Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
O
Indlæg: 269
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af O »

Hold nu kææææft.. Interviewet efter kampen med go’e gamle Bo, som ikke er så “bange få æt”” 😂😂

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Dondinho »

Mega ærgerligt med 2 tabte point, men jeg synes faktisk vi spillede en fornuftig/godkendt kamp.

Et par observationer:

Chili synes jeg stod svagest i billedet offensivt, svage enkelt aktioner. Og skidt samspil med de øvrige. Havde Pione ikke skudt sig selv i foden tror jeg han havde taget pladsen hurtigt.

Kaba ændre vores offensiv og giver noget tyngde i feltet - hvis han sælges bør man erstatte ham med en ny 9’er.

Ift. Indlæg bør vi blive bedre til at tilpasse ift. typerne vi har på banen. Spiller vi med Kaba er det indlæg efter ham selvfølgeligt.

Er det Dreyer, Isaksen og Chili bør det være hårde flade indlæg, cutback indlæg eller meget præcise indlæg til hovedstød. Alternativ skud på mål og de øvrige der jagter retur bolde.

Jeg kan godt se idag iøvrigt at skal Pione ud vil det være fint med feks Vallys.

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Gubbi77 »

Bagkæden ser hverken mere skarp eller hurtig ud end sidste sæson. Det er utroligt, de ikke har fået styr på alle de høje lange bolde, de bliver ved med at tyre fremad i blinde.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Sahl »

Jeg har været optimistisk mange andre sæsoner, men jeg tror vi går en opbygnings sæson i møde.
Det er helt sikkert, at vi mister et par spillere, blandt andet Evander og efter det tror jeg vi ser ustabilitet.

Vi burde stadigvæk være top3, om så alt gik galt og selv med en halv dårlig start, kan man ikke bruge det til alverden, vi kan sagtens både ende med mesterskab og Europa osv.

Men... Jeg fatter ikke vores taktik og spiller materiale. Det var det samme sidste sæson. Vi får skab sådan nogle ligeved og næsten chancer og bruger utrolig lang tid på, at skabe dem. Når man vælger, at spille 3-4-3 med så offensive wingbacks som vi gør, så er man utrolig sårbar på contra angreb og hvis man er uorganiseret. Det skaber nogle store chancer til modstanderne ud af intet ofte.

Normalt ville man se en af de 3 CB skubbe op og agere sådan ankermand på midten, men det ser jeg ikke særlig tit, nogle gange gør Dalsgaard det, som er ret undervurderet i mine øjne. Jeg synes også vi spillede bedre med Kaba på banen, fordi det giver os en ekstra dimension!
Jeg bliver aldrig fan, af den måde Bo spiller 3-4-3 på også selvom der nogle enkelte gange er skift til 4-3-3 (eller hvis jeg skal være ærlig, 2-1-4-3)

Erik koster os et point i dag. Det frispark han laver er unødvendigt og han laver også en fejl i selve situationen på frisparket. Jeg kan ikke mindes i mange år, at være så nervøs når modstanderen har bolden nær vores felt.. Faktisk forventer jeg kæmpe chancer til modstanderen hver gang de er i nærheden af vores ende.


Det her er måske en upopulær holdning, men jeg kunne bedre lide Priskes taktik og det mere boldfaste system ift. 4-2-3-1.
Så ved jeg godt, at andre ting ikke klikkede dengang, men taktisk.. var det bedre.
I forhold til til 3-4-3 så bliver vi også alt for tynde på midten ofte.. alt i alt er den version vi spiller af 3-4-3 super til hold der spiller på kontra og giver modstanderen initiativ, måske derfor det er valgt, med henblik på Europa... men det hjælper bare ikke meget, hvis man ikke vinder SL.

Hvis vi skal være boldstyrende og spille den rundt, men i stedet for gå "FCM classic" så synes jeg stadigvæk ikke væres taktik holder.. Jeg ville faktisk endda hellere se en 4-1-4-1 taktik så eller 4-3-3, men så mangler der meget mere pres og direkthed.

Det er lidt de negative briller der er på, men jeg er dybt skuffet over vores tilgang til spillet og i sær vores forsvar. Jeg kan næsten kun blive positiv overrasket. Forhåbentlig er det blot bare endnu en klassisk åbning, hvor vi mister point og så kommer det flotte spil senere.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Lupus1999 »

Nu kommer en påstand, men jeg tror at vi bliver bedre uden Evander, hvis vi vælger at sætte tre på midtbanen.

Det er alt for tyndt med kun to derinde centralt, så enten en 4-2-3-1 eller 4-3-3 med det materiale vi har.
Synes vi låser os på det hele skal gå igennem Evander, og det kan det også, men jeg mener vi bliver langt mere dynamisk med to 8’ere, der kan løbe dybt på skift og kan forsvare mere end Evander.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Konsulen »

Find da for helvede en træner, der kan forløse dette hold. BH er tydeligvis ikke løsningen - snarere problemet.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Lupus1999 »

Elias Olafson
Døhr - Sviatchenko - Juninho - Paulinho
Onyedika - Charles
Dreyer Evander Isaksen
Brumado/Kaba

Lidt kontroversielt, men synes Døhr bringer mere på backen end Joel, og da Paulinho var bedst, der spillede han venstre back. Dalsgaard ligner en mand, der er bedst i en treback kæde, og han må lade livet ved et skift af system. Juninho så virkelig god ud, da han kom ind i dag.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af FCM2000 »

Konsulen skrev:
15. jul 2022, 23:02
Find da for helvede en træner, der kan forløse dette hold. BH er tydeligvis ikke løsningen - snarere problemet.
Jeg synes det er bekymrende, at en træner bruger ordet "kærlighed", Pione har fået lige så meget kærlighed som
resten af truppen siger BH. Det er at nedgør spillerne, og ja BH prøver at sælge sig selv.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Ravnen »

Sidste sæson tabte vi mesterskabet med 3 point, sæsonen før var det kun 1 point. Nu har vi startet denne sæson med at smide to point komplet unødvendigt.
Øv!

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Dondinho »

Lupus1999 skrev:
15. jul 2022, 23:32
Elias Olafson
Døhr - Sviatchenko - Juninho - Paulinho
Onyedika - Charles
Dreyer Evander Isaksen
Brumado/Kaba

Lidt kontroversielt, men synes Døhr bringer mere på backen end Joel, og da Paulinho var bedst, der spillede han venstre back. Dalsgaard ligner en mand, der er bedst i en treback kæde, og han må lade livet ved et skift af system. Juninho så virkelig god ud, da han kom ind i dag.
Jeg ville mægtigt gerne se din opstilling i aktion - men tror desværre ikke på det sker med BH som træner.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Dondinho »

Iøvrigt sjovt at EB i denne artikel også kalder på en 4-3-3 formation


Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af Benzo »

Jeg tror snart alle andre end Bo Henriksen kan se at vi burde spille 4-3-3.
Selvom Bo påstår det er det vi gør når vi opbygger spillet, så skal én af CB'erne ud, og en CM ind istedet.

Forstår i øvrigt ikke det 'hate' mod Lind, jeg synes han er en voldsomt spændende spiller, og jeg ville gerne han fik meget mere spilletid.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af TrueWolfMidt »

Benzo skrev:
16. jul 2022, 11:02
Forstår i øvrigt ikke det 'hate' mod Lind, jeg synes han er en voldsomt spændende spiller, og jeg ville gerne han fik meget mere spilletid.
Enig i at Lind skal have mere spilletid og tror at han banker igennem i år, hvis der tilfalder ham mere spilletid.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Runde 1 22-23 sæson FCM-RFC

Indlæg af FCM2000 »

TrueWolfMidt skrev:
16. jul 2022, 11:58
Benzo skrev:
16. jul 2022, 11:02
Forstår i øvrigt ikke det 'hate' mod Lind, jeg synes han er en voldsomt spændende spiller, og jeg ville gerne han fik meget mere spilletid.
Enig i at Lind skal have mere spilletid og tror at han banker igennem i år, hvis der tilfalder ham mere spilletid.
Det vil være bedre for ham at blive udlejet til Horsens, Fredericia eller anden klub, evt. norge.

Personligt tror jeg ikke på ham, han har for mange mangler til at være en komplet angriber, nuvel de kan måske udvikles, Paul O. var en tur i vejle.

Besvar