Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

ABT skrev:
11. aug 2022, 17:39
Der skulle være lidt rygter omkring David Wagner i BTs transfervinduet. Hvad siger folk til ham? Har et OK træner CV, men hvilken slags fodbold han ønsker at spille, er jeg ikke skarp på.
Interessant. Så vidt jeg kan se, har han i sine tidlige dage arbejdet sammen med Klopp, så mon ikke også deres stil minder lidt om hinanden. Han har vist også været i Dortmund samtidig med Klopp.

Jeg kender ham mest fra Huddersfield og Schalke, hvor han formåede at rykke Huddersfield op i PL og overleve en sæson, inden han så blev fyret i den svære anden sæson.

I Schalke formåede han ikke at rette op på den deroute de allerede var igang med, inden han kom. Det skyldes nok også andre ting end blot hans evner.

Herefter har han åbenbart haft det seneste år i Young Boys. Han formåede ikke at genvinde mesterskabet med dem efter de har vundet det fire gange i streg. Det blev fremstillet som en stor skuffelse, hvor jeg læste det.

Så udmærket CV, han kender nok til det pres det er at være i store klubber og ligaer og har erfaring nogenlunde erfaring med det internationale.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Acebone »

Administrator skrev:
11. aug 2022, 18:16
sonderskov skrev:
11. aug 2022, 17:45
FCM har vel kun et skud i bøssen ,så deres valg SKAL være rigtig ellers mister FCM deres troværdighed ,derfor trækker det ud, der trænger til ro i trænerstaben ,og brug nu nogle af deres mange millioner til det og lad os komme videre.
Hvorfor vil de miste troværdighed? Hvis vi havde været kendt for at fyre i flæng, ville jeg måske kunne give dig ret. Men vi har 2 trænerfyringer på 23 år.
Ikke at det rokker ved din pointe, men jeg får det til 3. Bo Henriksen, Thomas Thomasberg og Troels Bech.

Men ja, generelt er Midtjylland vel en af de mindst trigger happy professionelle fodboldklubber i landet.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Administrator »

Acebone skrev:
11. aug 2022, 21:14
Administrator skrev:
11. aug 2022, 18:16
sonderskov skrev:
11. aug 2022, 17:45
FCM har vel kun et skud i bøssen ,så deres valg SKAL være rigtig ellers mister FCM deres troværdighed ,derfor trækker det ud, der trænger til ro i trænerstaben ,og brug nu nogle af deres mange millioner til det og lad os komme videre.
Hvorfor vil de miste troværdighed? Hvis vi havde været kendt for at fyre i flæng, ville jeg måske kunne give dig ret. Men vi har 2 trænerfyringer på 23 år.
Ikke at det rokker ved din pointe, men jeg får det til 3. Bo Henriksen, Thomas Thomasberg og Troels Bech.

Men ja, generelt er Midtjylland vel en af de mindst trigger happy professionelle fodboldklubber i landet.
Ja, ham havde jeg da glemt.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Administrator skrev:
11. aug 2022, 23:09
Acebone skrev:
11. aug 2022, 21:14
Administrator skrev:
11. aug 2022, 18:16


Hvorfor vil de miste troværdighed? Hvis vi havde været kendt for at fyre i flæng, ville jeg måske kunne give dig ret. Men vi har 2 trænerfyringer på 23 år.
Ikke at det rokker ved din pointe, men jeg får det til 3. Bo Henriksen, Thomas Thomasberg og Troels Bech.

Men ja, generelt er Midtjylland vel en af de mindst trigger happy professionelle fodboldklubber i landet.
Ja, ham havde jeg da glemt.
Hvad med Jørn Aaes, Allan Kuhn, Ove P, Erik R, og Glen? Nogen af dem der røg?

Glen blev da i al fald skubbet ud over kanten uanset hvad papiret må fortælle.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Prøv og tænk den tanke at en ny træner kræver at få sin egen stab med. Så får vi nok ikke en træner med ret meget indflydelse, for det vil da være første udfordring som ledelsen (Steinlein og Graversen) vil få.

https://www.bt.dk/fodbold/fcm-boss-afsl ... 1660079738

Det er muligt at Gaarde skal rådgive, men der findes også dårlige rådgivere. Så Gravesen og Steinlein prøv lige at være lidt seriøs denne gang. Gå nu ud og slå kløerne i en kapacitet, og vis hvad I selv kan. Så tror jeg I vil få ros.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

JBT skrev:
12. aug 2022, 14:12
Administrator skrev:
11. aug 2022, 23:09
Acebone skrev:
11. aug 2022, 21:14


Ikke at det rokker ved din pointe, men jeg får det til 3. Bo Henriksen, Thomas Thomasberg og Troels Bech.

Men ja, generelt er Midtjylland vel en af de mindst trigger happy professionelle fodboldklubber i landet.
Ja, ham havde jeg da glemt.
Hvad med Jørn Aaes, Allan Kuhn, Ove P, Erik R, og Glen? Nogen af dem der røg?

Glen blev da i al fald skubbet ud over kanten uanset hvad papiret må fortælle.
Jørn Aaes var mig bekendt kun afløser ligesom Henrik Jensen er det nu. Ove, Erik og Glen valgte alle selv at stoppe, så vidt jeg husker.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Ledelsen fik ikke den håbede tid til processen med at finde en ny cheftræner (medmindre han er lige på trapperne), for der skal godt nok til at ske noget nu. Setuppet har jo ikke ændret noget, men er bare fortsat i samme rille som med Bo. Medmindre ledelsen selvfølgelig stadig har stor tiltro til det og ser noget andet end vi gør.

Min tanke: Mon ikke Thomasberg præsenteres asap, selvom processen måske ikke færdiggjort og han egentlig ikke er 1. prioritet. Eller giver man teamet og truppen den kommende uge, nu hvor der ikke er midtuge kamp til at forsøge at ændre på tingene?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

wagner og kennedy er tilhængere af 4-4-2

Wagner er Løssl fan, fra huddersfield, hvor han så vidt jeg husker det, mente at løssl reddede dem første år i PL..
Wagner har PL og bundesligaerfaring.

Kennedy har internationale kampe som hjælpetræner, og er en coming man.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

Der er en fin artikel her med Wagner, hvis kogen har interesse: https://amp.theguardian.com/football/20 ... ter-united

Spørgsmålet er om han blot er en udenlandske Bo Henriksen?

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Dondinho skrev:
14. aug 2022, 14:36
Der er en fin artikel her med Wagner, hvis kogen har interesse: https://amp.theguardian.com/football/20 ... ter-united

Spørgsmålet er om han blot er en udenlandske Bo Henriksen?
Baseret på hans meritter som træner er det umiddelbart en nærliggende tanke. Det havde jeg ikke selv tænkt på før. Jeg havde ellers lidt fidus til ham, hvis altså han overhovedet er på vores liste over kandidater.

Noget andet er, at man vel kan sige, at de kandidater der nævnes, bliver talt godt op lige i tiden. Kennedy af cheftræneren i Celtic. Og også Riemer i dag af Frank.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Dondinho skrev:
15. aug 2022, 19:11
I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.
Thorup er hverken god nok til fck eller fcm ift det man gerne vil opnå

Det bliver en udlænding

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

JBT skrev:
Dondinho skrev: I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.
Thorup er hverken god nok til fck eller fcm ift det man gerne vil opnå

Det bliver en udlænding
Det at være udlænding er vist ikke en kvalitet i sig selv som jeg forstår det er nationalitet ikke en væsentlig faktor.

Jeg ser også gerne en udlænding hvis han er bedre end de danske trænere, men jeg ved bare ikke om dem vi kan tiltrække nødvendigvis er bedre end feks Thorup?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Thorup leverede et mesterskab, men spillemæssigt var tiden under ham ikke ligefrem nogen dans på roser. Jeg synes umiddelbart det er svært at forholde sig til, han er jo ansat hos FCK og mon ikke de lokkede ham "hjem" med en kongeløn, desuden har han lige vundet et mesterskab for dem så er er lidt early days at snakke trænerfyring hos dem, selvom jeg da ser deres krise. I øvrigt en spillemæssig op og ned situation som vi jo også oplevede da han var træner for os.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Dondinho skrev:
15. aug 2022, 19:41
JBT skrev:
Dondinho skrev: I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.
Thorup er hverken god nok til fck eller fcm ift det man gerne vil opnå

Det bliver en udlænding
Det at være udlænding er vist ikke en kvalitet i sig selv som jeg forstår det er nationalitet ikke en væsentlig faktor.

Jeg ser også gerne en udlænding hvis han er bedre end de danske trænere, men jeg ved bare ikke om dem vi kan tiltrække nødvendigvis er bedre end feks Thorup?
Det er meget få danske trænere der opnår internationalt niveau - og end ikke hvad man i fcm stræber efter at vil opnå - selvom Superligaens niveau er elendigt, målt med mange andre lande er dem herhjemme langt var dygtige nok. Derfor bliver det en udlænding

I øvrigt er Thorup heller ikke den rette træner for FCK, mener jeg. Han er slet ikke dygtig nok på den hylde

Besvar