CL Kval 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla
Indlæg: 353
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Jakla »

Sisto en fin kamp med niveau. En skam at Dreyer ikke leverede og Evander var savnet. Men det kunne have gået helt galt...

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af ABT »

Primært uacceptabelt at folk som Erik og Dalle nok er vores ringeste i dag, og samtidig vores mest rutinerede. De skal hjem og kigge sig alvorligt i spejlet, for de kører godt nok med toget uden billet for tiden. Håbløst.

Charles bør være fortid i FCM inden transfervinduets udgang.

Formationen fejler og bliver udstillet igen. Dødboldene fejler og bliver udstillet igen. Naivitet og inkompetence gennemsyrer begge dele.

Paulinho skulle have startet i dag, åbenlyst. Han havde nok også matchet Neres’ fart bedre.

-3 er ikke en skandale, og vi slipper med skindet på næsen. Nu er det knap så pinligt at finde sig til rette på Cepheus Park på tirsdag.

Sushi og Stein sælger btw både trænerstab og holdet ved ikke at have en trup, der bare er i nærheden af at være klar eller rustet til en kamp af den her kaliber. Kæmpe dumpekarakter til de to.
/ ABT

Billede

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Debussy »

Ærgeligt at vi bliver total udstillet. Der var meget få lyspunkter i en kamp, hvor Benfica bare var os overlegne på alle fronter. I det mindste scorede vi et mål, så en afklapser på 4-1 er trods alt nemmere at sluge end 5-1, 6-1, 7-1, 8-1 eller 9-1, hvilket det reelt nemt kunne være blevet, havde Benfica haft en lille smule mere held på deres side. Jeg håber ikke, at drengene er for slagne, da der venter en vigtig kamp på fredag mod Lyngby, hvor kun 3 point tæller.

Paulinhos indhop var opløftende, men jeg formoder også, at Benfica på det tidspunkt var gået et gear ned. Dreyer ramte umiddelbart ikke dagen, men det var heller ikke nemme arbejdsbetingelser, da vi var overmatched på alle fronter.

Jeg tror vi må indstille os på Europa League igen i år, da jeg ikke ser os lave et mirakel mod så stærkt og velorganiseret hold som Benfica er.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af AltidFCM »

Resultatet er da til at leve med, selvom det nok var den CL-drøm. Lidt af et mirakel det ikke gik værre til.
Jeg håber dog, vi kommer til at se et systemsskifte nu. Det er det, der passer vores spillermateriale bedst. Om det så kommer til at gå ud over Dalle f.eks., så er det det, der skal til.
Og ja, ros til Oliver. Han kommer til at spille en større rolle fremover, det tror jeg ikke, der er så stor tvivl omkring. Ham og Rapha på midtbanen må være de foretrukne pt.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af JBT »

Danand123 skrev:
2. aug 2022, 22:54
JBT:

Fantastisk du har 7-8 kritiske indlæg i samme kamp. Kan du ikke bare samle dem til sidst i et indlæg. Selv mod OB var du ikke tilfreds.
Så læser du ikke med hvis du tror og mener sidst nævnte

Dit indlæg her er forholdvis ubetydeligt - om jeg kommer med mine argumenter ift hvad jeg ser i et flow eller efter en kamp, er mig frit for

Så kommenter nu hellere kampen, i stedet for et ligeså vel surt opstød over ingenting : )

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af FCM2000 »

Lupus1999 skrev:
2. aug 2022, 22:53
Oliver Sørensen, Sisto, Kouakou og Paulinho med gode præstationer. Isaksen egentlig også er fint indhop.

Benfica har før tabt 3-0 på udebane.
Jeg er faktisk enig med de spillere du nævner.

Jeg vil sige, som Ørgaard sagde i sin tid, nemlig når man spiller mod et hold der bare er bedre, så ser man hvor de svage led er på ens eget hold, og her peger pilen i aften på Dahlsgaard, Erik, juninho og ikke mindst Dyhr, Dyhr som er indblandet i alle tre mål, hvordan fanden kan en mand stå helt fri ved 3 mål, det er utilgiveligt.

Erik og Dahlsgaard har i flere kampe gået og mundhugges her efter sommerferien. Erik ser for mig heller ikke ud til at være i form, men var også ude i mange kampe i foråret med skade.

Benfica slog Nice fra Frankrig med 3-0, Fulham med 5-1, newcastle 3-2 i træningskampe.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af mousebreaker »

Det er jo ikke noget underligt i, at vi er helt overmatchet i denne kamp. Det var helt efter bogen. Jeg sagde til min kæreste før kampen, at et almindeligt resultat ville være ca 4-0 til Benfica. Sådan er det jo, når modstanderne er på hjemmebane, er meget meget bedre på samtlige positioner, og formår at spille med kvalitet i langt højere tempo. Så vil vi komme til at se rigtig dårlige ud i flere sekvenser i kampen. Denne kamp forløb nøjagtigt som forventet (hvis man ellers havde et realistisk billede af styrkeforholdet). Det er jo ikke uden grund at bookmakerne stort set gav os nul chance for at vinde samlet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Danand123 »

JBT skrev:
2. aug 2022, 23:03
Danand123 skrev:
2. aug 2022, 22:54
JBT:

Fantastisk du har 7-8 kritiske indlæg i samme kamp. Kan du ikke bare samle dem til sidst i et indlæg. Selv mod OB var du ikke tilfreds.
Så læser du ikke med hvis du tror og mener sidst nævnte

Dit indlæg her er forholdvis ubetydeligt - om jeg kommer med mine argumenter ift hvad jeg ser i et flow eller efter en kamp, er mig frit for

Så kommenter nu hellere kampen, i stedet for et ligeså vel surt opstød over ingenting : )
:P

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af JBT »

En ting er sikkert og har været det igennem sæsonen indtil nu; Erik og Dalsgaard er samte kun blevet dårligere - de er 100p de dårligste fcm spillere i dag, alt går galt for dem - de forsvarer ikke små rum, de mangler placerings evne og overblik, giver en friløber, giver dueller på låget væk som også ender i et mål

Jeg er rystet over at de to mest erfarne også er de absolut svageste og det gennemgående over flere kampe

Der går lidt sovetime i den de sidste 20 min fra Benfica hvilket gør at man kan fremhæve fx Isaksen og et par andre indskiftere

Men hvis man vil med op hvor det er helt fucking sjovt skal man altså oprustet meget hårdere og optimere selv de små ting, investere endnu mere i truppen osv

Det vi ser i dag har ikke mere at byde ind med på dette niveau end et pigekor - og ja, de andre er gode - men vi spiller 90 min uden et formet pres og uden defensiv struktur - hvilket er total uacceptabelt hvis man har ambitioner

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg synes også, at det er værd at bemærke at vi manglede vores to absolut bedste centrale midtbanespillere.
Evander og Onyedika ville have pyntet i dag, og vi må håbe de er klar om en uge.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Ravnen »

Vi er ikke i vores bedste tilstand, og formationen er stadig et problem. Benfica er bare et hold fra en anden hylde, som da vi mødte Napoli og blev kørt over. Det er ingen skam at tabe til et bedre hold, og de var virkelig bare i en anden liga på alle måder. Det her opgør er færdigt, vi vinder umuligt med tre mål på udebane i Randers.

Men skidt med det, var vi gået videre havde vi to to kampe mere i kampprogrammet uden at være sikker på CL, og var vi kommet i CL ville det være overmatchet igen det meste af tiden. Vi har EL og det passer langt bedre til vores (normale) niveau.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af tatoo »

Vi spiller trods alt 1-1 i 2 halvleg måske fordi de går et gear ned og begynder at skifte. Men vi bliver nødt til at få en mere kynisk tilgang til disse internationale kampe for det er svært at spille med forsvar højt i banen og presspil. Ståle havde stillet i en 4-5-1 og håbet på at komme hjem med et brugbart resultat. Vi bliver nødt til at ændre vores tilgang mod især de stærke hold. Men Benfica er satme gode. Sisto spiller en fremragende kamp.

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af MrTall »

Som nogen har sagt herinde så kan man ikke ændre formation fra dag til dag og tænker det er derfor Henrik bliver ved den indtil man finder vores nye cheftræner.

Men nøj vi bliver udstillet imod Benfica som os var forventet, de er længder foran os dog giver det nogen ting vi kan handle på fremadrettet; det defensive sejler totalt med en aldrende midterforsvar der mundhugger af hinanden (Erik & Dalsgaard) og den venstre side med Juninho var simpelthen langt under niveau som os har været et problem i midt/slutningen af sidste sæson. Men de er ikke alene om denne opgave - en formations ændring + stærke indkøb kan hjælpe det her hold massivt.

Vi skal dog først have en cheftræner på posten inden man går transfer-amok.

Et par highlights er bestemt Oliver Sørensen der fik sit livs oplevelse, men var nærmest alene på midten som mistede bolden et par gange i første halvleg men blev bedre med tiden i anden halvleg (KÆMPE THUMBS UP) det giver hård på brystet!

Sisto med et nogen gode touches på bolden samt det lækre Panenka mål fra straffesparks-pletten, så det mål han scorede på straffe imod Larnaca har givet ham noget selvtillid. Håber for hans og vores skyld han fortsætter med at arbejde benhårdt!

Koukou med en fighter vilje der siger spar to - kom ind fra bænken og gjorde det ganske fint imod et langt stærkere modstander!

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Administrator »

At der er folk der er utilfredse over et manglende systemskifte undrer mig enormt meget. Vi har haft 2-3 træningspas med ny træner. Skal man storgamble og stille op i en uvant formation, eller trods alt prøve at holde fast i noget kontinuitet for at have en chance. Det kunne have gået rigtig galt ved at pille ved formationen efter min mening.

Jeg havde en diskussion med en Brøndbyfan i går, han mente vi burde have tabt 8-0/9-0. Den der var på overliggeren var jo også rigtig tæt på at gå ind, og dermed en stor chance. Benfica havde 4-5 store chancer, brænder endda en enkelt af dem, men er ret skarpe på resten. Som kampen forløb vil den efter min mening ende 4-1/5-1 i langt de fleste tilfælde. Altså et resultat som forventet men ikke som frygtet.

Benfica havde gjort deres hjemmearbejde. De vidste at vores venstreside var der hvor de kunne stikke kniven ind. De udstillede vores svagheder på bedste vis, og jeg sad faktisk bare og nød deres indsats. Vi havde aldrig en chance.

Jeg har været meget efter Elias, jeg mener ikke han er den permanente løsning endnu, men i går stod han en god kamp. Desværre viste det sig at vores forsvar er meget langt fra at være i sync. Den mindst dårlige var Joel, som heldigvis slap for det værste ved at de angreb i den anden side. Resten bør kigge sig selv i spejlet og spørge om de virkelig vil og om de har niveauet til at spille for et tophold.

Midtbanen lider under Evanders fravær, og Charles er desværre ikke bedre end Nicolas Madsen havde været, og Fraulo ville have pyntet gevaldigt. Angrebet er et over middel angreb i superligaen, men lysår fra at kunne gøre sig gældende i Europa. All in all, så sad jeg ikke med en dårlig smag i munden efter kampen, men det var sgu absolut heller ikke vaniljeis.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af ABT »

Enig i mange pointerne fra Admin.

Efter at have sovet på kampen, synes jeg følgende står ud:

- Vi starter egentlig fornuftigt nok de første 10. Så bliver vi ramt af utur og personlige fejl/manglende niveau. Det sætter sig i holdet, og vi er statister indtil Benfica gasser ned. Det er skuffende, at det sker. Vi burde efterhånden have haft nok lærepenge til at man lige trækker luft ind, når vi oplever sådan et kampbillede. Naiviteten i spillet er også irriterende at være vidende til, og vores manglende evne til at justere. Havde gerne set at man havde forberedt og gjort langt mere ved Neres. Så var det måske ikke blevet så grimt.

- Erik og Dalsgaard ser ud til at være en kombination af over the hill, fejlcastet til formationen og for sikre på at være en del af vores foretrukne Start XI. De skal snart mærke den brændende platform. Vi har glimrende alternativer på bænken; Gartenmann der vil kæmpe for logoet og egen succes og Ortiz der fik stor ros i opstarten. Brug dem(!), og lad os se om vi ikke alle bliver vindere (enten blæser Garten og/eller Ortiz os bagover eller også tager Erik og Dalsgaard sig sammen efter de har følt presset - win/win).

- Formationen fortsætter med at være et stort problem. Så snart der kommer hul i kalenderen SKAL vi væk fra den. Det er forhåbentlig også planen.

- Vi var voldsomt overmatchet centralt. Både pga manglende kvalitet, men også fordi vi kommer i undertal derinde (som sædvanligt). Sørensen kommer egentlig nogenlunde fra land, men er skyldig i at Benficas første scoring sættes igang. Han leverer dog en godkendt indsats alt taget i betragtning. Charles derimod er efterhånden deprimerende at se på. Han bliver sådan set dårligere og dårligere for hver kamp han spiller lige nu. Han bidrager med nul og niks hvad angår det defensive, offensive og spillet uden bold. Enorm fyreseddel til kontorgangene, hvis en mand som Charles er medvirkende til, at Fraulo ville videre og havde langt til spilletid. Den kommer til at bide dem i røven i mange år, i såfald. Farvel og tak, prins Charles.

- Kouakou og Paulinho med nogle glimrende indhop. Begge burde rykke frem i hierarkiet. Dreyer lykkedes desværre med intet og Chili var lige så skidt, da han overtog. Det er kritisk at begge har en dag hvor intet lykkes. Så er der lang vej hjem mod sådan en modstander.

- Skønt at se Pione være nogenlunde back on track. Forhåbentlig fortsætter den positive tendens i Suppen også.

Alt i alt et fair resultat, som kunne være endt meget værre. Jeg gik egentlig lettet i seng, da massakren var overstået. Målet med returkampen er ikke at lave et voldsomt mirakel nede med -3. Målet må være at få hentet lidt koefficientpoint enten gennem et X eller en snæver sejr. Forhåbentlig er motivationen ikke den samme hos Benfica som ved hjemmekampen. Ses i Mokaï City!
/ ABT

Billede

Besvar