og involvere sig, godt som skidt.
Jesper Stuker sætter ikke holdet i sif. Det gør Florentino Perez heller ikke i Madrid.

Daniel Høgh har netop udtalt at købte man brasilianere skulle de spille. Allan Kuhn har sagt at hans hold var blevet sat idet han mødte ind. Ergo må Steinlein gå i den retning.
Jeg tror ikke at det er unormalt, at ledelsen i en fodboldklub på et eller andet niveau har en holdning til, hvilke spillere der skal bruges.
Uden sammenligning af klubberne i øvrigt, ser man også i "For enhver f*ucking pris", at Jesper Fredberg siger til Jacob Friis, at hvis Lucas Lund og Mikkel Andersen er lige gode, så skal Lund spille.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
26. aug 2022, 00:02
JBT skrev:
25. aug 2022, 16:50
Men der er også mange måder at drive sådan en på, og involvere sig, godt som skidt.
Jesper Stuker sætter ikke holdet i sif. Det gør Florentino Perez heller ikke i Madrid.

Daniel Høgh har netop udtalt at købte man brasilianere skulle de spille. Allan Kuhn har sagt at hans hold var blevet sat idet han mødte ind. Ergo må Steinlein gå i den retning.
Jeg tror ikke at det er unormalt, at ledelsen i en fodboldklub på et eller andet niveau har en holdning til, hvilke spillere der skal bruges.
Uden sammenligning af klubberne i øvrigt, ser man også i "For enhver f*ucking pris", at Jesper Fredberg siger til Jacob Friis, at hvis Lucas Lund og Mikkel Andersen er lige gode, så skal Lund spille.
Self har man det, er logisk. Men der er kæmpe forskel på både formidling og prægning.

Ift Viborg er dit eksempel jo enighedslogik. Du glemmer lige at nævne, at han siger, hvis Mikkel er bedre bør han stå. Altså bedste mand, træneren vurderer, skal stå på mål.

Hvis du spejler det til Elias vs løssel (eller Hansen for den sags skyld) så tror jeg ikke der er enighed i valgene, men nærmere 100% diktering.

Det samme i Jakob Poulsen sagaen osv osv. - som understøtter mine skriv

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
26. aug 2022, 11:11
3316 skrev:
26. aug 2022, 00:02
JBT skrev:
25. aug 2022, 16:50
Men der er også mange måder at drive sådan en på, og involvere sig, godt som skidt.
Jesper Stuker sætter ikke holdet i sif. Det gør Florentino Perez heller ikke i Madrid.

Daniel Høgh har netop udtalt at købte man brasilianere skulle de spille. Allan Kuhn har sagt at hans hold var blevet sat idet han mødte ind. Ergo må Steinlein gå i den retning.
Jeg tror ikke at det er unormalt, at ledelsen i en fodboldklub på et eller andet niveau har en holdning til, hvilke spillere der skal bruges.
Uden sammenligning af klubberne i øvrigt, ser man også i "For enhver f*ucking pris", at Jesper Fredberg siger til Jacob Friis, at hvis Lucas Lund og Mikkel Andersen er lige gode, så skal Lund spille.
Self har man det, er logisk. Men der er kæmpe forskel på både formidling og prægning.

Ift Viborg er dit eksempel jo enighedslogik. Du glemmer lige at nævne, at han siger, hvis Mikkel er bedre bør han stå. Altså bedste mand, træneren vurderer, skal stå på mål.

Hvis du spejler det til Elias vs løssel (eller Hansen for den sags skyld) så tror jeg ikke der er enighed i valgene, men nærmere 100% diktering.

Det samme i Jakob Poulsen sagaen osv osv. - som understøtter mine skriv
Jacob Poulsen var virkelig ringe til sidst hos os, så ham kan du ikke bruge som argument.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
26. aug 2022, 11:11
Self har man det, er logisk. Men der er kæmpe forskel på både formidling og prægning.

Ift Viborg er dit eksempel jo enighedslogik. Du glemmer lige at nævne, at han siger, hvis Mikkel er bedre bør han stå. Altså bedste mand, træneren vurderer, skal stå på mål.

Hvis du spejler det til Elias vs løssel (eller Hansen for den sags skyld) så tror jeg ikke der er enighed i valgene, men nærmere 100% diktering.

Det samme i Jakob Poulsen sagaen osv osv. - som understøtter mine skriv
Jeg skriver netop, at hvis de er lige gode skal Lucas stå; implicit at hvis de ikke er lige gode, skal Mikkel stå. Så nej, den detalje glemmer jeg ikke.
Jeg ved ikke hvad enighedslogik betyder?

Hvorfra ved du, at der har været tale om diktat fra ledelsens side i FCM, og ikke i alle andre klubber?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
26. aug 2022, 11:15
JBT skrev:
26. aug 2022, 11:11
3316 skrev:
26. aug 2022, 00:02


Jeg tror ikke at det er unormalt, at ledelsen i en fodboldklub på et eller andet niveau har en holdning til, hvilke spillere der skal bruges.
Uden sammenligning af klubberne i øvrigt, ser man også i "For enhver f*ucking pris", at Jesper Fredberg siger til Jacob Friis, at hvis Lucas Lund og Mikkel Andersen er lige gode, så skal Lund spille.
Self har man det, er logisk. Men der er kæmpe forskel på både formidling og prægning.

Ift Viborg er dit eksempel jo enighedslogik. Du glemmer lige at nævne, at han siger, hvis Mikkel er bedre bør han stå. Altså bedste mand, træneren vurderer, skal stå på mål.

Hvis du spejler det til Elias vs løssel (eller Hansen for den sags skyld) så tror jeg ikke der er enighed i valgene, men nærmere 100% diktering.

Det samme i Jakob Poulsen sagaen osv osv. - som understøtter mine skriv
Jacob Poulsen var virkelig ringe til sidst hos os, så ham kan du ikke bruge som argument.
Delvis enig, men det ændrer vel ikke synderligt på måden, heller ikke ift tilbuddet om en plads udenfor banen ala Duncan, og de andre
Uden jeg ved hvordan det helt spillede sig ud, men så vidt jeg ved kom gnidningen et centralt sted fra self

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
26. aug 2022, 11:25
JBT skrev:
26. aug 2022, 11:11
Self har man det, er logisk. Men der er kæmpe forskel på både formidling og prægning.

Ift Viborg er dit eksempel jo enighedslogik. Du glemmer lige at nævne, at han siger, hvis Mikkel er bedre bør han stå. Altså bedste mand, træneren vurderer, skal stå på mål.

Hvis du spejler det til Elias vs løssel (eller Hansen for den sags skyld) så tror jeg ikke der er enighed i valgene, men nærmere 100% diktering.

Det samme i Jakob Poulsen sagaen osv osv. - som understøtter mine skriv
Jeg skriver netop, at hvis de er lige gode skal Lucas stå; implicit at hvis de ikke er lige gode, skal Mikkel stå. Så nej, den detalje glemmer jeg ikke.
Jeg ved ikke hvad enighedslogik betyder?

Hvorfra ved du, at der har været tale om diktat fra ledelsens side i FCM, og ikke i alle andre klubber?
At fredberg og Friis er helt enige om det han siger, og at det han siger er logisk oplagt. Det giver total mening ikke at sige noget modsatrettet for nogen af dem i den sag.
Det er ikke sammenligneligt med mange sager og valg taget enerådigt i fcm.

Det har der været siden det er sket med alle trænere og flere folk har udtalt sig offentligt omkring det mod tidligere medarbejdere og agenter

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
26. aug 2022, 18:18
At fredberg og Friis er helt enige om det han siger, og at det han siger er logisk oplagt. Det giver total mening ikke at sige noget modsatrettet for nogen af dem i den sag.
Det er ikke sammenligneligt med mange sager og valg taget enerådigt i fcm.

Det har der været siden det er sket med alle trænere og flere folk har udtalt sig offentligt omkring det mod tidligere medarbejdere og agenter
Et af eksemplerne på at 'flere folk' har udtalt sig offentligt var vist Høgh, som sagde at alle brasilianske spillere skulle spille?
Så vidt jeg husker har der været adskillige startopstillinger under Bo, med flere brasilianere uden for banen end i startopstillingen.
Måske det også er spillerens egen interesse at overdrive lidt, så det ikke lyder som om, han ikke kunne slå til i FCM, ligesom det også kunne være en måde at få lidt goodwill fra AaB's fans.
Så den slags udtalelser synes jeg ikke kan bruges som argument for, at ledelsen er mere diktatorisk i FCM end i andre klubber.
I forbindelse med ansættelsen af Friis, hører man også Fredberg udtale, at han ikke kan komme med sin egen stab, ligesom det er klubben og ikke træneren der bestemmer hvilke spillere der skal købes, så der ikke skal skiftes et halvt hold, ved et træner skifte. Synes jeg er ganske fornuftigt.

Med det sagt, så er jeg overbevist om at ledelsen har haft et ønske om, at de brasilianske spillere skulle lykkes, da der er invisteret mange ressourcer i dem, og de repræsenterer et stort videresalgspotentiale - og det kan jeg ikke se det store problem i..

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Hvis du spoler båndet bare kort tilbage har mange udtalt sig i flere retninger; Ronnie Swartz, løssel, angelo og Pione, M Anderson, J Hansen, M Andersen, A Mabil, M pusic osv osv

Glen skred også pga Steinlein

Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36
Hvis du spoler båndet bare kort tilbage har mange udtalt sig i flere retninger; Ronnie Swartz, løssel, angelo og Pione, M Anderson, J Hansen, M Andersen, A Mabil, M pusic osv osv

Glen skred også pga Steinlein

Jeg tror at du i mange klubber, kan finde eksempler på tidligere spillere eller trænere, der udtrykker utilfredshed med deres tidligere arbejdsgiver.
Enten som en undskyldning for, at de ikke selv slog til, for at indynde sig hos deres nye klub / fans, eller måske fordi der er noget om snakken.
Men hvad har overbevist dig om, at det er så meget værre i FCM end i andre klubber? - noget specifikt fra de enkelte interviews, noget du selv har oplevet på ledelsgangene i klubben eller noget helt tredje?
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36

Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding
Jeg ved det ikke, så hvor har du det fra?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
26. aug 2022, 20:42
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36
Hvis du spoler båndet bare kort tilbage har mange udtalt sig i flere retninger; Ronnie Swartz, løssel, angelo og Pione, M Anderson, J Hansen, M Andersen, A Mabil, M pusic osv osv

Glen skred også pga Steinlein

Jeg tror at du i mange klubber, kan finde eksempler på tidligere spillere eller trænere, der udtrykker utilfredshed med deres tidligere arbejdsgiver.
Enten som en undskyldning for, at de ikke selv slog til, for at indynde sig hos deres nye klub / fans, eller måske fordi der er noget om snakken.
Men hvad har overbevist dig om, at det er så meget værre i FCM end i andre klubber? - noget specifikt fra de enkelte interviews, noget du selv har oplevet på ledelsgangene i klubben eller noget helt tredje?
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36

Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding
Jeg ved det ikke, så hvor har du det fra?
Prøv at se de første 10 min af live-præsentationen af Capellas, fra hvor Steinlein får ordet, så har du dit svar.

Og sådan har det været siden 2012 summet op over årerne og alt der er sluppet ud på godt og ondt - det er lig med holdning - men tag det for hvad du selv vil.

Iøvrigt kan Steinlein ved den præsentation stadig ikke formulere sig ordentlig og konkret på hvordan man vil spille. Han fisker bare nogle ultra tynde elementer af spilsætninger ud. Måske han skulle lade andre forklare det offenligt en anden gang.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36
Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding
Det er satme en vild påstand. Og fuldstændig uden substans.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Acebone skrev:
26. aug 2022, 21:19
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36
Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding
Det er satme en vild påstand. Og fuldstændig uden substans.
Som helhed er den god nok. Nogen fans skal bare lige sluge den.

Self er det ikke konstant i alle situationer, men ved det sker i fælleskab i fcm - nogle vil sige desværre, og andre vil ikke. Man rådfører og sikre sig ting begge veje. Det kan være godt og det kan være skidt. Det har jeg ingen direkte mening omkring i konkrete situationer - men som helhed er det synonym med en ledelses magtfaktor.

CS leger jo selv med de to roller ift sportschef og direktør, det ser man sgu ikke alle steder

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
26. aug 2022, 21:25
Acebone skrev:
26. aug 2022, 21:19
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36
Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding
Det er satme en vild påstand. Og fuldstændig uden substans.
Som helhed er den god nok. Nogen fans skal bare lige sluge den.
Mja, eller også kan du bare godt lide at digte og gentage dig selv ad nauseam.

At ingen træner gennem 23 år skulle have sat holdet selvstændigt i FCM, er noget vrøvl. Der har immervæk været en sjat trænere i den tid, og det er jo ikke det billede, de generelt har malet.

Jeg er da ikke i tvivl om, at Steinlein blander sig. Måske også mere, end godt er. Og man kan godt tvivle på, om hele staben og setuppet omkring vores rekruttering egentlig er alle de lønkroner værd. Nu med Bak som seneste tilføjelse. Det er en rimelig diskussion. Men når Steinlein portrætteres som en anden Kim Jong-Un, hopper kæden af for mig. På godt og ondt har han en kæmpe aktie i, at klubben er, hvor den er i dag.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
26. aug 2022, 21:03
3316 skrev:
26. aug 2022, 20:42
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36
Hvis du spoler båndet bare kort tilbage har mange udtalt sig i flere retninger; Ronnie Swartz, løssel, angelo og Pione, M Anderson, J Hansen, M Andersen, A Mabil, M pusic osv osv

Glen skred også pga Steinlein

Jeg tror at du i mange klubber, kan finde eksempler på tidligere spillere eller trænere, der udtrykker utilfredshed med deres tidligere arbejdsgiver.
Enten som en undskyldning for, at de ikke selv slog til, for at indynde sig hos deres nye klub / fans, eller måske fordi der er noget om snakken.
Men hvad har overbevist dig om, at det er så meget værre i FCM end i andre klubber? - noget specifikt fra de enkelte interviews, noget du selv har oplevet på ledelsgangene i klubben eller noget helt tredje?
JBT skrev:
26. aug 2022, 19:36

Bo har jo aldrig rigtig selv sat holdet i fcm det ved alle jo.
Det har ingen trænere i fcm hidtil gjort selvstændigt, så måske Albert bliver den første der får noget respekt oppefra ift indblanding
Jeg ved det ikke, så hvor har du det fra?
Prøv at se de første 10 min af live-præsentationen af Capellas, fra hvor Steinlein får ordet, så har du dit svar.

Og sådan har det været siden 2012 summet op over årerne og alt der er sluppet ud på godt og ondt - det er lig med holdning - men tag det for hvad du selv vil.

Iøvrigt kan Steinlein ved den præsentation stadig ikke formulere sig ordentlig og konkret på hvordan man vil spille. Han fisker bare nogle ultra tynde elementer af spilsætninger ud. Måske han skulle lade andre forklare det offenligt en anden gang.
Så det er de 10 minutters præsentationssnak, der har overbevist dig om, at FCM's ledelse er mere diktatorisk hvad angår spillerkøb og krav om hvilke spillere træneren skal bruge, og som på samme tid for dig til at konkludere at det har været sådan siden 2012?
Så vil jeg med ro i sindet, holde fast i min påstand om, at det nok ikke er så meget værre i FCM end andre steder :)
I øvrigt håber jeg at det klubbens ledelse der bestemmer spillestil og -køb, da jeg tror på at det giver de bedste resultater og udvikling på sigt, så selvom det skulle være lidt mere udpræget i FCM end andre sammenlignelige steder, så ser jeg ikke det som udelukkende en dårlig ting.

Mht. til Steinlein (og Graversens) performance foran et kamera, så krummer jeg ofte tæer når de folder sig ud, og jeg håber de vil overlade det til Capellas og en kommende ny bestyrelsesformand fremadrettet, men det er nok for meget af håbe på..

Besvar