CL Kval 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af tatoo »

Vijen skrev:
19. jul 2022, 22:19
Vanvittigt at vi ikke vinder den kamp.
Vi var klart det bedste hold, og jeg frygter lidt at larneca lige smider 50% oveni indsatsen på hjemmebanen.

Hvis jeg skal være lidt kritisk, så begynder jeg at sætte spørgsmål ved Dalsgaards indsats. Ved deres mål hopper han ikke og tager nærmest ikke duellen. Og så de utrolig mange dårlige bolde op i banen. Mon alderen er ved at indhente ham?
Og netop derfor skal vi ha Gartenman i spil f.eks mod SIF. Synes at både ES og Dalsgård er langsomme og virker over the hill, og efterhånden laver en del fejl.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af tatoo »

MFKM skrev:
19. jul 2022, 22:33
Jeg er sku ikke enig i alt den kritik af holdet og særligt Bo.
Vi holder Larneca fra chancer og skaber rigeligt til at vinde 2- og 3-0.

Skarphed og marginaler mangler.
Synes du ikke Larnaca var uskarpe ? - de har da også deres chancer. Og vi mangler skarphed i begge ender.
Vi har 16-0 i hjørnespark, og får intet ud af dem pånær målet. Det er ikke godt nok.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af AltidFCM »

Virkelig en must-win og en stor skuffelse. Ja, vi er tæt på et par gange som set før, men virkelig skrøbelige og ineffektive.

Jeg forstår ikke, hvorfor vi sådan fastholder det her system med så mange defensivt orienterede spillere (specielt da Evander går ud) og den offensive konstellation, hvor Dreyer skal være 9'eren. Dreyer er imo bedst til højre eller bag en decideret angriber. Og man kunne sagtens fjerne en mand i bagkæden og spille med en angriber foran Chili - Dreyer - Isak. Men det sker jo nok næppe.

Det kan sagtens blive rigtig godt. Synes dog, vi skal spille Kaba fra start. Han er pissegod, hvis han altså gider. Og det tyder det jo på.

Elias er desværre ikke prangende - igen, igen. En konkurrerende målmand ind ville måske være fornuftigt nok.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af MFKM »

tatoo skrev:
19. jul 2022, 22:41
MFKM skrev:
19. jul 2022, 22:33
Jeg er sku ikke enig i alt den kritik af holdet og særligt Bo.
Vi holder Larneca fra chancer og skaber rigeligt til at vinde 2- og 3-0.

Skarphed og marginaler mangler.
Synes du ikke Larnaca var uskarpe ? - de har da også deres chancer. Og vi mangler skarphed i begge ender.
Vi har 16-0 i hjørnespark, og får intet ud af dem pånær målet. Det er ikke godt nok.
Med forbehold for kun at have set kampen på stadion bag målet og intet i slow, så erindrer jeg ikke at de har i nærheden af de chancer vi har.

Xg fra FCM giver dem 0,4 mod vores 2,67.

Læg hertil en marginal offside kendelse og et potentielt straffespark for hands til sidst (igen kun set fra stadion live).

Et skud på stolpen, en misset friløber, en på overliggeren. Det kunne lige så vel have været 2-0 til os i dag.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Sahl »

MFKM skrev:
19. jul 2022, 22:45
tatoo skrev:
19. jul 2022, 22:41
MFKM skrev:
19. jul 2022, 22:33
Jeg er sku ikke enig i alt den kritik af holdet og særligt Bo.
Vi holder Larneca fra chancer og skaber rigeligt til at vinde 2- og 3-0.

Skarphed og marginaler mangler.
Synes du ikke Larnaca var uskarpe ? - de har da også deres chancer. Og vi mangler skarphed i begge ender.
Vi har 16-0 i hjørnespark, og får intet ud af dem pånær målet. Det er ikke godt nok.
Med forbehold for kun at have set kampen på stadion bag målet og intet i slow, så erindrer jeg ikke at de har i nærheden af de chancer vi har.

Xg fra FCM giver dem 0,4 mod vores 2,67.

Læg hertil en marginal offside kendelse og et potentielt straffespark for hands til sidst (igen kun set fra stadion live).

Et skud på stolpen, en misset friløber, en på overliggeren. Det kunne lige så vel have været 2-0 til os i dag.
Xg er fint, men det må aldrig stå alene.
Jeg vil gå så langt, som at sige at vores største udfordring er defensiven. Det er et kæmpe problem, at alle modstandere, ligegyldigt hvor gode, bare kan smide en lang bold bredt i kontra og skabe chancer. Spiller vi mod bedre hold, så kan vi få en lussing.
Det er svært, at se hvad Bo vil offensivt, vi kommer til chancer og det er jo fint, men de bliver ofte ikke spillet særlig store. Derudover er det nemt nok, at afmonterer vores 3 hurtigløbere, hvis man kan og vil ift. trup kvalitet.

Jeg forstår ikke hvorfor vi spiller 3-4-3, når der er så stor fejlmargin hos vores CB´s og WB´s. Det er sjældent jeg ser en CB skubbe op eller WB være offensive nok, ofte hænger de på midten og er stadigvæk sårbare, uden nogen trussel.

Med det sagt, så synes jeg vi ser nogle af spillerne give sig 100% til sidst, det er fedt at se. Hvis det snart udmønter sig i mange mål og bedre spilforståelse i bagkæden, så kan det blive godt nok og i sær i Europa, hvor man vil spille på kontra og genpres.

I SL tror jeg nok vi skal få point osv, dertil er vores trup for stærk. Men jeg er ikke optimistisk. Igen man må håbe Bo og ledelsen har en plan og at de er klogere end os :)
Mon ikke snart vi ser nogle flere salg og nogle mindst en ny klasse midtbanespiller.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Ravnen »

Skuffende kamp og resultat. Vi et ineffektive, får ikke omsat vores chancer. Det minder meget om Randers kampen og såmænd meget af sidste sæson.

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Gubbi77 »

MFKM skrev:
19. jul 2022, 22:33
Jeg er sku ikke enig i alt den kritik af holdet og særligt Bo.
Vi holder Larneca fra chancer og skaber rigeligt til at vinde 2- og 3-0.

Skarphed og marginaler mangler.
FCM holder da ikke Larneca fra chancer. Larneca har da flere store chancer især i 2. halvleg. FCM forsvar bliver flere gange fanget i omstillinger og Erik giver også en friløber væk.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Alt skriger på en 4-3-3 eller 4-2-3-1 med en ordentligt 9’er.

Er så træt af, at der forsvares med at vi i opbygningen spiller 4-3-3. Jovist antal, men med en back på midtbanen ude af position og en midtstoppere på backen, også ude af position.

Simpelthen håbløst.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Dondinho »

Så er første del af opgøret overstået med det skuffende resultat 1-1.

FCM var klart bedst, havde flest chancer og også snydt et par gange. Men ind imellem var vi også i problemer og gav dem for meget tid og plads og blev over løbet defensivt hvilket er skuffende.

Jeg er egentligt mest bekymret over vores defensiv - det er som om noget ikke er afstemt og der kommer for mange løse muligheder til selv dårligere modstandere!
Hvordan kan det løses?

I vores retur kamp skal vi pine død undgå at komme bagud! Og være kloge ift varmen og de forhold vi bliver budt! Pt. Siger temperaturen 32 grader og fuld sol!
Vi skal spille kl 17.30.

Hvis vi skal videre skal vi være klogere og skarpere!
Stå kompakte og spille i deres bagrum og udnytte chancerne. Vi kan godt presse højt ind imellem men det bliver ikke muligt i 90 minutter!

Og hvis vi ikke lykkes med at score skal kampen slutte 0-0.

Sådan ville min gameplan se ud og jeg tror på vi kommer videre.

Inden man halshugger holdet og Bo helt skal man også huske at Larnaca sluttede foran APoel sidste sæson og har spiller flere gange i Europa league. Så det et altså ikke et tegneseriehold vi møder!

Jeg håber vi for heldet vendt til vores side i de næste par kampe 😊

JBT
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af JBT »

Dondinho skrev:
20. jul 2022, 00:10
Så er første del af opgøret overstået med det skuffende resultat 1-1.

FCM var klart bedst, havde flest chancer og også snydt et par gange. Men ind imellem var vi også i problemer og gav dem for meget tid og plads og blev over løbet defensivt hvilket er skuffende.

Jeg er egentligt mest bekymret over vores defensiv - det er som om noget ikke er afstemt og der kommer for mange løse muligheder til selv dårligere modstandere!
Hvordan kan det løses?

I vores retur kamp skal vi pine død undgå at komme bagud! Og være kloge ift varmen og de forhold vi bliver budt! Pt. Siger temperaturen 32 grader og fuld sol!
Vi skal spille kl 17.30.

Hvis vi skal videre skal vi være klogere og skarpere!
Stå kompakte og spille i deres bagrum og udnytte chancerne. Vi kan godt presse højt ind imellem men det bliver ikke muligt i 90 minutter!

Og hvis vi ikke lykkes med at score skal kampen slutte 0-0.

Sådan ville min gameplan se ud og jeg tror på vi kommer videre.

Inden man halshugger holdet og Bo helt skal man også huske at Larnaca sluttede foran APoel sidste sæson og har spiller flere gange i Europa league. Så det et altså ikke et tegneseriehold vi møder!

Jeg håber vi for heldet vendt til vores side i de næste par kampe 😊
Hvis ikke et tegneserie hold, så tæt på da. Nøj hvor var de dårlige så det var miserabelt uanset om de andre så har været i gruppespil i 2012 eller 5 uger til opstart (hallo, de var helt væk fra pladen - 16-0 i hjørne u chl?!)

Det bliver efterhånden sværere og sværere at se bo fører noget som helst godt med sig i fcm, han er simpelthen ikke dygtig nok til dette niveau

Der måske snart skulle være en voksen til stede også over for sushi og CS, og for bos egen skyld for han siger jo ikke selv stop, for ham er det drømmeforhold

Slutteligt et fuldstændig svagt interview af Gravesen efter kampen man er tom for ord, det bliver fandme ikke blive mere pøllet på heden

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Steffen am »

Så lige den her, synes den var meget sjov.
https://imgur.com/a/xMUAZw5

Baseret på UEFAs koeffecienter (for seedning) og for ELO rating, for outcome.

(Lavet før de første kampe af Q2)

Baseret på det, er der 96,9 % sandsynlighed for at FCM kommer i et gruppespil.
7,2 % for CL, 78,9 % for EL og 10,7 % for ECL.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af tatoo »

Vor herre bevares for en startopstilling vi kommer med. Vi har intet kunnet med den indtil nu så hvorfor lige Idag. Vi ryger nok desværre i aften.

JBT
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af JBT »

Bo er total handlingslammet eller bare sygt uklog

Kæmpe koger at man bliver ved med at kører samme opstilling og samme start 11

Lad os se hvad det kan…

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Vijen »

7 defensive spillere og ingen angribere. Vi går benhårdt efter sejren i aften.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Danand123 »

Vi vinder 2-0.

Besvar