SL R32 - FCM - RFC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Lupus1999 »

Guldet kommer hjem

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Sahl »

Det er vel egentlig meget rart, at der er nogle der er optimistiske.
Jeg tror vi vinder 2-0 og afslutter superliga sæsonen ok. Det bliver ikke til guld, det skal der jo et mirakel til for i begge kampe. Tænker det er en helt acceptabel sæson, hvis man tager sølv og napper pokalen.

Jeg håber lidt at man giver den alt man har i den her kamp og ikke spare alt for mange spillere, der er kun pokalfinalen efterfølgende og med så mange dages pause skal det ikke være et problem.

Det bliver med en 3mandsbagkæde igen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Lupus1999 »

Med 4 dage til pokalen, så spiller dem med små skavanker ikke, men vi vinder 5-0, og AaB vinder 4-0.

Guldet kommer hjem.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
22. maj 2022, 09:36
Med 4 dage til pokalen, så spiller dem med små skavanker ikke, men vi vinder 5-0, og AaB vinder 4-0.

Guldet kommer hjem.
Det bliver uden Sviatchenko.
https://www.fcm.dk/nyheder/saesonens-si ... d-randers/
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... k-scenarie

Det kunne være spændende med Victor Bak som starter. Men det sker nok ikke.

Håber du får ret, men tror ikke rigtig på det. Tænker ikke det er realitisk at AaB vinder med mere end 3-0 hvis alt gik deres vej, men de taber nok stort i Parken. Det vigtigste er at holdet holder formen og er klar til at tage Pokalen i år

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Lupus1999 »

Vi kan også bare vinde 8-0, så skal FCK bare tabe, så er guldet vores.

Jeg tror på det indtil det ikke længere er muligt.

Tænker faktisk at 6-0 til os er muligt, og at AaB på en god dag nok kan vinde over et selvsikkert og uprøvet midterforsvar fra FCK med 3-0, 4-1 eller lignende.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af oros »

Vi skal gå på banen for at vinde så stort som muligt. Dette udelukkende for at bevare og forstærke momentum.
Guldet blev smidt væk i februar.
Sviatchenko bliver vel sparet til på torsdag, hvilket giver god mening.
Nå, lad os se, om vi overhovedet vinder. Randers har næsten mere på spil, end vi har. Når det kommer til realisme...

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af ABT »

Åben skududveksling.

Hvordan i alverden kan VAR ikke fange det straffe på Isak? Målløs…
/ ABT

Billede

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Konsulen »

Vi lider nu af, at vi har en trænerstab der på ingen måde er lykkedes med, at forløse de enkelte spillere. Meyer, Juninho, Sisto, Lind og Charles skal nu, hvor skaderne hagler ned over os, trække et større læs, men da alt for lang en periode har været holdt alt for langt væk fra holdet, er de jo slet ikke klar til det. Oveni er der jo så det forhold, at Bo ikke kunne håndtere Elias/Løssl situationen, og derfor har vi spillet med en udtjent målmand, der har vist sig at være for stiv og langsom. Lad os nu få en træner der dels kommer med et spilkoncept og dels kan se holdet som en helhed

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af Ravnen »

Vi står så elendigt taktisk at der ikke er plads til andet end hurtigløbere til at brilliere. Det er stadig som at se Horsens spille, tju-bang den anden vej når vi får bolden.
Jeg savner at vi taktisk kan spille chancer store. At vi har en stærk angriber inde i boksen som kan tage fra og give os andenbolde. Jeg savner at vi ønsker at dominere en midtbane og kan spille med tålmodighed. Taktisk slå modstanderne i stedet for bare at slå dem på individuelle one-stands som fx Evanders frisparksperle i dag.
Jeg savner en træner som undervejs i en kamp kan ændre momentum med sine indskiftninger, vi ser meget sjældent Bo tage et skaktræk rent taktisk.

Omvendt vi er et fast hold i toppen. Det skal kan også være glad for. Vi har langt om længe noget der ligner europæisk succes, men det føles som om det sker på bekostning af den hjemlige liga, at vi har fået en taktik som er stærk europæisk men svag hjemme.

pdole
Indlæg: 93
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:28

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af pdole »

Ravnen skrev:
23. maj 2022, 00:32
Vi står så elendigt taktisk at der ikke er plads til andet end hurtigløbere til at brilliere. Det er stadig som at se Horsens spille, tju-bang den anden vej når vi får bolden.
Jeg savner at vi taktisk kan spille chancer store. At vi har en stærk angriber inde i boksen som kan tage fra og give os andenbolde. Jeg savner at vi ønsker at dominere en midtbane og kan spille med tålmodighed. Taktisk slå modstanderne i stedet for bare at slå dem på individuelle one-stands som fx Evanders frisparksperle i dag.
Jeg savner en træner som undervejs i en kamp kan ændre momentum med sine indskiftninger, vi ser meget sjældent Bo tage et skaktræk rent taktisk.

Omvendt vi er et fast hold i toppen. Det skal kan også være glad for. Vi har langt om længe noget der ligner europæisk succes, men det føles som om det sker på bekostning af den hjemlige liga, at vi har fået en taktik som er stærk europæisk men svag hjemme.
Jeg er langt hen ad vejen enig med dig Ravnen.
Jeg kan egentlig sagtens acceptere, at det ikke blev til guld i år.
Ting jeg har svært ved at acceptere:
- I 90 % af kampene i superligaen har vi spiller for spiller det bedste hold, men vi har bare ikke en tilgang der viser det. Ingen plan for at spille sig til chancer, men oftest omstillinger og ellers lange bolde. Hvor tit får Evander f.eks bolden fra bagkæden så han kan vende op i banen og sætte noget i gang. Vi mangler et tydeligt spilkoncept.
- Hvilke spillere har rykket sig positivt fremad det sidste år? Dyhr, Isaksen, Onyedika. Med lidt god vilje Evander. Det er efter min mening for sløvt.
- De unge spillere. Jeg er modstander af, at have halv gode(ældre) udenlandske spillere siddende og fylde bænken ud. Er så ærgerlig over, at spillere som Fraulo vælger klubben fra pga udsigten til spilletid er minimal. Jeg ved fra en meget pålidelig kilde, at det er noget der bliver snakket meget om blandt spillerne på ungdomsholdene og flere vil andre veje end FCM. Jeg synes slet ikke vi får nok ud af vores akademi.
- Er så træt 5-2-3. Vi bliver alt for bagtunge og vores midtbane bliver ofte domineret(de andre hold er i overtal derinde). Hvad er planen med vores wingbacks? Komme til baglinjen og slå indlæg... til hvem? Kan huske Bo eller Henrik Jensen udtalte efter en kamp. "Hvis I lagde mærke til det, så skubbede vi faktisk Joel op som 8'er når vi havde bolden hele 2. halvleg" Hvorfor så ikke bruge en rigtig 8'er i stedet? Synes vi taktisk ofte fremstår meget udfordrede. Vi er ofte bare heldige, at vi har individualisterne der kan afgøre det for os. Tænk hvad en Niels Frederiksen, Kent Nielsen eller Thomasberg ville kunne få ud af vores materiale..
Det blev godt nok lidt negativt 😄
Jeg kan faktisk godt lide Bo, men det virker bare for primitivt.
Lad os tage den pokal på torsdag ❤️

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R32 - FCM - RFC

Indlæg af 6256 »

pdole skrev:
23. maj 2022, 20:40
Ravnen skrev:
23. maj 2022, 00:32
Vi står så elendigt taktisk at der ikke er plads til andet end hurtigløbere til at brilliere. Det er stadig som at se Horsens spille, tju-bang den anden vej når vi får bolden.
Jeg savner at vi taktisk kan spille chancer store. At vi har en stærk angriber inde i boksen som kan tage fra og give os andenbolde. Jeg savner at vi ønsker at dominere en midtbane og kan spille med tålmodighed. Taktisk slå modstanderne i stedet for bare at slå dem på individuelle one-stands som fx Evanders frisparksperle i dag.
Jeg savner en træner som undervejs i en kamp kan ændre momentum med sine indskiftninger, vi ser meget sjældent Bo tage et skaktræk rent taktisk.

Omvendt vi er et fast hold i toppen. Det skal kan også være glad for. Vi har langt om længe noget der ligner europæisk succes, men det føles som om det sker på bekostning af den hjemlige liga, at vi har fået en taktik som er stærk europæisk men svag hjemme.
Jeg er langt hen ad vejen enig med dig Ravnen.
Jeg kan egentlig sagtens acceptere, at det ikke blev til guld i år.
Ting jeg har svært ved at acceptere:
- I 90 % af kampene i superligaen har vi spiller for spiller det bedste hold, men vi har bare ikke en tilgang der viser det. Ingen plan for at spille sig til chancer, men oftest omstillinger og ellers lange bolde. Hvor tit får Evander f.eks bolden fra bagkæden så han kan vende op i banen og sætte noget i gang. Vi mangler et tydeligt spilkoncept.
- Hvilke spillere har rykket sig positivt fremad det sidste år? Dyhr, Isaksen, Onyedika. Med lidt god vilje Evander. Det er efter min mening for sløvt.
- De unge spillere. Jeg er modstander af, at have halv gode(ældre) udenlandske spillere siddende og fylde bænken ud. Er så ærgerlig over, at spillere som Fraulo vælger klubben fra pga udsigten til spilletid er minimal. Jeg ved fra en meget pålidelig kilde, at det er noget der bliver snakket meget om blandt spillerne på ungdomsholdene og flere vil andre veje end FCM. Jeg synes slet ikke vi får nok ud af vores akademi.
- Er så træt 5-2-3. Vi bliver alt for bagtunge og vores midtbane bliver ofte domineret(de andre hold er i overtal derinde). Hvad er planen med vores wingbacks? Komme til baglinjen og slå indlæg... til hvem? Kan huske Bo eller Henrik Jensen udtalte efter en kamp. "Hvis I lagde mærke til det, så skubbede vi faktisk Joel op som 8'er når vi havde bolden hele 2. halvleg" Hvorfor så ikke bruge en rigtig 8'er i stedet? Synes vi taktisk ofte fremstår meget udfordrede. Vi er ofte bare heldige, at vi har individualisterne der kan afgøre det for os. Tænk hvad en Niels Frederiksen, Kent Nielsen eller Thomasberg ville kunne få ud af vores materiale..
Det blev godt nok lidt negativt 😄
Jeg kan faktisk godt lide Bo, men det virker bare for primitivt.
Lad os tage den pokal på torsdag ❤️
Det kan jeg måske nok egentlig også, når man om nogle dage er faldet lidt ned igen. Det er jo nogle fine meritter Steinlein kan nævne i interviewet den anden dag. Det er bare det spillemæssige, jeg også hæfter mig ved, hvor der alt for langt mellem de gode præstationer. Jeg vil se os dominere kampene på bolden. Jeg vil se os diktere og styre kampene, som et tophold. Det ser jeg bare ikke og jeg ser ikke, at vi har udviklet os henimod det, siden vinteren 20 og hele denne sæson.

Ang. det med talenter og andre spillere. Det er jo en svær balance, som vi nok nu skal til at lære at navigere i som klub, der skal præstere i flere turneringer. I efteråret sad vi jo også og skreg efter, at kunne sætte spillere ind fra bænken, der kan ændre kampene, fremfor Lind og Mads Hansen og hvad der ellers var at skyde med. Det blev alligevel for tyndt med akademispillere, selvom det på nogle måder egentlig også er imponerede nok, at både Elias, Dyhr, Onyedika, Isaksen (over en længere periode) og til dels Lind har kunne komme ind og være med, i en eller anden grad, i denne sæson. Så, så langt er der jo egentlig heller ikke til spilletid, selvom det er gået ud over Nicolas Madsen, Simsir, Oliver Sørensen, Fraulo og til dels Mads Hansen.

De indkøb kom så i vinters, men Max Meyer og Vagner Love har så bare heller ikke kunnet det. Chili har været med til at gøre en forskel, ligesom Dreyer og Døhr har gjort det. Det falder jo i nogen grad tilbage på ledelsen, og der kan, med rette. stilles spørgsmålstegn ved flere indkøbene f.eks. Charles og Juninho og så også Marrony. Jeg ved ikke, hvor meget smartodds har at sige i forhold til indkøb, men der er bare noget personligt og mentalt, der har været en udfordring for flere af spillerne f.eks. Marrony, Pfeiffer (viser det sig også), Kaba, Sisto, som smartodds jo ikke tager højde for, og her virker det til, at der er blevet skudt ved siden af flere gange med nogle, der har haft svært med at præstere. Sproget kunne man også tage med i den beregning. Her synes jeg pilen peger tilbage på ledelsen og transferstrategien, for vi er bare der som klub nu, hvor der skal leveres med det samme. Flere af indkøbenen, fornemmer man nok også, heller ikke har været vores første prioritet, og skal man afveje mellem indkøb/akademispiller. Onyedika og Isaksen viser jo, at det er muligt at slå nogle af indkøbene af f.eks. Charles og Marrony (hvis man kan gøre det sådan op). FCK har jo heller ikke knækket koden med deres indkøb i vinters, så det er bare svært.

Ellers er jeg enig omkring taktikken. Det virker meget primitivt og tilfældigt og for baseret på de enkelte individuelle præstationer. Evander og Dreyer formået at være afgørende, fordi de har kvailiteten til det. Sammenlign bare Dreyer med Isaksen. Der er en verden til forskel på mål og assist selvom de har spillet ca. lige mange superligakampe. Jeg forestiller mig også, at flere spillere, der ikke er ligeså gode som Evander og Dreyer vil nyde godt af en mere tydelig taktik og spillestil. Isaksen laver jo mange gode ting, og trækker mange til sig, der er bare for lidt output i form af mål og assists (hvor mange gange han har anden eller tredje sidste fod på, har jeg ikke undersøgt) Men måske han vil blive endnu farligere, hvis han ikke ofte skal drive bolden en kvartbanelængde, inden har når modstanderens felt. Brumado ligeså, der ofte er alle mulige andre steder end i feltet. Måske en evt. 9'er ville score flere mål i en sæson, end hvad Kaba har formået i sin tid hos os. Der er også mange hvis'er i det her, for vi har jo resultatmæssigt præsteret godt de sidste par sæsoner. Man sidder bare med en fornemmelse af, at der er til mere i truppen, men som, jeg synes, er gået mere den forkerte vej end fremad i denne sæson, taktisk og spillemæssigt.

Besvar