Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... t-skuffet/

Den her fortæller alt, sådan set ikke diskussionen mellem thygesen og jensen, men se lige steinleins ansigt, han er rystet

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Ravnen »

Pyha jeg har først set det interview nu med dit link. Ja Thygesen går hårdt til Henrik Jensen, men det er altså også lidt svært at se Henrik her, hvorfor ikke bare kalde en spade for en spade i stedet for de her floskler. Og at Henrik Dalsgaard skulle være den der er mest skuffet, amen... I rest my case.

Det er egentlig ikke fair overfor Henrik, som jo bare træder til midt i en krise. Nej I har ret, jer som siger den lander højere oppe i systemet.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

Hent nu for F! En forsvarsspiller og en midtbane, det her er en mega skandale!

Hent gerne Scholz retur og giv ham det i løn han vil!

På midten er der behov for kvalitet også, Lasse Berg Johnssen fra Randers kunne være et bud!

Hvis man ville kunne Patrick Carlgren også være en god tilføjelse! Og skulle man tage Thomasberg med ville jeg ikke protestere stort.

Opstilling:
Keeper: Ny mand!
Backs: Joel og Paulinho
CF: Sviatchenko og Scholz

Midt: Evander, Rapha, og LBJ

Angreb: Mange muligheder!!!

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af tatoo »

Dondinho skrev:
13. aug 2022, 08:38
Hent nu for F! En forsvarsspiller og en midtbane, det her er en mega skandale!

Hent gerne Scholz retur og giv ham det i løn han vil!

På midten er der behov for kvalitet også, Lasse Berg Johnssen fra Randers kunne være et bud!

Hvis man ville kunne Patrick Carlgren også være en god tilføjelse! Og skulle man tage Thomasberg med ville jeg ikke protestere stort.

Opstilling:
Keeper: Ny mand!
Backs: Joel og Paulinho
CF: Sviatchenko og Scholz

Midt: Evander, Rapha, og LBJ

Angreb: Mange muligheder!!!
Kan se at du lige har læst Tipsbladet - de nævner netop de 3 Randers folk. Carlgren er en keeper vi godt kan bruge og jeg har sagt det før hvis vi overhovedet har nogle bud på Elias så sælg ham. Lasse Berg johnsen er fuldstændig styrende defensivt og holder et meget højt niveau. Disse 2 kunne vi roligt købe før fck gør det. M.h.t. Thomasberg ser det ikke ud til at ske. Men man kunne da håbe, men ham og steinlein vil nok hurtigt ryge i flæsket på hinanden.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

For mig kan der ikke være den mindste tvivl, forsvaret inkl. målmand skal forstærkes.

Jeg synes godt nok at den sportslige ledelse har sovet i timen, i vinters og foråret var der tydelige tegn på, at forsvaret ikke fungerede, dalsgaard er nået de 33 år han bliver ikke bedre, det samme kan man sige om erik på 31, og hvor skaderne også er kommet til og ikke mere kan holde til 2 kampe om ugen. hvis man sammenligner calgreen og Elias, så er der jo klasseforskel, Elias var stærk i efteråret ved indlæg i feltet, men jeg savner pointgivende redninger fra ham af, han virker for langsom i bevægelserne.

Men jeg synes også man kan stille spørgsmål ved joel og ikke mindst venstresiden. Det første mål i går var joel skurken der ikke gik all ind.

At man henter en Gartenmann og køber ham fra colombia fri, må ses som til udvikling, men uden at vide hvor den ender med dem.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af AltidFCM »

Ja, der er noget helt grundlæggende galt i vores akse. Der er brug for en lederfigur(eller flere), og det starter helt nede fra keeperpositionen. Det har sjældent været værre.

Nu har vi prøvet med Elias. Det fungerer ikke, og pt gør man ham nærmest en bjørnetjeneste. Carlgreen kunne være et bud - helt sikkert et fornuftigt et. Han ser ud til at være komfortabel med bolden og har rutine. Men Stein og co. skal få fingeren ud nu, ellers bør Ousted snart være tilbage.
Og inden folk igen begynder at køre i, at løsningen er Lössl, så nej, manden er et overstået kapitel og er så godt som på plads i Frankrig. Han er væk, og det var heller ikke en succes.

Forhåbentligt kigger man også efter en dygtig midtstopper samt midtbane med lederevner, som kan gå direkte ind. Og så kan det simpelthen ikke gå hurtigt nok med at få skiftet tilbage til en firebackkæde, hvor midtstopperpositionen besiddes af deciderede stoppere, og så man får en midtbane, der ikke bliver overspillet af oprykkerhold så let som ingenting.

Pilen peger på ledelsen.

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Gubbi77 »

Måske ledelsen i sommerpausen skulle have brugt deres tid på at finde en ny træner og nogle forstærkninger til holdet. I stedet blev tiden brugt på at udtænke en håbløs plan overfor sæsonkortholdere om 65% fremmøde. Aldrig har et sæsonkort været dyrere og aldrig har spillet været dårligere. Det er decideret pinligt.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af tatoo »

AltidFCM skrev:
13. aug 2022, 13:28
Ja, der er noget helt grundlæggende galt i vores akse. Der er brug for en lederfigur(eller flere), og det starter helt nede fra keeperpositionen. Det har sjældent været værre.

Nu har vi prøvet med Elias. Det fungerer ikke, og pt gør man ham nærmest en bjørnetjeneste. Carlgreen kunne være et bud - helt sikkert et fornuftigt et. Han ser ud til at være komfortabel med bolden og har rutine. Men Stein og co. skal få fingeren ud nu, ellers bør Ousted snart være tilbage.
Og inden folk igen begynder at køre i, at løsningen er Lössl, så nej, manden er et overstået kapitel og er så godt som på plads i Frankrig. Han er væk, og det var heller ikke en succes.

Forhåbentligt kigger man også efter en dygtig midtstopper samt midtbane med lederevner, som kan gå direkte ind. Og så kan det simpelthen ikke gå hurtigt nok med at få skiftet tilbage til en firebackkæde, hvor midtstopperpositionen besiddes af deciderede stoppere, og så man får en midtbane, der ikke bliver overspillet af oprykkerhold så let som ingenting.

Pilen peger på ledelsen.
Problemet er at vi har ingen midtbane - vi spiller 6-1-3.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Sahl »

Dondinho skrev:
13. aug 2022, 08:38
Hent nu for F! En forsvarsspiller og en midtbane, det her er en mega skandale!

Hent gerne Scholz retur og giv ham det i løn han vil!

På midten er der behov for kvalitet også, Lasse Berg Johnssen fra Randers kunne være et bud!

Hvis man ville kunne Patrick Carlgren også være en god tilføjelse! Og skulle man tage Thomasberg med ville jeg ikke protestere stort.

Opstilling:
Keeper: Ny mand!
Backs: Joel og Paulinho
CF: Sviatchenko og Scholz

Midt: Evander, Rapha, og LBJ

Angreb: Mange muligheder!!!

Der er forsvarsspillere nok. Dem vi har (rigtige cbs) virker bedst når de er 2 på midten i en 4 bagkæde.
Så med mindre vi sælger nogle, så er vi fint dækket ind.
Hvis man kigger på vores back/wb positioner, så har vi også mange der og kan sælge en eller endda to uden det bliver kritisk.

Midtbanen er der hvor vi mangler, når Evander er væk skal man have mindst en klasse midt, som kan styre spillet og så helst en til, måske to mere, hvis Rapha også er væk. Så må de to (unge) kæmpe med en eller to lidt mere rutineret og man skal skifte en del ud på de pladser alligevel i og mellem kampe.

Offensiv er man godt besat, men ryger Kaba, så der en topklasse 9´er en. Alternativt kan man sælge Brumado også uden at det gør noget.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

Gubbi77 skrev:
13. aug 2022, 13:32
Måske ledelsen i sommerpausen skulle have brugt deres tid på at finde en ny træner og nogle forstærkninger til holdet. I stedet blev tiden brugt på at udtænke en håbløs plan overfor sæsonkortholdere om 65% fremmøde. Aldrig har et sæsonkort været dyrere og aldrig har spillet været dårligere. Det er decideret pinligt.
De to ting er vidt forskellige ting. Jeg er absolut heller ikke tilfreds, men at trække sammenligninger mellem indsats og sæsonkort ind i debatten hører imo ikke sammen.

Et sæsonkort giver adgang til kampene. Thats it. Der er ikke garantier for mesterskab eller andet, men udelukkende adgang. Om holdet så spiller det bedste nogensinde set, eller spiller som røv og nøgler, så får vi i bund og grund det vi har betalt for, nemlig 90 minutters fodbold plus det løse.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:
12. aug 2022, 23:17
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... t-skuffet/

Den her fortæller alt, sådan set ikke diskussionen mellem thygesen og jensen, men se lige steinleins ansigt, han er rystet
Min mening er at Thygesen er usaglig her og ekstrem uprofessionel.
Jeg synes faktisk at Henrik gør det godt i situationen her.
Det er godt jeg ikke er træner, for så havde jeg nok ikke stillet op til at svare Thygesen igen udover "det har jeg ingen kommentar til"

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

Jeg har lige kigget de sidste par dages indlæg igennem, og er selv faldet i. Husk nu dette er tråden til transfersnak, mens dette viewtopic.php?t=97746 er tråden til alt det andet.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

I øvrigt tyder det da på det mest intetsigende transfervindue i klubbens historie indtil videre.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
15. aug 2022, 19:25
I øvrigt tyder det da på det mest intetsigende transfervindue i klubbens historie indtil videre.
kan kun give dig ret, hvis man er forberedt havde man hentet noget, men det virker til, at man er handlingslammet, man skal have et ekstern bureau til at finde en træner, mig bekendt er der 3 ansat i den sportslige lidelse + steinlein, det er som om man forsøger at lægge sig ansvaret fra sig.

Det der er kendetegnet er at man skal ud og hente een eller to kort før lukketid, og så risikere man at lave et marrony indkøb, hvor man kan sætte spørgsmål ved om man havde lavet forarbejdet.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Vijen »

Administrator skrev:
15. aug 2022, 19:25
I øvrigt tyder det da på det mest intetsigende transfervindue i klubbens historie indtil videre.
Det er sjovt, jeg har det på præcis samme måde. Det er som om vi glemmer at vi har købt Dreyer, hentet en liga profil i Gartenmann, Koaukoa som vi har kigget på i flere år. Samt Kaba tilbage. Så vi er forstærket i alle kæder.

Men vi mangler, at få den spiller ind som løfter overlæggeren og giver en wow oplevelse. Dreyer er naturligvis den type, men det er som om, det er samme fornemmelse som hvis han var kommet tilbage efter en skade.

Låst