Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Ganske interessant: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... oeser-her/
- Men Anders sagde 'Lad os lige tage os den tid og sammenligne med nogle andre emner'. Vi skal kigge i udlandet og se, om der er noget, der kan være med til at rykke os. Der kender hverken Svend, mig eller resten af os udlandet så godt, så der skal vi have lidt hjælp til at finde nogle emner.
Lyder som om vi har fået en ambitiøs mand ind i kredsen, godt at der tænkes lidt ud af boksen, for hvis vi skal tage nogle flere skridt som klub så skal vi have noget inspiration udefra.

Tænker vi kunne bruge en ny tråd til den diskussion, om hvem det skal være.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Stoffer »

Det mest afgørende bliver vel om Steinlein og Gravesen selv er villige til at opgive magt. Den mellemleder rolle som trænerrollen har været i et stykke tid vil ambitiøse trænere næppe affinde sig med.

Jeg har i anden tråd nævnt Kjetil Knutsen, som jeg finder interessant. Han er fx en træner, hvor jeg har læst mig til, han har haft indflydelse i Bodø - og med de andre (meget større) tilbud han har fået, så vil han næppe være interesseret med mindre man samtidig kan give ham indflydelse.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

spørgsmålet er om Anders H. går ind for indavl, eller er manden der kan løsne lidt op i måden at se en virksomhed på.

Den eneste jeg vil tage fra DK, er Kent Nielsen, Davis, Thomas og Glen er ikke noget nyt, man skal turde at tage
noget nyt ind i organisationen.

At gør Bo H. ene ansvarlig den køber jeg ikke, Henrik J. har også et ansvar.

Graversen har også et ansvar, jeg vil endda sige et stort medansvar for forkerte købte spillere, eller for manglende
handling i forhold til det udbytte træneren har præsteret med den nye spillere.

Steinlein siger en famlieklub og power, men spørgsmålet er som en journalist skriver på tipsbladet, om ikke FCM
står ved en skillevej.Jo større klubben jo større pres bliver der på gamle visioner.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Man må og skal vælge en international træner, til et internationalt hold - det er så skide simpelt - ingen herhjemme er dygtige nok

Se på spiller og dommer niveauet herhjemme, det er den rene elendighed at se suppe bold efterhånden. Det kræver sgu noget mere hvis man vil være konstante i europæisk sammenhæng

Alt andet er at pisse i bukserne for at holde Steinlein varm

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Vijen »

Jeg håber at vi får:
- En træner som ikke har været i DK før
- En træner der har erfaring som spiller på top niveau
- En træner som har erfaring med europæisk fodbold
- En træner som har trænet en "vinder" klub
- En træner som har erfaring med at spille 50+ kampe i løbet af en sæson

Renes
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. aug 2020, 16:13

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Renes »

Enig Vijen bare med tilføjelsen at det skal være en træner med erfaring fra en klub syd eller vest for DK. Ikke nord eller øst.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

Renes skrev:
28. jul 2022, 17:48
Enig Vijen bare med tilføjelsen at det skal være en træner med erfaring fra en klub syd eller vest for DK. Ikke nord eller øst.
Så du vil ikke have kjetil knutsen?

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

Hvis det skal være dansk kan jeg kun se Thomasberg eller Niels Frederiksen. De har begge en klar spillestil, og BIF ligger vel tættest på hvad vi gerne vil. Og så har de noget bevægelse i holdet og teknik. Men hvis ikke Steinlein, som nogen skriver, vil afgive magt så får vi jo ikke andet end nikkedukker. Og vi har jo lavet mange forkerte indkøb, og nu står vi med problemet i forhold til en ny træner. Det ser ikke ud til at der er købt ind til vores spillestil.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Jakla »

Brian Riemer, Brentford kunne som Francis Dickoh lufter være et frisk bud...

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Sahl »

Vijen skrev:
28. jul 2022, 17:19
Jeg håber at vi får:
- En træner som ikke har været i DK før
- En træner der har erfaring som spiller på top niveau
- En træner som har erfaring med europæisk fodbold
- En træner som har trænet en "vinder" klub
- En træner som har erfaring med at spille 50+ kampe i løbet af en sæson
Det er jeg helt enig i.

Jeg håber ikke man vælger f.eks. DN eller lignende, så kunne man ligeså godt have beholdt Bo.
Det vigtigste er, at man ikke forhaster sig og i stedet ser på alle muligheder.
Tror ikke Brian Riemer er en kandidat.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg hælder mest til en udlænding, men her er et frækt bud.


Ole Tobiasen
Assistenttræner i Heerenveen
I 2010 stoppede Ole Tobiasen sin aktive karriere, og siden da har han dygtiggjort sig i trænerfaget. Han har udelukkende haft trænerstillinger i Holland, og sidste sæson kulminerede det, da han blev ansat som midlertidig manager i traditionsklubben Heerenveen.
- Han stod i spidsen for Heerenveen i den forgangne sæson, og han er nu assistenttræner. Han udtalte i maj, at en Superliga-klub vil være rigtig interessant.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af ABT »

Vijen skrev:
28. jul 2022, 17:19
Jeg håber at vi får:
- En træner som ikke har været i DK før
- En træner der har erfaring som spiller på top niveau
- En træner som har erfaring med europæisk fodbold
- En træner som har trænet en "vinder" klub
- En træner som har erfaring med at spille 50+ kampe i løbet af en sæson
Lyder som Ole Gunnar Solskjær… Kunne være sjovt, men om han er den rette kan jeg have min tvivl om.
/ ABT

Billede

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Debussy »

Vi må også være en smule realistiske til, hvem vi kan lokke til. Herning by og omegn, er jo ikke det område i Europa med mest trækkraft. Det er jo ikke en by med enorme muligheder i forhold til skole, fritidsaktiviteter, kulturelle oplevelser m.m i forhold til eventuel familie. Så det er nok ikke alle træneremner, der ville kunne lokkes til, med mindre at lønnen er stor nok.

Jeg er selv lidt på bar bund i forhold til, hvem jeg vil mene er realistisk, men jeg så allerhelst at vi får en udlændinge, der er kendt for at spille nogenlunde offensiv, flyende og attraktiv fodbold.
Jeg vil tro at anden Bundesliga kunne have et sådant træneremne. Ellers så jeg meget gerne en portugisisk træner, da jeg er stor fan af den intensitet der ofte spilles med i den portugisiske liga.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Stoffer »

Sahl skrev:
28. jul 2022, 19:09
Vijen skrev:
28. jul 2022, 17:19
Jeg håber at vi får:
- En træner som ikke har været i DK før
- En træner der har erfaring som spiller på top niveau
- En træner som har erfaring med europæisk fodbold
- En træner som har trænet en "vinder" klub
- En træner som har erfaring med at spille 50+ kampe i løbet af en sæson
Det er jeg helt enig i.

Jeg håber ikke man vælger f.eks. DN eller lignende, så kunne man ligeså godt have beholdt Bo.
Det vigtigste er, at man ikke forhaster sig og i stedet ser på alle muligheder.
Tror ikke Brian Riemer er en kandidat.
Hvorfor skal træneren have erfaring på topniveau som spiller? - Nagelsmann har ikke sådan en erfaring, det har Sarri heller ikke.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af ABT »

Synes alt man hører og læser for tiden stinker langt væk af at vi er på herrens mark ift. søgningen af en ny cheftræner. Senest denne:

https://bold.dk/short/FCmv

Vi aner jo ikke hvad vi vil eller vil have. No clue at all… Det er sgu lidt bekymrende, at man udadtil fremstår så blanke og åbne for alt. Vi kommer sikkert til at sigte efter en høj hylde, men får næppe det vi ønsker, hvorfor vi må stille os tilfreds med 2. Eller 3. Valget.

Spændende bliver det hvert fald!

#KjetilKnutsenTilMidtjylland
/ ABT

Billede

Besvar